به وبلاگ تخصصی حقوقی احج خوش امدید.احج مخفف انجمن حقوقدانان جوان میباشد و معنای خاص دیگری ندارد وبلاگ احج به بررسی و تحلیل آخرین اخبار و مطالب و ارائه مقالات حقوقی از اساتید و پژوهشگران حقوقی می پردازد و از نظرات خوانندگان در این زمینه استقبال می نماید که توسط محمد حاجی حسین فارغ التحصیل رشته ی حقوق راه اندازی شده .با تشکر از بازدید شما وبلاگ تخصصی حقوقی احج
وبلاگ تخصصی حقوقی احج
اخبار و روزنامه و مقالات و دانلود نرم افزارهای حقوقی 
قالب وبلاگ
مدیر وبلاگ(محمد حاجی حسینی
اخرین نوشته های وبلاگ احج
سایتها و وبلاگهای حقوقی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ahaj و آدرس ahaj.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نظر سنجی در مورد عملکرد وبلاگ
قرآن آنلاین




در اين وبلاگ
در كل اينترنت
جزا و جرم شناسی » بایسته های لایحه قانون مجازات اسلامی
1عنوان مقاله: بایسته های لایحه قانون مجازات اسلامی
نویسنده : امین بخشی زاده
تعداد صفحات : 2 زیرشاخه : جزا و جرم شناسی
حجم فایل : 144 KB شماره ثبت : 1391-5-29-13336
  1. در بخش نخست قسمت یادداشت¬های روزنامه حمایت به بررسی کلی لایحه و در بخش دوم به بررسی شرایط لازم و کافی برای شمول قاعده ی تکرار جرم پرداختیم. در ادامه یادداشت¬ها و در بخش سوم قصد داریم به بایدها و نبایدهای مقرر در خصوص تعدد جرم بر اساس لایحه جدید قانون مجازات اسلامی بپردازیم.
  2. همان گونه که در بخش دوم راجع به تکرار جرم عنوان کردیم، تکرار و تعدد جرم از علل مشدده مجازات محسوب می¬شود. این قاعده اگرچه در لایحه جدید نیز پیش بینی شده است، لیکن نسبت به قانون فعلی دستخوش تغییر و تحولاتی نیز گردیده است. راجع به قاعده¬ی تکرار جرم توضیحات لازم داده شد. حال به بایسته های لایحه مزبور در زمینه¬ی تعدد جرم می پردازیم.
  3. مفهوم لغوی تعدد عبارت از زیادت آمدن در عدد می باشد. (دهخدا) اما آنچه از تعدد در اصطلاح حقوق کیفری مد نظر قرار می گیرد، ارتکاب متعدد و مکرر جرم توسط شخص واحد است. بین قواعد تعدد و تکرار جرم در قانون فعلی و لایحه جدید قانون مجازات تفاوت هایی به وجود آمده است. به طوری که در قانون فعلی اجرا یا عدم اجرای مجازات علیه مرتکب، فارق میان تکرار و تعدد است. یعنی اگر پس از ارتکاب جرم، مجازات بر روی فاعل (به معنای اعم) اجرا شود، انجام مجدد جرم موضوع را در قالب قاعده تکرار جرم قرار می دهد، در غیر اینصورت (عدم اجرای مجازات) بحث از تعدد جرم به میان می آید.

ادامه مطلب
[ سه شنبه 31 مرداد 1391برچسب:, ] [ 23:23 ] [ محمد حاجی حسین ]

از آنجایی که انسان ها در حیات اجتماعی خود با یکدیگر در تعامل می باشند، آثار حقوقی بر روابط موجود بین آنها مترتب می باشد. این تعاملات و آثار نه تنها در زمان حیات افراد، بلکه بعد از فوت آنها نیز همچنان ادامه دارد. به این شکل که هرگاه شخصی از دنیا می رود، می بایست تکلیف مایملک وی و همچنین میزان حقوق ورثه و احیاناً چگونگی اجرای وصیت نامه او مشخص گردد. در این مجموعه سعی شده و تشریفات دادرسی صدور گواهی انحصار وراثت به زبان ساده بیان گردد.

مرجع صلاحیت دار جهت صدور گواهی انحصار وراثت

مرجع صلاحیت دار جهت صدور گواهی دادگاهی است که آخرین محل سکونت متوفی بوده است. مطابق با ماده 20 قانون آیین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب در امور مدنی، دعاوی راجع به ترکه متوفی در دادگاه محلی اقامه می شوند. که آخرین اقامتگاه متوفی در ایران، در آن محل بوده و اگر آخرین اقامتگاه متوفی معلوم نباشد، رسیدگی در صلاحیت دادگاهی است که آخرین محل سکونت متوفی در ایران در حوزه آن بوده است. بنابراین اگر شخصی در طول مدت زندگی خود در شهر های مختلفی سکونت داشته باشد و برای مثال آخرین محل سکونت داشت باشد وبرای مثال آخرین محل سکونت وی اصفهان باشد، در صورت فوت وی، دادگاه اصفهان صلاحیت صدور گواهی انحصار وراثت را خواهد داشت هر چند که شخص در شهر دیگری فوت نموده باشد یا اموال وی در نقطه دیگری قرار گرفته باشند.

