به وبلاگ تخصصی حقوقی احج خوش امدید.احج مخفف انجمن حقوقدانان جوان میباشد و معنای خاص دیگری ندارد وبلاگ احج به بررسی و تحلیل آخرین اخبار و مطالب و ارائه مقالات حقوقی از اساتید و پژوهشگران حقوقی می پردازد و از نظرات خوانندگان در این زمینه استقبال می نماید که توسط محمد حاجی حسین فارغ التحصیل رشته ی حقوق راه اندازی شده .با تشکر از بازدید شما وبلاگ تخصصی حقوقی احج
وبلاگ تخصصی حقوقی احج
اخبار و روزنامه و مقالات و دانلود نرم افزارهای حقوقی 
قالب وبلاگ
مدیر وبلاگ(محمد حاجی حسینی
اخرین نوشته های وبلاگ احج
سایتها و وبلاگهای حقوقی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ahaj و آدرس ahaj.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نظر سنجی در مورد عملکرد وبلاگ
قرآن آنلاین




در اين وبلاگ
در كل اينترنت

کد خبر : 1150377000850741948     

 

سارق عجول، موتورسیکلتش را جا گذاشت

رییس کلانتری 159 بی‌سیم از دستگیری سارق کیف‌قاپی خبر داد که هنگام سرقت، موتورسیکلتش را جا گذاشت.

 

سروان محمدحسین امینی گفت: در پی اعلام خبری مبنی بر سرقت و کیف قاپی زنی جوان از سوی راکبان موتورسیکلت که با قدرت نمایی با سلاح سرد علیه این زن همراه بود، بلافاصله ماموران گشت کلانتری 159 بی سیم رسیدگی به این پرونده را در دستور کار خود قرار دادند.

وی با بیان اینکه با توجه به مقاومت مالباخته که موجب به جا ماندن موتورسیکلت در صحنه جرم شده بود، ماموران نسبت به استعلام پلاک این موتور اقدام کرده که مالک و آدرس وی از طریق سیستم استعلامات مشخص شد، افزود: بررسی ها نشان داد که هویت واقعی مالک موتورسیکلت فردی به نام «حمید» است که در اولین بررسی ها مشخص شد، وی فردی شرور و سابقه دار در امر سرقت، کیف قاپی و زورگیری است که در کلانتری های 114 قیاسی و 132 نبرد دارای پرونده های متعدد است.

رییس کلانتری 159 بی سیم اظهار کرد: ماموران کلانتری به محل سکونت متهم اعزام شدند که به محض حضور در محل، سوژه را در حالی که تغییر لباس داده بود، مورد شناسایی قرار دادند.

وی با بیان اینکه پس از شناسایی متهم، ماموران به وی دستور ایست دادند که وی با انداختن سلاح سرد خود به داخل یکی از کوچه ها متواری شد، گفت: ماموران با رعایت قانون بکارگیری سلاح، اقدام به شلیک دو تیر هوایی کردند که سرانجام متهم با نشستن برزمین خود را در تسلیم ماموران کرد.

سروان امینی با بیان اینکه ماموران در بازرسی بدنی از این سارق، دو دستگاه گوشی تلفن همراه، یک شناسنامه و کارت ملی متعلق به زنی را کشف و ضبط کردند، افزود: در ادامه متهم دستگیر شده برای انجام تحقیقات به کلانتری انتقال داده شد. به محض ورود یکی از مالباختگان به نام «شهریار» وی را شناسایی کرد و عنوان داشت که توسط این سارق مورد سرقت قرار گرفته است.

به گفته رییس کلانتری 159 بی سیم، متهم به همراه پرونده متشکله در اختیار مقام قضایی قرار گرفت.(ایسنا)

[ جمعه 18 مرداد 1392برچسب:, ] [ 10:23 ] [ محمد حاجی حسین ]


همسرکشی با گلوله

کارآگاهان پلیس آگاهی اراک پسر جوانی را که همسرش را با گلوله از پای درآورده بود، دستگیر کردند.

 

ماموران کلانتری 14 علوی اراک در بیست و پنجم بهمن ماه سال گذشته در پی دریافت پیامی از مرکز فوریت های پلیسی 110، در جریان وقوع یک فقره قتل در محدوده کوی امام علی (ع) قرار گرفتند.

با ثبت اطلاعات دریافتی، ماموران برای تعیین صحت و سقم گزارش دریافتی راهی محل حادثه شده و با حضور در این آدرس، مشاهده کردند که فردی به نام «مریم» به بیمارستان ولیعصر اراک منتقل شده، اما بر اثر شدت جراحات وارده، جان خود را از دست داده است.

با مرگ «مریم» پرونده ای تحت عنوان «قتل» پیش روی کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم جنایی این پلیس گشوده و آنان در بررسی اولیه و تحقیق از مادر مقتوله و افراد مطلع پیرامون موضوع، دریافتند که شوهر «مریم» به نام «فرشید» که با همسرش اختلاف داشت، در شب حادثه به منزل آنها آمده و پس از دقایقی مشاجره لفظی و شکستن شیشه های در، با استفاده از اسلحه ای که از قبل تهیه کرده بود به سمت «مریم» تیراندازی می کند.

بررسی کارآگاهان نشان داد که این فرد پس از مجروح کردن «مریم»، اسلحه را پرتاب و با خودروی پژویی که متعلق به پدرش بود، از محل متواری می شود که اسلحه نیز توسط مادر مقتوله به ماموران کلانتری تحویل داده شد.

با شناسایی عامل اصلی این جنایت، بلافاصله تلاش های ماموران برای شناسایی محل اختفای این فرد آغاز شد، اما در حالی که کارآگاهان دستگیری این فرد را در دستور کار خود قرار داده بودند، «فرشید» خود را به یگان انتظامی معرفی کرد.

پس از تکمیل تحقیقات برای تعیین علت و انگیزه اصلی قتل، متهم به همراه پرونده متشکله در اختیار مقام قضایی قرار گرفت.(ایسنا)

[ جمعه 17 خرداد 1392برچسب:, ] [ 17:23 ] [ محمد حاجی حسین ]

حذف و اضافه اینترنتی کار دست یک دانشجو داد

مجرمی که با پای خودش به پلیس فتا آمد

 

 


حذف و اضافه اینترنتی کار دست یک دانشجو داد

مجرمی که با پای خودش به پلیس فتا آمد

دانشجویی که با سوءاستفاده از پسورد همکلاسی‌ خود، اقدام به حذف دروس انتخابی وی کرده بود، با حضور در پلیس فتا استان خراسان شمالی ضمن اظهار ندامت، خود را تسلیم کرد.

 

به گزارش روز پنجشنبه جام جم آنلاین به نقل از پایگاه پلیس، سرپرست پلیس فتا استان خراسان شمالی گفت: در پی مراجعه فردی به هویت «ع.ر» و ارائه شکوائیه ای به این پلیس با موضوع تخریب اطلاعات محرمانه اینترنتی و رایانه ای، بلافاصله مراتب در دستور کار ماموران قرار گرفت.

سرگرد سهیل خاکشور افزود: شاکی گفت دانشجو بوده و جهت انتخاب واحد این ترم، تعدادی دروس انتخاب کرده و هزینه دروس را نیز پرداخت کرده ام ولی با ورود به سامانه دانشگاهی متوجه ناگهانی حذف درس های انتخابی شدم که مشخص شد فرد یا افرادی با در دست داشتن پسورد دانشجویی من به سایت دانشگاه وارد شده ودروس انتخابی مرا حذف کرده اند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه شاکی از پلیس فتا درخواست رسیدگی به موضوع را داشت، اظهارداشت: مراتب بلافاصله در دستور کار تیم عملیاتی پلیس فتا استان خراسان شمالی قرار گرفت و ماموران با انجام یکسری اقدامات فنی و پلیسی و همچنین رصد و پایش سامانه دانشگاهی و تحقیقات گسترده فرد موردنظر که از دانشجویان همان دانشگاه بوده را شناسایی کردند.

وی خاطرنشان کرد: در این رابطه متهم به هویت «ر.م» با کسب اطلاع از شکایت شاکی و با توجه به اینکه به تخصص و چیرگی پلیس فتا آگاه بوده به این پلیس مراجعه و اذعان داشته از دوستان قدیمی شاکی پرونده می باشد و به بزه انتسابی خود اعتراف می کنم.

سرپرست پلیس فتا استان خراسان شمالی افزود: کارشناسان زبده این پلیس تحقیقات بدست آمده را با مستندات مقایسه نموده و مشخص شد حذف دروس شاکی پرونده در دانشگاه کار متهم بوده است لذا با مراجعه شاکی پرونده به پلیس فتا و اعترافات متهم، پرونده متشکله به همراه متهم جهت ارشاد قضایی و سیر مراحل بعدی پرونده تحویل دادسرای عمومی و انقلاب بجنورد شد.

سرگرد خاکشور توصیه کرد: فضای مجازی این دنیای بی حدومرز و فناوری های بدست آمده از این فضا توسط موجودات  خاکی باعث شده تا افراد به راحتی به حریم شخصی یکدیگر نسبت به فضای مجازی تجاوز کرده ونه تنها امکانات بلکه از همه مهمتر اطلاعاتی که همه و همه توسط این فضای گسترده ثبت و ضبط گردیده را به راحتی در یک کلمه کوچک به نام اعتماد برباد فنا می رود.

این مقام مسئول افزود: به دلیل پیشرفت ارتباطات و بروز بودن امکانات و ساده سازی و ایجاد صحنه مجازی جهت انجام نه تنها یکسری بلکه اکثر کارها و امکانات روزمره تبدیل به دیجیتالی بودن انسانهای این سرزمین پهناور شده است لذا افراد و شهروندان از بروز دادن اطلاعات شخصی و اعتماد بی مورد حتی نزدیکترین افراد کنار خودشان خودداری کنند.

سرپرست پلیس فتا استان خراسان شمالی تاکید کرد: بعضاً دیده شده افرادی در دانشگاه ها و موسسه های دولتی و غیر دولتی شامل رمز و پسورد دانشجویی یا حتی کارمندان موسسه و ادارات را در اختیار دوست یا برادر نزدیک خود قرار می دهند غافل از اینکه روزی همین دوست  چه به صورت خواسته یا ناخواسته با در دست داشتن رمز وپسورد اولیه ممکن است اطلاعات سیستم را تخریب کنند لذا به شهروندان فضای مجازی توصیه می شود:

الف: رمز و پسورد شخصی شامل چه در حوزه دانشگاهی چه در حوزه سازمان و نهادهای دولتی و چه در حوزه بانکی در اختیار دیگران قرار ندهید.

ب: به محض احساس خطر کردن و یا اینکه احساس کردید فرد دیگری نیز رمز و پسورد شما را در اختیار دارد سریعاٌ به فضای اینترنت وارد شده و اقدام به تغییر رمز ورود در تمام حوزه ها کنید.

 
 
Share on Google+ 21  انتهای خبر :: کد خبر : 1072008194306134007
 
[ جمعه 17 خرداد 1392برچسب:, ] [ 17:20 ] [ محمد حاجی حسین ]


دستگیری مدیر هكر

ریس پلیس فتای تهران‌بزرگ از دستگیری عامل نفوذ به سایت یك موسسه آموزشی خبرداد.

 

 سرهنگ كاكوان در تشریح جزئیات این خبر گفت: به دنبال شكایت مدیر یكی از موسسات آموزشی مبنی بر سوءاستفاده از سایت این موسسه، ماموران تحقیقات خود را برای شناسایی و دستگیری متهم آغاز كردند.

كاكوان ادامه‌داد: پس از بررسی‌های اولیه مشخص شد فردی با دسترسی به این سایت اقدام به نشر اكاذیب و تبلیغات منفی كرده و مطالبی برای هتك حرمت مدیران موسسه در قالب ایمیل به داوطلبان و والدین آنها ارسال كرده است.

وی افزود: متهم كه مدیر سابق این موسسه بود شناسایی و به این پلیس احضار شد وی پس از رویت مستندات به جرم خود اعتراف و انگیزه خود را انتقام‌گیری عنوان كرد.

رییس پلیس فتای تهران‌بزرگ هشدارداد:هرگونه نفوذ غیرمجاز به سیستم‌های رایانه‌ای افراد یا ادارات و موسسات جرم تلقی شده و با عاملان آن برخوردی قانونی و قاطع خواهد شد. (ایسنا)

Share on Google+ انتهای خبر :: کد خبر : 978173794080657687
[ شنبه 3 فروردين 1392برچسب:, ] [ 18:19 ] [ محمد حاجی حسین ]

مرد تبهكار پس از مرخصی از زندان با تشكیل باندی، كلاهبرداری در پوشش اجاره‌ خانه را از سرگرفت.

به گزارش پلیس آگاهی تهران، سه شاكی شانزدهم بهمن امسال با مراجعه به كلانتری 123 نیاوران اعلام كردند كه فردی كه خود را امیر غلامعلی‌پور معرفی كرده، یك واحد آپارتمان را در منطقه فرمانیه به صورت مشترك به هر سه نفر آنها اجاره داده و از هر كدام 60 میلیون تومان دریافت كرده و متواری شده است.

در پی این شكایت، پرونده‌ای تشكیل و به دستور بازپرس شعبه نهم دادسرای ناحیه یك تهران به پایگاه یكم پلیس آگاهی ارجاع شد.

