به وبلاگ تخصصی حقوقی احج خوش امدید.احج مخفف انجمن حقوقدانان جوان میباشد و معنای خاص دیگری ندارد وبلاگ احج به بررسی و تحلیل آخرین اخبار و مطالب و ارائه مقالات حقوقی از اساتید و پژوهشگران حقوقی می پردازد و از نظرات خوانندگان در این زمینه استقبال می نماید که توسط محمد حاجی حسین فارغ التحصیل رشته ی حقوق راه اندازی شده .با تشکر از بازدید شما وبلاگ تخصصی حقوقی احج
وبلاگ تخصصی حقوقی احج
اخبار و روزنامه و مقالات و دانلود نرم افزارهای حقوقی 
قالب وبلاگ
مدیر وبلاگ(محمد حاجی حسینی
اخرین نوشته های وبلاگ احج
سایتها و وبلاگهای حقوقی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ahaj و آدرس ahaj.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نظر سنجی در مورد عملکرد وبلاگ
قرآن آنلاین




در اين وبلاگ
در كل اينترنت
 ميزان سهم هر يك از شركا در مجازات جزاي نقدي جرم ارتشاء
 
چنانچه ارتشاء به مشاركت واقع شود آيا جزاي نقدي در مجازات ارتشاء معادل سهم هريك از شركا است يا معادل مجموع مبلغي كه اخذ نموده‌اند؟ به عنوان مثال در صورتي‌كه سه نفر با مشاركت در جرم جمعاً مبلغ20 ميليون ريال رشوه اخذ نمايند و باتوجه به ميزان مداخله‌ي هريك از آنان و يا به هرعلت ديگر سهم اولي15 ميليون ريال باشد آيا دادگاه پس از احراز مشاركت در جرم بايد مبلغ20 ميليون ريال را به عنوان مجازات نقدي براي هريك از شركا تعيين نمايد يا اينكه جزاي نقدي براي هريك از شركاء به ميزان سهمي است كه از رشوه نصيب هريك از آنان شده است؟(مطابق نصاب‌هاي مقرر در قانون مجازات جرايم نيروهاي مسلح) و از اين مهمترآيا مجموع مبالغ اخذ شده ملاك انطباق جرم هر يك از شركاء با نصاب‌هاي مقرر در قانون است يا سهم اختصاص يافته به هريك از شركا؟ به عنوان مثال آيا شريك سوم كه سهم وي از اخذ رشوه تنها يك ميليون ريال شده است مشمول بند الف از ماده118 قانون مجازات جرايم نيروهاي مسلح مي‌باشد يا بند «ج» از آن ماده؟ همچنين آيا شريك دوم مشمول بند «ب» از ماده مذكور است يا بند «ج»؟ 
 

حجت الاسلام تقي بهرامي(رئيس دادگاه نظامي يك استان اصفهان): 

اينجانب(برخلاف آنچه كه درجزوه آموزشي سازمان آمده) ‌معتقدم كه اگر چند نفر در جرم اخذ رشوه مشاركت نمايند مجازات هركدام از آنان اعم از حبس يا جزاي نقدي مطابق با سهم‌الوجه ماخوذ خواهد بود و نمي‌توان باستناد ماده42 قانون مجازات اسلامي براي همه يك نوع حبس و يك نوع جزاي نقدي بطور تساوي تعيين كرد به چند دليل: 
مقتضاي اصل قاعده عدل و انصاف اين است كه هركس نسبت به مقدار سهم ماخوذ و خود مجازات شود، اگر در مبلغ5 ميليون تومان، سهم يك نفر از شركاء صدهزارتومان و سهم يكي يك ميليون تومان باشد تعيين مجازات مساوي براي آنان خلاف عدل و منصفت قضايي است. عنوان مشاركت از عناوين مشدده جرم نيست كه اگر كسي تنها مرتكب جرم ارتشاء شد يك مجازات و اگر با مشاركت انجام گرفت مجازاتش شديدتر باشد.
گرچه دربادي امر به نظر مي‌رسد كه در جرم ارتشاء با مشاركت چند نفر يك جرم محقق شده ولي در واقع اين عنوان مجرمانه تجزيه مي‌شود به چند مجرم مستقل با جرم مستقل و مجازات هركدام نيز متناسب با عمل ارتكابي هركدام خواهد بود.
ممكن است گفته شود اين استنباط خلاف ظاهر ماده42 قانون مجازات اسلامي است كه براي هركدام از شركا مجازات فاعل مستقل را در نظر گرفته جوابش اين است كه ماده42 ناظر به جايي است كه قوام يك جرم و تحقق آن درخارج بستگي به مشاركت چند نفر داشته باشد بطوري كه اگر يكي ازآنان نباشد جرم محقق نشود مانند سرقتي كه با مشاركت چند نفر انجام مي‌گيرد در اين مورد سرقت امر واحدي است تجزيه و تحليل به چند سرقت نمي‌شود لذا مجازات هركدام مجازات فاعل مستقل را دارند ولي در امر مشاركت در ارتشاء و اختلاس، يك اختلاس به چند اختلاس تجزيه مي‌شود و يك ارتشاء، به چند ارتشاء تقسيم مي‌شود. بنابراين جواب مسئله اين است كه دادگاه پس از احراز مشاركت هر سه نفر جزاي نقدي هركدام از شركاء را نسبت به ميزان سهمي كه دريافت داشته‌اند تعيين مي‌نمايد و مجموع مبالغ اخذ شده ملاك انطباق جرم هريك از شركاء با نصاب‌هاي مقرر در قانون نيست بلكه ميزان سهم اختصاص يافته هركدام از شركاء خواهد بود و سهم شريك سوم كه يك ميليون ريال اخذ كرده مطابق با بند «الف» ماده118 قانون مجازات جرايم نيروهاي مسلح خواهد بود نه بند «ج». 

ادامه مطلب
[ چهار شنبه 31 خرداد 1391برچسب:, ] [ 18:59 ] [ محمد حاجی حسین ]

 

 

جرايم قابل گذشت

  

 
 
جرايم قابل گذشت و غير قابل گذشت ( مطالب مقدماتي ) :
 
يکم ـ شروع به تعقيب متهم و ادامه رسيدگي قضايي به پرونده ، حق و وظيفه ي دادسراست . اين حق در برخي از جرايم به شاکي يا مدعي خصوصي داده شده ، بدين معني که شاکي و مدعي مي توا ند تعقيب متهم را از دادسرا بخوا هد . لذا در اينگونه جرايم ، اراده ي شاکي خصوصي مؤثر در شروع به تعقيب متهم است .
دوم ـ جرايم در يک تقسيم بندي به دو قسم جرايم : « قا بل گذشت » و « غير قابل گذشت » تقسيم شده است.
جرايم قابل گذشت : جرايمي هستند که اراده ي شاکي خصوصي مؤثر در شروع به تعقيب آن جرايم است . و شاکي خصوصي مي توا ند از حقي که به او داده ا ند صرف نظر کند و از اين حق گذشت نمايد . جنبه ي خصوصي اين جرايم بر جنبه ي عمومي آن برتري دارد . گرچه ملاک معيني در تفکيک جرايم فا بل گذشت از جرايم غير قا بل گذشت نيست ، ولي در مقام توضيح مي توان گفت ؛ جرايم قا بل گذشت معمولاً از ميان جرايم عليه اموا ل و تماميت جسما ني ا فراد هستند . گرچه اين بيان هم از جزميت برخوردار نيست ، زيرا ؛
ـ جرايمي همچون کلاهبرداري و سرقت گرچه از جرايم مالي است ولي غيرقا بل گذشت است .
ـ و جرايم ناشي از را نندگي که گا هي متوجه تماميت جسما ني ا فراد است هم ، جرايم غيرقا بل گذشت هستند . لازم به ذکر است که جرا  ئم قا بل گذشت را ، قا نون احصاء کرده است .
جرايم غيرقابل گذشت : جرايمي هستند که اراده ي شاکي در شروع به تعقيب آن نقشي مؤثر ندارد . و لذا گذشت وي تأثيري در تعقيب و روند رسيدگي و مجازا ت مجرم ندارد . ( گرچه موجب تخفيف مجازات مي شود ) . اصل بر غيرقا بل گذشت بودن جرايم است . و لذا وقتي شک حا صل شد که آيا فلان جرم قا بل گذشت است يا غير قا بل گذشت ، حسب اصل ، جرم را غيرقا بل گذشت تلقي مي کنيم . اين جرايم جنبه ي عمومي آنها بر جنبه ي خصوصي غلبه دارد . و ضرر آنها مستقيماً عليه جامعه و حکومت است . مثل ؛ محاربه ، جاسوسي و . . . .

ادامه مطلب
[ چهار شنبه 31 خرداد 1391برچسب:, ] [ 18:56 ] [ محمد حاجی حسین ]
جام جم آنلاين: چهار متجاوز به عنف در حالی سحرگاه امروز در ملاء عام اعدام شدند که قربانیان آنها همچنان با ترس و دلهره در شهر تردد می کنند و شبها با کابوس از خواب می پرند.

نخستین اعدامی پسر جوانی بود که پس از ربودن دختر دانشجویی در 16 دی‌ماه سال 87 او را مورد آزار و اذیت قرار داد.