اشخاص صلاحیت دار جهت تقاضای انحصار وراثت

وراثت متوفی یا سایر اشخاص ذینفع میتوانند از دادگاه تقاضای صدور گواهی انحصار وراثت نمایند. نکته قابل توجه اینکه چنانچه ورات یا اشخاص ذینفع متعدد باشند، نیازی به درخواست همگی آنها نمی باشد و اقدام یک نفر از آنها،جهت تقاضا کقایت می نماید.



ادامه مطلب
[ شنبه 28 مرداد 1391برچسب:, ] [ 1:13 ] [ محمد حاجی حسین ]

http://s3.picofile.com/file/7461725799/tarfand_hoqoqi.jpg

 فایل صوتی
ترفند های حقوقی

 با فرمت mp3

تهیه کنندگان : مهسا آقای – سامان جعفری

 


ادامه مطلب
[ سه شنبه 24 مرداد 1391برچسب:, ] [ 22:48 ] [ محمد حاجی حسین ]

52 نکته کلیدی در مورد آزمونهای وکالت دادگستری(قابل توجه داوطلبان وکالت)

 

 
نویسنده : سایت حقوقی حق گستر
تعداد صفحات : 6 زیرشاخه : دیگر مطالب حقوقی
حجم فایل : 198 kb شماره ثبت : 1391-5-13-4493




آزمون كارآموزي وكالت ، از جمله آزمون هاي شغلي وحرفه اي است كه در ميان فارغ التحصيلان رشته هاي حقوق قضايي و فقه و مباني حقوق اسلامي از ارزش و اعتبار بالايي برخوردار مي باشد. داوطلبان ورود به عرصه وكالت همواره سوالات و دغدغه هايي در خصوص نحوه برگزاري آزمون وكالت ، كيفيت سوالات ، روش هاي مطالعه و مسير موفقيت در اين آزمون را دارند. از آنجائيكه بسياري از داوطلبان امكان حضور در جلسات توجيهي يا شركت در همايش ها و سمينارهاي تخصصي در اين حوزه را ندارند تصميم گرفتيم بايسته هاي ورود به عرصه وكالت را در قالب مجموعه اي از نكات مهم و كليدي طراحي نموده و در اختيار اين عزيزان قرار دهيم.
اميد است كه با ارائه اين مجموعه به بخشي از سوالات و ابهامات راجع به آزمون وكالت پاسخ مناسبي ارائه شود و ما نيز سهم كوچكي در موفقيت داوطلبان گرامي داشته باشيم.


مقدمه این فایل از سایت طرح نوین گرفته شده است.


ادامه مطلب
[ دو شنبه 23 مرداد 1391برچسب:, ] [ 21:42 ] [ محمد حاجی حسین ]
 
نویسنده : قوه قضائیه
تعداد صفحات : 8 زیرشاخه : دیگر مطالب حقوقی
حجم فایل : 2.46 MB شماره ثبت : 1391-5-18-32305


سعی ما بر اینکه من بعد آخرین شماره های نشریه حقوقی ،ماوی متعلق به قوه ی قضائیه را در سایت حق گستر قرار دهیم.
این هفته مجله شماره 18 مرداد 1391

در این مجله حقوقی شما مطالعه خواهید کرد:


نظام قضائی امیر مومنان علی(ع)
ترویج صلح و دانش با نهادهای داوری
امام علی(ع) تجسم عدالت
رئیس دیوان عالی کشور:استقامت شرط پیروزی است
گفته هایی از:
رئیس سازمانهای قضائی نیروهای مسلح
رئیس کل دادگستری یزد
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی
مدیر کال بازرسی و پاسخگویی شکایات سازمان ثبت اسناد واملاک کشور
15 روز مرخصی به زندانیان واجد شرایط
و...


ادامه مطلب
[ دو شنبه 23 مرداد 1391برچسب:, ] [ 21:37 ] [ محمد حاجی حسین ]

یکی از دوستان عزیز با دقت در نظر دو نکته را قابل اصلاح می دانند ضمن تشکر از تذکر بجای ایشان اصلاحات زیر در مطلب منظور نمایید

1- بجای منتقل علیه  (منقل الیه ) صحیح است

2- بکار بردن کلمه تصفیه بجای تسویه مناسبتر است

بررسی نموداری( سمت )

 

 

منبع:وبلاگ اموزش و ازمون حقوقی

[ چهار شنبه 18 مرداد 1391برچسب:, ] [ 21:8 ] [ محمد حاجی حسین ]

جهت مشاهده اسامی پذیرفته شدگان اولیه آزمون مشاوران حقوقی سال 1390 برروی عکس کلیک کنید

 

 

مشاهده لیست اسامی به همراه تاریخ مراجعه به مرکز

[ چهار شنبه 18 مرداد 1391برچسب:, ] [ 21:2 ] [ محمد حاجی حسین ]
در واحدهاي علوم و تحقيقات دانشگاه آزاد
نحوه صدور مدرك فارغ‌التحصيلي تغيير كرد
جام جم آنلاين: رييس واحد علوم و تحقيقات دانشگاه آزاد با اشاره به اخذ مجوز براي1500 رشته‌ بدون مجوز واحدهاي علوم و تحقيقات، گفت: روند اعطاي مدرك فارغ‌التحصيلي در واحدهاي علوم و تحقيقات دانشگاه آزاد تغيير كرد.