كارآگاهان با بررسی اظهارات مالباختگان دریافتند كه پس از انتشار آگهی رهن یك واحد آپارتمان در منطقه فرمانیه با قیمت و شرایط مناسب در روزنامه، مالباختگان به بنگاهی در همان منطقه مراجعه و با فردی به نام امیر غلامعلی‌پور به عنوان مالك آپارتمان آشنا شده‌اند. سرانجام پس از بازدید خانه و تنظیم قرارداد اجاره آپارتمان با شرایط رهن كامل، هركدام یك فقره چك تضمینی به این فرد تحویل داده‌اند.

مالك حقیقی آپارتمان نیز پس از شناسایی و حضور در پلیس آگاهی گفت كه منزل خود را به شخصی به نام امیر غلامعلی‌پور به مدت شش ماه با شرایط ده میلیون تومان پول ودیعه و اجاره ماهانه به مبلغ یك میلیون تومان اجاره داده است.

در ادامه تحقیقات، با چهره‌نگاری رایانه‌ای از متهم و بررسی بانك اطلاعات مجرمان سابقه‌دار، كارآگاهان شعبات مختلف بانكی را در مناطق مختلف تهرانپارس و بازار تهران شناسایی كرده و با بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته متوجه شدند افراد دیگری نیز با متهم اصلی پرونده در نقد كردن چك‌های بانكی همكاری كرده‌اند.

در رسیدگی به پرونده، كارآگاهان یكی از مجرمان سابقه‌دار در زمینه كلاهبردای به نام فریدون را كه دارای هفت فقره سابقه دستگیری است، شناسایی كردند.

 

 

 سال نو مبارک


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 23 اسفند 1391برچسب:, ] [ 21:2 ] [ محمد حاجی حسین ]

 

انتقام اینترنتی معلم از دختر 19 ساله

مرد جوان وقتی متوجه شد شاگرد خصوصی‌اش به ارتباط دوستی با او تمایلی ندارد، به قصد انتقام‌گیری از وی، تصاویر خصوصی‌اش را دزدیده و باهك كردن وبلاگش، او را به دردسر انداخته بود كه از سوی پلیس فتای استان خراسان رضوی دستگیر شد.

به گزارش جام‌جم، سرهنگ عرفانی رییس پلیس فتای استان خراسان رضوی از دستگیری مردی كه با هك كردن وبلاگ دختر نوزده ساله‌ای مشخصات وی را در شبكه‌های اجتماعی منتشر و او و خانواده‌اش را دچار دردسر كرده بود، خبرداد و به خبرنگار ما گفت: اوایل بهمن امسال دختر جوانی با حضور در پلیس فتای استان خراسان رضوی، علیه یك مزاحم اینترنتی شكایت كرد.

وی افزود: در تحقیق از شاكی معلوم شد فردی با هك كردن وبلاگش، وبلاگ جدیدی را به نام وی راه‌اندازی و با درج مطالب غیراخلاقی، شماره تلفن همراه و خانه او را در آن ثبت كرده و از افراد خواسته برای ارتباط بیشتر با وی با این شماره‌ها تماس بگیرند.

رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی یاد آور شد: در ادامه تحقیقات مشخص شد پس از درج مشخصات و تلفن دختر جوان در این وبلاگ، افراد متعددی برایش تلفنی ایجاد مزاحمت ‌كرده و علاوه بر آن، تعدادی از تصاویر خصوصی شاكی هم از رایانه‌اش سرقت و در شبكه‌های اجتماعی منتشر شده است. در این مرحله تحقیقات گسترده‌ای برای شناسایی و دستگیری متهم اینترنتی آغاز شد.

 

 سال نو مبارک




ادامه مطلب
[ پنج شنبه 19 بهمن 1391برچسب:, ] [ 11:41 ] [ محمد حاجی حسین ]

17:09

ددستگیری قاتل فراری در جشن تولد

پسر جنایتكار كه عموی خود را با ضربه چاقو به قتل رسانده بود در جشن تولد دختر مورد علاقه اش شناسایی و دستگیر شد.

ششم دی ماه امسال ماموران در جریان یك درگیری منجر به قتل در خیابان آموزگار محله یاخچی آباد قرار گرفتند. 

ماموران پس از حضور در محل و در بررسی های اولیه متوجه شدند سه عضو یك خانواده با ضربات چاقو مجروح و به بیمارستان هفتم تیر شهرری منتقل شدند
.

با حضور كارآگاهان در بیمارستان مشخص شد پدر خانواده به نام نجات 50 ساله بر اثر شدت جراحات جان خود را از دست داده است. پسر او به نام فرهاد و همسرش نیز مجروح شده بودند كه با تلاش پزشكان از مرگ نجات یافتند.

در ادامه پرونده ای در این زمینه تشكیل و تیمی از كارآگاهان جرایم جنایی پلیس آگاهی تحقیقات برای دستگیری قاتل را آغاز كردند.

در بررسی ها مشخص شد برادرزاده مقتول به نام قاسم به خاطر اختلافاتی كه با خانواده عمویش داشت با چاقو به سوی آنها حمله كرده و پس از این جنایت از تهران متواری شده است.

در شاخه دیگری از تحقیقات نیز مشخص شد متهم با دختر جوانی در ارتباط می باشد كه خانه این دختر در بزرگراه اشرفی اصفهانی شناسایی و تحت نظر قرار گرفت.

سرانجام ساعت 10 شب دیروز زمانی كه قاسم برای شركت در جشن تولد دختر مورد علاقه اش به خانه آنها آمده بود شناسایی و دستگیر شد.

او پس از انتقال به اداره آگاهی لب به اعتراف گشود و در بازجویی ها گفت: از مدتها قبل با خانواده عمویم اختلاف داشتم تا اینكه روز حادثه با پسر عمویم به نام فرهاد درگیر شدم كه در ادامه عمو و زن عمویم نیز به طرفم حمله كردند . در حین درگیری با چاقو و برای دفاع از خود بی هدف ضربه هایی را پرتاب كردم كه باعث مجروحیت سه عضو خانواده عمویم شد. وقتی متوجه شدم كه نجات در این درگیری كشته شده است از محل فرار كردم.

سرهنگ آریا حاجی زاده معاون مبارزه با جرایم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر، افزود: متهم پس از تحقیقات روانه دادسرا شد كه با قرار بازداشت و برای تحقیقات بیشتر در اختیار كارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفته است. (مهر)

انتهای خبر :: کد خبر : 924201183071131760
 
[ پنج شنبه 19 بهمن 1391برچسب:, ] [ 11:39 ] [ محمد حاجی حسین ]

 

مرد شیشه‌ای به نانوایی پناه برده بود

مرد معتاد كه در پی توهم ناشی از مصرف مواد مخدر شیشه، گمان می‌برد افراد مسلح به وی حمله كرده‌اند و برای فرار از دست آنها وارد یك نانوایی در شمال غرب تهران شده و در آنجا به خواب رفته بود، از سوی پلیس دستگیر شد.

به گزارش جام‌جم، بامداد یازدهم بهمن امسال مردی با مركز فوریت‌های پلیسی 110 تهران تماس گرفت و خبرداد مرد غریبه‌ای با شكستن شیشه نانوایی همسایه‌اش در شمال غرب تهران، وارد آنجا شده و خوابیده است.

ماموران انتظامی با حضور در محل متوجه شدند، مرد همسایه نانوایی را بسته و مانع از فرار سارق شده است.


 

 

 سال نو مبارک


ادامه مطلب
[ سه شنبه 17 بهمن 1391برچسب:, ] [ 10:25 ] [ محمد حاجی حسین ]
جام جم آنلاين: مرد جنایتکاري که با انگیزه سرقت خاله خود را به قتل رسانده بود ، در دام ماموران گرفتار شد.

به گزارش جام‌جم آنلاين به نقل از پليس آگاهي تهران، دوم آبان ماه سال جاري مأموران كلانتري 111 هفت چنار از طريق مركز فوريت‌هاي پليسي 110 در جريان كشف جسد متعلق به پيزني 80 ساله در خانه‌اي مسكوني در خيابان حسام الدين قرار گرفتند.

با حضور مأموران كلانتري در محل و انجام بررسي‌هاي اوليه مشخص شد كه در ناحيه گردن جسد آثار ضرب و جرح وجود داشته و يك روسري نيز به دور گردن وي پيچيده شده است.

با توجه به شواهد و دلايل بدست آمده از محل كشف جسد كه نشان از ارتكاب جناي داشت، بلافاصله موضوع به قاضي كشيك ويژه قتل و پليس آگاهي تهران بزرگ اعلام شد كه پس از حضور قاضي كشيك ويژه قتل، تيم بررسي صحنه اداره دهم و عوامل تشخيص هويت و پزشكي قانوني در محل، به دستور قاضي قريشي، بازپرس شعبه پنجم دادسراي امور جنايي تهران، جسد به پزشكي قانوني منتقل و پرونده نيز جهت انجام تحقيقات و شناسايي قاتل يا قاتلين در اختيار اداره دهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.

پسر مقتوله در اظهارات خود عنوان كرد: از اول آبان مادرم پاسخگوي تماس‌هاي تلفني من و ديگر فرزندانش نبود و به همين علت تصميم گرفتم تا با مراجعه به منزل مادرم جوياي حال او شوم اما زمانيكه درب خانه را باز كرده و وارد خانه شدم، ناگهان با جسد مادرم روبه‌رو شدم كه در اتاق پذيرايي و بر روي مبل افتاده بود.

سرقت طلا و جواهرات

در ادامه تحقيقات، كارآگاهان اداره دهم اطلاع پيدا كردند كه كليه طلا و جواهرات مقتوله به سرقت رفته است ؛ در ادامه بررسي‌ها و با توجه به عدم تخريب درب ورودي منزل، كارآگاهان اطمينان پيدا كردند كه قاتل يا قاتلين از افراد آشنا هستند كه به راحتي وارد خانه شده و پس از ارتكاب جنايت و با اطلاع از محل نگهداري طلا و جواهرات، ضمن تخريب درب كمد ديواري ( محل نگهداري طلا و جواهرات ) اقدام به سرقت طلا و جواهرات و وجوه نقد داخل كمد ديواري كرده و از محل متواري شده‌اند. 

شناسايي قاتل

با شناسايي انگيزه جنايت ( سرقت ) و با توجه به ديگر شواهد بدست آمده كه نشان از ارتكاب جنايت توسط شخص يا اشخاص آشنا داشت، كارآگاهان با تحقيقات از اعضاي خانواده مقتول و ديگر بستگان آنها اطلاع پيدا كردند كه خواهرزاده ي مقتوله از حدود 6 ماه پيش بيكار شده و در حال حاضر نيز در وضعيت مناسب مالي قرار ندارد ؛ لذا محل سكونت اين شخص به هويت محمد. ت ( 39 ساله ) در قرچك ورامين شناسايي، در تحقيقات از محل سكونت وي كارآگاهان اطلاع پيدا كردند كه همزمان با تاريخ وقوع جنايت، محمد نيز به بهانه پيدا كردن كار در شهرستان از تهران خارج و به احتمال فراوان متواري شده است.

با توجه به دلايل بدست آمده، كارآگاهان در ادامه تحقيقات از اعضاي خانواده محمد اطلاع پيدا كردند كه با وجود آنكه وي از 6 ماه پيش بيكار شده و درآمد مشخصي ندارد اما همزمان با تاريخ جنايت، مبلغ 6 ميليون تومان وجه نقد را در اختيار همسر خود گذاشته و محل سكونت خود را نيز جهت فروش گذاشته است.

در ادامه رسيدگي به اين پرونده و در حاليكه تمامي شواهد و دلايل نشان از ارتكاب جنايت توسط محمد داشت، سرانجام با وجود بلامكان بودن محمد، آخرين مخفيگاه وي در منطقه قرچك ورامين ـ شهرك كارگر شناسايي شد و كارآگاهان اداره دهم ضمن انجام هماهنگي‌هاي لازم قضايي و پس از اطمينان از حضور محمد، 20 دي ماه وي را دستگير و به اداره دهم منتقل كردند.

اعتراف به جنايت

با انتقال محمد به اداره دهم و آغاز تحقيقات، وي در مراحل اوليه تحقيقات منكر هرگونه اطلاعي از جنايت شد كه با ارائه ادله ي مستند و انجام تحقيقات فني و پليسي به ناچار لب به اعتراف گشود و اظهار كرد: ظهر روز يكم آبان ، با توجه به نياز شديد مالي و بيكار شدنم، جهت تهيه وجه نقد و به قصد سرقت، به منزل خاله ام ( مقتوله ) رفتم ؛ پس از صرف نهار بود كه در يك فرصت مناسب ابتدا گلوي خاله ام را گرفته و او را خفه كردم و سپس روسري وي را دور گردنش پيچيده و گره زدم و براي اطمينان از مرگش، با چاقوي داخل آشپزخانه نيز دو ضربه به گردنش زدم؛ پس از اطمينان از مرگ [ خاله ام ]، 6 عدد النگوي داخل دست، دو رشته گردنبند و مبلغ 450 هزار تومان وجه نقد داخل كمدها را سرقت كرده و پس از فروش طلاها مقداري از پول‌ها را به همسرم داده و خود ني از تهران خارج شدم ؛ پس از گذشت چند روز و در مراجعت به ورايمن قصد فروش منزلم را داشتم كه توسط پليس دستگير شدم.

