به وبلاگ تخصصی حقوقی احج خوش امدید.احج مخفف انجمن حقوقدانان جوان میباشد و معنای خاص دیگری ندارد وبلاگ احج به بررسی و تحلیل آخرین اخبار و مطالب و ارائه مقالات حقوقی از اساتید و پژوهشگران حقوقی می پردازد و از نظرات خوانندگان در این زمینه استقبال می نماید که توسط محمد حاجی حسین فارغ التحصیل رشته ی حقوق راه اندازی شده .با تشکر از بازدید شما وبلاگ تخصصی حقوقی احج
وبلاگ تخصصی حقوقی احج
اخبار و روزنامه و مقالات و دانلود نرم افزارهای حقوقی 
قالب وبلاگ
مدیر وبلاگ(محمد حاجی حسینی
اخرین نوشته های وبلاگ احج
سایتها و وبلاگهای حقوقی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ahaj و آدرس ahaj.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نظر سنجی در مورد عملکرد وبلاگ
قرآن آنلاین




در اين وبلاگ
در كل اينترنت

به گزارش خبرنگار مهر، در مرحله نخست این ثبت نام تمامی اشخاص حقوقی متقاضی دریافت خدمات رسمی VPN تا تاریخ پنجم اسفند ماه 91 فرصت خواهند داشت برای ثبت نام از طریق سایت اینترنتی به نشانی www.vpn.ir اقدام کنند.

اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل مرکز ملی فضای مجازی کشور اعلام کرده است که تاریخ ثبت نام اشخاص حقیقی متقاضی دریافت این خدمات متعاقبا اعلام خواهد شد.

پيش از اين مهدی اخوان بهابادی در نشستی که در خبرگزاری مهر داشت، در گفتگو با خبرنگاران مهر با بیان اینکه مقدمات کار برای ارائه خدمات قانونی VPN در کشور دیده شده است، اظهار داشت: قرار است برای اشخاصی که در داخل کشور نیاز به دریافت خدمات قانونی VPN دارند نقطه تماسی معرفی شود تا این کاربران بتوانند تقاضای خود را به مراجع ذیصلاح ارسال کرده و برای دریافت این خدمات ثبت نام کنند؛ پس از این مرحله از ثبت نام، کاربران می توانند به صورت قانونی در داخل کشور از خدمات VPN استفاده کنند.

دبیر شورایعالی فضای مجازی با تاکید براینکه در حال حاضر فعالیتهایی که تحت عنوان VPN فروشی در کشور اتفاق می افتد قانونی نیست، تصریح کرد: برخی از کاربران اینترنت نیاز دارند که از پروتکلهای رمز شده برای تماسهایشان استفاده کنند که در حال حاضر برای پاسخ به این نیاز مجبور به استفاده از خدمات VPN به صورت غیرقانونی در کشور می‌شوند.

وي با اشاره به خلاء استقاده قانونی از شبکه های اختصاصی VPN در کشور تاکید کرد: دنبال آن هستیم که پاسخی برای این نیازها در کشور فراهم کنیم و براین اساس خدمات قانونی VPN ارائه خواهد شد

[ یک شنبه 29 بهمن 1391برچسب:, ] [ 15:24 ] [ محمد حاجی حسین ]
 

مقدمه:

 

ملاقات فرزند از طرفي جزو حقوق كودك است و مرجعي نمي­تواند تحت هيچ شرايطي اين حق را از يكي از طرفين سلب كند. از نظر قانوني دختران تا سن 9 سالگي و پسران تا سن 15 سالگي با فردي زندگي خواهند كرد كه حضانت آنها را به عهده دارد.

از اين مقطع سني به بعد كودك خود تصميم مي­گيرد با چه كسي زندگي كند و تمايل او به ادامه زندگي با پدر يا مادر وضعيت تازه­اي را براي او به وجود مي­آورد. البته اين مسئله به توافق پدر و مادر بستگي دارد اما در اغلب موارد به سبب عدم توافق پدر و مادر بر سر اين مسئله، كار تعيين حضانت كودك به دادگاه كشيده مي­شود. در دادگاه­هاي خانواده بحث حضانت مشكلاتي را ايجاد مي­كند. مادري كه فرزند را به دنيا مي­آورد، مي­خواهد از فرزند خود مراقبت كند و هميشه اين نگراني را دارد كه اگر فرزند او به 7 سالگي برسد، سرنوشت او چه مي شود؟ قانون اين حق را به­طور دائم از مادر گرفته و اين مسئله عامل اصلي پيچيده شدن پرونده­هاي خانوادگي در زمينه حضانت است.
دادگاه­ها نمي­توانند خارج از قانون عمل كنند و اگر سوء رفتار پدر در دادگاه اثبات نشود حضانت فرزند را به پدر مي­دهند.
بنابر قول مشهور، دوران نگهداری و سرپرستی (حضانت)، با بلوغ و رشد به پایان می­رسد و کودک، پسازبلوغ، اختیار دارد تا سرپرست زندگی خود را برگزیند. زیرا نگهداری و سرپرستی، به خاطر ناتوانی کودک در نگهداری خودش بوده است و اصل، ولایت نداشتن اشخاص بر یکدیگر است و پسازبلوغ و رشد، چنین چیزی مطرح نیست