خسرو دانشجو ، با اشاره به اخذ مجوز مشروط براي رشته‌ها و پرديس‌هاي علوم و تحقيقات تا مهر 91، اظهارداشت: در حال حاضر همه رشته‌ها براي دو سال مجوز اخذ کرده‌اند ولی زمانی که بنده مسئوولیت را پذیرفتم حدود 1500 رشته محل در علوم و تحقيقات بدون مجوز فعاليت مي‌كردند.

وي  در خصوص وضعيت مدارك فارغ‌التحصيلان واحدهاي بدون مجوز دانشگاه آزاد، گفت: در گذشته واحدهايي كه مجوز نداشتند خود مدركي نمي‌دادند و مدركشان را از طريق واحد علوم و تحقيقات تهران اخذ مي‌كردند و در مدارك هر دو آنها فقط عنوان «واحد علوم و تحقيقات» درج مي‌شد و هيچ تفاوتي بين مدرك فارغ‌التحصيلي دانشجويان واحد علوم تحقيقات تهران و ساير استانها نبود كه اين موضوع بسيار مورد گلايه دانشجويان بود.

رييس واحد علوم تحقيقات دانشگاه آزاد در خاتمه با بيان اينكه اين روند منصفانه نبود، گفت: اين مشكل نيز مرتفع شده و از اين پس مدارك هر واحد علوم تحقيقات با عنوان واحد مربوطه صادر خواهد شد و مدارك پرديس‌هاي علوم تحقيقات نيز تحت نظر واحدهاي جامع همجوار خود مدارك را صادر خواهد كرد.(ايسنا)

 
[ یک شنبه 15 مرداد 1391برچسب:, ] [ 11:48 ] [ محمد حاجی حسین ]

رئيس سازمان سنجش:
آزمون دکتري 18 اسفند برگزار مي شود
جام جم آنلاين: رئیس سازمان سنجش آموزش کشور زمان دقیق برگزاری آزمون دکتری سال آینده را اعلام کرد و گفت: 18 اسفندماه امسال زمان قطعی برگزاری آزمون دکتری سال آینده خواهد بود.

ابراهیم خدایی گفت: به دلیل اینکه دانشگاهها زمانی که کنکور دکتری در فروردین ماه برگزار می شد در انجام مصاحبه ها با مشکل مواجه می شدند و این موضوع با تأخیر صورت می گرفت،‌ تصمیم گرفته شد که آزمون دکتری سال آینده زودتر از موعد قبل و اسفندماه برگزار شود.

وی تاکید کرد که برگزاری کنکور دکتری در تاریخ 18 اسفندماه قطعی است و تغییری نمی کند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه این آزمون در یک روز برگزار خواهد شد، اظهار داشت: تعیین این زمان برای برگزاری کنکور دکتری با هماهنگی سازمان سنجش آموزش کشور و معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صورت گرفته است.

وی افزود: زمان ثبت نام و جزئیات آزمون متعاقبا اعلام می شود.(مهر)

[ یک شنبه 15 مرداد 1391برچسب:, ] [ 11:46 ] [ محمد حاجی حسین ]
جام جم آنلاين: دزد سابقه‌داري كه اموال منازل مردم شمال تهران را مي‌دزديد، در جريان سرقت آخر با ديدن زوج صاحبخانه قصد داشت با تهديد، اموالشان را بدزد كه دستگير شد.

به گزارش جام‌جم، دوازدهم مرداد امسال مردي با مركز فوريت‌هاي پليسي 110 تهران تماس گرفت و خبرداد دزدي وارد خانه‌شان شده و قصد جان همسرش را دارد.

در پي اين تماس، ماموران كلانتري 103 گاندي با هماهنگي سرهنگ بستو، رييس كلانتري عازم محل حادثه در شمال تهران شدند.

ماموران با حضور در محل، از سارق خواستند با رها كردن زوج صاحبخانه خود را تسليم كند، اما خبري از مرد سارق نبود.

دستگيري متهم

در اين موقع ماموران متوجه سايه مردي روي ديوار شدند كه در حال پريدن از تراس طبقه اول مجتمع به خيابان بود.

ماموران بلافاصله دزد فراري را تعقيب و او را در خيابان دستگير كردند. آن‌گاه متهم و زوج شاكي به كلانتري منتقل شدند.

متهم قصد جان زوج صاحبخانه را داشت

در تحقيق از زوج شاكي معلوم شد، مرد خانواده در آشپزخانه بوده، كه دزد جوان وارد خانه‌شان شده و با ورود به اتاق خواب همسرش، قصد سرقت اموال و طلايشان را داشته كه او با شنيدن فرياد همسرش به اتاق خواب رفته كه در اين هنگام مرد سارق با تهديد صاحبخانه و همسرش بي‌آن‌كه اموالي سرقت كند، فرار كرده است.

در ادامه تحقيق از متهم وي ادعا كرد معتاد بوده و پس از توهم ناشي از مصرف ماده مخدر شيشه به اشتباه وارد اين ساختمان شده است.