آزار و اذیت دختر جوان در پشت شمشادها

دختر جوان پس از این جنایت سیاه با مراجعه به پلیس با طرح شکایت گفت: من دانشجوی رشته دندانپزشکی هستم. روز حادثه به تهران آمدم و در حوالی میدان آزادی از اتوبوس پیاده شدم. در آنجا از یک مرد جوان آدرس ترمینال را پرسیدم که او گفت از پشت بیمارستان روانپزشکی بروم. وقتي طبق آدرسی که او اعلام کرده بود حرکت کردم ناگهان همان مرد از پشت سر به من حمله ور شد و مرا به پشت شمشادها برد. هرچه التماس کردم فایده‌ای نداشت. مرد شیطان صفت مرا مورد ضرب و شتم قرار داد و تهدید کرد اگر سر و صدا کنم من را خواهد کشت. سپس نقشه شوم خود را اجرا کرد.

پس از این شکایت ماموران با ردیابی تلفن همراه دختر جوان كه توسط مجاوز سرق شده بود موفق به شناسایی مرد شیطان صفت شده و او را دستگیر کردند.

با تکمیل تحقیقات در دادسرا پرونده برای محاکمه به شعبه 77 دادگاه کیفری استان تهران رفت و مرد شیطان صفت در جلسه دادگاه مدعی شد در یک لحظه دچار وسوسه شده و دست به این اقدام شیطانی زده است.

قضات دادگاه در ادامه وی را به اعدام و 10 سال زندان محکوم کردند. حکم مجازات او نیز از سوی قضات شعبه 32 دیوان عالی کشور تایید شد.

تجاوز به همسر زندانیان

دومین محکوم به مرگ یک زندانی بود که با شناسایی همسران همبندی‌های خود آنها را مورد تجاوز قرار می‌داد.

نخستین شکایت سال 87 علیه مجرم خطرناک در دادسرای کرج مطرح شد. زن جوانی به بازپرس جنایی گفت: همسرم مدتی را در زندان بود و در آنجا با مردی به نام "ایمان" آشنا شد. یک روز ایمان سراغ من آمد و مدعی شد همسرم خیانت کرده و با زن جوانی ارتباط پنهانی دارد قرار شد يك روز او به دنبالم بیاید تا به محل قرار شوهرم با هوویم برویم. حدود ساعت 10 شب به مقابل خانه‌مان آمد و وقتی در را برایش باز کردم با تهدید مرا مورد تجاوز قرار داد.

پس از این شکایت تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی تحقیقات در این رابطه را آغاز کرده و با دو پرونده مشابه دیگر روبرو شدند. در این دو ماجرا نیز مرد زندانی سراغ همسران همبندی‌های خود رفته و نیت شیطانی‌اش را اجرا کرده بود. مرد متجاوز پس از دستگیری و محاکمه در شعبه 80 دادگاه کیفری استان البرز به اعدام محکوم شد که حکم او در شعبه 11 دیوان عالی کشور به تایید رسید.


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 31 خرداد 1391برچسب:, ] [ 18:53 ] [ محمد حاجی حسین ]
جام جم آنلاين: مرداني كه دست به همسركشي مي‌زنند، معمولا به صورت آني اين كار را مي‌كنند و نقشه قبلي ندارند. يكي از اين موارد، پرونده مردي بود كه با قيچي همسرش را به قتل رسانده و بعد مدعي شده‌بود كه همسرش خودزني كرده‌است.

هرچند اين مرد بلافاصله بعد از وارد آوردن ضربه، پشيمان شده‌ بود و به اورژانس خبر داده ‌بود اما چون همسرش فوت كرد واقعيت را انكار مي​کند و مي​گويد همسرش خودزني كرده‌است اما بعد از مدتي، لب به اعتراف گشود.

اين اتفاق شش سال پيش رخ داد و ماموران متوجه شدند زن جواني به نام سارا كه در خانه‌اش مجروح شده بود، در بيمارستان جان باخته است.

با حضور پليس در بيمارستان شوهر سارا كه هنوز آنجا بود، تحت بازجويي قرار گرفت. وي گفت: همسرم بر اثر عصبانيت، خودزني كرده است و هر چند من سعي كردم به او كمك كنم، تلاشم فايده نداشت و همسرم جان خود را از دست داد.

در پرونده پزشكي سارا علت مرگ را پارگي عروق و خونريزي شديد بر اثر خودزني نوشته بودند و تحقيقات از پزشكان معالج اين زن مشخص كرد وي پيش از مرگ گفته خودزني كرده است.

با اين حال بازپرس دستور انتقال جسد به پزشكي قانوني را صادر كرد و از متخصصان خواست در مورد علت مرگ سارا اظهارنظر كنند.

اعلام نظر پزشكي قانوني واقعيت مرگ سارا را مشخص كرد، چرا كه در اين اظهارنظر آمده بود، علت مرگ خونريزي شديد است اما نه بر اثر خودزني، بلكه سارا توسط شخص ديگري مورد هجوم قرار گرفته و زخمي شده است و جراحت آنقدر عميق بوده كه فرضيه قتل را به اثبات مي‌رساند.

وقتي پليس بار ديگر امير، شوهر مقتول را تحت بازجويي قرار داد، وي اتهام قتل را پذيرفت. همچنين بررسي‌هاي پليس مشخص كرد سارا هشت سال از شوهرش بزرگ‌تر بود و پس از ازدواج صاحب فرزند شد اما اختلافات شديد بين اين زوج آنها را وادار به جدايي كرد تا اين‌كه يك سال بعد سارا و حامد دوباره با هم ازدواج كردند و مدتي بعد درگيري آنها باعث قتل سارا شد.

حامد در اعترافاتش گفته‌ بود همسرم با قيچي مرا زد و من هم با چاقو او را زدم.

اگرچه من و سارا با هم اختلاف داشتيم اما من او را دوست داشتم، به همين خاطر هم وقتي وي از من جدا شد، آنقدر به دنبالش رفتم كه مجبور شد برگردد.

ما دختر شش ساله‌اي داشتيم كه به مهدكودك مي‌رفت. سارا مانتوي او را براي شستشو در ماشين لباسشويي انداخته بود و ما شب به مهماني رفتيم و سارا فراموش كرد بعد از بازگشت، لباس‌ها را از ماشين بيرون بياورد.

صبح كه شد، دخترمان مانتو نداشت كه به مهد برود، من و سارا بر سر اين مساله با هم بحث كرديم، سارا عصباني شد و با قيچي دو ضربه به من زد، آنقدر عصبي شده بودم كه كنترلي بر رفتارم نداشتم. چاقويي برداشتم و به سمت همسرم رفتم و يك ضربه به سينه‌اش زدم.

در همان لحظه پشيمان شدم، به اورژانس زنگ زدم. مرتب از سارا عذرخواهي مي‌كردم، چندبار به اورژانس تلفن كردم تا آمبولانس آمد، اما خيلي دير شده بود. اين مرد كه از كرده‌ خود بشدت پشيمان شده ‌بود، توانست رضايت اولياي‌دم را بگيرد اما به خاطر عذاب وجداني كه داشت، در زندان چندبار اقدام به خودكشي كرده ‌بود كه ناموفق بود.

عدم‌كنترل خشم يكي از مهم‌ترين عوامل به وجود آمدن قتل است كه در اين پرونده نقش پررنگي داشت.(جام جم - ضميمه تپش)

صفرخاكي ـ قاضي دادگستري

 
[ چهار شنبه 31 خرداد 1391برچسب:, ] [ 18:51 ] [ محمد حاجی حسین ]
امنیت تفرجگاه‌های شبانه تامین می‌شود

 

همشهری آنلاین:
فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به تقویت نیروهای حاضر در طرح سالم سازی دریا گفت: امنیت شبانه تفرجگاه‌ها توسط پلیس تامین می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین، سردار اسماعیل احمدی مقدم ظهر روز چهارشنبه در حاشیه همایش هیئت رئیسه بازنشستگان نیروی انتظامی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از 25 خرداد همزمان با تعطیلی مدارس طرح تابستانه پلیس برای امنیت راهها، تسهیل ترافیک، امنیت تفرجگاهها و شهرهای مسافرتی آغاز شد. در طرح تابستانه واحدهای پلیس افزایش یافته و زمان شیفت آنها نیز به منظور تامین امنیت شبانگاهی هموطنان تا پاسی از شب افزایش یافت بنابراین نباید مشکلی در امنیت افرادی که شبها برای تفریح در تفرجگاهها حاضر می شوند، بوجود آید.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگاری در خصوص واگذاری اسپری اشک آور به خبرنگاران افزود: این موضوع را نمی توان به صورت فرضی انجام داد و وزارت ارشاد نیز همانند سایر اتحادیه‌ها می تواند با پلیس پیشگیری مذاکره و براساس ضوابط مشخص تجهیزات دفاع شخصی را دریافت کنند.

فرمانده نیروی انتظامی در پاسخ به سئوالی در مورد اجرای طرح سالم سازی دریا در فصل تابستان گفت: وضعیت سواحل کشور سال به سال روبه بهبود است و در مناطقی که دارای نجات غریق نبود و مشکلاتی بوجود می آمد به مناطق طرح سالم سازی دریا افزوده شده اند و افراد می توانند در این مناطق کمپ و چادر بزنند چراکه این مناطق دارای حداقل امکانات است و تامین امنیت اخلاقی این مناطق نیز میسر است.

به گفته فرمانده نیروی انتظامی، نیروهای حاضر در طرح سالم سازی دریا در دو استان گلستان و مازندران تقویت شدند و نیروهای کمکی به این مناطق اضافه شد تا بتوانیم نسبت به گذشته وضعیت بهتری را شاهد باشیم.