سرهنگ كارآگاه آريا حاجي زاده، معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران بزرگ، با اعلام اين خبر گفت: با توجه به اعتراف صريح متهم، قرار بازداشت موقت از سوي مقام محترم قضايي صادر و متهم جهت انجام تحقيقات تكميلي در اختيار اداره دهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفته است.

 
[ شنبه 23 دی 1391برچسب:, ] [ 20:41 ] [ محمد حاجی حسین ]
جام جم آنلاين: اعضای باند بزرگ سرقت میلیاردی از مغازه‌های فرش فروشی در پايتخت، در عملیات ضربتی کارآگاهان پلیس دستگیر شدند.

12 آذرماه امسال مردي با مراجعه به کلانتری 104 عباس آباد به مأموران اعلام کرد که مغازه فرش فروشی اش واقع در خیابان ولی عصر ـ بالاتر از مطهری مورد سرقت قرار گرفته و چندین تخته فرش و تابلو فرش از داخل مغازه به سرقت رفته است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت اماکن و به دستور بازپرس شعبه هفتم دادسرای ناحیه 27 تهران، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با ارجاع پرونده به پایگاه سوم پلیس آگاهی و آغاز تحقیقات، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که سرقت های مشابه دیگری در دیگر مناطق تهران از جمله در عباس آباد، سهروردی، شریعتی، شمیرانات و خیابان پیروزی به وقوع پیوسته است.

یکی از این مالباختگان در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: سارقان در زمان سرقت مغازه ام واقع در خیابان شریعتی ـ سه راه زندان، با وجود حضور نگهبان در داخل مغازه ابتدا دست و پای نگهبان را بسته و او را در گوشه ای از مغازه حبس نموده و پس از آن اقدام به سرقت دهها تخته فرش و تابلو فرش به ارزش تقریبی 150 میلیون تومان کرده‌اند.

در ادامه رسیدگی به این پرونده و با تجمیع پرونده های مشابه، تصاویر بدست آمده از دوربین های مداربسته پیش بینی شده در برخی از مغازه های فرش فروشی در اختیار کارآگاهان پایگاه سوم قرار گرفت که سارقان را در حین سرقت نشان می داد؛ با بدست آمدن این تصاویر و چهره نگاری انجام شده از تصاویر سارقان، کارآگاهان موفق به شناسایی دو برادر به هویت رسول ( 32 ساله ) و جواد ( 35 ساله ) را مورد شناسایی قرار دادند.

بررسی سوابق رسول و جواد نشان داد که هر دو برادر از مجرمان سابقه دار در زمینه سرقت منزل و مغازه بویژه مغازه های فرش فروشی هستند که پیش از این نیز بارها به همین جرم دستگیر و روانه زندان شده اند و آخرین بار نیز، در سال 1388 مجددا دستگیر شده و پس از گذشت مدتی کوتاهی هر کدام با قرار وثیقه یک میلیارد تومانی از زندان خارج و مجددا سرقت های خود را از سر گرفته‌اند.

با شناسایی رسول و جواد و در ادامه تحقیقات جهت شناسایی دیگر اعضای گروه، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که این دو برادر با همدستی دو برادرزاده خود به اسامی پوریا ( 20 ساله ) و پویان ( 18 ساله ) و با تشکیل گروهی چهار نفره، با استفاده از دو دستگاه خودرو سواری زانتیا نوک مدادی و ماکسیما سفید رنگ اقدام به سرقت از مغازه های فرش و تابلوفرش فروشی می نمایند.

با شناسایی کلیه اعضای این گروه سارقان خانوادگی، کارآگاهان پایگاه سوم با شناسایی مخفیگاه هر چهار متهم در شهرستان کرج ـ شاهین ویلا، پس از اطمینان از حضور متهمان در مخفیگاه های خود، در ساعت های اولیه مورخه 17‌‌/‌‌10‌‌/‌‌1391 اقدام به دستگیری هر چهار نفر انها کرده و در بازرسی از مخفیگاه آنها نیز موفق به کشف دهها تخته فرش و دیگر اموال سرقت شده از قبیل لوازم خانگی، لب تاب، دوربین فیلمبرداری، دستگاه چاپگر، تعداد زیادی البسه سرقت شده از مغازه های لباس فروشی و.... شدند.

سرهنگ کارآگاه حسین خان بابایی، رئیس پایگاه سوم پليس آگاهی تهران بزرگ، با اشاره به دستگیری خریدار اموال مسروقه در یکی از شهرستان های غرب کشور و کشف مقادیر زیاد دیگری از اموال مسروقه، در ادامه اعلام این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح متهمان به دهها فقره سرقت مشابه در مناطق مختلف تهران، شناسایی متهمان از طریق تصاویر بدست آمده از دوربین های مداربسته پیش بینی شده در برخی از محل های سرقت، کشف مقادیر متنابهی از انواع اموال مسروقه و احتمال افزایش دیگر جرایم و سرقت‌ها از سوی این گروه از سارقان، قرار قانونی لازم از سوی مقام محترم قضایی صادر و متهمان جهت انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی دیگر جرایم ارتکابی در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته‌اند. 

 
[ شنبه 23 دی 1391برچسب:, ] [ 20:40 ] [ محمد حاجی حسین ]

جام جم آنلاين: فردی که متهم است دو تن را با چاقو مورد حمله قرار داده و به قتل رسانده است در بیرمنگام دستگیر شد.

متهم به قتل دو مرد حدود ۴۰ ساله را مورد حملات قرار داد. یکی از مقتولان در حوالی مرکز خرید سنسبوری در محله مارتینیو و دیگری در نزدیکی یک فروشگاه کفش واقع در خیابان یونیون مورد صدمات مرگبار قرار گرفتند.

پلیس بلافاصله پس از اطلاع از ماجرا به محل اعزام شد اما متوجه شد هر دو مصدوم جان خود را از دست داده‌اند. دقایقی بعد فردی مظنون در رابطه با این ماجرا در نزدیکی سینما اودئون واقع در خیابان نیو استریت دستگیر شد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اسکای‌نیوز سخنگوی خدمات آمبولانس میدلندزغربی گفت: خدمه آمبولانس پس از حضور در محل با پیکرهای خونین این دو مرد مواجه شدند اما علی‌رغم تلاش‌های فوق‌العاده پلیس و مردم فوت کرده بودند.

[ شنبه 23 دی 1391برچسب:, ] [ 20:39 ] [ محمد حاجی حسین ]
حادثه > داخلی- گروه حوادث:
پیرزن 60ساله با ادعاهای دروغین توانست یک سال تمام خانواده‌ای را به وحشت انداخته و از آنها کلاهبرداری کند.

راز کلاهبرداری میلیونی این پیرزن زمانی فاش شد که او برای باطل کردن طلسم، یک کیلو طلای زوج جوان را به سرقت برد و پا به فرار گذاشت. زوج مالباخته وقتی دیدند خبری از پیرزن و طلاهایشان نیست فهمیدند که در همه یک سال گذشته در دام یک کلاهبردار حرفه‌ای گرفتار بوده‌اند و به همین دلیل تصمیم گرفتند از او شکایت کنند. آنها به اداره آگاهی اصفهان رفتند و در این میان زن جوان به مأموران گفت: یک سال پیش پیرزن 60ساله‌ای به نام پروین که از آشنایانمان است وقتی به خانه مان آمد مدعی شد که با یک فالگیر و رمال حرفه‌ای آشنا شده و وی به او گفته که خانه ما از سوی اجنه طلسم شده است.

او ادامه داد: پروین مدت‌ها بود که به خانه ما رفت‌وآمد داشت و گرچه در ابتدا حرف هایش را باور نکردیم اما او در روزهای بعد شواهدی به ما نشان داد که حرف هایش را باور کردیم. یک روز پروین مدعی شد که مرد رمال به او گفته که جن‌ها در یکی از کمد دیواری‌های خانه‌مان یک دستمال خون آلود قرار داده‌اند و این بدان معناست که دخترمان به‌زودی بر اثر یک بیماری سخت می‌میرد. وقتی خودمان را به کمد دیواری رساندیم، با دیدن دستمال خونی شوکه شدیم.

 

 


ادامه مطلب
[ دو شنبه 11 دی 1391برچسب:, ] [ 21:29 ] [ محمد حاجی حسین ]
حادثه > داخلی- گروه حوادث:
«شیرینی مسموم را به مرد آبمیوه فروش تعارف کردم تا با سرقت پول و دلارهایش از او انتقام بگیرم.» این ادعای پسر 20ساله‌ای است که روز گذشته در برابر دادیار دادسرای جنایی تهران مطرح کرد.

 او مدعی شد به‌خاطر کینه‌ای که از مرد آبمیوه فروش محله‌شان به دل داشته نقشه شوم کشیده است. ماجرا از این قرار بود که هفت آبان‌ماه سال‌جاری مرد جوانی به شعبه پنجم دادیاری دادسرای جنایی تهران رفت و خبر از سرقت میلیونی از سوی یک آشنا داد. وی به قاضی موسوی گفت: من مغازه آبمیوه فروشی در شرق پایتخت دارم. ساعت 19شب گذشته جوان 20ساله‌ای به نام مرتضی که بچه محلمان است درحالی‌که شیرینی خامه‌ای در دست داشت به مغازه من آمد.

وی خودش چند عدد از شیرینی‌ها را خورد و بعد به من تعارف کردو با اصرار خواست که حتما از آن بردارم. من هم یکی از شیرینی‌ها را برداشتم و بعد از خوردن آن دچار سرگیجه شدم و دیگر چیزی نفهمیدم. وی ادامه داد:وقتی به هوش آمدم روی تخت بیمارستان بودم و متوجه شدم که شیرینی‌ها مسموم بوده و بعد از خوردن آن از حال رفته بودم که گویا افرادی که در محله‌مان زندگی می‌کنند وقتی دیدند من بیهوش داخل مغازه افتاده‌ام مرا به بیمارستان رسانده بودند.

وی در ادامه گفت: وقتی به مغازه برگشتم متوجه شدم که مرتضی بعد از اجرای نقشه خود و بیهوش کردن من از دخل مغازه مقداری پول و دلار به ارزش سه میلیون تومان به سرقت برده است که تصمیم به شکایت گرفتم. بعد از شکایت این مرد، تیمی از مأموران با دستور قاضی موسوی تحقیقات خود را برای دستگیری دزد آشنا آغاز کردند تا اینکه او چند روز پیش بعد از دو ماه فرار دستگیر شد. پسر 20ساله صبح دیروز برای انجام تحقیقات به شعبه پنجم دادسرای جنایی تهران انتقال یافت و در تحقیقات به سرقت با انگیزه انتقام‌جویی اعتراف کرد. وی گفت: این نخستین سابقه من است و من پیش از این هیچ جرمی انجام نداده‌ام. به خاطر اختلافی که داشتیم می‌خواستم با این نقشه از او انتقام بگیرم؛ اما گیر افتادم.

[ دو شنبه 11 دی 1391برچسب:, ] [ 21:28 ] [ محمد حاجی حسین ]
حادثه > داخلی- گروه حوادث:
دو مرد نقابدار با حمله به خانه زوج سالخورده دست به جنایت زدند و بی‌آنکه موفق به سرقت شوند، پا به فرار گذاشتند.

 این حادثه چهارشنبه هفته گذشته رخ داد و مأموران کلانتری 161 ابوذر به همراه قاضی سپیدنامه کشیک جنایی راهی محل جنایت شدند. خانه زوج سالخورده، ویلایی قدیمی بود که تیم تحقیق به محض ورود به آنجا با به‌هم‌ریختگی وسایل خانه در طبقه اول و دوم آن روبه‌رو شد. در طبقه اول جسد پیرزنی حدودا 70ساله وجود داشت که دزدان پاهایش را با پارچه مشکی و گردنش را با پارچه سفید گلدار بسته بودند. شوهر قربانی که تنها شاهد ماجرا بود، در توضیح حادثه‌ای که برایشان رخ داده بود، گفت:

من و همسرم در خانه نشسته بودیم که ساعت23:30 صدای زنگ خانه بلند شد. وقتی در را باز کردیم دو مرد که صورتشان را پوشانده بودند وارد خانه شدند. آنها دستان مرا با سیم مفتول و دستان همسرم را که به‌شدت ترسیده بود با پارچه بستند. سپس همه جای خانه را گشتند و وقتی متوجه شدند که همسرم نفس نمی‌کشد، از ترس پا به فرار گذاشتند. وی ادامه داد: بعد از فرار آنها من نیز به سختی سیم‌هایی را که به دور دستم پیچیده شده بود، باز کردم و از همسایه‌ها کمک خواستم.

بعد از اظهارات این مرد مشخص شد که مقداری پول و طلا داخل دیگچه‌ای بوده که پیرزن آن را زیر کرسی پنهان کرده بود. شواهد حکایت از این داشت که مردان مهاجم با انگیزه سرقت به خانه این زوج حمله کرده اما موفق به پیدا کردن پول و طلا نشده و بعد پا به فرار گذاشته بودند. به گزارش همشهری، با دستور قاضی دادسرای جنایی تهران، تحقیقات درخصوص دستگیری عاملان جنایت آغاز شده است تا معمای پرونده فاش شود.

[ دو شنبه 11 دی 1391برچسب:, ] [ 21:24 ] [ محمد حاجی حسین ]
جام جم آنلاين: دو نفر از کارکنان نمايندگي فروش خودرو که با جعل اسناد و خيانت در امانت، اقدام به کلاهبرداري ميليوني از مشتريان مي کردند با هوشياري مأموران پليس آگاهي استان البرز دستگير شدند.