 

 


ادامه مطلب
[ یک شنبه 15 مرداد 1391برچسب:, ] [ 11:44 ] [ محمد حاجی حسین ]

جام جم آنلاين: زن رمال كه به بهانه بخت‌گشايي و حل مشكلات از مشتريان خود اخاذي مي‌كرد، نمي‌دانست آخرين طعمه‌اش يك كارآگاه زن است.

چندي پيش ماموران پليس آگاهي شهرستان يزد از طريق تماس‌هاي مردمي ازفعاليت زن رمالي در منطقه صفائيه اين شهر با خبر شدند.

كارآگاهان پس از بررسي‌هاي مقدماتي دريافتند زن ميانسال به بهانه بخت‌گشايي، حل مشكل زوج‌ها و نيز باز كردن طلسم، از طعمه‌هاي خود پول‌هاي زيادي گرفته و با وعده‌هاي واهي آنها را فريب داده است.

با اطلاعات به دست آمده، يكي از كارآگاهان زن به عنوان مشتري وارد خانه اين زن شد و زن رمال بدون اطلاع از موضوع، شروع به دروغ‌پردازي براي مامور پليس كرد.

در ادامه ماموران با اطمينان از فعاليت مجرمانه زن 46 ساله، او را با دستور قضايي دستگير و از خانه او نيز مقداري وسايل رمالي و كلاهبرداري كشف كردند.

سرهنگ عليرضا خالقي، رئيس پليس آگاهي استان يزد با اعلام اين خبر گفت: متهم پس از تحقيقات مقدماتي، با قرار قانوني روانه زندان شد.

هشدار پليسي

وي افزود: يكي از شگردهاي كلاهبرداران در ايران، رمالي، فالگيري و جادوگري است و اغلب طعمه‌هاي اين كلاهبرداران، افراد پولدار هستند. البته در اين كلاهبرداري‌ها فقط بحث ضرر مالي مطرح نيست.

در برخي پرونده‌ها شاهد سوءاستفاده از زنان هستيم. اين افراد در دفاتر و محل‌هاي مخفي خود، طعمه‌ها را با داروهايي بي‌هوش و از قربانيان خود عكس و فيلم تهيه و در ادامه آنها سوءاستفاده جنسي و اخاذي مي‌كنند؛ به طوري‌كه برخي قربانيان دست به خودكشي مي‌زنند.

وي به مردم هشدار داد: به جاي مراجعه به اين شيادان، براي حل مشكلات خود از مشاوران مجرب استفاده كنند. همچنين در صورت مشاهده فعاليت اين افراد، موضوع را به پليس اطلاع دهند. (مهر)

[ یک شنبه 15 مرداد 1391برچسب:, ] [ 11:43 ] [ محمد حاجی حسین ]

جام جم آنلاين: سارقي كه با تخريب قفل در ورودي دفترخانه‌اي در يك مجتمع تجاري در شمال تهران قصد دزديدن دوباره پول و اموال موجود در اين محل را داشت، از سوي پليس كلانتري 103 گاندي تهران دستگير شد.

به گزارش جام‌جم، ساعت پنج بامداد جمعه سيزدهم مرداد صاحب يك مركز دفتر اسناد رسمي با مركز فوريت‌هاي پليسي 110 تهران تماس گرفت و خبر داد زنگ خطر محل كارش چند بار به صدا درآمده و گمان مي‌برد دزدي وارد آنجا شده است.

در پي اين تماس، ماموران كلانتري 103 گاندي عازم دفترخانه در محله ظفر شده و پس از ورود به مجتمع مشاهده كردند، شيشه دفترخانه شكسته و قفل در ورودي آن نيز تخريب شده، اما كسي در محل حضور ندارد.

ماموران به جستجوي خود در مجتمع ادامه دادند تا اين كه با شنيدن سر و صدايي از انباري ساختمان، از دزد فراري خواستند خود را تسليم كند اما او بدون توجه به اخطارها، محل را ترك نكرد تا اين كه ماموران كمي از انباري فاصله گرفتند تا دزد گمان كند آنها محل را ترك كرده‌اند بنابراين ساعاتي بعد متهم به گمان اين كه پليس آنجا را ترك كرده است، از انباري بيرون آمد. در اين موقع ماموران او را غافلگير و دستگير كردند.

در بازرسي از متهم نيز ساكي حاوي قفل شكسته، پيچ‌گوشتي، آچار و انبردست كشف و وي به كلانتري 103 گاندي تهران منتقل شد.

ماموران در ادامه تحقيقات از ساكنان مجتمع متوجه شدند، يك ماه پيش نيز دفتر شركت يكي از ساكنان شبانه سرقت شده است.

با مشخص شدن اين موضوع، متهم جوان در بازجويي ادعا كرد يك ماه پيش شبانه وارد همين مجتمع شده و با تخريب قفل در ورودي شركت، از آنجا سرقت كرده است و تصميم داشته دوباره از ديگر دفاتر اين مجتمع نيز سرقت كند بنابراين روز حادثه دوباره به مجتمع آمده تا نقشه سرقت را عملي كند كه ناكام مانده و دستگير شده است.