[ چهار شنبه 31 خرداد 1391برچسب:, ] [ 18:49 ] [ محمد حاجی حسین ]
جام جم آنلاين: رييس پليس آگاهي استان مازندران از دستگيري اعضاي يک باند اشرار خطرناك خبر داد که از رفتارهاي تبهکارانه خود با قربانيان فيلم مي‌گرفتند.

به گزارش جام‌جم، سرهنگ محمد عظيمي در اين‌باره گفت: در پي شكايات متعدد مردم در پليس آگاهي شهرستان‌هاي استان مازندران مبني بر شرارت هفت فرد سابقه‌دار و خطرناك و با توجه به شرارت‌هاي آنان در چند شهر از اين استان، پرونده متهمان در دستوركار واحد عمليات ويژه پليس آگاهي مازندران قرار گرفت.

وي افزود: تلاش كارآگاهان براي دستگيري متهمان اين پرونده ادامه داشت تا اين كه ماموران با كنترل‌هاي نامحسوس هفت متهم به نام‌هاي راهب، نيما، آرش، حسين، محمد و دو زن به نام‌هاي ساغر و آرزو را دستگير و به اداره آگاهي اين استان منتقل كردند.

عظيمي تصريح كرد: اين متهمان كه همگي تنومند هستند، با توسل به خشونت و با استفاده از قمه و چاقو در شهرستان‌هاي ساري، بابل، قائمشهر و آمل سرقت مي‌كردند كه با تلاش كارآگاهان پليس، همگي آنان دستگير شده و به جرايم خود اعتراف كردند.

وي با بيان اين‌كه بعضي از اموال مسروقه كه توسط متهمان به فروش نرسيده بود، تحويل مالباختگان شد، گفت: تعدادي فيلم از صحنه‌هاي زورگيري با قمه و چاقو كه توسط خود متهمان فيلمبرداري شده بود در حافظه كامپيوتر آنها كشف و تحويل پليس شده است.

سرهنگ عظيمي خاطرنشان کرد: در پي اعتراف متهمان دستور قضايي در اين ارتباط صادر و با تحقيق از مالباختگان تلاش براي کشف ديگر جرايم ارتکابي از سوي اين متهمان خشن در پليس آگاهي استان مازندران ادامه دارد.

 
[ یک شنبه 28 خرداد 1391برچسب:, ] [ 22:31 ] [ محمد حاجی حسین ]
جام جم آنلاين: گزارش‌هاي مردمي نشان مي‌داد از چندي پيش زني كه يك مجرم سابقه‌دار بود با كرايه كودكان خردسال و خوراندن قرص‌هاي خواب‌آور و يا مواد مخدر، از آنها براي تكدي‌گري استفاده مي‌كرد.

نمي‌دانم كدام شير پاك خورده‌اي، در يك روز پاييزي با ديدن كودك خردسالي كه سن او به 3 يا 4 سال مي‌رسيد و در سرما به حالت اغما افتاده بود، جوانمردي كرده و قصد انتقال كودك به بيمارستان را داشت كه يك زن متكدي كه ابتدا خود را مادر اين كودك معرفي مي‌كرد با فرياد و هياهو قصد داشت مانع انتقال كودك به بيمارستان شود. وقتي فريادها بالا گرفت و مردم تجمع كردند با نزديك شدن يك مامور موتورسوار به محل تجمع، زن متكدي به يكباره سوار به ترك مرد موتورسواري كه انتظارش را مي‌كشيد با جا گذاشتن كودك بيمار در محل متواري شد.

شرايط كودك خردسال بسيار بحراني بود و با حضور ماموران اورژانس وي به بيمارستان انتقال يافت.

با تشكيل پرونده‌اي در اين ارتباط خوشبختانه كودك خردسال از مرگ حتمي نجات يافت و در تحقيق از پزشكان معلوم شد وي به دليل استفاده از مواد مخدر ترياك به شدت دچار مسموميت شده بود و اگر نبود حضور مرد رهگذر كه با احساس مسووليت به ياري اين كودك شتافته بود، اكنون او جان باخته بود.

چند روز پس از اين ماجرا، ماموران پليس آگاهي با تحقيقات بعدي والدين اين كودك را كه هر دو اعتياد شديدي به مواد مخدر داشتند را در يكي از شهرك‌هاي حاشيه‌اي تهران شناسايي كردند.

وقتي مادر اين كودك به دادسرا انتقال يافت به قاضي جنايي گفت: اميد فرزند من است كه در آستانه 4 سالگي قرار دارد. چند ماه پيش به اتفاق شوهرم كه پس از اعتياد مرا نيز در دام افيون گرفتار كرد از يكي از شهرهاي شرق كشور عازم تهران شديم و به دليل عدم توانايي در كار و تامين هزينه زندگي به توصيه يكي از آشنايان قديمي كه هم روستايي ما بود، فرزندم را به صورت روزانه به زني به نام زري كرايه مي‌داديم و او نيز فرزندم را به چند نفر ديگر كه شغل آنها گدايي بود كرايه مي‌داد و آنها نيز با خوراندن مواد مخدر يا قرص او را كه به خواب عميقي فرو رفته بود دستاويز گدايي خود قرار مي‌دادند.

زن معتاد كه اعتياد شديد از او تنها پوست و استخواني باقي گذاشته بود، همچنان حرف مي‌زد و سرانجام با التماس از قاضي درخواست كرد تا فرزندش به او تحويل داده شود.

قاضي دستور انتقال كودك خردسال از بيمارستان به بهزيستي را صادر كرد. يكي از حاضران در دادسرا كه براي پيگيري پرونده خود وارد اتاق قاضي شده بود و ناخودآگاه از موضوع كرايه دادن فرزند زن معتاد اطلاع پيدا كرده بود به قاضي گفت: آقاي قاضي! گداهاي حرفه‌اي كودكان را دستاويز اميال پليد خود قرار مي‌دهند و هر روز صبح يك وانت در حوالي يكي از ميدان‌هاي شهر آنها را پياده مي‌كند تا همراه با كودكان كرايه‌اي و برانگيختن حس ترحم مردم را سركيسه كنند.

از دادسرا بيرون مي‌آيم، حوالي همان ميداني كه دقايقي پيش از سوءاستفاده كودكان گفته مي‌شد، چند كودك خردسال را مي‌بينم كه بار ديگر دستاويز گدايي زنان ژنده‌پوش شده‌اند. چه كسي مي‌داند شايد آنها به دنيا آمده‌اند تا قرباني اعتياد والديني باشند كه عشق به فرزند را با خماري و نئشگي عوض كرده‌اند...

ناصر صبوري

دبير گروه حوادث

 
[ یک شنبه 28 خرداد 1391برچسب:, ] [ 22:29 ] [ محمد حاجی حسین ]
جام جم آنلاين: فرمانده قرارگاه دفاع سایبری کشور گفت: در سازمان پدافند غیرعامل کشور از سال گذشته قرارگاه دفاع سایبری راه اندازی شده و در حال حاضر استراتژی راهبردی دفاع سایبری را در دستور کار داریم.

به گزارش روز جمعه جام جم آنلاين، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور و فرمانده قرارگاه دفاع سایبری طی مصاحبه ای در برنامه نگاه روز رادیو ایران به سوالاتی پیرامون سایبر و جنگ سایبری پاسخ داد که قسمتی از مصاحبه به شرح ذیل است:

درباره جنگ سایبری توضیح بدهید و بگویید چه تفاوتی با جنگ نرم دارد؟

از ابتدای سال 1992 شاهد تحول اساسی در جنگ ها بودیم و جنگ ها به سمت تهدیدات نرم جریان پیدا کرد، از سال 2003 تا 2012 شاهد حوزه های جدیدی هستیم که بر اساس فناوری های نوین بنا شده اندکه تهدیدات شامل سه حوزه هستند: تهدیدات سخت، نیمه سخت و نرم.

در جنگ سخت، از سلاح و سخت افزار استفاده می شود، در جنگ نیمه سخت شاهد ترکیبی از کارهای اطلاعاتی وعملیات روانی به همراه کاربرد تسلیحات هستیم. در جنگ نرم کاربرد عملیات روانی، جهت دهی افکار عمومی، تخریب زیر ساخت ها بدون استفاده یا حداقل استفاده از تسلیحات و با استفاده از مولفه های فرهنگی ،اقتصادی و غیره است.جنگ سایبری جزء جنگ های نرم محسوب  می شود زیرا در آن از سلاح استفاده نمی شود.


ادامه مطلب
[ جمعه 26 خرداد 1391برچسب:, ] [ 16:47 ] [ محمد حاجی حسین ]
جام جم آنلاين: رييس پليس امنيت عمومي تهران بزرگ از شناسايي و دستگيري چهار تن از اراذل و اوباش جنوب تهران در طرح پاکسازي مناطق آلوده خبر داد.

به گزارش روز جمعه جام جم آنلاين به نقل از پايگاه پليس، رييس پليس امنيت عمومي تهران بزرگ گفت: با شکايت شهروندان تهراني ساکن محله هاي جنوبي تهران به ماموران پليس امنيت عمومي تهران بزرگ مبني بر تردد و فعاليت مجرمانه چهار تن از اراذل و اوباش سابقه دار در اين محله ها اقدامات ماموران اين يگان آغاز شد.

وي افزود: با شناسايي محل هاي جرم خيز و اماکني که امکان حضور و تردد متهمان در آن مناطق مي رفت، روز گذشته پليس موفق به شناسايي آنها شده و مشخص شد که اين افراد به اتهام ايجاد اخلال در نظم عمومي و قدرت نمايي با سلاح سرد مدتي در زندان به سر برده اند اما اکنون پس از رهايي نيز اقدام به خلافکاري هاي خود مي کنند.