به گزارش روز سه شنبه جام جم آنلاين به نقل از پايگاه پليس، رييس پليس آگاهي استان البرز گفت: در پي دريافت پرونده اي مبني بر کلاهبرداري دو نفر از کارکنان يکي از نمايندگي هاي مجاز فروش خودرو، رسيدگي به موضوع در دستور کار کارآگاهان مبارزه با جرايم جعل و کلاهبرداري قرار گرفت.

وي افزود: با بررسي مأموران مشخص شد که دو نفر به نام هاي «احسان» و «محمد» با تأسيس شرکت نمايندگي مجاز فروش خودرو اقدام به کلاهبرداري از مشتريان خود مي کنند.

سرهنگ حميدرضا گل صباحي اظهارداشت: اين دو کلاهبردار پس از اينکه مشتريان جهت خريد خودرو به آنها مراجعه مي کردند با استفاده از مهر و فاکتورهاي جعلي، خارج از سيکل شرکت مربوطه وجوه نقد را از مشتريان دريافت و به حساب شخصي خود واريز مي کردند.

 

 


ادامه مطلب
[ سه شنبه 16 آبان 1391برچسب:, ] [ 23:48 ] [ محمد حاجی حسین ]
جام جم آنلاين: دادگاه رسیدگی‌کننده به پرونده «آندرس برویک» قاتل نروژی، امروز با اعلام سلامت عقلی وی، او را به تحمل حداقل 21 سال حبس محکوم کرد.

 به گزارش خبرگزاری رویترز، دادگاهی در نروژ، «آندرس برویک» را به جرم کشتار 77 نفر در حادثه بمب گذاری و تیراندازی سال گذشته، گناهکار شناخته و رای به سلامت عقلی وی داد. این دادگاه با رد درخواست وکلای برویک که خواستار تبرئه وی به دلیل مشکلات ذهنی شده بودند، او را به تحمل حداقل 21 سال حبس محکوم کرده است.

برویک بمب گذاری در برابر یکی از ساختمان‌های دولت و همچنین تیراندازی در کمپ جوانان حزب حاکم این کشور را که منجر به کشته شدن 77 نفر شد، پذیرفته است. در صورتی که ثابت شود حضور وی در جامعه مضر است، این احتمال وجود دارد که طول مدت محکومیت وی به صورت نامحدود افزایش یابد.

بسیاری از کسانی که از این حادثه جان به در برده بودند، و همچنین خانواده‌های قربانیان، با حضور در دادگاه خواستار آن شده بودند که دادگاه رای به سلامت عقلی برویک دهد، چراکه در غیر اینصورت وی می‌تواند از خود نسبت به این کشتار سلب مسئولیت کند.


 

ادامه مطلب
[ جمعه 3 شهريور 1391برچسب:, ] [ 22:54 ] [ محمد حاجی حسین ]

جام جم آنلاين: سرهنگ محرابي صبح امروز با اشاره به دستگيري سه شرور در تهرانپارس از تسليم شدن اين اشرار طي يك عمليات پليسي خبر داد.

سرهنگ عليرضا محرابي، رييس پليس اطلاعات و امنيت عمومي تهران بزرگ، صبح امروز در گفتگو با پايگاه اطلاع رساني پليس، از دستگيري يك شرور در تهرانپارس خبر داد.

وي تصريح كرد: بر حسب دستور مقام قضايي مبني بر دستگيري اين شرور كه «مهدي» نام داشت، اقدامات پايگاه چهارم پليس امنيت عمومي و ماموران يگان امداد تهران بزرگ آغاز شد.

اين مقام انتظامي در تشريح ماجرا گفت: تحقيقات ادامه يافت و طي اقدامات فني و ويژه پليسي، محل سكونت اين متهم شناسايي و با اعزام تيمي از ماموران اين يگان، متهم مذكور دستگير و براي انجام تحقيقات به پايگاه پليس امنيت منتقل شد.

وي افزود: با دستگيري اين متهم و انتقال وي به مقر پليس امنيت تحقيقات از وي آغاز و او ضمن اعتراف به جرايم خود عنوان داشت كه در بسيار موارد فعاليت‌هاي مجرمانه را با همدستي دو تن از دوستانش انجام مي‌داده است.

سرهنگ محرابي در پايان با اشاره به اين موضوع گفت: با مشخصات و اطلاعاتي كه متهم در اختيار ماموران قرار داد، تيم‌هاي عملياتي اين يگان موفق شدند هر دو همدست اين متهم را در يك عمليات غافلگيرانه در خانه هايشان بازداشت كند.

گفتني است، هر سه متهم از مدت‌ها پيش به اتهام جرايم چون شرارت، مزاحمت براي شهروندان، خريد و فروش مواد مخدر و محصولات ضد فرهنگي، درگيري و عربده كشي تحت پيگرد قانوني بودند.

نکته جالبي که رييس پليس امنيت عمومي تهران بزرگ در پايان به آن اشاره کرد، اين بود که هر سه متهم هنگام دستگيري از آنجا که چاره اي جز تسليم نداشتند، بي هيچ حرکت و مقاومتي خود را تسليم قانون کرده و در بازجويي هاي انجام شده به جرايم خود اعتراف کردند.

[ جمعه 3 شهريور 1391برچسب:, ] [ 22:52 ] [ محمد حاجی حسین ]
جام جم آنلاين: سارق حرفه‌اي خودرو كه با شاه كليد خودرو سواري مدل بالا سرقت مي‌كرد، حين اجراي طرح امنيت محله محور دستگير شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس، سرهنگ حسين بهمنياري رئيس كلانتري 113 بازار در پي وقوع چندين فقره سرقت خودرو در محدوده بازار تهران، در تشريح جزييات اين خبر گفت:به دنبال وقوع سرقتهاي متعدد خودرو و سرقت لوازم خودرو و اعلام شكايت از سوي مالكان چندين دستگاه خودرو سواري مدل بالا رسيدگي به موضوع به طور ويژه‌اي در دستور كار ماموران دايره پيشگيري كلانتري قرار گرفت و شناسايي و دستگيري متهم يا متهمان سرقت‌هاي اخير آغاز شد.

 سرهنگ بهمنياري ادامه داد: پس از ارائه آموزش‌هاي لازم و تمهيدات صورت گرفته در خصوص پيشگيري از وقوع سرقت خودرو و لوازم داخلي خودرو به شهروندان، مناطق جرم خيز و مكان‌هايي كه احتمال مي‌رفت سرقت در آنجا واقع شود، تحت نظر قرار گرفت.

 كلانتر 113 بازار اضافه كرد:اين اقدامات ادامه داشت تا اين‌كه شب سي و يكم مردادماه ماموران دايره پيشگيري كلانتري هنگام گشتزني در چهارراه سيروس، به يك دستگاه خودرو سواري پژو 206نقره‌اي رنگ كه به صورت مشكوكي در حال تردد بود مظنون شده و بلافاصله نسبت به توقيف خودرو اقدام كردند.

ماموران پيس از اين‌كه خودرو را توقيف كردند از راننده جوان خودرو درخواست مدارك شناسايي كردند كه در بازرسي از راننده خودرو وي فاقد مدارك شناسايي و اوراق مالكيت خودرو بود به همين منظور ماموران با هماهنگي مركز پيام كلانتري مشخصات خودرو را استعلام كردند كه بعد از استعلام مشخص شد خودرو چند ساعت پيش از حوالي ميدان بهارستان به سرقت رفته است.

بهمنياري با اشاره به سرقتي بودن خودرو تصريح كرد:ماموران از طريق مركز پيام مشخصات مالك خودرو را دريافت و با همراه وي تماس گرفتند، دقايقي بعد وي ضمن معرفي خود به نام رحم خدا.ساعلام كرد:خودروام چند ساعت پيش از ميدان بهارستان به سرقت رفته است و مدراك آن نيز چند روز قبل به سرقت رفته بود.

اين مقام مسوول در پليس پايتخت اظهار كرد:با مشخص شدن موضوع ماموران سارق حرفه‌اي را پس از دستگيري مورد بازرس بدني قرار دادند كه در خلال بازرسي چهار عدد شاه كليد از متهم كشف شد.

در ادامه ماموران به سرعت متهم را دستگير و براي تحقيقات بيشتر به كلانتري منتقل و تخت بازجويي‌هاي فني قرار داند كه در جريان بازجويي‌هاي پليسيي مشخص شد متهم كه الياس. ح نام دارد از سارقان حرفه‌اي خودرو در مركز پايتخت است كه با استفاده از شاه كليد خودرو‌هاي مدل بالا را ظرف چند دقيقه به سرقت مي‌برد.

كلانتر 113 بازار در پايان با اشاره به اين‌كه مالك خودوريي كه متهم آن را سرقت كرده است با تنظيم شكايتي خواهان پيگيري پرونده است خاطرنشان كرد: پرونده‌اي در اين رابطه تشكيل و به منظور سير مراحل قانوني و بررسي تخصصي تر به كارآگاهان پايگاه هفتم پليس آگاهي فرماندهي انتظامي تهران بزرگ ارجاع شد.

 
[ جمعه 3 شهريور 1391برچسب:, ] [ 22:50 ] [ محمد حاجی حسین ]
جام جم آنلاين: دزد سابقه‌داري كه اموال منازل مردم شمال تهران را مي‌دزديد، در جريان سرقت آخر با ديدن زوج صاحبخانه قصد داشت با تهديد، اموالشان را بدزد كه دستگير شد.

به گزارش جام‌جم، دوازدهم مرداد امسال مردي با مركز فوريت‌هاي پليسي 110 تهران تماس گرفت و خبرداد دزدي وارد خانه‌شان شده و قصد جان همسرش را دارد.

در پي اين تماس، ماموران كلانتري 103 گاندي با هماهنگي سرهنگ بستو، رييس كلانتري عازم محل حادثه در شمال تهران شدند.

ماموران با حضور در محل، از سارق خواستند با رها كردن زوج صاحبخانه خود را تسليم كند، اما خبري از مرد سارق نبود.

دستگيري متهم

در اين موقع ماموران متوجه سايه مردي روي ديوار شدند كه در حال پريدن از تراس طبقه اول مجتمع به خيابان بود.

ماموران بلافاصله دزد فراري را تعقيب و او را در خيابان دستگير كردند. آن‌گاه متهم و زوج شاكي به كلانتري منتقل شدند.

متهم قصد جان زوج صاحبخانه را داشت

در تحقيق از زوج شاكي معلوم شد، مرد خانواده در آشپزخانه بوده، كه دزد جوان وارد خانه‌شان شده و با ورود به اتاق خواب همسرش، قصد سرقت اموال و طلايشان را داشته كه او با شنيدن فرياد همسرش به اتاق خواب رفته كه در اين هنگام مرد سارق با تهديد صاحبخانه و همسرش بي‌آن‌كه اموالي سرقت كند، فرار كرده است.

در ادامه تحقيق از متهم وي ادعا كرد معتاد بوده و پس از توهم ناشي از مصرف ماده مخدر شيشه به اشتباه وارد اين ساختمان شده است.

 

 


ادامه مطلب
[ یک شنبه 15 مرداد 1391برچسب:, ] [ 11:44 ] [ محمد حاجی حسین ]

جام جم آنلاين: زن رمال كه به بهانه بخت‌گشايي و حل مشكلات از مشتريان خود اخاذي مي‌كرد، نمي‌دانست آخرين طعمه‌اش يك كارآگاه زن است.

چندي پيش ماموران پليس آگاهي شهرستان يزد از طريق تماس‌هاي مردمي ازفعاليت زن رمالي در منطقه صفائيه اين شهر با خبر شدند.

كارآگاهان پس از بررسي‌هاي مقدماتي دريافتند زن ميانسال به بهانه بخت‌گشايي، حل مشكل زوج‌ها و نيز باز كردن طلسم، از طعمه‌هاي خود پول‌هاي زيادي گرفته و با وعده‌هاي واهي آنها را فريب داده است.

با اطلاعات به دست آمده، يكي از كارآگاهان زن به عنوان مشتري وارد خانه اين زن شد و زن رمال بدون اطلاع از موضوع، شروع به دروغ‌پردازي براي مامور پليس كرد.

در ادامه ماموران با اطمينان از فعاليت مجرمانه زن 46 ساله، او را با دستور قضايي دستگير و از خانه او نيز مقداري وسايل رمالي و كلاهبرداري كشف كردند.

سرهنگ عليرضا خالقي، رئيس پليس آگاهي استان يزد با اعلام اين خبر گفت: متهم پس از تحقيقات مقدماتي، با قرار قانوني روانه زندان شد.

هشدار پليسي

وي افزود: يكي از شگردهاي كلاهبرداران در ايران، رمالي، فالگيري و جادوگري است و اغلب طعمه‌هاي اين كلاهبرداران، افراد پولدار هستند. البته در اين كلاهبرداري‌ها فقط بحث ضرر مالي مطرح نيست.

در برخي پرونده‌ها شاهد سوءاستفاده از زنان هستيم. اين افراد در دفاتر و محل‌هاي مخفي خود، طعمه‌ها را با داروهايي بي‌هوش و از قربانيان خود عكس و فيلم تهيه و در ادامه آنها سوءاستفاده جنسي و اخاذي مي‌كنند؛ به طوري‌كه برخي قربانيان دست به خودكشي مي‌زنند.