[ یک شنبه 15 مرداد 1391برچسب:, ] [ 11:40 ] [ محمد حاجی حسین ]


عنوان مقاله: آزادي و قرار وثيقه
نویسنده : افشين غلامپور
تعداد صفحات : 3 زیرشاخه : آیین دادرسی کیفری
حجم فایل : 50 kb شماره ثبت : 1389-7-26-51437
همان طور كه مي دانيم يكي از ابتدايي ترين حقوق هر فردي حق آزادي وي مي باشد . شايد بتوان گفت بعد از حق حيات ، حيات آزادي از جمله مهمترين جنبه هاي حقوق بشر ، بلكه لازمه آن است ، لذا در كليه كشورها ، حق آزادي از جمله مهمترين جنبه هاي حقوق بشر ، بلكه لازمه آن است . لذا در كليه كشورها ، حق آزادي اشخاص در قانون اساسي با تضمين هاي معتبري تحت حمايت قرار گرفته است . كافي است كه نگاهي اجمالي به اعلاميه هاي مختلف موجود در باب حقوق بشر بيندازيم تا به اهميت موضوع پي ببريم .

ادامه مطلب
[ چهار شنبه 11 مرداد 1391برچسب:, ] [ 22:0 ] [ محمد حاجی حسین ]

 

 

  جزوه آیین دادرسی کیفری دکتر محمد آشوری
عنوان مقاله: جزوه آیین دادرسی کیفری دکتر محمد آشوری
نویسنده : محمد آشوری
تعداد صفحات : 43 زیرشاخه : آیین دادرسی کیفری
حجم فایل : 1.75 MB شماره ثبت : 1389-12-21-40979

جزوه آیین دادرسی کیفری دکتر محمد آشوری تهیه شده توسط سایت حق گستر

مناسب برای دانشجویان عزیز  جزا و جرم شناسی و کارشناسی ارشد

قیمت این جزوه در بازار 6900 تومان بود البته چند سال قبل...شاید حالا اصلا گیر نیاد!
و حالا در حق گستر به رایگان برای شما کابران عزیز آماده شده
امیدواریم که مفید واقع بشود.

 

 


ادامه مطلب
[ دو شنبه 9 مرداد 1391برچسب:, ] [ 21:21 ] [ محمد حاجی حسین ]

9مرداد 1391 - شماره3471

 


http://media.farsnews.com/media//8208/Images/jpg/A0020/A0020185.jpg

مرداد  1391 -   روزنامه ی جام جم

www.jamejamonline.ir/Media/pdfs/1391/05/08/100818555769.pdf

نسخه ی الکترونیکی:

    

                    
      

   
         

 منبع:روزنامه ی جام جم


[ دو شنبه 9 مرداد 1391برچسب:, ] [ 21:13 ] [ محمد حاجی حسین ]

روزنامه ی همشهری 7 مرداد که به شکل pdf میباشد.درصورتی که روزنامه ی امروز همشهری را از دست داده اید می توانید با استفاده از این فایل اگاهی کامل از وقایع روز به دست اورید.

(روی فایل بالا کلیک نمایید)

با تشکر از شما دوستان.

منبع:روزنامه ی همشهری

[ شنبه 7 مرداد 1391برچسب:, ] [ 16:11 ] [ محمد حاجی حسین ]
در صورت پيوستن ايران به کنوانسيون‌ها ي جهاني کپي رايت، پيگيري حقوقي پخش غير قانوني فيلم‌هاي ايراني توسط شبکه‌هاي خارجي آسان تر مي‌شود
اعلام جرم سينما عليه شبكه‌هاي ماهواره‌اي
رئيس هيأت مديره انجمن صنفي ويدئو، رسانه كشور از پيگيري حقوقي پخش غيرمجاز فيلم‌هاي توليدي داخل كشور از شبكه‌هاي فارسي زبان خارجي و ماهواره‌اي خبر داد.

حجت‌الاسلام محمدعلي زم با بيان اين كه موسسه ما براي پخش غيرمجاز فيلم‌هاي توليد كشور توسط شبكه‌هاي فارسي‌زبان ماهواره، به قوه قضاييه شكايت كرده است و به صورت جدي اين موضوع را پيگيري مي‌كند به‌جام‌جم گفت: در سال توليد مــــــلي بايد از حق و حقوق توليدكنندگان سينماي ايران دفاع شود.او افزود: امروز سرمايه‌هاي ملي ما در حوزه فرهنگي و هنري و بخصوص سينما، گرفتار هوا و هوس ماهواره‌ها و رسانه‌هاي خارجي شده است و حتي برخي از آنها مدعي هستند كه با مجوز در داخل كشور هم فعاليت مي‌كنند و دفتر دارند.

محمدعلي زم تاكيد كرد: همان‌طور كه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي براي صدور پروانه نمايش فيلم‌هاي خارجي از ما سند رسمي كپي‌رايت مي‌خواهد، شبكه‌هاي ماهواره‌اي خارج از كشور نيز بايد براي پخش توليدات سينماي ايران مجوز داشته باشند و وزارت ارشاد از حقوق ما دفاع كند.

او در پاسخ به اين پرسش كه چقدر براي به نتيجه رسيدن اين شكايت اميدوار است، گفت: به نتيجه رسيدن يك بحث است و آغاز يك حركت ملي براي پاسداشت توليد ملي، بحث ديگري است.