 سال نو مبارک



ادامه مطلب
[ یک شنبه 29 بهمن 1391برچسب:, ] [ 15:12 ] [ محمد حاجی حسین ]
سهم طبقات مختلف وراث و نحوه احتساب آن
 
میدانیدکه: خویشاوندی موجب ارث می­شود و اگر کسی فوت کرد و از خود مالی به جا گذاشت پس از برداشت 
هزینه­ های کفن و دفن میت و اخراج وصیت و ...، باقی مانده بین وراث تقسیم می­شود. در وصیت تملیکی شخص به اندازه یک سوم از اموال خود را می­تواند وصیت کند یعنی این یک سوم را می­تواند وقف کند یا به شخص خاصی بدهد، ولی اگر اضافه بر یک سوم وصیت کند باید ورثه به او اجازه این کار را بدهند و در صورت عدم رضایت آنان بر این امر وصیت وی نسبت به اضافه بر یک سوم بدون اثر خواهد بود. 
 
نکته ه­ایی که باید به آن توجه داشت آن است که شخص نمی­تواند به موجب وصیت یک یا چند نفر از ورثه خود را از ارث محروم کند البته ممکن است شخص در زمان حیات خودش اموالی را به یک نفر از ورثه یا دیگران ببخشد یا صلح کند و ... که در اینجا عمل او قانونی است. آنچه که شخص از آن ممنوع می­باشد محروم کردن ورثه از ارث از طریق وصیت است. چنانچه فردی چنین کند عمل او فاقد اثر حقوقی است به این معنی که فرد مورد نظر از ارث محروم نمی­شود.
 

 سال نو مبارک


ادامه مطلب
[ یک شنبه 29 بهمن 1391برچسب:, ] [ 15:1 ] [ محمد حاجی حسین ]
ارث
یکی از موضوعاتی که انسان را نسبت به سایر موجودات متمایز می­سازد، به جای گذاشتن ارث برای خویشاوندان و بازماندگان است. میراث انسان­ها هرچند شامل هر دو جنبه مادی و معنوی می­باشد اما آنچه که با به زبان آوردن کلمه ارث در اذهان متبادر میگردد، ابعاد مادی قضیه است.
ارث در لغت به معنی مالی است که از میت باقی می­ماند و در اصطلاح انتقال دارایی شخص متوفی به بازماندگان  میباشد که این امر بدون اراده متوفی و بازماندگان او صورت می­گیرد.
 
 
 
 

 سال نو مبارک


ادامه مطلب
[ یک شنبه 29 بهمن 1391برچسب:, ] [ 14:53 ] [ محمد حاجی حسین ]
مقايسه شرط نامشروع و شرط خلاف مقتضاي عقد
نویسنده : راضيه باوران(كارشناس ارشد فقه و مباني حقوق اسلامی)
تعداد صفحات : 36 زیرشاخه : حقوق مدنی
حجم فایل : 274 kb

چکيده:
شرط يکي از اعمال حقوقي متداول بوده که در قالب تعهد اثري از خود به جا مي گذارد. شرط يک الزام و تعهد تبعي است که با درج در متن عقد، مشروط عليه به ايفاي آن ملزم مي شود يعني داراي ادله وجوب وفاء است. ولي اگر طرفين به شرط باطلي توافق کنند مشروط عليه را نمي¬توان به ايفاي آن مجبور کرد چون براي شرط باطل آثاري مترتب نمي شود. شرط باطل زماني موجب بطلان عقد       مي شود که فساد ناشي از شرط به يکي از ارکان اساس عقد لطمه وارد سازد در غير اينصورت فساد شرط به عقد سرايت نمي کند چون شرط تعهدي تبعي است که هميشه وابسته به عقد است اين در حالي است که اگر عقدي باطل باشد به تبعيت از آن شرط نيز باطل اعلام  مي¬شود. فساد شرط در شروط باطلي همچون شرط غيرمقدور و شرط نامشروع، به عقد سرايت نمي¬کند چرا که فقط خودشان باطل هستند و عقد به تبع اين شروط باطل نمي شود ولي به خاطر جبران ضرري که از عدم ايفاي شرط متوجه مشروط له مي شود، خيار فسخ معامله براي مشروط له ثابت مي شود البته زماني  خيار زماني ثابت مي شود که مشروط ثابت مي شود.