وي به مردم هشدار داد: به جاي مراجعه به اين شيادان، براي حل مشكلات خود از مشاوران مجرب استفاده كنند. همچنين در صورت مشاهده فعاليت اين افراد، موضوع را به پليس اطلاع دهند. (مهر)

[ یک شنبه 15 مرداد 1391برچسب:, ] [ 11:43 ] [ محمد حاجی حسین ]

جام جم آنلاين: سارقي كه با تخريب قفل در ورودي دفترخانه‌اي در يك مجتمع تجاري در شمال تهران قصد دزديدن دوباره پول و اموال موجود در اين محل را داشت، از سوي پليس كلانتري 103 گاندي تهران دستگير شد.

به گزارش جام‌جم، ساعت پنج بامداد جمعه سيزدهم مرداد صاحب يك مركز دفتر اسناد رسمي با مركز فوريت‌هاي پليسي 110 تهران تماس گرفت و خبر داد زنگ خطر محل كارش چند بار به صدا درآمده و گمان مي‌برد دزدي وارد آنجا شده است.

در پي اين تماس، ماموران كلانتري 103 گاندي عازم دفترخانه در محله ظفر شده و پس از ورود به مجتمع مشاهده كردند، شيشه دفترخانه شكسته و قفل در ورودي آن نيز تخريب شده، اما كسي در محل حضور ندارد.

ماموران به جستجوي خود در مجتمع ادامه دادند تا اين كه با شنيدن سر و صدايي از انباري ساختمان، از دزد فراري خواستند خود را تسليم كند اما او بدون توجه به اخطارها، محل را ترك نكرد تا اين كه ماموران كمي از انباري فاصله گرفتند تا دزد گمان كند آنها محل را ترك كرده‌اند بنابراين ساعاتي بعد متهم به گمان اين كه پليس آنجا را ترك كرده است، از انباري بيرون آمد. در اين موقع ماموران او را غافلگير و دستگير كردند.

در بازرسي از متهم نيز ساكي حاوي قفل شكسته، پيچ‌گوشتي، آچار و انبردست كشف و وي به كلانتري 103 گاندي تهران منتقل شد.

ماموران در ادامه تحقيقات از ساكنان مجتمع متوجه شدند، يك ماه پيش نيز دفتر شركت يكي از ساكنان شبانه سرقت شده است.

با مشخص شدن اين موضوع، متهم جوان در بازجويي ادعا كرد يك ماه پيش شبانه وارد همين مجتمع شده و با تخريب قفل در ورودي شركت، از آنجا سرقت كرده است و تصميم داشته دوباره از ديگر دفاتر اين مجتمع نيز سرقت كند بنابراين روز حادثه دوباره به مجتمع آمده تا نقشه سرقت را عملي كند كه ناكام مانده و دستگير شده است.

[ یک شنبه 15 مرداد 1391برچسب:, ] [ 11:40 ] [ محمد حاجی حسین ]
جام جم آنلاين: فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: با عزم جدی پلیس استان کرمان در مبارزه با سوداگران مرگ بيش از يك هزار و 430 کیلوگرم تریاک طی انجام عملیاتی توسط پلیس منوجان کشف شد.

 به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی استان کرمان، سردار حسین چناریان اظهار داشت: مأموران انتظامی شهرستان منوجان در جنوب استان کرمان با انجام یک‌سری اقدامات اطلاعاتی و پلیسی از انتقال محموله بزرگ مواد مخدر از شرق کشور و مسیر استان کرمان به سمت هرمزگان مطلع شدند.

وی افزود: مأموران انتظامی شهرستان منوجان مسیرهای تردد کاروان مواد مخدر را تحت کنترل قرار دادند.

چناریان تصریح کرد: در نهایت در محور قلعه‌گنج - منوجان یک دستگاه خودروی وانت وارد ایستگاه پلیس شد.

وی ابراز داشت: قاچاقچیان مسلح به محض ورود به ایستگاه پلیس با تیراندازی و افزودن بر سرعت خودرو قصد فرار از دست مأموران را داشتند که طی یک عملیات منسجم خودروی آنان متوقف شد.

چناریان عنوان کرد: در این عملیات موفقت‌آمیز مأموران انتظامی در بازرسی خودروی توقیف شده، بیش از یک‌هزار و 432 کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک را کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: پلیس استان کرمان با تلاش شبانه‌روزی در حال مبارزه با سوداگران مرگ بوده و در راه آرامش و امنیت مردم از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

وی اذعان داشت: ما راه 700 شهید انتظامی استان کرمان و هدف والای آنان را که همان امنیت مردم است با جدیت هر چه تمام دنبال کرده و فضا را برای افراد سودجو و قاچاقچیان مواد مخدر ناامن می‌کنیم. (فارس)

 
[ شنبه 7 مرداد 1391برچسب:, ] [ 16:2 ] [ محمد حاجی حسین ]
جام جم آنلاين: كارآگاهان پليس آگاهي تهران بزرگ پيرمرد 67 ساله‌اي را كه قصد آزار واذيت زني معلول را داشت دستگيركردند.

در 22 ارديبهشت ماه سالجاري،زني جوان با مراجعه به كلانتري 141 شهرك راه آهن به مأموران كرد كه از پايانه ميدان‌ آزادي به سمت خليج سوار يك دستگاه اتوبوس بنز قديمي به رانندگي پيرمردي حدودا 65ـ60 ساله شدم اما در بين راه راننده اتوبوس قصد سرقت اموال و همچنين آزار و اذيت مرا داشت كه خود را از اتوبوس به بيرون پرتاب كردم.

با تشكيل پرونده مقدماتي و به دستور بازپرس شعبه ششم دادسراي امور جنايي تهران پرونده براي رسيدگي تخصصي در اختيار پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.

زن جوان پس از مراجعه به پايگاه دوم پليس آگاهي در اظهارات خود به كارآگاهان گفت كه از آنجائي كه من داراي معلوليت جسمي حركتي شديد از ناحيه دو پا هستم، راننده اتوبوس به بهانه كمك كردن مرا سوار اتوبوس كرد و در طي مسير با معرفي خود به نام« اصغر يوسفي» مدعي شد كه داراي چندين اتوبوس بين شهري است و...؛ هنوز مسير زيادي را با اتوبوس در نكرده بودم كه با شنيدن برخي از صحبت‌ها از سوي وي متوجه قصد راننده اتوبوس براي آزار و اذيت خود شدم؛ به همين علت قصد باز كردن در اتوبوس را داشتم كه ناگهان راننده اتوبوس با چكش چندين ضربه به سرم وارد كرد و زمانيكه مقاومت مرا در برابر خود مشاهده كرد؛ مرا تهديد كرد كه بايد طلا و جواهرات خود را به او بدهم؛ با وجود سرقت تمامي طلا و جواهراتم شامل گردنبند، النگو و گوشواره، راننده اتوبوس مجددا تهديد كرد كه مرا خواهد كشت كه در يك لحظه موفق به باز كردن در اتوبوس شده و با پرتاب كردن خود به بيرون اتوبوس توانستم خود را از دست راننده اتوبوس نجات دهم و اتوبوس نيز به سرعت از محل متواري شد؛ من نيز پس از دقايقي و با كمك يكي از شهروندان كه با خانواده‌اش در حال عبور از محل بود به كلانتري مراجعه و موضوع را به پليس اطلاع دادم.

كارآگاهان با توجه به حساسيت موضوع، بلافاصله تحقيقات براي شناسايي و دستگيري متهم را در دستور كار خود قرار داده و با توجه به اظهارات زن جوان درباره ضربات محكم ناشي از اصابت چكش، بلافاصله وي را به پزشكي قانوني معرفي و پزشكي قانوني نيز اصابت جسم سخت به ناحيه سر و آثار به جاي مانده از ضربات وارده را تأييد كرد.

كارآگاهان با توجه به مشخصات ارائه شده درباره اتوبوس بنز قديمي و مراجعه به پايانه ميدان آزادي و انجام تحقيقات، موفق به شناسايي خودرو اتوبوس بنز قديمي شده اما صاحب آن پس از مراجعه به پايگاه دوم پليس آگاهي، در اظهارات خود عنوان اشت كه خودرو را به مدت چند ماه و براي مسافركشي به فردي به نام«محمود »(67 ساله) اجاره داده اما وي چند روز پيش اتوبوس را بازپس آورده و از آن زمان ديگر از وي اطلاعي ندارم.

در ادامه تحقيقات و براي بررسي صحت اظهارات صاحب اصلي اتوبوس، علاوه بر بررسي اسناد و مدارك متعلق به اجاره اتوبوس به محمود، مواجهه حضوري ميان شاكي پرونده و صاحب اتوبوس انجام و زن جوان صراحتا اعلام كرد كه اين شخص راننده اتوبوس نيست.

با شناسايي «محمود»، كارآگاهان با بررسي سوابق مجرمان سابقه‌دار اطمينان پيدا كردند كه متهم از مجرمان سابقه‌دار و با بيش از 36 فقره سابقه دستگيري و زندان است.

بررسي سوابق متهم نشان داد كه «محمود» از سال 56 تاكنون و در سال‌هاي متعدد بارها به اتهام ارتكاب جرايم مختلف سرقت، رابطه نامشروع، تهديد با سلاح سرد، قدرت نمايي، شرب خمر، ايراد ضرب و جرح عمدي، قتل عمد در حين رانندگي، صدور چك بلامحل، ايجاد مزاحمت و... بارها دستگير و روانه زندان شده است.

با شناسايي هويت و سوابق متعدد متهم در ارتكاب جرايم مختلف، تصاوير بدست آمده از «محمود»در برابر زن جوان شاكي پرونده قرار گرفت و به صورت كامل مورد شناسايي قرار گرفت كه با شناسايي هويت متهم، كارآگاهان با بهره گيري از بانك اطلاعاتي مجرمان سابقه‌دار موفق به شناسايي آخرين مخفيگاه و محل سكونت متهم در استان قزوين شدند و با اخذ نيابت قضايي به مخفيگاه متهم رفته و پس از چندين روز مراقبت‌هاي پليسي و نامحسوس، متهم را در زمان ورود به مخفيگاهش دستگير كردند.

با دستگيري و انتقال متهم به پايگاه دوم، بار ديگر شاكي پرونده براي مواجهه حضوري و شناسايي متهم دعوت به عمل آمده و اينبار شاكي پرونده، متهم را به عنوان راننده اتوبوس بنز قديمي مورد شناسايي قرار داد.

سرهنگ كارآگاه مهرداد يگانه، رئيس پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ با اعلام اين خبر به ايسنا گفت: در حال حاضر تحقيقات براي شناسايي ديگر جرايم ارتكابي متهم در مراحل مقدماتي قرار داشته و متهم با صدور قرار قانوني و براي شناسايي ديگر جرايم ارتكابي، در اختيار پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفته است ؛ لذا از كليه شهروندان و شكاتي كه بدين شيوه و شگرد مورد سرقت اموال بويژه طلا و جواهرات و يا تهديد، ضرب و جرح و... قرار گرفته‌اند دعوت مي‌شود تا براي شناسايي متهم و طرح شكايات خود به پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در خيابان آزادي ـ خيابان زنجان شمالي مراجعه كنند.

 

 
[ جمعه 30 تير 1391برچسب:, ] [ 20:47 ] [ محمد حاجی حسین ]
جام جم آنلاين: رييس پليس آگاهي استان يزد ضمن تشريح قتل زني 64 ساله توسط همسرش گفت: متهم به قتل 72 ساله بدبيني و اختلافات خانوادگي را انگيزه اصلي خود براي قتل عنوان كرده است.

سرهنگ عليرضا خالقي با بيان اينكه در ساعت 11:35 روز سه‌شنبه (27تيرماه) ماموران انتظامي شهرستان تفت از طريق مركز فوريت‌هاي پليسي 110 در جريان وقوع درگيري منجر به قتلي در منزلي در حوالي بانك صادرات اين شهر قرار گرفتند، گفت: با كسب اين خبر ماموران كلانتري براي تعيين صحت و سقم ماجرا راهي اين منزل مسكوني شده و با تاييد خبر عوامل بررسي صحنه قتل، كارآگاهان اداره جرايم جنايي و بازپرس قتل را به صحنه حادثه فراخواندند.

وي با بيان اينكه كارآگاهان پليس آگاهي تفت با حضور در صحنه حادثه با پيكر خونين زني 64 ساله و خانه‌دار به نام «ربابه» روبرو شدند كه از ناحيه گردن با جسمي برنده دچار جراحت شده بود گفت: بررسي تيم صحنه جرم نشان داد كه گردن ربابه تا عمق پنج سانتيمتر با شئي‌‌اي تيز،بريده است.

خالقي با بيان اينكه دستان اين زن به وسيله نخ جعبه شيريني بسته شده بود گفت: كارآگاهان با بررسي جسد و جابجايي جسد متوجه شدند كه قطري حدود نيم‌متر خون در پشت سر جسد جمع شده و در بررسي بيشتر توانستند چاقوي 30 سانتي دسته‌مشكي را در زير سر مقتول بيابند.

رييس پليس آگاهي يزد با بيان اينكه كارآگاهان در تحقيقات اوليه و بررسي از همسايگان دريافتند كه در روز حادثه ربابه با شوهرش به نام «فضل‌الله» كه پيرمردي 72 ساله و بازنشسته است، مشاجره‌اي لفظي داشته گفت: بررسي‌ها نشان داد كه مشاجره لفظي اين زوج سالخورده به ضرب و شتم مي‌انجامد به گونه‌اي كه مقتول با سري برهنه از منزل فرار كرده و به مغازه داماد خانواده كه در نزديكي خانه‌شان بود، متواري مي‌شود.