حمايت وزارت ارشاد

صحبت‌هاي محمدعلي زم و شكايت رسمي آنها باعث شد تا سراغ احمدعلي محسن‌زاده، مديركل حقوقي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي برويم؛ او در اين رابطه به خبرنگار ما گفت: وزارت ارشاد آمادگي هر نوع حمايت از توليدكنندگان آثار سينمايي را دارد.

او درباره اين‌كه چقدر اين پيگيري‌ها به نتيجه خواهد رسيد، گفت: عضويت نداشتن ما در كنوانسيون‌هاي جهاني حمايت از كپي‌رايت، تنگناهايي را براي پيگيري قانوني ايجاد مي‌كند و به همين دليل ما در وزارت ارشاد موضوع الحاق ايران به كنوانسيون «برن» را مطرح كرديم و در دست پيگيري داريم.او تأكيد كرد: بسياري از آثار نويسندگان و سينماگران ما به سرقت مي‌رود كه با حضور در كنوانسيون‌هاي كپي‌رايت مي‌توانيم آنها را به صورت قانوني پيگيري كنيم.

 


ادامه مطلب
[ شنبه 7 مرداد 1391برچسب:, ] [ 16:8 ] [ محمد حاجی حسین ]

7مرداد 1391 - شماره3469

 


http://media.farsnews.com/media//8208/Images/jpg/A0020/A0020185.jpg

خرداد  1391 -   روزنامه ی جام جم

http://www.jamejamonline.ir/Media/pdfs/1391/05/06/100818381235.pdf 

نسخه ی الکترونیکی:

    

                             
      

   
         

 منبع:روزنامه ی جام جم

[ شنبه 7 مرداد 1391برچسب:, ] [ 16:3 ] [ محمد حاجی حسین ]
جام جم آنلاين: فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: با عزم جدی پلیس استان کرمان در مبارزه با سوداگران مرگ بيش از يك هزار و 430 کیلوگرم تریاک طی انجام عملیاتی توسط پلیس منوجان کشف شد.

 به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی استان کرمان، سردار حسین چناریان اظهار داشت: مأموران انتظامی شهرستان منوجان در جنوب استان کرمان با انجام یک‌سری اقدامات اطلاعاتی و پلیسی از انتقال محموله بزرگ مواد مخدر از شرق کشور و مسیر استان کرمان به سمت هرمزگان مطلع شدند.

وی افزود: مأموران انتظامی شهرستان منوجان مسیرهای تردد کاروان مواد مخدر را تحت کنترل قرار دادند.

چناریان تصریح کرد: در نهایت در محور قلعه‌گنج - منوجان یک دستگاه خودروی وانت وارد ایستگاه پلیس شد.

وی ابراز داشت: قاچاقچیان مسلح به محض ورود به ایستگاه پلیس با تیراندازی و افزودن بر سرعت خودرو قصد فرار از دست مأموران را داشتند که طی یک عملیات منسجم خودروی آنان متوقف شد.

چناریان عنوان کرد: در این عملیات موفقت‌آمیز مأموران انتظامی در بازرسی خودروی توقیف شده، بیش از یک‌هزار و 432 کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک را کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: پلیس استان کرمان با تلاش شبانه‌روزی در حال مبارزه با سوداگران مرگ بوده و در راه آرامش و امنیت مردم از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

وی اذعان داشت: ما راه 700 شهید انتظامی استان کرمان و هدف والای آنان را که همان امنیت مردم است با جدیت هر چه تمام دنبال کرده و فضا را برای افراد سودجو و قاچاقچیان مواد مخدر ناامن می‌کنیم. (فارس)

 
[ شنبه 7 مرداد 1391برچسب:, ] [ 16:2 ] [ محمد حاجی حسین ]

1-دادخواست اعسار از پرداخت مهریه

2-دادخواست مطالبه ی نفقه

3- دادخواست الزام به تهیه ی مسکن

4- دادخواست مطالبه ی نفقه ی ایام زوجیت

 

 

 

 

 


ادامه مطلب
[ جمعه 6 مرداد 1391برچسب:, ] [ 13:21 ] [ محمد حاجی حسین ]
عنوان مقاله: كاملترين مجموعه قوانين و مقررات شهرداري ها
نویسنده : محمد فاضل صارمي زاده
تعداد صفحات : 511 زیرشاخه : قوانین
حجم فایل : 1.91 MB شماره ثبت : 1390-12-6-55452
كاملترين مجموعه قوانين و مقررات شهرداري ها


- مناسب براي دوستاني كه در شهرداري ها كار ميكنند .
- مناسب براي دوستاني كه مايل به شركت در آزمون شهرداري ها هستند.
- مناسب براي دوستاني كه فكر ميكنند نياز دارن به اين قوانين شهرداري آگاهي پيدا كنند.


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 5 مرداد 1391برچسب:, ] [ 16:19 ] [ محمد حاجی حسین ]

 متن ماده2 آیین دادرسی مدنی :   

 

1-     هیچ دادگاهی نمیتواند به دعوایی رسیدگی کند2-مگر این که‌شخص یا اشخاص ذی نفع یا وکیل یا قائم مقام یا نماینده قانونی آنان3- رسیدگی به دعوا را برابر قانون درخواست نموده باشند.