 

 سال نو مبارک


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 19 بهمن 1391برچسب:, ] [ 11:55 ] [ محمد حاجی حسین ]

 

انتقام اینترنتی معلم از دختر 19 ساله

مرد جوان وقتی متوجه شد شاگرد خصوصی‌اش به ارتباط دوستی با او تمایلی ندارد، به قصد انتقام‌گیری از وی، تصاویر خصوصی‌اش را دزدیده و باهك كردن وبلاگش، او را به دردسر انداخته بود كه از سوی پلیس فتای استان خراسان رضوی دستگیر شد.

به گزارش جام‌جم، سرهنگ عرفانی رییس پلیس فتای استان خراسان رضوی از دستگیری مردی كه با هك كردن وبلاگ دختر نوزده ساله‌ای مشخصات وی را در شبكه‌های اجتماعی منتشر و او و خانواده‌اش را دچار دردسر كرده بود، خبرداد و به خبرنگار ما گفت: اوایل بهمن امسال دختر جوانی با حضور در پلیس فتای استان خراسان رضوی، علیه یك مزاحم اینترنتی شكایت كرد.

وی افزود: در تحقیق از شاكی معلوم شد فردی با هك كردن وبلاگش، وبلاگ جدیدی را به نام وی راه‌اندازی و با درج مطالب غیراخلاقی، شماره تلفن همراه و خانه او را در آن ثبت كرده و از افراد خواسته برای ارتباط بیشتر با وی با این شماره‌ها تماس بگیرند.

رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی یاد آور شد: در ادامه تحقیقات مشخص شد پس از درج مشخصات و تلفن دختر جوان در این وبلاگ، افراد متعددی برایش تلفنی ایجاد مزاحمت ‌كرده و علاوه بر آن، تعدادی از تصاویر خصوصی شاكی هم از رایانه‌اش سرقت و در شبكه‌های اجتماعی منتشر شده است. در این مرحله تحقیقات گسترده‌ای برای شناسایی و دستگیری متهم اینترنتی آغاز شد.

 

 سال نو مبارک




ادامه مطلب
[ پنج شنبه 19 بهمن 1391برچسب:, ] [ 11:41 ] [ محمد حاجی حسین ]

17:09

ددستگیری قاتل فراری در جشن تولد

پسر جنایتكار كه عموی خود را با ضربه چاقو به قتل رسانده بود در جشن تولد دختر مورد علاقه اش شناسایی و دستگیر شد.

ششم دی ماه امسال ماموران در جریان یك درگیری منجر به قتل در خیابان آموزگار محله یاخچی آباد قرار گرفتند. 

ماموران پس از حضور در محل و در بررسی های اولیه متوجه شدند سه عضو یك خانواده با ضربات چاقو مجروح و به بیمارستان هفتم تیر شهرری منتقل شدند
.

با حضور كارآگاهان در بیمارستان مشخص شد پدر خانواده به نام نجات 50 ساله بر اثر شدت جراحات جان خود را از دست داده است. پسر او به نام فرهاد و همسرش نیز مجروح شده بودند كه با تلاش پزشكان از مرگ نجات یافتند.

در ادامه پرونده ای در این زمینه تشكیل و تیمی از كارآگاهان جرایم جنایی پلیس آگاهی تحقیقات برای دستگیری قاتل را آغاز كردند.

در بررسی ها مشخص شد برادرزاده مقتول به نام قاسم به خاطر اختلافاتی كه با خانواده عمویش داشت با چاقو به سوی آنها حمله كرده و پس از این جنایت از تهران متواری شده است.

در شاخه دیگری از تحقیقات نیز مشخص شد متهم با دختر جوانی در ارتباط می باشد كه خانه این دختر در بزرگراه اشرفی اصفهانی شناسایی و تحت نظر قرار گرفت.