وي با بيان اينكه پس از پناه‌بردن ربابه به مغازه دامادش با وساطت ديگران وي به منزل بازمي‌گردد گفت: تحقيقات براي دستگيري «فضل‌الله» كه پس از به قتل رساندن ربابه از منزل متواري شده بود ادامه داشت تا اينكه ماموران كلانتري توانستند اين پيرمرد 72 ساله را ساعاتي پس از جنايت دستگير كنند.

رييس پليس آگاهي يزد با بيان اينكه متهم به قتل در اعترافات ضمن قبول بزه انتسابي به تشريح چگونگي به قتل رساندن ربابه پرداخت، گفت: متهم در اعترافات خود عنوان كرد كه پس از درگيري مشاجره لفظي ربابه به مغازه دامادشان متواري شد اما با وساطت، او را به منزل بازگرداندم و در آشپزخانه انداختم و با استفاده از نخ شيريني كه در كابينت وجود داشت دستان وي را بستم.

خالقي با بيان اينكه «فضل‌الله» در اعترافات خود عنوان كرد كه پس از بستن دست و پاي ربابه به وسيله نخ شيريني روي قفسه سينه او نشسته و با استفاده از چاقوي آشپزخانه او را به قتل مي‌رساند، گفت: متهم به قتل اختلافات خانوادگي و بدبيني را انگيزه اصلي خود براي به قتل رساندن همسرش عنوان كرده است.(ايسنا)

 
[ جمعه 30 تير 1391برچسب:, ] [ 20:46 ] [ محمد حاجی حسین ]
جام جم آنلاين: پنج عضو يك باند كه با بي‌هوش كردن رانندگان و انتقال آنها به خانه‌اي در جنوب شهر مشهد اموالشان را مي‌دزديدند، در شعبه 136 مجتمع قضايي قدوسي مشهد محاكمه و به بيش از 30 سال حبس و رد مال محكوم شدند.

به گزارش جام‌جم، رسيدگي به اين پرونده چندي پيش در پي شكايت مردي عليه يك زن به اتهام سرقت اموالش در دستور كار پليس آگاهي مشهد قرار گرفت.

شاكي گفت: روز حادثه زن جواني به عنوان مسافر سوار خودرويم شد. در ميانه راه او با ادعاي اين كه بيماري قلبي دارد و بايد حتما قرص‌هايش را بخورد، از من خواست مقابل يك مغازه توقف كنم.

وي اضافه كرد: زن جوان از خودرو پياده شد و به مغازه رفت و دقايقي بعد بازگشت. او به من نوشيدني تعارف كرد كه با خوردن آن بي‌هوش شدم و ساعتي بعد در حالي به‌هوش آمدم كه خبري از زن مسافر، خودرو و اموالم نبود.

با تشكيل پرونده‌اي، چهره‌نگاري رايانه‌اي از زن مسافر انجام و جستجوي ماموران براي دستگيري او آغاز شد.

در ادامه تحقيقات، افراد ديگري نيز با حضور در پليس آگاهي شكايت‌هاي مشابهي را ارائه كردند.

با بررسي اين پرونده‌ها معلوم شد تصاوير رايانه‌اي از زن سارق با يكديگر مشابهت دارد.

 


ادامه مطلب
[ سه شنبه 20 تير 1391برچسب:, ] [ 14:24 ] [ محمد حاجی حسین ]

جام جم آنلاين: سرهنگ محرابي از دستگيري دو شرور كه با تشكيل باندي معروف به «B» شرارت مي‌كردند، خبر داد.

به گزارش جام‌جم، سرهنگ عليرضا محرابي، رييس پليس امنيت عمومي تهران بزرگ با اشاره به دستگيري دونفر از اراذل و اوباش محدوده خيابان نامجو افزود: «اين متهمان با تشكيل باند شرارت به نام «B» در نظم عمومي اخلال ايجاد مي‌كردند.

وي يادآور شد: در پي شكايت شهروندان تهراني ساكن محدوده نامجو و نظام آباد در ارتباط با شرارت دو نفر از اراذل و اوباش اين مناطق، اقدامات ماموران براي شناسايي و دستگيري متهمان پرونده آغاز شد.

وي تصريح كرد: در تحقيقات ماموران پايگاه سوم پليس امنيت عمومي تهران بزرگ مشخص شد اين دو نفر اوباش به نام‌هاي سعيد و بهزاد در اكثر نزاع‌ها و درگيري‌هاي دسته‌جمعي شركت كرده و در پرونده آنها جرايمي همچون تخريب شيشه واحدهاي صنفي در خيابان گرگان، درگيري و نزاع دسته جمعي در پارك ميدان گرگان و ايجاد مزاحمت براي نواميس وجود دارد.

وي خاطرنشان كرد: با تكميل تحقيقات، موضوع به مقام قضايي گزارش شد و با دستور قضايي دادسراي ناحيه 33 اوين هر دو متهم در مخفيگاه‌هاي خود شناسايي و در عمليات غافلگيرانه و ضربتي بازداشت شدند.

محرابي افزود: اين متهمان با خالكوبي حروف انگليسي B روي بدنشان، باند خود را به اين نام معرفي مي‌كردند.

رئيس پليس امنيت عمومي تهران بزرگ تصريح كرد: هر دو متهم در بازجويي‌ به جرايم خود اعتراف كرده و پس از تكميل پرونده به دادسراي ناحيه 33 اوين منتقل و بر حسب دستور مقام قضايي بازداشت شدند.

در بازرسي از منزل متهمان نيز سلاح سرد، آلات و ادوات قمار، لوح فشرده مستهجن، دستگاه گيرنده ماهواره و مقاديري مواد مخدر كشف و ضبط و همراه پرونده به دادسرا ارجاع شد.

[ سه شنبه 20 تير 1391برچسب:, ] [ 14:23 ] [ محمد حاجی حسین ]

جام جم آنلاين: سرهنگ عليرضا محرابي از پلمپ 53 کافي شاپ داراي تخلف صنفي به علت عدم رعايت شئونات اسلامي خبر داد.

به گزارش روز سه شنبه جام جم آنلاين به نقل از پايگاه پليس، رييس پليس امنيت عمومي تهران بزرگ گفت: در راستاي اجراي تدابير فرمانده انتظامي پايتخت و بنابر درخواست شهروندان تهراني مبني بر اجراي طرح امنيت محله محور، ماموران اين يگان اقدام به بازديد و سرکشي از واحدهاي صنفي کافي شاپ هاي سطح شهر تهران کردند که طي آن از 200 واحد صنفي کافي شاپ مورد بازديد قرار گرفت.

وي تصريح کرد: در اين راستا، 53 کافي شاپ به علت تخلفاتي از جمله عدم رعايت شئونات اسلامي و نداشتن پروانه فعاليت، پلمپ شده و مالکان آن طي صورتجلسه اي به اماکن پليس تهران بزرگ معرفي شدند تا در صدد رفع مشکلات واحد صنفي خود برآيند.

سرهنگ محرابي به اجراي طرح امنيت محله محور در روزهاي آتي خبر داد و افزود: شهروندان تهراني در صورت بروز تخلفات و مشاهده رفتارهاي مجرمانه مي توانند مراتب را از طريق تلفن 110 به پليس تهران بزرگ اطلاع دهند تا به آن رسيدگي شود.

[ سه شنبه 20 تير 1391برچسب:, ] [ 14:22 ] [ محمد حاجی حسین ]

جام جم آنلاين: راز جنایت در قلعه حسن خان با اعتراف قاتل برای رهایی از عذاب وجدان فاش شد.

به گزارش روز شنبه جام جم آنلاين به نقل از پليس آگاهي تهران بزرگ، سال 1387 پرونده ای با موضوع قتل عمد فردی به هویت «احمد.ر» 45 ساله به همراه سه متهم به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ فرستاده شد.

همزمان با انجام تحقیقات از سه متهم پرونده و عدم اعتراف هیچ یک از متهمان در خصوص ارتکاب جنایت، پرونده همچنان جهت رسیدگی در دستور کار کارآگاهان و دستگاه قضایی قرار داشت تا نهایتا در ششم تير امسال شخصی به هویت «ابراهیم.ن» متولد 1367 با مراجعه به دادسرای جنایی تهران اعلام کرد که قتل توسط وی صورت گرفته است.

با توجه به اعتراف صریح متهم به ارتکاب جنایت و جهت انجام تحقیقات تخصصی در خصوص بررسی صحت اظهارات ، متهم به دستور شعبه دوم بازرسی دادسرای جنایی تهران در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با انتقال متهم به اداره دهم، وی در تکرار اعترافات خود در خصوص ارتکاب جنایت سال 1387 در منطقه قلعه حسن خان، به کارآگاهان گفت: در ساعت 21 روز چهارم آذر 1387 در حال بازگشت به خانه بودم که یکی از دوستانم به نام «سعید» با من تماس گرفت و از من درخواست کرد تا به همراه او به شهریار بروم و من نیز قبول کرده و هر دو نفر به شهریار رفتیم.

وي افزود: در مسیر بازگشت به سمت قلعه حسن خان بودیم که ناگهان مقتول با دیدن من و سعید شروع به دادن ناسزا کرد؛ من که از ناسزا گفتن هاي او بسیار عصبانی شده بودم با یک دستگاه موتورسیکلت به تعقیب او پرداخته و پس از رسیدن به وي، با یکدیگر درگیر شدیم که در همین زمان با چاقوی ضامن داری که در داخل جیبم داشتم دو ضربه چاقو، یکی به پا و یک ضربه نیز به سر مرحوم زدم؛ من هیچگونه آشنایی، اختلاف و یا درگیری با مرحوم نداشتم ولی وی با سعید درگیری طایفه ای داشت و به همین دلیل شروع به دادن ناسزا کرده بود که به همین دلیل و در حالی که بسیار عصبانی شده بودم با مقتول درگیر شدم.

سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: با اعتراف صریح متهم به ارتکاب جنایت و با توجه به وقوع جنایت در شهر قدس، متهم جهت ادامه تحقیقات و رسیدگی به پرونده روز پنجشنبه 9 تير ماه به دستور مقام قضایی در اختیار پلیس آگاهی استان البرز - شهر قدس قرا گرفت.

[ یک شنبه 11 تير 1391برچسب:, ] [ 16:3 ] [ محمد حاجی حسین ]
جام جم آنلاين: فرمانده انتظامي شهرستان فيروزکوه شرق تهران از دستگيري فردي که با جعل اسناد و مدارک يک پروژه ساختماني، اقدام به فروش و کلاهبرداري سه ميليارد ريالي از افراد كرده بود، خبر داد.

به گزارش روز شنبه جام جم آنلاين به نقل از پايگاه پليس، فرمانده انتظامي شهرستان فيروزکوه گفت: با طرح شکايت از سوي مالک اصلي و خريداران شش واحد مسکوني، مبني بر جعلي بودن يکسري اسناد و مدارک و وکالتنامه منازل، اکيپي از ماموران پليس آگاهي مسوول بررسي اين پرونده شدند.

وي افزود: پس از تحقيق و بررسي مشخص شد فردي که به عنوان پيمانکار مسوول ساخت اين ساختمان شش طبقه بود با جعل يکسري اسناد و مدارک و وکالتنامه، املاک را تصرف و اقدام به فروش واحدهاي مسکوني احداث شده به مبلغ سه ميليارد ريال به افراد مختلف كرده است.

سرهنگ عليرضا واحدي تصريح کرد: سرانجام پليس با اقدامات اطلاعاتي و تعقيب و مراقبت، توانست سرنخ هايي از محل زندگي اين متهم به دست آورده و در يک عمليات غافلگيرانه در حالي که متهم قصد داشت از منزل خارج و به محل کارش برود، دستگير شد.

به گفته فرمانده انتظامي شهرستان فيروزکوه، «صابر- ع» در بازجويي ها منکر هرگونه جعل و کلاهبرداري شد اما با توجه به تناقض گويي و اظهارات کارشناسان ، به جرم خود اعتراف کرد.

گفتني است؛ متهم پس از تشکيل پرونده جهت سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضايي گرديد.

 
[ شنبه 3 تير 1391برچسب:, ] [ 21:31 ] [ محمد حاجی حسین ]
جام جم آنلاين: سر کلانتر پنجم پليس پايتخت از دستگيري سارق حرفه اي لوازم خودرو در منظقه کيانشهر تهران خبر داد و گفت: از متهم 35 قطعه کارت سوخت سرقتي کشف شده است.

به گزارش روز شنبه جام جم آنلاين به نقل از پايگاه پليس، سرکلانتر پنجم پليس فرماندهي انتظامي تهران بزرگ گفت: عصر روز يکشنبه 28 خرداد در راستاي اجراي طرح امنيت محله محور، ماموران گشت كلانتري هنگام گشتزني در شهرک کيانشهر، خيابان «محمود آبادي» به مرد جواني که در حال پرسه زني بود، مشکوک شده و براي بررسي موضوع در صدد متوقف كردن وي برآمدند.

وي افزود: در حاليکه ماموران لحظه به لحظه به مرد جوان نزديک مي شدند،متهم به محض مشاهده واحد گشت فرار را بر قرار ترجيح داده و به سرعت متواري شد.