سرهنگ عليرضا محرابي اظهارداشت: متهمان مذکور که «مهدي»، «عليرضا»، «ابوالفضل» و «حسن» نام داشتند، با تهديد سلاح باعث رعب و وحشت شهروندان شده که همين امر دليل تماس شهروندان به پليس بوده است.

رييس پليس امنيت عمومي تهران بزرگ افزود: با تلاش ماموران پايگاه چهارم پليس امنيت تهران بزرگ، اين افراد به اتهام شرارت، درگيري، حمل سلاح سرد، ايجاد رعب و وحشت در ميان شهروندان و اخلال در نظم عمومي، بازداشت و پس از اعتراف به جرايم خود به دادسرا معرفي شد.

[ جمعه 26 خرداد 1391برچسب:, ] [ 16:44 ] [ محمد حاجی حسین ]

حقوق مدنی؛

قانون مدنی در نظم حقوقی کنونی – دکتر ناصر کاتوزیان.

قانون مسئولیت مدنی.

قانون روابط موجر و مستاجر 1356.

قانون روابط موجر و مستاجر 1376.

اعمال حقوقی - دکتر ناصر کاتوزیان. (تکمیلی)

وقایع حقوقی - دکتر ناصر کاتوزیان. (تکمیلی)

درس هایی از عقود معین (1 و 2) - دکتر ناصر کاتوزیان. (تکمیلی)

شفعه، وصیت ارث - دکتر ناصر کاتوزیان. (تکمیلی)

تست:

مجموعه سئوالات طبقه بندی شده حقوق مدنی – دکتر میترا ضرابی.

حقوق جزا؛

قانون مجازات اسلامی. (با آخرین تغییرات در مواد)

محشای قانون مجازات اسلامی – دکتر ایرج گلدزیان.

بایسته های حقوق جزای عمومی (1، 2 و 3) – دکتر ایرج گلدوزیان. (تکمیلی)

حقوق جزای اختصاصی - دکتر ایرج گلدوزیان. (تکمیلی)

تست:

ساده ساز حقوق جزای عمومی - دکتر نورمحمد صبری.


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 25 خرداد 1391برچسب:, ] [ 19:14 ] [ محمد حاجی حسین ]
همشهری آنلاین:
فرمانده انتظامی تهران بزرگ از دستگیری چهار عامل اصلی ارتکاب پارک طالقانی خبر داد.

ایسنا نوشت: سردار حسین ساجدی نیا صبح روز چهارشنبه در حاشیه مراسم امحای سی دی‌های غیر مجاز و مبتذل با اعلام خبر دستگیری عاملان اصلی حادثه پارک طالقانی گفت: چهار نفر از عاملان اصلی ارتکاب حادثه پارک طالقانی گفت: یکی دو نفر از افرادی که به این عاملان اصلی نیز کمک کرده بودند نیز دستگیر شدند.

فرمانده تهران بزرگ با بیان اینکه افراد دستگیرشده دارای سابقه بودند گفت: متاسفانه اکثر این افراد جوان بودند.

ساجدی‌نیا با بیان اینکه این افراد برای سیر مراحل قانونی به مراجع‌قضایی تحویل داده شده‌اند، گفت: امیدواریم با حکم مناسب با این افراد برخورد شود تا عاقبت این افراد درس عبرتی برای دیگران شود.

وی با بیان اینکه شاید پلیس در همه جا حضور نداشته باشد گفت: اما پلیس در امر پیشگیری و پس از آن پیگیری، سریعا عمل خواهد کرد.

ساجدی نیا در مورد امنیت پارک‌ها نیز به فعالیت گسترده پلیس پارک و کوهستان اشاره کرد و گفت: پلیس در همه جا حاضر است اما گاها افراد ناهنجار دست به اقداماتی می‌زنند و موجب ناراحتی مردم می‌شوند اما پلیس قاطعانه با آنان برخورد خواهد کرد و امیدواریم دیگر شاهد بروز چنین حوادثی نباشیم.

وی در ادامه به کشف و ضبط بیش از 4،5 میلیون سی دی غیر مجاز و مستهجن و همچنین بازی‌های غیر مجاز اشاره کرد و گفت: در راستای ادامه اجرای طرح‌های امنیت محله محور، برخورد با تولید، توزیع و فروشندگان سی دی غیرمجاز و لوح‌های فشرده در دستور کار قرار گرفت.

[ پنج شنبه 25 خرداد 1391برچسب:, ] [ 19:13 ] [ محمد حاجی حسین ]

حقوق مدنی؛

قانون مدنی در نظم حقوقی کنونی – دکتر ناصر کاتوزیان.

قانون مسئولیت مدنی.

قانون روابط موجر و مستاجر 1356.

قانون روابط موجر و مستاجر 1376.

تست:

مجموعه سئوالات طبقه بندی شده حقوق مدنی - میترا ضرابی.

 

حقوق جزا؛

قانون مجازات اسلامی. (آخرین چاپ، همراه با آخرین تغییرات مواد)

محشای قانون مجازات اسلامی – دکتر ایرج گلدوزیان.

قانون صدور چک با آخرین اصلاحات.

قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء، اختلاس و کلاهبرداری 1367.

قانون مبارزه با مواد مخدر 1376. (تکمیلی)

قانون اقدامات تأمینی 1339. (تکمیلی)

قانون مبارزه با پولشویی 1386. (تکمیلی)

قانون جرایم رایانه ای 1389. (تکمیلی)

قانون مبارزه با قاچاق انسان 1383. (تکمیلی)

زمینهء حقوق جزای عمومی – دکتر رضا نوربها.(صرفاً جهت مطالعه مکاتب)

(مطالعهء آراء وحدت رویه، نظریات مشورتی، رویه قضائی ضرورت دارد)

 


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 25 خرداد 1391برچسب:, ] [ 19:11 ] [ محمد حاجی حسین ]

24خرداد 1391 - شماره3433

 


http://media.farsnews.com/media//8208/Images/jpg/A0020/A0020185.jpg

خرداد  1391 -   روزنامه ی جام جم

 jamejamonline.ir/Media/pdfs/1391/03/23/100814491488.pdf

 

نسخه ی الکترونیکی:

    

                         
      

   
         

 منبع:روزنامه ی جام جم

[ چهار شنبه 24 خرداد 1391برچسب:, ] [ 21:54 ] [ محمد حاجی حسین ]
جام جم آنلاين: با تلاش ماموران فرمانده انتظامي شهرستان فلاورجان فردي كه با رمالي و دعانويسي به منظور برآورده كردن حاجات اقدام به كلاهبرداري از مردم مي كرد، ‌شناسايي و دستگير شد.

به گزارش روز چهارشنبه جام جم آنلاين به نقل از پايگاه پليس، سرهنگ محمدرضا خدادوست گفت: در پي كسب خبري مبني بر كلاهبرداري فردي به نام «محمد.الف» به بهانه رمالي و دعانويسي با ادعاي برآورده كردن حاجات ، ماموران اين فرماندهي بلافاصله با هماهنگي مقام قضايي وارد محل سكونت وي شده و در يك عمليات غافلگيرانه متهم را در حالي كه مشغول دعانويسي براي يكي از مشتريانش بود، دستگير كردند.

وي با بيان اينكه ماموران در بازرسي از منزل اين متهم مقداري آلات و ادوات رمالي و دعانويسي كشف و ضبط كردند، افزود: متهم پس از دستيگري به چندين فقره كلاهبرداري از مرم با شيوه رمالي و ادعاي برآورده كردن حاجات اقرار كرد كه پيگيري هاي لازم براي شناسايي مالباختگان و سو استفاده قرار گرفتگان اين رمال شياد در دستور كار قرار گرفت.

فرمانده انتظامي شهرستان فلاورجان از افرادي كه مورد سوءاستفاده متهم قرار گرفته و از آنها كلاهبرداري شده خواست تا براي تكميل پرونده و شكايت از متهم به پليس آگاهي اين شهرستان مراجعه كنند.

سرهنگ خدادوست خاطرنشان كرد: بارها از شيوه هاي مختلف به مردم اعلام گرديده است كه فريب ادعاهاي اينگونه شيادان را نخورند اما متاسفانه باز مشاهده مي شود كلاهبرداران از سادگي مردم سوء استفاده كرده و با اظهاراتي مثل خبر از آينده ، دعا براي خوشبختي ، باز شدن بخت و... مخاطبان خود را فريب داده و براي دعا نويسي و رمالي مبالغي را از افراد دريافت مي كنند كه لازم است مردم در اين رابطه هوشيارانه تر عمل كنند و بدانند كه براي موفقيت و خوشبختي اين عوامل كارساز نيست بلكه بايستي با تلاش خود فرد و توكل به خدا و با نيت خالصانه و خيرخواهانه قدم در راه سعادت گذاشت.

 
[ چهار شنبه 24 خرداد 1391برچسب:, ] [ 21:50 ] [ محمد حاجی حسین ]
جام جم آنلاين: پليس اطلاعات و امنيت عمومي استان البرز با اجراي طرح بازديد از چايخانه هاي سنتي 63 واحد صنفي متخلف را پلمپ و براي 82 واحد نيز اخطاريه پلمپ صادر شد.