سرانجام ساعت 10 شب دیروز زمانی كه قاسم برای شركت در جشن تولد دختر مورد علاقه اش به خانه آنها آمده بود شناسایی و دستگیر شد.

او پس از انتقال به اداره آگاهی لب به اعتراف گشود و در بازجویی ها گفت: از مدتها قبل با خانواده عمویم اختلاف داشتم تا اینكه روز حادثه با پسر عمویم به نام فرهاد درگیر شدم كه در ادامه عمو و زن عمویم نیز به طرفم حمله كردند . در حین درگیری با چاقو و برای دفاع از خود بی هدف ضربه هایی را پرتاب كردم كه باعث مجروحیت سه عضو خانواده عمویم شد. وقتی متوجه شدم كه نجات در این درگیری كشته شده است از محل فرار كردم.

سرهنگ آریا حاجی زاده معاون مبارزه با جرایم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر، افزود: متهم پس از تحقیقات روانه دادسرا شد كه با قرار بازداشت و برای تحقیقات بیشتر در اختیار كارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفته است. (مهر)

انتهای خبر :: کد خبر : 924201183071131760
 
[ پنج شنبه 19 بهمن 1391برچسب:, ] [ 11:39 ] [ محمد حاجی حسین ]

11:34

مرتضوی پس از آزادی در محل كار خود حضور یافت

سرپرست وزارت كار و رفاه اجتماعی گفت كه مرتضوی از صبح امروز چهارشنبه در محل كار خود حاضر شده و مشغول انجام وظیفه است.

اسدالله عباسی سرپرست وزارت كار و رفاه اجتماعی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت به خبرنگاران گفت: تلاش ما این است كه سازمان تامین اجتماعی كه بیش از 35 میلیون نفر تحت پوشش دارد، بدون دغدغه خدمت كند.

وی افزود: در حال حاضر پیگیر پرداخت پاداش به بازنشستگان و بیمه‌های مستقیم و غیر مستقیم و پرداخت بیمه درمان، بازنشستگان و مستمری‌بگیران هستیم.

عباسی همچنین تاكید كرد: منتظریم آقای احمدی‌نژاد از سفر مصر بازگردند تا هیئت دولت درباره مدیریت سازمان تامین اجتماعی تصمیم گیری كند.

سرپرست وزارت كار و رفاه اجتماعی در خصوص پرداخت عیدی مستمری‌بگیران و از كمك هزینه دولت برای شب عید نیز گفت كه با توجه به هماهنگی‌های انجام شده مشكلی در این خصوص وجود ندارد.

وی درباره دلائل بازداشت سعید مرتضوی گفت: قوه قضائیه به دلایلی این كار را كرد اما آقای مرتضوی بامداد امروز آزاد شده و در محل كار مشغول خدمت است.

عباسی ادامه داد: ‌امیدواریم مر قانون رعایت شود و حقوق اعضای صندوق سازمان تامین اجتماعی و همچنین بازنشستگان لطمه نخورد.(فارس)

انتهای خبر :: کد خبر : 923939143479795172
 
[ پنج شنبه 19 بهمن 1391برچسب:, ] [ 11:34 ] [ محمد حاجی حسین ]

 

مرد شیشه‌ای به نانوایی پناه برده بود

مرد معتاد كه در پی توهم ناشی از مصرف مواد مخدر شیشه، گمان می‌برد افراد مسلح به وی حمله كرده‌اند و برای فرار از دست آنها وارد یك نانوایی در شمال غرب تهران شده و در آنجا به خواب رفته بود، از سوی پلیس دستگیر شد.

به گزارش جام‌جم، بامداد یازدهم بهمن امسال مردی با مركز فوریت‌های پلیسی 110 تهران تماس گرفت و خبرداد مرد غریبه‌ای با شكستن شیشه نانوایی همسایه‌اش در شمال غرب تهران، وارد آنجا شده و خوابیده است.

ماموران انتظامی با حضور در محل متوجه شدند، مرد همسایه نانوایی را بسته و مانع از فرار سارق شده است.


 

 

 سال نو مبارک


ادامه مطلب
[ سه شنبه 17 بهمن 1391برچسب:, ] [ 10:25 ] [ محمد حاجی حسین ]

 

سعید مرتضوی بازداشت شد

پس از گذشت دو روز از استیضاح شیخ الاسلامی، سعید مرتضوی سرپرست سازمان تأمین اجتماعی كه به خاطر وی وزیر كار استیضاح و از كار بركنار شد، شب گذشته بازداشت شد.