موضوع ماده :شرایط اقامه دعوا (نفع و سمت و اهلیت)

محتوای ماده :

1-    مفهوم دعوا

‌أ )        دعوا به مفهوم اعم

‌ب )     اقامه دعوا

‌ج )      شرایط اقامه دعوا

1)        ذینفع بودن خواهان

 

2)       احراز سمت خواهان 

 

 

1-      مفهوم سمت

2-      قائم مقامی

3-      نمایندگی

3)       اهلیت قانونی خواهان

4)       سایر شرایط  اقامه دعوا

‌د )       انواع دعوا

2-   لزوم رعایت شرایط قانونی دعوا

شرح محتوا

1-    دعوا

‌أ )       مفهوم دعوا:


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 4 مرداد 1391برچسب:, ] [ 16:13 ] [ محمد حاجی حسین ]

 کلید سوم : تله های تستی و  راه گریز از آنها

شاید تا به حال به این سوال فکر کرده اید بااینکه جواب صحیح در  گزینه ها موجود است چرا نمی توانید با وجود آمادگی علمی سوالات را به درستی پاسخگو  باشید جواب این است که  طراحان سوالات  در تستها تله گذاری می کنند
شما داوطلبان عزیز پس از یادگیری روش تشخیص ذهن طراح  و تله تستی در هنگام تست زنی ، در کنکور های آزمایشی یا در کنکور سراسری این تله ها را تشخیص داده و در این دام آنها گرفتار نخواهید شد.

 


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 4 مرداد 1391برچسب:, ] [ 16:7 ] [ محمد حاجی حسین ]

کلیدهای  طلایی برای موفقیت در  آزمون وکالت

اگر این ده کلید طلایی را همراه داشته باشید چه در مرحله آمادگی و چه در حین  آزمون در های زیادی به روی شما گشوده خواهد شد

کلید اول : آزمون وکالت نص محور است

شما این جمله را بارها و بارها شنیده اید اما آنها که بی توجه از آن گذشته اند در واقع یکی از کلیدهای موفقیت در آزمون را گم کرده اند و آنها که معنی واقعی این جمله را دریافته اند در مرحله آمادگی برای آزمون بسیار راحت تر از بقیه هستند اما معنی واقعی این جمله چیست و کسانی که این کلید را در دستان خود دارند چه در های بسته ای را می گشایند که سایرین نمی توانند ؟


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 4 مرداد 1391برچسب:, ] [ 16:5 ] [ محمد حاجی حسین ]

کلید دوم: توجه به  اهمیت قوانین خاص در آزمون وکالت

شاید همه ما این نکته را می دانیم قوانین خاص اهمیت زیادی در آزمون وکالت دارند اما کمتر کسی طرز برخورد با قوانین خاص در سیستم آزمونی و یادگیری را می داند در حالی که مسله انقدرها هم که به نظر می رسد پیچیده نیست .در راه حل مسله گذر از سوال کلی و ورود به جزئیات است بگذارید مشکلات داوطلبان را در مورد قاونین خاص به چند سوال جزئی تر تجزیه کنیم :

1-     منظور از قانون خاص چیست ؟

2-     قانون خاص در برخورد با قوانین عام چه اثری بر آنها می گذارند و چه اثری از انهات می پذیرد  ؟

3-     چه قانونهای خاصی هستند که منبع سوال برای آزمون وکالت هستند ؟

4-     قوانین خاص مهم را چگونه بشناسیم ؟

5-     قوانین خاص را چگونه مطالعه کنیم ؟

برای یافتن پاسخهای این سوالات به اد امه مطلب مراجعه فرمایید


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 4 مرداد 1391برچسب:, ] [ 16:3 ] [ محمد حاجی حسین ]

مینا شهنی:‎
بحث مهریه زنان مدت‌هاست که به یکی از بحث‌های روز تبدیل شده است.

هنوز فراموش نشده که گروهی تصمیم داشتند مهریه را براساس محل زندگی دختر تعیین کنند و گروه دیگری معتقد بودند که دفاتر اسناد رسمی مهریه‌های بالا را به ثبت نرسانند. حتی گفته شد که هر چه مهریه بالاتر باشد حق ثبت آن بیشتر و بیشتر می‌شود، همه‌ این تصمیم‌ها و بحث‌ها برای کنترل مهریه و با عنوان جلوگیری از بروز اختلاف در میان خانواده‌ها و زوج‌های جوان اعلام شد.

آخرین خبری که با موضوع مهریه در رسانه‌ها منتشر شده بیمه مهریه است که از سوی مرکز امور زنان و خانواده مطرح شده است. بخشی از جزئیات بیمه مهریه زنان از سوی مدیر سیاسی فرهنگی مرکز امور زنان و خانواده نهاد ریاست‌جمهوری اعلام شد. زهره‌سادات لاجوردی گفت: براساس این پیشنهاد، مرد با توجه به وسع و توان مالی خود از ابتدای ازدواج، مبالغی را به‌صورت تدریجی به‌عنوان بخشی از مهریه برای زن پس‌انداز می‌کند.