به گزارش روز چهارشنبه جام جم آنلاين به نقل از پايگاه پليس، رييس پليس اطلاعات و امنيت عمومي فرماندهي انتظامي استان البرز گفت: متاسفانه برخي از چايخانه هاي سنتي سطح شهرستان کرج که عمدتا بدون مجوز نيز مي باشند پاتوقي شده است براي افراد لاابالي و اراذل و اوباش که به راحتي در اين چايخانه ها انواع تخلفات را انجام مي دهند.

وي افزود: برخي از چايخانه هاي سنتي به خاطر تردد افراد معتاد و ارذل و اوباش در آنها با به انحراف کشاندن جوانان و نوجوانان به يک تهديد و معضل اجتماعي تبديل شده اند.

سرهنگ حبيب الله صادقي اضافه كرد: در راستاي ارتقاي امنيت اجتماعي و ساماندهي چايخانه هاي سطح شهرستان کرج، طرح برخورد با چايخانه هايي که فاقد مجوز فعاليت هستند و يا اينکه با داشتن مجوز فعاليت در آنها انواع تخلف صورت مي گيرد اجرايي شد.

سرپرست پليس اطلاعات و امنيت عمومي فرماندهي انتظامي استان البرز اظهارداشت: با اجراي اين طرح، تعداد 229 چايخانه در سطح شهرستان کرج مورد بازديد قرار گرفت و از اين تعداد 63 چايخانه متخلف پلمپ و به 82 چايخانه اخطاريه پلمپ صادر شد.

 
[ چهار شنبه 24 خرداد 1391برچسب:, ] [ 21:49 ] [ محمد حاجی حسین ]

21خرداد 1391 - شماره3430

 


http://media.farsnews.com/media//8208/Images/jpg/A0020/A0020185.jpg

خرداد  1391 -   روزنامه ی جام جم

 jamejamonline.ir/Media/pdfs/1391/03/20/100814234066.pdf

 

نسخه ی الکترونیکی:

    

                     
      

   
         

 منبع:روزنامه ی جام جم

[ یک شنبه 21 خرداد 1391برچسب:, ] [ 15:1 ] [ محمد حاجی حسین ]
جام جم آنلاين: صداي ترمز گوشخراش تريلي همه نگاه‌ها را معطوف به خود كرد. ديگر خودروهاي عبوري نيز با ديدن دودي كه از لاستيك تريلي بلند شده بود بي‌اختيار پاي خود را روي پدال ترمز قرار دادند.

چند نفر سراسيمه به سوي تريلي دويدند. راننده كه مرد ميانسالي بود سرش را در ميان دستانش قرار داده بود و قادر به حرف زدن نبود گويي صحنه‌اي كه با آن روبه‌رو شده بود، چنان او را شوكه كرده بود كه قدرت نداشت سرش را از ميان دستانش بيرون بياورد.

رفته رفته به تعداد جمعيت اضافه مي‌شد، برخي مشغول فيلم گرفتن با تلفن همراهشان بودند و چند نفري نيز مدام سعي مي‌كردند با اورژانس تماس بگيرند.

دقايق به كندي مي‌گذشت، به فاصله كمي از محل تصادف جواني حدودا 28 ساله در حالي كه به شدت زخمي شده بود، جملات نامفهومي را به زبان مي‌آورد.

با رسيدن اولين خودرو گشت، جمعيت راه را باز كردند، افسر جوان با بي‌سيم موضوع تصادف را گزارش كرد و چند دقيقه بعد صداي آژير آمبولانس كه در ترافيك گير افتاده بود، سعي در گشودن راهي براي حضور در صحنه را داشت.

سرانجام با مساعدت ماموران انتظامي آمبولانس در محل تصادف متوقف شد و پيكر نيمه جان جوان روي برانكار قرار گرفت.

 

 


ادامه مطلب
[ یک شنبه 21 خرداد 1391برچسب:, ] [ 14:55 ] [ محمد حاجی حسین ]
جام جم آنلاين: دو كارگر جايگاه سوخت كه اقدام به سرقت كارت سوخت هاي شهروندان در جايگاهها مي كردند، توسط ماموران يگان امداد پليس كرج شناسايي و دستگير شدند.

به گزارش روز شنبه جام جم آنلاين به نقل از پايگاه پليس، فرمانده انتظامي شهرستان کرج گفت: در پي دريافت گزارش هايي مبني بر اينكه افرادي به صورت غير قانوني در اطراف جايگاه هاي سوخت اقدام به فروش بنزين به صورت آزاد مي كنند، موضوع به طور ويژه در دستور كار ماموران انتظامي شهرستان كرج قرار گرفت و تحقيقات در جهت شناسايي متهمان آغاز شد.

وي افزود: ماموران يگان امداد با انجام كارهاي ويژه پليسي، محل مورد نظر را تحت كنترل نامحسوس قرار داده و سرانجام دو متهم را در حال فروش غيرقانوني بنزين در يكي از جايگاههاي سوخت فرديس شناسايي و در يك عمليات غافلگيرانه آنها را شناسايي و دستگير كردند و در بازرسي بدني از آنها تعداد 52 فقره كارت سوخت متعلق به افراد مختلف، دو قبضه چاقو و مقدار سه گرم مواد مخدر از نوع كراك كشف و ضبط شد.

سرهنگ عبدالرضا خيرخواهان اضافه كرد: متهمان دستگير شده به نام هاي «سعيد – ع» و «يوسف – ف» جهت تحقيقات بيشتر در اختيار ماموران كلانتري 23 فرديس قرار گرفتند و در بازجويي ها اعتراف كردند که به مدت چهار ماه است كه در اين کار فعاليت کرده و با سرقت كارت سوخت هاي شهروندان، بنزين موجود در آنها را به فروش مي رساندند.

فرمانده انتظامي شهرستان كرج گفت: در بررسي سوابق متهمان، مشخص شد يكي از آنها به نام «يوسف» سابقه دار بوده و قبلا به اتهام سرقت لوازم داخل خودرو دستگير شده است و همچنين اين افراد در يكي از جايگاه هاي سوخت به عنوان متصدي و كارگر مشغول كار بوده و از همين موقعيت سوء استفاده كرده و كارت سوخت هاي مردم را از جايگاه سوخت سرقت مي كردند.

وي افزود: متهمان در بازجويي هايي تكميلي معترف شدند از زماني كه در جايگاه سوخت مورد نظر مشغول به كار شدند، سرقت كارت سوخت ها را آغاز كرده و در زمان هاي مشخصي بنزين موجود در اين كارت ها را در جايگاه هاي سوخت مناطق مختلف شهر به صورت آزاد به فروش مي رساندند.

سرهنگ خيرخواهان خاطرنشان كرد: با تكميل پرونده و اخذ اعترافات متهمان، موضوع به نظر مراجع قضايي رسيد و متهمان جهت سير مراحل قانوني در اختيار مراجع قضايي قرار گرفتند و كارت سوخت هاي مكشوفه نيز تحويل ستاد سوخت شد.

وي به شهروندان توصيه كرد: در هنگام مراجعه به جايگاه سوخت، پس از استفاده از كارت سوخت و پر كردن بنزين حتما كارت سوخت خود را از محل مربوطه خارج کنيد.

فرمانده انتظامي شهرستان كرج همچنين از شهروندان خواست براي پيشگيري از سوء استفاده متخلفان از كارت سوخت به كارت ها رمز عبور داده شود و جهت امنيت بيشتر در فواصل زماني كوتاه رمز عبور مورد نظر تغيير داده شود.

 
[ یک شنبه 21 خرداد 1391برچسب:, ] [ 14:55 ] [ محمد حاجی حسین ]
جام جم آنلاين: طلافروش ورشكسته كه با همدستي سه مرد، راه يك طلافروش را در يكي از خيابان‌هاي مشهد سد كرده و پس از بي‌هوش كردن او و سرقت چهار كيلو طلا و پول‌هايش متواري شده بود، توسط پليس دستگير شد.

به گزارش جام‌جم، روز اول ارديبهشت امسال يك مرد طلافروش سوار بر خودروي خود پشت چراغ قرمز چهارراه فلاحي منتهي به قاسم‌آباد مشهد بود كه ناگهان دو دستگاه خودروي پرايد رو به روي خودرويش توقف كرده و دو سرنشين آن از خودرو پياده شدند و به سمت او آمدند.

سرقت چهار كيلو طلا

مردان مهاجم بلافاصله وارد خودروي مرد طلافروش شدند و او را بشدت كتك زدند. سپس با چوبدستي شيشه عقب خودرويش را شكستند و با سرقت كيف حاوي چهار كيلو طلا متواري شدند.

در اين هنگام يك مرد رهگذر با ديدن مرد زخمي، بلافاصله موضوع را به مركز فوريت‌هاي پليسي 110 خبر داد. دقايقي بعد با حضور ماموران انتظامي در محل حادثه، مرد زخمي به يكي از مراكز درماني انتقال يافت.

پس از به هوش آمدن اين مرد، او براي تحقيقات به پليس آگاهي استان خراسان رضوي منتقل شد. مرد طلافروش به ماموران گفت: روز حادثه چند دزد به وي حمله كرده و كيف حاوي چهار كيلو طلا و پولش را دزديده‌اند.

در ادامه معلوم شد، طلافروش چهره دو نفر از متهمان را به خاطر سپرده است. به اين ترتيب، چهره‌نگاري رايانه‌اي از متهمان انجام و جستجو براي دستگيري دزدان فراري آغاز شد.

طلافروش ورشكسته، تنها مظنون سرقت

در حالي كه تحقيق در اين ارتباط ادامه داشت، ماموران اطلاع يافتند يكي از دوستان سابق طلافروش كه از مدتي پيش ورشكست شده، درصدد فروش يك محموله طلاست.