به گزارش جام جم آنلاین،پایگاه اطلاع رسانی دادستانی تهران در خبری از بازداشت سعید مرتضوی سرپرست صندوق تأمین اجتماعی خبر داد.

بر اساس اخبار دریافتی وی شب گذشته هنگام خروج از محل كار خود توسط مامورین دادستانی بازداشت شده است.

روز یكشنبه جلسه استیضاح شیخ الاسلامی وزیر كار رفاه و تامین اجتماعی با حواشی زیادی همراه بود.

در این جلسه فیلمی را كه رئیس جمهور از طریق سعید مرتضوی به دست آورده بود به عنوان سندی منتشر كرد كه گرچه از نظر قانونی هیچ وجاهتی ندارد،در آن نشان می‌داد فاضل لاریجانی در دیدار با سعید مرتضوی مطالبی را بیان می‌كند كه هنگام پخش آن در صحن مجلس صدا نامفهوم بود.اما رئیس جمهور هنگام دفاع از وزیر كار متن آن را خواند.

همان هنگام بود كه كارشاسان حقوقی و قضایی این اقدام سعید مرتضوی را اقدامی غیرقانونی دانستند و حتی رئیس مجلس ضبط صدا و تصویر را یك اقدام مافیایی اعلام كرد.

گرچه پایگاه اطلاع رسانی دادستانی هنوز دلیل بازداشت سعید مرتضوی را اعلام نكرده است اما گمان می‌رود كه وی به اتهامات وارد شده در اتفاقات كهریزك و همچنین عمل غیر قانونی ضبط صدا و تصویر و سوء استفاده از آن بازداشت شده باشد.

در صورت دریافت گزارش‌های بیشتر در این باره اطلاع رسانی خواهد شد.

منبع:جام جم انلاین

کد خبر : 922515790388780737  
 

[ سه شنبه 17 بهمن 1391برچسب:, ] [ 10:22 ] [ محمد حاجی حسین ]

در ماده 2  قانون نحوه اجرای محکومیت های مالی آمده است که دادگاه  محکومٌ علیه "ممتنع  از پرداخت محکوٌ به ” را "در صورتى كه معسر نباشد" تا زمان تأديه ( یوم الدا) حبس خواهد كرد. کلمه "ممتنع" بنحو التزامی افاده داشتن و ندادن میکند، چون امتناع از پرداخت در غیر این صورت. معنا ندارد.  مفهوم شرط مخصص"در صورتى كه معسر نباشد"  هم بدلالت تطابقی مفهوم مخالف آن واضح است. نتیجه اینکه بنا به این ماده صحیحاً زندانی کردن محکومٌ علیه معسر بدلیل ادا نکردن دین تجویز نشده است.

 استنباط خلاف، یعنی این برداشت که بر اساس این ماده افراد معسر را هم باید تا یوم الدا حبس کرد، مغایر موازین قانونگذاری است. این موازین که بیک  مصوبه شان قانون بمعنی واقعی کلمه میبخشد بحکم عقل و اجماع عبارتست از سه ویژگی: 1) مشروعیت، 2) هدفمندی و 3) تناسب ضمانت اجرا با موضوع. هیچ نوشته مصوب بدون اینکه واجد این سه خصوصیت باشد شان قانون ندارد. قرائت آن ماده بدینگونه که اشخاص نا توان از پرداخت محکوٌمٌ به را باید تا زمان تادیه دین محکوم بحبس نمود فاقد این هر سه شرط است.

 

 


سال نو مبارک

           


ادامه مطلب
[ جمعه 13 بهمن 1391برچسب:, ] [ 1:23 ] [ محمد حاجی حسین ]

 

 


 
Written by: Abdolreza Tarzi – Iran
Email: rtatft[@]yahoo.com


Introduction
Criminology during its one hundred years of life was ever seeking for detection of crime-creating factors and conditions affecting the expression of criminal behaviors in order to achieve the crime prevention methods and offenders’ treatment, improvement and training styles by means of all academic specialties.
Meanwhile the considerable point is that such an effort has been taken up to the beginning of 1360s and concurrent to emergence of cyber crimes only in the real world. Although there are some common points in the comparative studies of real space and cyber space, but cyber crimes have provided new studying gateways for the criminologists, because these crimes in their development trend not only have created the conceptual and evident challenge for the traditional penal law but has retained its specialized literature. However, some believe that reforming the traditional penal laws met the needs against cyber crimes, in return some other believe that the cyber world is a new world and cyber offenders as regard to the criminology are different from common offenders and require new punishments and treatments.

