به وبلاگ تخصصی حقوقی احج خوش امدید.احج مخفف انجمن حقوقدانان جوان میباشد و معنای خاص دیگری ندارد وبلاگ احج به بررسی و تحلیل آخرین اخبار و مطالب و ارائه مقالات حقوقی از اساتید و پژوهشگران حقوقی می پردازد و از نظرات خوانندگان در این زمینه استقبال می نماید که توسط محمد حاجی حسین فارغ التحصیل رشته ی حقوق راه اندازی شده .با تشکر از بازدید شما وبلاگ تخصصی حقوقی احج
وبلاگ تخصصی حقوقی احج
اخبار و روزنامه و مقالات و دانلود نرم افزارهای حقوقی 
قالب وبلاگ
مدیر وبلاگ(محمد حاجی حسینی
اخرین نوشته های وبلاگ احج
سایتها و وبلاگهای حقوقی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ahaj و آدرس ahaj.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نظر سنجی در مورد عملکرد وبلاگ
قرآن آنلاین




در اين وبلاگ
در كل اينترنت

مرد تبهكار پس از مرخصی از زندان با تشكیل باندی، كلاهبرداری در پوشش اجاره‌ خانه را از سرگرفت.

به گزارش پلیس آگاهی تهران، سه شاكی شانزدهم بهمن امسال با مراجعه به كلانتری 123 نیاوران اعلام كردند كه فردی كه خود را امیر غلامعلی‌پور معرفی كرده، یك واحد آپارتمان را در منطقه فرمانیه به صورت مشترك به هر سه نفر آنها اجاره داده و از هر كدام 60 میلیون تومان دریافت كرده و متواری شده است.

در پی این شكایت، پرونده‌ای تشكیل و به دستور بازپرس شعبه نهم دادسرای ناحیه یك تهران به پایگاه یكم پلیس آگاهی ارجاع شد.

كارآگاهان با بررسی اظهارات مالباختگان دریافتند كه پس از انتشار آگهی رهن یك واحد آپارتمان در منطقه فرمانیه با قیمت و شرایط مناسب در روزنامه، مالباختگان به بنگاهی در همان منطقه مراجعه و با فردی به نام امیر غلامعلی‌پور به عنوان مالك آپارتمان آشنا شده‌اند. سرانجام پس از بازدید خانه و تنظیم قرارداد اجاره آپارتمان با شرایط رهن كامل، هركدام یك فقره چك تضمینی به این فرد تحویل داده‌اند.

مالك حقیقی آپارتمان نیز پس از شناسایی و حضور در پلیس آگاهی گفت كه منزل خود را به شخصی به نام امیر غلامعلی‌پور به مدت شش ماه با شرایط ده میلیون تومان پول ودیعه و اجاره ماهانه به مبلغ یك میلیون تومان اجاره داده است.

در ادامه تحقیقات، با چهره‌نگاری رایانه‌ای از متهم و بررسی بانك اطلاعات مجرمان سابقه‌دار، كارآگاهان شعبات مختلف بانكی را در مناطق مختلف تهرانپارس و بازار تهران شناسایی كرده و با بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته متوجه شدند افراد دیگری نیز با متهم اصلی پرونده در نقد كردن چك‌های بانكی همكاری كرده‌اند.

در رسیدگی به پرونده، كارآگاهان یكی از مجرمان سابقه‌دار در زمینه كلاهبردای به نام فریدون را كه دارای هفت فقره سابقه دستگیری است، شناسایی كردند.

 

 

 سال نو مبارک


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 23 اسفند 1391برچسب:, ] [ 21:2 ] [ محمد حاجی حسین ]

واسطه‌هایی كه وقتی شرایط بحرانی می‌شد، زوج‌ها را آرام می‌كردند نیز دیگر اعتبار سابق را ندارند. به عبارتی، ریش‌سپیدها دیگر نمی‌توانند مثل قدیم به وظایف خود عمل كنند و ارتباط‌شان با جوان‌ها كم شده است.

در سال‌های اخیر، شمار طلاق‌های توافقی هم زیاد شده است. از دیدگاه شما آسان شدن شرایط قانونی برای طلاق، یكی از علل افزایش طلاق‌ها نیست؟ منظورم این است كه اگر زوج‌ها بلافاصله پس از آن كه تصمیم می‌گیرند از هم جدا شوند، موفق به طلاق نشوند شاید پس از مدت كوتاهی نظرشان عوض شود و به زندگی مشترك با هم مشتاق شوند.

من پیشنهاد بهتری دارم. چرا نباید مراكز مشاوره برای كمك به زوج‌ها در شرایط بحرانی فعالیت كنند؟

منظورتان این است كه قضات زوج‌ها را ملزم كنند پیش از طلاق در جلسات مشاوره شركت كنند؟

خیر، تجربه نشان داده است مجبوركردن مردم به دریافت خدمات اجتماعی، فایده‌ای ندارد. به طور كلی هر اقدام اجباری، مردم را به مخالفت بی‌اعتنایی وامی‌دارد. آنها باید حق انتخاب داشته باشند و خودشان تصمیم بگیرند پیش از طلاق به مراكز مشاوره بروند، اما حرف من این است كه چرا باید منتظر بمانیم زوج‌ها به مرحله طلاق برسند تا به آنها پیشنهاد كنیم از خدمات مشاوره‌ای بهره‌مند شوند.