طلافروش ورشكسته كه در زاهدان سكونت داشت، تحت تعقيب قرار گرفت تا اين كه مشخص شد، او به مكان نامعلومي رفته است و خانواده‌اش نيز از وي بي‌خبرند.

ماموران در اين مرحله پاتوق‌هاي احتمالي متهم فراري را زير نظر گرفتند تا اين كه اوايل همين هفته با اطلاع از اين كه مرد فراري وارد شهر مشهد شده، او را در يكي از محله‌هاي جنوبي شهر دستگير كردند.

متهم در بازجويي اعتراف كرد نقشه سرقت از مرد طلافروش را طراحي و روز حادثه با همدستي 3 مرد ديگر اجرا كرده است.

 

 


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 18 خرداد 1391برچسب:, ] [ 17:18 ] [ محمد حاجی حسین ]

جام جم آنلاين: پنج عضو يك خانواده كه با سفر به شهر‌هاي مختلف، كيف‌قاپي و كف‌زني مي‌كردند، از سوي پليس آگاهي شاهرود دستگير شدند.

به گزارش جام‌جم، سرهنگ رحمت‌الله طاهري، فرمانده انتظامي شهرستان شاهرود درباره دستگيري اعضاي اين باند سرقت گفت: چند روز پيش ماموران ايستگاه بازرسي شهيد نوري شاهرود به سرنشينان يك دستگاه پرايد با چهار سرنشين زن و يك مرد كه از كرج عازم مشهد بودند، مشكوك شده و خودرو را متوقف كردند.

ماموران در بازرسي از وسايل سرنشينان خودرو شش دستگاه تلفن همراه كشف و ضبط كردند.

طاهري افزود: متهمان بازداشت و براي تحقيقات به پليس آگاهي منتقل شدند.

انكار متهمان

متهمان در بازجويي مقدماتي ادعا كردند گوشي‌هاي تلفن همراه متعلق به خودشان بوده و پليس آنها را به اشتباه دستگير كرده است.

در مرحله بعدي، سوابق كيفري متهمان بررسي و معلوم شد يكي از آنها به نام شهناز، از دزدان سابقه‌دار كرجي است و هشت بار به اتهام كف‌زني و كيف‌قاپي به زندان افتاده است.

در ادامه بازجو يي‌ها نيز مشخص شد افراد بازداشت شده پسر، دو عروس و نوه زن سارق هستند.

به اين ترتيب شهناز (دزد حرفه‌اي) اعتراف كرد با همدستي چهار عضو خانواده‌اش، اموال مردم را دزديده‌اند.

اعتراف زن سارق

متهم گفت: من و اعضاي خانواده‌ام با سفر به شهر‌هاي سمنان، شاهرود، جوين، بجنورد، شيروان، قوچان، نيشابور، بروجرد، انديمشك، اهواز، اصفهان، شيراز، زنجان، قزوين و گنبد از مردم اين شهر‌ها، بيش از 32 فقره كيف‌قاپي و كف‌زني كرده‌ايم.

در پي اعتراف اين متهم، چهار همدست او نيز گفته‌هايش را تاييد كردند.

بنابر اين گزارش، متهمان با قرار قانوني روانه زندان شدند. تحقيقات تكميلي از آنها ادامه دارد.

[ پنج شنبه 18 خرداد 1391برچسب:, ] [ 17:16 ] [ محمد حاجی حسین ]

16خرداد 1391 - شماره3426

 


http://media.farsnews.com/media//8208/Images/jpg/A0020/A0020185.jpg

خرداد  1391 -   روزنامه ی جام جم

 jamejamonline.ir/Media/pdfs/1391/03/15/100813799389.pdf

 

نسخه ی الکترونیکی:

    

               
      

   
         

 منبع:روزنامه ی جام جم

[ سه شنبه 16 خرداد 1391برچسب:, ] [ 19:35 ] [ محمد حاجی حسین ]
جام جم آنلاين: يک بازرگان چيني كه با هدف آزادي مرد اعدامي درايران ربوده شده بود پس از 16 روز اسارت، با كشته شدن يكي از گروگانگيران در عمليات ضربتي پليس آزاد شد.

به گزارش جام‌جم، اواخر ارديبهشت امسال نماينده يك شركت بازرگاني با مراجعه به اداره آگاهي تهران از ربوده شدن يكي از بازرگانان چيني شركت خبر داد.

او به ماموران گفت: بازرگان چيني مقابل يكي از هتل‌هاي تهران از سوي افرادي ناشناس ربوده شده و آدم‌ربايان او را تهديد به مرگ كرده‌اند.

پس از اين شكايت پرونده در اختيار كارآگاهان اداره يازدهم پليس آگاهي قرار گرفت و جستجوي ماموران براي دستگيري آدم‌ربايان و آزادي تبعه چيني آغاز شد. در اين مرحله ماموران براي شناسايي هويت آدم‌ربايان و انگيزه آنها از اين گروگانگيري، با آنان وارد مذاكره شدند.

مرد گروگانگير در تماس‌هاي خود اعلام كرد برادرش به اتهام قاچاق مواد مخدر دستگير و به اعدام محكوم شده و او به شرطي گروگان خود را آزاد مي‌كند كه برادر اعدامي‌اش از زندان آزاد شود. مرد گروگانگير تهديد مي‌كرد اگر پليس به درخواستش عمل نكند، تبعه چيني را به قتل مي‌رساند.

با توجه به حساسيت موضوع با دستور سرهنگ محمديان، رييس پليس آگاهي تهران بزرگ پرونده در اختيار تيم معاونت جنايي پليس آگاهي قرار گرفت. كارآگاهان در بررسي‌هاي خود پي بردند عاملان اين گروگانگيري، دو برادر مرد اعدامي هستند.

سرانجام پس از 16 روز تجسس پليسي، مخفيگاه گروگانگيران در ويلايي حوالي شهرستان ساوجبلاغ شناسايي شد و كارآگاهان روز جمعه اين محل را محاصره كردند.دو مرد گروگانگير وقتي خود را در محاصره پليس ديدند، تهديد كردند اگر پليس آنجا را ترك نكند، بازرگان چيني را خواهند كشت.

ماموران ابتدا با اقدامات رواني سعي كردند گروگانگيران را راضي به تسليم كنند، اما دو برادر شرور حاضر به تسليم و نيز رهايي گروگانشان نشدند.

در اين مرحله ماموران با گروگانگيران درگير شدند كه در اين درگيري مسلحانه يکي از آنان به هلاكت رسيد و ديگري نيز زخمي شد و گروگان چيني نجات يافت. از مخفيگاه تبهكاران شرور دو قبضه كلت كمري كشف شد.

تحقيقات در اين زمينه ادامه دارد.

 
[ سه شنبه 16 خرداد 1391برچسب:, ] [ 19:34 ] [ محمد حاجی حسین ]
جام جم آنلاين: سرکلانتر دوم پليس پيشگيري فرماندهي انتظامي تهران بزرگ از دستگيري هشت زورگير خشن با تلاش ماموران اين سرکلانتري خبر داد.

به گزارش روز سه شنبه جام جم آنلاين به نقل از پايگاه پليس، سرکلانتر دوم پليس پيشگيري فرماندهي انتظامي تهران بزرگ گفت: با اعلام شکايت شهروندان ساکن محدوده خيابان هاي اشرفي اصفهاني، ميدان صنعت، سعادت آباد و خيابان فخار مقدم در خصوص فعاليت زورگيران در محدوده هاي مذکور و ايجاد مزاحمت و نگراني براي شهروندان و ساکنان اين محدوده، تحقيقات ماموران کلانتري هاي زير مجموعه اين سرکلانتري براي دستگيري متهمان پرونده آغاز شد.

وي افزود: تحقيقات پليس ادامه داشت تا کساني که به عنوان زورگير در محدوده فوق فعاليت داشتند شناسايي و دستگير شدند و وسيله نقليه متهمان که از آن براي زورگيري و فرار استفاده مي کردند نيز توقيف و به پارکينگ پليس منتقل شد.

سرهنگ علي محمدي اضافه كرد: متهمان در ابتدا منکر اتهامات وارده شدند اما هنگامي که با مدارک و مستندات پليس روبرو شدند، چاره اي جز اعتراف به جرايم خود نداشته و پس از اعتراف راهي دادسرا شدند.

سرکلانتر دوم پليس پيشگيري فرماندهي انتظامي تهران بزرگ با اشاره به اين که در بازرسي بدني از متهمان تعدادي سلاح سرد و نامتعارف و همچنين چند قلم اجناس مسروقه کشف شد، گفت: اين هشت متهم علاوه بر زورگيري اقدام به سرقت موتورسيکلت مي کردند تا بتوانند به وسيله آن از شهروندان سرقت کرده و در صورت حضور پليس بتوانند با سرعت از محل فرار کنند.

 
[ سه شنبه 16 خرداد 1391برچسب:, ] [ 19:19 ] [ محمد حاجی حسین ]
 
جام جم آنلاين: با تلاش ماموران انتظامي شهرستان کرج طي 48 ساعت گذشته 25 سارق دستگير و 30 فقره اقلام سرقتي کشف و ضبط شد.

به گزارش روز سه شنبه جام جم آنلاين به نقل از پايگاه پليس، فرمانده انتظامي شهرستان کرج گفت: در پي اقدامات اطلاعاتي و تلاش ها و پيگيري هاي مستمر ماموران انتظامي شهرستان کرج و انجام گشتزني ها طي 48 ساعت گذشته در سطح شهرستان 25 نفر سارق دستگير شدند.