سرهنگ عباس دانشجو اضافه كرد: با فرار متهم عمليات تعقيب و گريز ماموران از سرگرفته شد و دقايقي بعد با اجراي طرح مهار، وي دستگير و مورد بازرسي بدني قرار گرفت.

سرکلانتر پنجم پليس فرماندهي انتظامي تهران بزرگ با اشاره به کشف 35 قطعه کارت سوخت از متهم، گفت: نامبرده به سرعت براي تحقيقات بيشتر به کلانتري منتقل و تحت بازجويي هاي فني قرار گرفت.

وي افزود: ماموران در خلال بازجويي هاي پليسي دريافتند متهم که «ميثم» نام دارد و از سارقان حرفه اي لوازم خودرو در شرق تهران است.

سرهنگ دانشجو خاطرنشان کرد: پرونده اي در اين ارتباط تشکيل و متهم براي تحقيقات بيشتر به پايگاه ششم پليس آگاهي فرماندهي انتظامي تهران بزرگ فرستاده شد.

 
[ شنبه 3 تير 1391برچسب:, ] [ 21:29 ] [ محمد حاجی حسین ]
جام جم آنلاين: چهار متجاوز به عنف در حالی سحرگاه امروز در ملاء عام اعدام شدند که قربانیان آنها همچنان با ترس و دلهره در شهر تردد می کنند و شبها با کابوس از خواب می پرند.

نخستین اعدامی پسر جوانی بود که پس از ربودن دختر دانشجویی در 16 دی‌ماه سال 87 او را مورد آزار و اذیت قرار داد.

آزار و اذیت دختر جوان در پشت شمشادها

دختر جوان پس از این جنایت سیاه با مراجعه به پلیس با طرح شکایت گفت: من دانشجوی رشته دندانپزشکی هستم. روز حادثه به تهران آمدم و در حوالی میدان آزادی از اتوبوس پیاده شدم. در آنجا از یک مرد جوان آدرس ترمینال را پرسیدم که او گفت از پشت بیمارستان روانپزشکی بروم. وقتي طبق آدرسی که او اعلام کرده بود حرکت کردم ناگهان همان مرد از پشت سر به من حمله ور شد و مرا به پشت شمشادها برد. هرچه التماس کردم فایده‌ای نداشت. مرد شیطان صفت مرا مورد ضرب و شتم قرار داد و تهدید کرد اگر سر و صدا کنم من را خواهد کشت. سپس نقشه شوم خود را اجرا کرد.

پس از این شکایت ماموران با ردیابی تلفن همراه دختر جوان كه توسط مجاوز سرق شده بود موفق به شناسایی مرد شیطان صفت شده و او را دستگیر کردند.

با تکمیل تحقیقات در دادسرا پرونده برای محاکمه به شعبه 77 دادگاه کیفری استان تهران رفت و مرد شیطان صفت در جلسه دادگاه مدعی شد در یک لحظه دچار وسوسه شده و دست به این اقدام شیطانی زده است.

قضات دادگاه در ادامه وی را به اعدام و 10 سال زندان محکوم کردند. حکم مجازات او نیز از سوی قضات شعبه 32 دیوان عالی کشور تایید شد.

تجاوز به همسر زندانیان

دومین محکوم به مرگ یک زندانی بود که با شناسایی همسران همبندی‌های خود آنها را مورد تجاوز قرار می‌داد.

نخستین شکایت سال 87 علیه مجرم خطرناک در دادسرای کرج مطرح شد. زن جوانی به بازپرس جنایی گفت: همسرم مدتی را در زندان بود و در آنجا با مردی به نام "ایمان" آشنا شد. یک روز ایمان سراغ من آمد و مدعی شد همسرم خیانت کرده و با زن جوانی ارتباط پنهانی دارد قرار شد يك روز او به دنبالم بیاید تا به محل قرار شوهرم با هوویم برویم. حدود ساعت 10 شب به مقابل خانه‌مان آمد و وقتی در را برایش باز کردم با تهدید مرا مورد تجاوز قرار داد.

پس از این شکایت تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی تحقیقات در این رابطه را آغاز کرده و با دو پرونده مشابه دیگر روبرو شدند. در این دو ماجرا نیز مرد زندانی سراغ همسران همبندی‌های خود رفته و نیت شیطانی‌اش را اجرا کرده بود. مرد متجاوز پس از دستگیری و محاکمه در شعبه 80 دادگاه کیفری استان البرز به اعدام محکوم شد که حکم او در شعبه 11 دیوان عالی کشور به تایید رسید.


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 31 خرداد 1391برچسب:, ] [ 18:53 ] [ محمد حاجی حسین ]
جام جم آنلاين: رييس پليس آگاهي استان مازندران از دستگيري اعضاي يک باند اشرار خطرناك خبر داد که از رفتارهاي تبهکارانه خود با قربانيان فيلم مي‌گرفتند.

به گزارش جام‌جم، سرهنگ محمد عظيمي در اين‌باره گفت: در پي شكايات متعدد مردم در پليس آگاهي شهرستان‌هاي استان مازندران مبني بر شرارت هفت فرد سابقه‌دار و خطرناك و با توجه به شرارت‌هاي آنان در چند شهر از اين استان، پرونده متهمان در دستوركار واحد عمليات ويژه پليس آگاهي مازندران قرار گرفت.

وي افزود: تلاش كارآگاهان براي دستگيري متهمان اين پرونده ادامه داشت تا اين كه ماموران با كنترل‌هاي نامحسوس هفت متهم به نام‌هاي راهب، نيما، آرش، حسين، محمد و دو زن به نام‌هاي ساغر و آرزو را دستگير و به اداره آگاهي اين استان منتقل كردند.

عظيمي تصريح كرد: اين متهمان كه همگي تنومند هستند، با توسل به خشونت و با استفاده از قمه و چاقو در شهرستان‌هاي ساري، بابل، قائمشهر و آمل سرقت مي‌كردند كه با تلاش كارآگاهان پليس، همگي آنان دستگير شده و به جرايم خود اعتراف كردند.

وي با بيان اين‌كه بعضي از اموال مسروقه كه توسط متهمان به فروش نرسيده بود، تحويل مالباختگان شد، گفت: تعدادي فيلم از صحنه‌هاي زورگيري با قمه و چاقو كه توسط خود متهمان فيلمبرداري شده بود در حافظه كامپيوتر آنها كشف و تحويل پليس شده است.

سرهنگ عظيمي خاطرنشان کرد: در پي اعتراف متهمان دستور قضايي در اين ارتباط صادر و با تحقيق از مالباختگان تلاش براي کشف ديگر جرايم ارتکابي از سوي اين متهمان خشن در پليس آگاهي استان مازندران ادامه دارد.

 
[ یک شنبه 28 خرداد 1391برچسب:, ] [ 22:31 ] [ محمد حاجی حسین ]
جام جم آنلاين: رييس پليس امنيت عمومي تهران بزرگ از شناسايي و دستگيري چهار تن از اراذل و اوباش جنوب تهران در طرح پاکسازي مناطق آلوده خبر داد.

به گزارش روز جمعه جام جم آنلاين به نقل از پايگاه پليس، رييس پليس امنيت عمومي تهران بزرگ گفت: با شکايت شهروندان تهراني ساکن محله هاي جنوبي تهران به ماموران پليس امنيت عمومي تهران بزرگ مبني بر تردد و فعاليت مجرمانه چهار تن از اراذل و اوباش سابقه دار در اين محله ها اقدامات ماموران اين يگان آغاز شد.

وي افزود: با شناسايي محل هاي جرم خيز و اماکني که امکان حضور و تردد متهمان در آن مناطق مي رفت، روز گذشته پليس موفق به شناسايي آنها شده و مشخص شد که اين افراد به اتهام ايجاد اخلال در نظم عمومي و قدرت نمايي با سلاح سرد مدتي در زندان به سر برده اند اما اکنون پس از رهايي نيز اقدام به خلافکاري هاي خود مي کنند.

سرهنگ عليرضا محرابي اظهارداشت: متهمان مذکور که «مهدي»، «عليرضا»، «ابوالفضل» و «حسن» نام داشتند، با تهديد سلاح باعث رعب و وحشت شهروندان شده که همين امر دليل تماس شهروندان به پليس بوده است.

رييس پليس امنيت عمومي تهران بزرگ افزود: با تلاش ماموران پايگاه چهارم پليس امنيت تهران بزرگ، اين افراد به اتهام شرارت، درگيري، حمل سلاح سرد، ايجاد رعب و وحشت در ميان شهروندان و اخلال در نظم عمومي، بازداشت و پس از اعتراف به جرايم خود به دادسرا معرفي شد.

[ جمعه 26 خرداد 1391برچسب:, ] [ 16:44 ] [ محمد حاجی حسین ]
همشهری آنلاین:
فرمانده انتظامی تهران بزرگ از دستگیری چهار عامل اصلی ارتکاب پارک طالقانی خبر داد.

ایسنا نوشت: سردار حسین ساجدی نیا صبح روز چهارشنبه در حاشیه مراسم امحای سی دی‌های غیر مجاز و مبتذل با اعلام خبر دستگیری عاملان اصلی حادثه پارک طالقانی گفت: چهار نفر از عاملان اصلی ارتکاب حادثه پارک طالقانی گفت: یکی دو نفر از افرادی که به این عاملان اصلی نیز کمک کرده بودند نیز دستگیر شدند.

فرمانده تهران بزرگ با بیان اینکه افراد دستگیرشده دارای سابقه بودند گفت: متاسفانه اکثر این افراد جوان بودند.

ساجدی‌نیا با بیان اینکه این افراد برای سیر مراحل قانونی به مراجع‌قضایی تحویل داده شده‌اند، گفت: امیدواریم با حکم مناسب با این افراد برخورد شود تا عاقبت این افراد درس عبرتی برای دیگران شود.

وی با بیان اینکه شاید پلیس در همه جا حضور نداشته باشد گفت: اما پلیس در امر پیشگیری و پس از آن پیگیری، سریعا عمل خواهد کرد.

ساجدی نیا در مورد امنیت پارک‌ها نیز به فعالیت گسترده پلیس پارک و کوهستان اشاره کرد و گفت: پلیس در همه جا حاضر است اما گاها افراد ناهنجار دست به اقداماتی می‌زنند و موجب ناراحتی مردم می‌شوند اما پلیس قاطعانه با آنان برخورد خواهد کرد و امیدواریم دیگر شاهد بروز چنین حوادثی نباشیم.

وی در ادامه به کشف و ضبط بیش از 4،5 میلیون سی دی غیر مجاز و مستهجن و همچنین بازی‌های غیر مجاز اشاره کرد و گفت: در راستای ادامه اجرای طرح‌های امنیت محله محور، برخورد با تولید، توزیع و فروشندگان سی دی غیرمجاز و لوح‌های فشرده در دستور کار قرار گرفت.

[ پنج شنبه 25 خرداد 1391برچسب:, ] [ 19:13 ] [ محمد حاجی حسین ]
جام جم آنلاين: با تلاش ماموران فرمانده انتظامي شهرستان فلاورجان فردي كه با رمالي و دعانويسي به منظور برآورده كردن حاجات اقدام به كلاهبرداري از مردم مي كرد، ‌شناسايي و دستگير شد.

به گزارش روز چهارشنبه جام جم آنلاين به نقل از پايگاه پليس، سرهنگ محمدرضا خدادوست گفت: در پي كسب خبري مبني بر كلاهبرداري فردي به نام «محمد.الف» به بهانه رمالي و دعانويسي با ادعاي برآورده كردن حاجات ، ماموران اين فرماندهي بلافاصله با هماهنگي مقام قضايي وارد محل سكونت وي شده و در يك عمليات غافلگيرانه متهم را در حالي كه مشغول دعانويسي براي يكي از مشتريانش بود، دستگير كردند.

وي با بيان اينكه ماموران در بازرسي از منزل اين متهم مقداري آلات و ادوات رمالي و دعانويسي كشف و ضبط كردند، افزود: متهم پس از دستيگري به چندين فقره كلاهبرداري از مرم با شيوه رمالي و ادعاي برآورده كردن حاجات اقرار كرد كه پيگيري هاي لازم براي شناسايي مالباختگان و سو استفاده قرار گرفتگان اين رمال شياد در دستور كار قرار گرفت.

فرمانده انتظامي شهرستان فلاورجان از افرادي كه مورد سوءاستفاده متهم قرار گرفته و از آنها كلاهبرداري شده خواست تا براي تكميل پرونده و شكايت از متهم به پليس آگاهي اين شهرستان مراجعه كنند.

سرهنگ خدادوست خاطرنشان كرد: بارها از شيوه هاي مختلف به مردم اعلام گرديده است كه فريب ادعاهاي اينگونه شيادان را نخورند اما متاسفانه باز مشاهده مي شود كلاهبرداران از سادگي مردم سوء استفاده كرده و با اظهاراتي مثل خبر از آينده ، دعا براي خوشبختي ، باز شدن بخت و... مخاطبان خود را فريب داده و براي دعا نويسي و رمالي مبالغي را از افراد دريافت مي كنند كه لازم است مردم در اين رابطه هوشيارانه تر عمل كنند و بدانند كه براي موفقيت و خوشبختي اين عوامل كارساز نيست بلكه بايستي با تلاش خود فرد و توكل به خدا و با نيت خالصانه و خيرخواهانه قدم در راه سعادت گذاشت.