به عقیده من، مراكز مشاوره باید نزدیك دادگاه‌ها دایر شود و هرگاه زوجی در شرایط بحرانی قرار می‌گیرد بلافاصله به یكی از این مراكز مراجعه و خدم

 سال نو مبارک


ات مشاوره‌ای دریافت كنند تا شیوه حل مشكل خود را بیاموزند.


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 23 اسفند 1391برچسب:, ] [ 20:48 ] [ محمد حاجی حسین ]

موضوع تبصره یک ماده 28 قانون تشکیل‌دادگاههای کیفری یک و دو
مصوب اردیبهشت ماه 1370 قوه قضاییه‌
فصل اول‌: در نحوه اجرای احکام اعدام‌، رجم و صلب‌
ماده 1 ـ در هر مورد که حکم اعدام‌، رجم و یا صلب‌، توسط دادگاه صادرکننده حکم‌، قطعی‌تشخیص گردد، رییس دادگاه‌، رونوشتی از حکم صادره را برای اجرا با تصریحات لازمه به دادستان‌حوزه مربوطه ابلاغ می‌کند. هرگاه اطلاعات مصرحه در حکم کافی نباشد، فتوکپی از صورت مجالس‌ رسیدگی و محاکمه را نیز به ضمیمه آن ارسال می‌نماید.
تبصره 1 ـ چنانچه محکوم‌علیه‌، دادستان‌، و یا دادیار مجری حکم‌، نسبت به حکم تقاضای‌ تجدیدنظر نمایند، اجرای آن تا اتخاذ تصمیم قضایی مرجع بررسی و نقض‌، متوقف می‌ماند.
تبصره 2 ـ در صورتی که رییس دیوان‌عالی کشور یا دادستان کل کشور در مقام اعمال اختیار مذکوردر ماده 35 قانون تشکیل دادگاههای کیفری یک و دو، حکم صادره را ولو این که در مقام تجدیدنظرصادر شده باشد، قابل تجدیدنظر تشخیص دهند اجرای حکم تا رسیدگی بعدی متوقف می‌ماند.
تبصره 3 ـ چنانچه محکوم‌علیه در فاصله صدور حکم لازم‌الاجرا و اجرای آن درخواست عفونماید، اجرای حکم تا اعلام نتیجه از طرف کمیسیون فوق العاده عفو و بخشودگی‌ به تاخیر خواهد افتاد

.ماده 2 ـ دادستان هر محل پس از وصول حکم قطعی و صدور دستور اجرای آن توسط دادگاه‌صادرکننده حکم با رعایت مفاد تبصره‌های فوق  مکلف به اجرای حکم بوده و درباره نحوه اجرای آن‌دستورات لازم را داده و در صحت اجرا، عدم تعویق و تعطیل آن نظارت خواهد کرد.

 

 سال نو مبارک


ادامه مطلب
[ جمعه 18 اسفند 1391برچسب:, ] [ 10:39 ] [ محمد حاجی حسین ]

عنوان مقاله:آیین نامه ایمنی راهها و راه آهن

تعداد صفحات :5

حجم فایل :78kb

 

 سال نو مبارک


ادامه مطلب
[ جمعه 18 اسفند 1391برچسب:, ] [ 10:35 ] [ محمد حاجی حسین ]

نویسنده : رضا آریان کیا(دانشجوی دوره دکتری دانشگاه پانتئون سوربن فرانسه

تعداد صفحات:15

حجم فایل :540  kb

 

 

 سال نو مبارک


 

 

 

 

 


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 2 اسفند 1391برچسب:, ] [ 20:3 ] [ محمد حاجی حسین ]

جزوه ی خسارت مازاد بر دیه نوشته ی جناب اقای مهدی قاسمی خواه(ارشد جزا و جرم شناسی)

تعداد صفحات:50

حجم فایل:606  kb

 


 سال نو مبارک



ادامه مطلب
[ چهار شنبه 2 اسفند 1391برچسب:, ] [ 19:58 ] [ محمد حاجی حسین ]
 
 
 
جزوه خلاصه شده اموال و مالكيت دكتر كاتوزيان نمونه شماره 1
 
 
 
دوجزوه ارزشمند مربوط به اموال و مالكيت دكتر شهبازي

 سال نو مبارک



ادامه مطلب
[ چهار شنبه 2 اسفند 1391برچسب:, ] [ 19:48 ] [ محمد حاجی حسین ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

وبلاگ احج (انجمن حقوقدانان جوان ) به بررسی و تحلیل آخرین اخبار و مطالب و ارائه مقالات حقوقی از اساتید و پژوهشگران حقوقی می پردازد و از نظرات خوانندگان در این زمینه استقبال می نماید که توسط محمد حاجی حسین فارغ التحصیل رشته ی حقوق راه اندازی شده و این وبلاگ طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند. با تشکر از انتخاب شما
موضوعات وب
لینک های مفید

سایت مجلس شورای اسلامی

امکانات وب
حق بالاتر از قانون است(ضرب المثل روسی

ابزار هدایت به بالای صفحه

با تشکر از بازدید شما. موفق باشید