وي افزود : در پي دستگيري ها و تحقيقات انجام شده 11 دستگاه خودرو و موتورسيكلت مسروقه، سه فقره سرقت تجهيزات داخل خودرو و 16 فقره ساير اقلام سرقتي از قبيل گوشي موبايل، كابل برق، مدارك شناسايي، مصالح ساختماني، ابزار آلات، مقاديري وجه نقد و ... کشف و ضبط شد.

سرهنگ عبدالرضا خيرخواهان گفت: کليه متهمان دستگير شده پس از تشکيل پرونده جهت سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي شدند.

 
[ سه شنبه 16 خرداد 1391برچسب:, ] [ 19:17 ] [ محمد حاجی حسین ]

جام جم آنلاين: از افرادي كه خود را مامور معرفي مي‌كنند حتما كارت شناسايي بخواهيد. اين هشداري است كه ديگر به موضوعي تكراري تبديل شده و روزي نيست كه رسانه‌ها درباره آن بحثي را به ميان نكشند يا مقامات انتظامي و قضايي از ضرورت اين كار سخن نگويند.

اين هشدار در واقع نكته‌اي احتياطي براي امنيت خود شهروندان است. اخيرا زني در تايباد با رعايت همين توصيه ساده توانست دو سارق را فراري بدهد و امنيت خود و فرزندش را حفظ كند.

ماجرا از اين قرار است كه دو مرد وقتي وارد يكي از كوچه‌هاي تايباد شدند و پسربچه‌اي را درحال بازي ديدند از او پرسيدند آيا پدرش در خانه حضور دارد يا خير؟ دو مرد غريبه بعد از اطمينان از اين‌كه زن صاحبخانه در منزل تنهاست زنگ در را زدند و با معرفي خود به عنوان مامور گاز ادعا كردند لوله آنها نشتي دارد و خطر در كمين است.

آنها قصد داشتند با طرح چنين ادعايي زن جوان را مرعوب كنند و وارد خانه وي شوند، اما اين زن قبل از اين‌كه به مامورنماها اجازه ورود بدهد در حالي‌كه به قضيه مشكوك شده بود از آنان درخواست كارت شناسايي كرد و وقتي مردان ناشناس از نشان دادن كارت خودداري كردند او گفت با پليس 110 تماس خواهد گرفت.

دو سارق وقتي ديدند نمي‌توانند اين زن را فريب دهند و هر لحظه احتمال گرفتاري‌شان وجود دارد به سرعت از آنجا گريختند، اما زن صاحبخانه با مركز فوريت‌هاي پليسي 110 تماس گرفت و ضمن گزارش واقعه مشخصات دو مرد مامورنما را در اختيار پليس قرار داد تا از تكرار جرم توسط آنها پيشگيري كند.

به اين ترتيب با كمي احتياط و هوشياري از وقوع يك جرم جلوگيري شد، اما متاسفانه برخي شهروندان به چنين توصيه‌اي عمل نمي‌كنند و گاه ديده شده ماموران قلابي با طرح ادعاهاي واهي وارد منازل مي‌شوند و دست به سرقت و تعرض و حتي قتل مي‌زنند.

[ پنج شنبه 11 خرداد 1391برچسب:, ] [ 1:5 ] [ محمد حاجی حسین ]
جام جم آنلاين: زوج جوان چيني كه پس از تصادف با يك سالمند او را زنده به خاك سپردند، دستگير شدند.

اين دختر و پسر كه هر دو 25 سال دارند، اعتراف كردند وقتي نيمه‌هاي شب با سرعت بالا و تحت تاثير مشروبات الكلي پيرزني را زير گرفته‌اند، او را سوار خودرو كرده و كمي دورتر در ميان گل و لاي به خاك سپرده‌اند.

جسد اين مادربزرگ كه يك دستش از زير خاك بيرون مانده بود، صبح روز بعد توسط يك رهگذر كشف شد و با دقت پليس در فيلم دوربين‌هاي مداربسته منطقه متهمان از روي پلاك خودرو خيلي زود شناسايي شدند.

به گفته پزشكي قانوني، اين مادربزرگ هنگام به خاك سپرده شدن زنده بوده و خاك موجود در ريه‌اش اين موضوع را ثابت مي‌كند.

زوج جوان كه اتهاماتشان را پذيرفته‌اند به زودي دادگاهي مي‌شوند تا در مورد آنها تصميم‌گيري شود.(رويترز)

 
[ پنج شنبه 11 خرداد 1391برچسب:, ] [ 1:3 ] [ محمد حاجی حسین ]
جام جم آنلاين: زن آمريكايي از طبقه 60 ساختمان هتلي در سنگاپور سقوط كرد و پس از اعزام به بيمارستان جان سپرد.

به گفته پليس سنگاپور، اين زن 40 ساله آمريكايي پس از سقوط از اين ارتفاع با لبه پشت‌بام رستوران هتل برخورد كرد و سپس روي زمين افتاد.

پليس سنگاپور پس از حضور در صحنه حادثه گفت: اين زن كه مشخص نيست چرا و چگونه سقوط كرده است، به بيمارستان منتقل شد و به‌رغم تلاش پزشكان فوت كرد.

به گزارش روزنامه ديلي‌ميل، پليس سنگاپور مرگ اين زن را غيرطبيعي خواند، اما از اعلام جزئيات در اين باره تا روشن‌شدن دقيق حادثه خودداري كرد. (ايسنا)

 
[ پنج شنبه 11 خرداد 1391برچسب:, ] [ 1:2 ] [ محمد حاجی حسین ]

جام جم آنلاين: پليس كانتون وود سوئيس از كشته شدن مرد عابري توسط يك راننده 97 ساله خبر داد.

به گزارش شامگاه چهارشنبه جام جم آنلاين به نقل از لومتن، يك راننده 97 ساله امروز هنگام عبور از منطقه بين سن - ليژ و لا تور- دو - پلز در كانتون وود سوئيس با يك مرد عابر 50 ساله به شدت تصادف كرد و باعث مرگ او شد.

راننده 97 ساله كه ساكن منطقه است پس از تصادف از اتومبيل پياده شد تا به عابر مجروح كمك كند اما كار از كارگذشته و مرد جان سپرده بود.

به گفته پليس كانتون وود ، مرد عابر در حاشيه جاده فرعي بولنگرن كه به موازات اتوبان است پياده روي مي كرد كه اتومبيل مرد سالمند  با او برخورد كرد.

پليس كانتون تحقيقاتي را براي روشن شدن شرايط تصادف آغاز و از شاهدان احتمالي اين سانحه درخواست كمك كرده است.

مترجم:‌ بهرام افتخاري.

[ پنج شنبه 11 خرداد 1391برچسب:, ] [ 1:1 ] [ محمد حاجی حسین ]
جام جم آنلاين: خواهر و بردار ناتني كه يك مرد كارخانه دار را به طرز هولناكي در استان فارس به قتل رسانده بودند، محاكمه و در دادگاه كيفري به اعدام محكوم شدند.

به گزارش مهر، پنجم فروردين 87 ماموران پليس آگاهي شهرستان مرودشت در جريان ناپديد شدن مرموز مرد كارخانه‌داري قرار گرفتند.

در بررسي‌ها معلوم شد مرد ميانسال به نام احمد ساكن تهران بوده و يك كارخانه سنگ‌بري در مرودشت داشته است. او 3 روز قبل براي پرداخت حقوق و عيدي كاركنان به كارخانه رفته اما به طرز مرموزي ناپديد شده است.

در مرحله بعدي از تحقيقات مشخص شد همزمان با ناپديد شدن مرد كارخانه‌دار، خودروي وي نيز به سرقت رفته است.به اين ترتيب مشخصات خودرو براي توقيف در اختيار گشتي‌هاي پليس قرار گرفت.

كارآگاهان در تحقيق از كارگران كارخانه متوجه شدند دختر و پسر جواني از چند هفته قبل در آنجا مشغول به كار بوده‌اند كه آنها نيز از پنجم فروردين به طرز مرموزي ناپديد شده‌اند.


 

 

ادامه مطلب
[ پنج شنبه 11 خرداد 1391برچسب:, ] [ 1:57 ] [ محمد حاجی حسین ]
جام جم آنلاين: مردي كه پس از قتل دوستش در تهران، همراه جسد او به مراغه رفته بود، با تاييد حكم اعدامش در يك قدمي چوبه دار قرار گرفت.

به گزارش مهر، 16دي سال 89 مرد جواني با حضور در كلانتري 134 شهرك قدس به مأموران گفت برادرش حميد روز گذشته از منزل خارج شده و تاكنون بازنگشته است.

با تشكيل پرونده مقدماتي و به دستور داديار شعبه اول دادسراي ناحيه 27 تهران، پرونده براي رسيدگي در اختيار كارآگاهان اداره يازدهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.

شاكي گفت: حميد قرار بود يكي از همكارانش به نام سيامك را ببيند تا با او درباره طلبش صحبت كند.

وي افزود: وقتي از برادرم خبري نشد، سراغش را از سيامك گرفتم كه او مدعي شد حميد پس از گرفتن 12 ميليون تومان طلب خود، از او جدا شده و اطلاعي از حميد ندارد.

با توجه به اظهارات شاكي، كارآگاهان سيامك را 20 دي ماه به پليس آگاهي تهران بزرگ منتقل كردند تا درباره ملاقات با حميد از وي تحقيق كنند.

سيامك گفت: پس از توافق با حميد در زمينه اختلاف مالي، ساعت 16 از يكديگر جدا شديم.