 
[ چهار شنبه 24 خرداد 1391برچسب:, ] [ 21:50 ] [ محمد حاجی حسین ]
جام جم آنلاين: پليس اطلاعات و امنيت عمومي استان البرز با اجراي طرح بازديد از چايخانه هاي سنتي 63 واحد صنفي متخلف را پلمپ و براي 82 واحد نيز اخطاريه پلمپ صادر شد.

به گزارش روز چهارشنبه جام جم آنلاين به نقل از پايگاه پليس، رييس پليس اطلاعات و امنيت عمومي فرماندهي انتظامي استان البرز گفت: متاسفانه برخي از چايخانه هاي سنتي سطح شهرستان کرج که عمدتا بدون مجوز نيز مي باشند پاتوقي شده است براي افراد لاابالي و اراذل و اوباش که به راحتي در اين چايخانه ها انواع تخلفات را انجام مي دهند.

وي افزود: برخي از چايخانه هاي سنتي به خاطر تردد افراد معتاد و ارذل و اوباش در آنها با به انحراف کشاندن جوانان و نوجوانان به يک تهديد و معضل اجتماعي تبديل شده اند.

سرهنگ حبيب الله صادقي اضافه كرد: در راستاي ارتقاي امنيت اجتماعي و ساماندهي چايخانه هاي سطح شهرستان کرج، طرح برخورد با چايخانه هايي که فاقد مجوز فعاليت هستند و يا اينکه با داشتن مجوز فعاليت در آنها انواع تخلف صورت مي گيرد اجرايي شد.

سرپرست پليس اطلاعات و امنيت عمومي فرماندهي انتظامي استان البرز اظهارداشت: با اجراي اين طرح، تعداد 229 چايخانه در سطح شهرستان کرج مورد بازديد قرار گرفت و از اين تعداد 63 چايخانه متخلف پلمپ و به 82 چايخانه اخطاريه پلمپ صادر شد.

 
[ چهار شنبه 24 خرداد 1391برچسب:, ] [ 21:49 ] [ محمد حاجی حسین ]
جام جم آنلاين: صداي ترمز گوشخراش تريلي همه نگاه‌ها را معطوف به خود كرد. ديگر خودروهاي عبوري نيز با ديدن دودي كه از لاستيك تريلي بلند شده بود بي‌اختيار پاي خود را روي پدال ترمز قرار دادند.

چند نفر سراسيمه به سوي تريلي دويدند. راننده كه مرد ميانسالي بود سرش را در ميان دستانش قرار داده بود و قادر به حرف زدن نبود گويي صحنه‌اي كه با آن روبه‌رو شده بود، چنان او را شوكه كرده بود كه قدرت نداشت سرش را از ميان دستانش بيرون بياورد.

رفته رفته به تعداد جمعيت اضافه مي‌شد، برخي مشغول فيلم گرفتن با تلفن همراهشان بودند و چند نفري نيز مدام سعي مي‌كردند با اورژانس تماس بگيرند.

دقايق به كندي مي‌گذشت، به فاصله كمي از محل تصادف جواني حدودا 28 ساله در حالي كه به شدت زخمي شده بود، جملات نامفهومي را به زبان مي‌آورد.

با رسيدن اولين خودرو گشت، جمعيت راه را باز كردند، افسر جوان با بي‌سيم موضوع تصادف را گزارش كرد و چند دقيقه بعد صداي آژير آمبولانس كه در ترافيك گير افتاده بود، سعي در گشودن راهي براي حضور در صحنه را داشت.

سرانجام با مساعدت ماموران انتظامي آمبولانس در محل تصادف متوقف شد و پيكر نيمه جان جوان روي برانكار قرار گرفت.

 

 


ادامه مطلب
[ یک شنبه 21 خرداد 1391برچسب:, ] [ 14:55 ] [ محمد حاجی حسین ]
جام جم آنلاين: دو كارگر جايگاه سوخت كه اقدام به سرقت كارت سوخت هاي شهروندان در جايگاهها مي كردند، توسط ماموران يگان امداد پليس كرج شناسايي و دستگير شدند.

به گزارش روز شنبه جام جم آنلاين به نقل از پايگاه پليس، فرمانده انتظامي شهرستان کرج گفت: در پي دريافت گزارش هايي مبني بر اينكه افرادي به صورت غير قانوني در اطراف جايگاه هاي سوخت اقدام به فروش بنزين به صورت آزاد مي كنند، موضوع به طور ويژه در دستور كار ماموران انتظامي شهرستان كرج قرار گرفت و تحقيقات در جهت شناسايي متهمان آغاز شد.

وي افزود: ماموران يگان امداد با انجام كارهاي ويژه پليسي، محل مورد نظر را تحت كنترل نامحسوس قرار داده و سرانجام دو متهم را در حال فروش غيرقانوني بنزين در يكي از جايگاههاي سوخت فرديس شناسايي و در يك عمليات غافلگيرانه آنها را شناسايي و دستگير كردند و در بازرسي بدني از آنها تعداد 52 فقره كارت سوخت متعلق به افراد مختلف، دو قبضه چاقو و مقدار سه گرم مواد مخدر از نوع كراك كشف و ضبط شد.

سرهنگ عبدالرضا خيرخواهان اضافه كرد: متهمان دستگير شده به نام هاي «سعيد – ع» و «يوسف – ف» جهت تحقيقات بيشتر در اختيار ماموران كلانتري 23 فرديس قرار گرفتند و در بازجويي ها اعتراف كردند که به مدت چهار ماه است كه در اين کار فعاليت کرده و با سرقت كارت سوخت هاي شهروندان، بنزين موجود در آنها را به فروش مي رساندند.

فرمانده انتظامي شهرستان كرج گفت: در بررسي سوابق متهمان، مشخص شد يكي از آنها به نام «يوسف» سابقه دار بوده و قبلا به اتهام سرقت لوازم داخل خودرو دستگير شده است و همچنين اين افراد در يكي از جايگاه هاي سوخت به عنوان متصدي و كارگر مشغول كار بوده و از همين موقعيت سوء استفاده كرده و كارت سوخت هاي مردم را از جايگاه سوخت سرقت مي كردند.

وي افزود: متهمان در بازجويي هايي تكميلي معترف شدند از زماني كه در جايگاه سوخت مورد نظر مشغول به كار شدند، سرقت كارت سوخت ها را آغاز كرده و در زمان هاي مشخصي بنزين موجود در اين كارت ها را در جايگاه هاي سوخت مناطق مختلف شهر به صورت آزاد به فروش مي رساندند.

سرهنگ خيرخواهان خاطرنشان كرد: با تكميل پرونده و اخذ اعترافات متهمان، موضوع به نظر مراجع قضايي رسيد و متهمان جهت سير مراحل قانوني در اختيار مراجع قضايي قرار گرفتند و كارت سوخت هاي مكشوفه نيز تحويل ستاد سوخت شد.

وي به شهروندان توصيه كرد: در هنگام مراجعه به جايگاه سوخت، پس از استفاده از كارت سوخت و پر كردن بنزين حتما كارت سوخت خود را از محل مربوطه خارج کنيد.

فرمانده انتظامي شهرستان كرج همچنين از شهروندان خواست براي پيشگيري از سوء استفاده متخلفان از كارت سوخت به كارت ها رمز عبور داده شود و جهت امنيت بيشتر در فواصل زماني كوتاه رمز عبور مورد نظر تغيير داده شود.

 
[ یک شنبه 21 خرداد 1391برچسب:, ] [ 14:55 ] [ محمد حاجی حسین ]
جام جم آنلاين: طلافروش ورشكسته كه با همدستي سه مرد، راه يك طلافروش را در يكي از خيابان‌هاي مشهد سد كرده و پس از بي‌هوش كردن او و سرقت چهار كيلو طلا و پول‌هايش متواري شده بود، توسط پليس دستگير شد.

به گزارش جام‌جم، روز اول ارديبهشت امسال يك مرد طلافروش سوار بر خودروي خود پشت چراغ قرمز چهارراه فلاحي منتهي به قاسم‌آباد مشهد بود كه ناگهان دو دستگاه خودروي پرايد رو به روي خودرويش توقف كرده و دو سرنشين آن از خودرو پياده شدند و به سمت او آمدند.

سرقت چهار كيلو طلا

مردان مهاجم بلافاصله وارد خودروي مرد طلافروش شدند و او را بشدت كتك زدند. سپس با چوبدستي شيشه عقب خودرويش را شكستند و با سرقت كيف حاوي چهار كيلو طلا متواري شدند.

در اين هنگام يك مرد رهگذر با ديدن مرد زخمي، بلافاصله موضوع را به مركز فوريت‌هاي پليسي 110 خبر داد. دقايقي بعد با حضور ماموران انتظامي در محل حادثه، مرد زخمي به يكي از مراكز درماني انتقال يافت.

پس از به هوش آمدن اين مرد، او براي تحقيقات به پليس آگاهي استان خراسان رضوي منتقل شد. مرد طلافروش به ماموران گفت: روز حادثه چند دزد به وي حمله كرده و كيف حاوي چهار كيلو طلا و پولش را دزديده‌اند.

در ادامه معلوم شد، طلافروش چهره دو نفر از متهمان را به خاطر سپرده است. به اين ترتيب، چهره‌نگاري رايانه‌اي از متهمان انجام و جستجو براي دستگيري دزدان فراري آغاز شد.

طلافروش ورشكسته، تنها مظنون سرقت

در حالي كه تحقيق در اين ارتباط ادامه داشت، ماموران اطلاع يافتند يكي از دوستان سابق طلافروش كه از مدتي پيش ورشكست شده، درصدد فروش يك محموله طلاست.

طلافروش ورشكسته كه در زاهدان سكونت داشت، تحت تعقيب قرار گرفت تا اين كه مشخص شد، او به مكان نامعلومي رفته است و خانواده‌اش نيز از وي بي‌خبرند.

ماموران در اين مرحله پاتوق‌هاي احتمالي متهم فراري را زير نظر گرفتند تا اين كه اوايل همين هفته با اطلاع از اين كه مرد فراري وارد شهر مشهد شده، او را در يكي از محله‌هاي جنوبي شهر دستگير كردند.

متهم در بازجويي اعتراف كرد نقشه سرقت از مرد طلافروش را طراحي و روز حادثه با همدستي 3 مرد ديگر اجرا كرده است.

 

 


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 18 خرداد 1391برچسب:, ] [ 17:18 ] [ محمد حاجی حسین ]

جام جم آنلاين: پنج عضو يك خانواده كه با سفر به شهر‌هاي مختلف، كيف‌قاپي و كف‌زني مي‌كردند، از سوي پليس آگاهي شاهرود دستگير شدند.

به گزارش جام‌جم، سرهنگ رحمت‌الله طاهري، فرمانده انتظامي شهرستان شاهرود درباره دستگيري اعضاي اين باند سرقت گفت: چند روز پيش ماموران ايستگاه بازرسي شهيد نوري شاهرود به سرنشينان يك دستگاه پرايد با چهار سرنشين زن و يك مرد كه از كرج عازم مشهد بودند، مشكوك شده و خودرو را متوقف كردند.

ماموران در بازرسي از وسايل سرنشينان خودرو شش دستگاه تلفن همراه كشف و ضبط كردند.

طاهري افزود: متهمان بازداشت و براي تحقيقات به پليس آگاهي منتقل شدند.

انكار متهمان

متهمان در بازجويي مقدماتي ادعا كردند گوشي‌هاي تلفن همراه متعلق به خودشان بوده و پليس آنها را به اشتباه دستگير كرده است.

در مرحله بعدي، سوابق كيفري متهمان بررسي و معلوم شد يكي از آنها به نام شهناز، از دزدان سابقه‌دار كرجي است و هشت بار به اتهام كف‌زني و كيف‌قاپي به زندان افتاده است.

در ادامه بازجو يي‌ها نيز مشخص شد افراد بازداشت شده پسر، دو عروس و نوه زن سارق هستند.

به اين ترتيب شهناز (دزد حرفه‌اي) اعتراف كرد با همدستي چهار عضو خانواده‌اش، اموال مردم را دزديده‌اند.

اعتراف زن سارق

متهم گفت: من و اعضاي خانواده‌ام با سفر به شهر‌هاي سمنان، شاهرود، جوين، بجنورد، شيروان، قوچان، نيشابور، بروجرد، انديمشك، اهواز، اصفهان، شيراز، زنجان، قزوين و گنبد از مردم اين شهر‌ها، بيش از 32 فقره كيف‌قاپي و كف‌زني كرده‌ايم.

در پي اعتراف اين متهم، چهار همدست او نيز گفته‌هايش را تاييد كردند.

بنابر اين گزارش، متهمان با قرار قانوني روانه زندان شدند. تحقيقات تكميلي از آنها ادامه دارد.

[ پنج شنبه 18 خرداد 1391برچسب:, ] [ 17:16 ] [ محمد حاجی حسین ]
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 39 صفحه بعد
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

وبلاگ احج (انجمن حقوقدانان جوان ) به بررسی و تحلیل آخرین اخبار و مطالب و ارائه مقالات حقوقی از اساتید و پژوهشگران حقوقی می پردازد و از نظرات خوانندگان در این زمینه استقبال می نماید که توسط محمد حاجی حسین فارغ التحصیل رشته ی حقوق راه اندازی شده و این وبلاگ طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند. با تشکر از انتخاب شما
موضوعات وب
لینک های مفید

سایت مجلس شورای اسلامی

امکانات وب
حق بالاتر از قانون است(ضرب المثل روسی

ابزار هدایت به بالای صفحه

با تشکر از بازدید شما. موفق باشید