 


ادامه مطلب
[ دو شنبه 9 بهمن 1391برچسب:, ] [ 12:19 ] [ محمد حاجی حسین ]

با تشکر از گرداورنده ی اثر جناب اقای بابک محمدی کراچی و سایت حق گستر

 

بررسي و تحليل ضرورت و دفاع مشروع و مقايسه آن دو:

چکیده:
انسان دارای دو ساحت مادی و معنوی است. و همواره در پی صیانت از این دو ساحت است. یکی از عواملی که این دو ساحت را در معرض خطر قرار می دهد، تجاوز به آن است. بشر در طول تاریخ همواره در پی صیانت از خود بوده و در مقابل عملی که ناعادلانه و غیرمشروع بوده ایستاده است. در مورد دفاع در مقابل تجاوزات نامشروع نظرات مختلفی وجود دارد، برخی آن را قرارداد اجتماعی می دانند و می گویند در صورت نقض این قرارداد فرد حق دفاع دارد. برخی آن را یک حق طبیعی می دانند، برخی آن را تعارض دو حق می دانند، که هرگاه دو حق با هم معارض باشد لازم است یکی از آن دو را که مهم تر است؛ حفظ کرد. برخی نظریه حقوق اسلام را که دفاع را یک حق می داند می پذیرند. و برخی نیز نظریه اجبار معنوی را می پذیرند. توجیه معقول آن است که دفاع مشروع از آنجا که نفع اجتماعی دارد؛ جامعه از مجازات کسی که در مقام دفاع مرتکب یک جرم می شود نفعی نمی برد.
 گاهی نیز فرد با یک حالت ضرورت مواجه می شود که فرد در معرض یک خطر شدیدی قرار می گیرد که او را تهدید می کند لذا ممکن است به حکم ضرورت عمداً مرتکب عمل مجرمانه ای شود به خاطر اینکه خود یا دیگری را از این خطر رهایی دهد. انسان به هنگام ضرورت یک حق برای خود قائل است، که دفاع از خود را در مقابل آن خطر واجب می داند.

 

 


ادامه مطلب
[ دو شنبه 9 بهمن 1391برچسب:, ] [ 12:11 ] [ محمد حاجی حسین ]

این مقاله در موضوع نگاهی به پدیده زنا با محارم است که در قالب pdf برای شما دوستان تهیه شده است.



ادامه مطلب
[ پنج شنبه 5 بهمن 1391برچسب:, ] [ 19:9 ] [ محمد حاجی حسین ]
[ پنج شنبه 5 بهمن 1391برچسب:, ] [ 18:47 ] [ محمد حاجی حسین ]

  » بررسي احكام فقهي و حقوقي حمل و جنين ناشي از زنا و وطي به شبهه

 

عنوان مقاله: بررسي احكام فقهي و حقوقي حمل و جنين ناشي از زنا و وطي به شبهه نویسنده : حجه الاسلام و المسلمين خليل قبله اي
تعداد صفحات : 17 زیرشاخه : حقوق اسلامی(فقه)
حجم فایل : 180 شماره ثبت : 1389-7-12-8453

 



ادامه مطلب
[ پنج شنبه 5 بهمن 1391برچسب:, ] [ 18:35 ] [ محمد حاجی حسین ]

مهمترین نکات کاربردی جزای اختصاصی برای آزمونهای حقوقی بصورت فلش کارت تهیه شده در یک فایل pdf

در این مجموعه شما علاوه بر مطالعه نکات کلیدی و پر تکرار آزمونها در زمینه حقوق جزای اختصاصی می توانید تستهای مربوطه را که در زیر هر نکته تهیه شده است استفاده بکنید.


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 5 بهمن 1391برچسب:, ] [ 18:32 ] [ محمد حاجی حسین ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

وبلاگ احج (انجمن حقوقدانان جوان ) به بررسی و تحلیل آخرین اخبار و مطالب و ارائه مقالات حقوقی از اساتید و پژوهشگران حقوقی می پردازد و از نظرات خوانندگان در این زمینه استقبال می نماید که توسط محمد حاجی حسین فارغ التحصیل رشته ی حقوق راه اندازی شده و این وبلاگ طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند. با تشکر از انتخاب شما
موضوعات وب
لینک های مفید

سایت مجلس شورای اسلامی

امکانات وب
حق بالاتر از قانون است(ضرب المثل روسی

ابزار هدایت به بالای صفحه

با تشکر از بازدید شما. موفق باشید