 

 

 

ادامه مطلب
[ پنج شنبه 11 خرداد 1391برچسب:, ] [ 1:52 ] [ محمد حاجی حسین ]

 


دانلود صدای قانون مدنی

 


گوینده: نگار فتح الله زاده
صدابردار: کیوان رخشانی
ادیت: سهیل شیخ عرب
تدوین: محمدمهدی علی‌پور


ادامه مطلب
[ دو شنبه 8 خرداد 1391برچسب:, ] [ 20:30 ] [ محمد حاجی حسین ]

8خرداد 1391 - شماره3422

 


http://media.farsnews.com/media//8208/Images/jpg/A0020/A0020185.jpg

خرداد  1391 -   روزنامه ی جام جم

 jamejamonline.ir/Media/pdfs/1391/03/07/100813106879.pdf

 

نسخه ی الکترونیکی:

    

         
      

   
         

 منبع:روزنامه ی جام جم

[ دو شنبه 8 خرداد 1391برچسب:, ] [ 18:56 ] [ محمد حاجی حسین ]
جام جم آنلاين: مردي كه در پي اختلاف با همسرش، او را كشته بود، هنگام خاكسپاري جسدش در گورستان، از سوي پليس عجبشير دستگير شد.

به گزارش «جام‌جم»، چند روز پيش مردي با مركز فوريت‌هاي پليسي 110 عجبشير در استان آذربايجان شرقي تماس گرفت و گفت، به دنبال اعلام يكي از همسايه‌ها مبني بر فوت همسرش، با حضور در خانه او و ديدن جسد متوجه شدم چند روز از مرگ همسرش مي‌گذرد. گمان مي‌كنم زن همسايه به قتل رسيده است.

به اين ترتيب، ماموران براي بررسي موضوع به محل حادثه اعزام و در تحقيق از همسايه‌ها متوجه شدند مرد همسايه براي دفن جسد همسرش، همراه خانواده و اقوام به گورستان روستا رفته‌اند.

ماموران با گزارش موضوع به بازپرس كشيك ويژه قتل دادسراي عجبشير، با هماهنگي قضايي به گورستان اعزام و مانع دفن جسد شدند. در پي اين ماجرا، جسد زن جوان به پزشكي قانوني منتقل شد. شوهر وي و اعضاي خانواده‌اش نيز براي تحقيقات به مركز پليس انتقال يافتند.

 


ادامه مطلب
[ دو شنبه 8 خرداد 1391برچسب:, ] [ 18:39 ] [ محمد حاجی حسین ]
جام جم آنلاين: یک دختر جوان آلمانی که به نظر می رسد سالها مورد بدرفتاری یک زوج بوسنیایی قرار گرفته بود نجات داده شد.

به گزارش روز دوشنبه جام جم آنلاين به نقل از يورونيوز، زن و شوهری که این دختر نوزده ساله را از هشت سال قبل پیش خود نگه داشته اند، متهم به بدرفتاری با او و شکنجه او هستند.

کاظم ماکالیچ، یکی از همسایگان این زوج که پلیس را از این موضوع مطلع کرده است می گوید:من دیگر نمی توانستم شاهد این وضعیت باشم. من نگران این دختر بودم که به او غذایی داده نمی شد و او را کتک می زدند. در حالی که همه کارها را این دختر انجام می داد.

این همسایه همچنین شاهد بوده است که این زوج دختر جوان را به ارابه بسته اند و او را مجبور به کشیدن ارابه کرده اند.

دامیر آرناتوویچ، سخنگوی دادستانی می گوید: درباره نقش مادر این دختر همچنان تحقیقات ادامه دارد. بازجویی از از او به عنوان شاهد ادامه دارد.

مادر این دختر جوان، همسر سابق مردی است که به بدرفتاری با او متهم است و در نزدیکی خانه او زندگی می کرد. این زن به خبرنگارانی که برای تهیه گزارش به محل زندگی او رفتند اجازه فیلمبرداری نداد.

 
[ دو شنبه 8 خرداد 1391برچسب:, ] [ 18:38 ] [ محمد حاجی حسین ]
جام جم آنلاين: معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداري پليس آگاهي ناجا از کاهش چشمگير فعاليت شرکت هاي هرمي به جهت اشرافيت اطلاعاتي و دقت نظر پليس در کلانشهرها خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه جام جم آنلاين به نقل از پايگاه پليس، سرهنگ مهرداد اميدي گفت: در سال گذشته سيستم جامع اطلاعاتي پليس آگاهي عملياتي شد و يکي از ارکان و کارهاي بنيادي ما در پليس آگاهي، بانک هاي اطلاعاتي است که محصول 21 سال تلاش و سرمايه گذاري اين پليس است بنابراين همه کارآگاهان بايد روش هاي نوين کشف  اطلاعاتي را فراگرفته و بکار گيرند.

وي در خصوص فعاليت هاي شرکت هاي هرمي نيز اظهارداشت: مقابله با شرکت هاي هرمي کار بسيار سنگيني بود به طوري که چهار ميليون نفر از مردم با اين شرکت ها درگير بودند و هم اکنون شرکت هاي هرمي فعاليت شان به شدت کاهش يافته اما دقت و هوشياري ما بايد به مراتب بيشتر از گذشته باشد و شما مطمئن باشيد با فشارهايي که به اين شرکت ها در مرکز و کلانشهرها وارد شده ممکن است براي ادامه فعاليت هاي خود به سراغ استان هايي بروند که کمتر درگير اين فعاليت بوده اند.

سرهنگ اميدي تصريح کرد: نظارت و حمايت از پليس آگاهي شهرستان ها تأثير چشمگيري در کاهش جرائم خواهد داشت بنابراين روساي پليس آگاهي استان ها بايد پليس آگاهي شهرستانها را در انجام امور تخصصي هدايت کنند.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداري پليس آگاهي ناجا خاطرنشان کرد: موضوع مبارزه با جعل و کلاهبرداري نياز به اطلاع رساني بسياري دارد چرا که اقشار مختلف جامعه ، در خطر به دام افتادن کلاهبرداران هستند پس بايد با برملا کردن شگردهاي مجرمان به مردم ، شهروندان را آگاه و از وقوع جرائم جلوگيري کنيم.

 
[ دو شنبه 8 خرداد 1391برچسب:, ] [ 18:36 ] [ محمد حاجی حسین ]

اشنایی با فقه


با فرمت PDF

 

 

برای دانلود به ادامه ی مطلب رجوع نمایید


ادامه مطلب
[ شنبه 6 خرداد 1391برچسب:, ] [ 18:8 ] [ محمد حاجی حسین ]

هریه و نفقه




طبق رای وحدت رویه شماره 705 مورخ 1/8/1386 با توجه به اینکه مهریه از عقد ناشی می شود
لذا مشمول ماده 13 ق.آ.د.م می باشد یعنی می توان دعوای مهریه در محل وقوع عقد اقامه کرد.

و اما سوال قابل طرح اینکه
آیا با وحدت ملاک از این ماده می توان گفت که دعوای مطالبه نفقه
هم قابل طرح در محل وقوع عقد است؟

برای مشاهده متن رای وحدت رویه مذکور به ادامه مطلب مراجعه نمایید


ادامه مطلب
[ شنبه 6 خرداد 1391برچسب:, ] [ 17:51 ] [ محمد حاجی حسین ]

مقاله اي درباره ي نحله و اجره المثل

مقاله اي درباره ي خيارات

مقاله درباره ي قدرت تسليم مورد معامله

مقاله اي درباره ي اجازه ولي درباره نكاح

مقاله اي درباره جرم كلاهبرداري و عناصر تشكيل دهنده ي ان

 

                                                     دانلود در ادامه مطلب.....


ادامه مطلب
[ شنبه 6 خرداد 1391برچسب:, ] [ 17:43 ] [ محمد حاجی حسین ]

 

 

صدای قانون آیین دادرسی کیفری

 

 

گوینده: نگار فتح الله زاده
صدابردار: محمدجواد هاشمی‌نیا
تدوین: محمد مهدی علی‌پور

 

 
 

                          دانلود در ادامه ی مطلب......

 
 
 

ادامه مطلب
[ شنبه 6 خرداد 1391برچسب:, ] [ 17:19 ] [ محمد حاجی حسین ]

دانلود جزوه کارشناسی ارشد مسئولیت مدنی

دانلود جزوه متون فقه کارشناسی ارشد

دانلود جزوه ای دیگر از مسئولیت مدنی کارشناسی ارشد

دانلود قسمتی از گرامر متون حقوقی کارشناسی ارشد

دانلود جزوه حقوق مدنی کارشناسی ارشد

 

دانلود همه در ادامه ی مطلب...........


ادامه مطلب
[ شنبه 6 خرداد 1391برچسب:, ] [ 17:15 ] [ محمد حاجی حسین ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

وبلاگ احج (انجمن حقوقدانان جوان ) به بررسی و تحلیل آخرین اخبار و مطالب و ارائه مقالات حقوقی از اساتید و پژوهشگران حقوقی می پردازد و از نظرات خوانندگان در این زمینه استقبال می نماید که توسط محمد حاجی حسین فارغ التحصیل رشته ی حقوق راه اندازی شده و این وبلاگ طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند. با تشکر از انتخاب شما
موضوعات وب
لینک های مفید

سایت مجلس شورای اسلامی

امکانات وب
حق بالاتر از قانون است(ضرب المثل روسی

ابزار هدایت به بالای صفحه

با تشکر از بازدید شما. موفق باشید