مهریه زنان بیمه می‌شود


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 4 مرداد 1391برچسب:, ] [ 15:48 ] [ محمد حاجی حسین ]

بانك جامع انتخاب نام (جهت نامگذاري شركت ها و موسسات) 


گرد آوري مطالب از كليه سايت هاي حقوقي و قضائي ايران صورت گرفته است.

عناوين اصلي كتاب شامل:
الف؛ آ؛ ب؛ پ؛ ت؛ ث؛ ج؛ چ؛ ح؛ خ؛ د؛ ر؛ ز؛ ژ؛ س؛ ش؛ ص؛ ع؛ غ؛ ف؛ ق؛ ك؛ گ؛ ل؛ م؛ ن؛ و؛ ه؛ ي



مشخصات کتاب :

پدید آورنده: واحد تحقيقات مركز تحقيقات رايانه اي قائميه اصفهان
شماره: 3245
 
بانك جامع انتخاب نام (جهت نامگذاري شركت ها و موسسات)

ادامه مطلب
[ یک شنبه 1 مرداد 1391برچسب:, ] [ 16:21 ] [ محمد حاجی حسین ]

بانك احاديث اهل بيت علیهم السلام جلد 14 - (قضايي)
‏مشخصات نشر:اصفهان:مركز تحقيقات رايانه اي قائميه اصفهان‌، ۱۳90.‬



مشخصات کتاب :

پدید آورنده: واحد تحقيقات مركز تحقيقات رايانه اي قائميه اصفهان
شماره: 2758

 


ادامه مطلب
[ یک شنبه 1 مرداد 1391برچسب:, ] [ 16:16 ] [ محمد حاجی حسین ]

فرهنگ لغات حقوقی

 

با فرمت PDF

 

 


ادامه مطلب
[ یک شنبه 1 مرداد 1391برچسب:, ] [ 16:5 ] [ محمد حاجی حسین ]

طبقات ارث به صورت نموداری


با فرمت PDF

 

منبع:وبلاگ عدالت


ادامه مطلب
[ یک شنبه 1 مرداد 1391برچسب:, ] [ 16:2 ] [ محمد حاجی حسین ]

وکیل یار همراه


با فرمت PDF
 
 
وکیل یار حقوقی
 
 
منبع:وبلاگ عدالت و کتابخانه ی قایمیه

ادامه مطلب
[ یک شنبه 1 مرداد 1391برچسب:, ] [ 15:50 ] [ محمد حاجی حسین ]

تحقیق در قاعده غرور و موارد استناد به آن در فقه امامیه

 

منبع:وبلاگ حقوقی عدالت                                                                                          

 

با فرمت PDF


ادامه مطلب
[ یک شنبه 1 مرداد 1391برچسب:, ] [ 15:46 ] [ محمد حاجی حسین ]

دانلود جزوه ارث دکتر شهبازی (دادآفرین)


منبع: وبلاگ عدالت و دادافرین


با فرمت    PDF

 


ادامه مطلب
[ یک شنبه 1 مرداد 1391برچسب:, ] [ 15:40 ] [ محمد حاجی حسین ]

new5

دانلود فصلنامه اندیشه های حقوقی



با فرمت PDF و HTML


تا  شماره 9 اضافه شد

 

================================

مقالات موجود در شماره 3 این فصلنامه:


اجرای تصمیمات دیوان بین المللی دادگستری

اقرار تاجر ورشکسته

تحریم های بین المللی، ابزار سیاست ملی یا ضمانت اجرایی بین المللی

توافق های مقدماتی در حقوق کامن لو با تأکید بر حقوق انگلستان و آمریکا

جایگاه اقلیتها در حقوق بین المللی بشر (آخرین دستاوردها)

قذف از دیدگاه کتاب و سنت

نقش دیوان بین المللی دادگستری در توسعه حقوق بشر

===========================================

مقالات موجود در شماره 4 این فصلنامه:


رهن دین

بررسی فلسفه حکم ارتداد و قلمرو آن در حقوق جزای اسلام

تحول و تعدیل مجازاتها در نظام کیفری جمهوری اسلامی ایران

ضمانت اجرای حقوقی سوء استفاده از وضعیت اضطراری طرف قرارداد

موضوع جرم درباب جرایم علیه اموال

نتایج اخلاقی و حقوقی نظریه فلسفی اسپینوزا

 

منبع:وبلاگ حقوقی عدالت


ادامه مطلب
[ یک شنبه 1 مرداد 1391برچسب:, ] [ 15:33 ] [ محمد حاجی حسین ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

وبلاگ احج (انجمن حقوقدانان جوان ) به بررسی و تحلیل آخرین اخبار و مطالب و ارائه مقالات حقوقی از اساتید و پژوهشگران حقوقی می پردازد و از نظرات خوانندگان در این زمینه استقبال می نماید که توسط محمد حاجی حسین فارغ التحصیل رشته ی حقوق راه اندازی شده و این وبلاگ طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند. با تشکر از انتخاب شما
موضوعات وب
لینک های مفید

سایت مجلس شورای اسلامی

امکانات وب
حق بالاتر از قانون است(ضرب المثل روسی

ابزار هدایت به بالای صفحه

با تشکر از بازدید شما. موفق باشید