به وبلاگ تخصصی حقوقی احج خوش امدید.احج مخفف انجمن حقوقدانان جوان میباشد و معنای خاص دیگری ندارد وبلاگ احج به بررسی و تحلیل آخرین اخبار و مطالب و ارائه مقالات حقوقی از اساتید و پژوهشگران حقوقی می پردازد و از نظرات خوانندگان در این زمینه استقبال می نماید که توسط محمد حاجی حسین فارغ التحصیل رشته ی حقوق راه اندازی شده .با تشکر از بازدید شما وبلاگ تخصصی حقوقی احج
وبلاگ تخصصی حقوقی احج
اخبار و روزنامه و مقالات و دانلود نرم افزارهای حقوقی 
قالب وبلاگ
مدیر وبلاگ(محمد حاجی حسینی
اخرین نوشته های وبلاگ احج
سایتها و وبلاگهای حقوقی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ahaj و آدرس ahaj.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نظر سنجی در مورد عملکرد وبلاگ
قرآن آنلاین




در اين وبلاگ
در كل اينترنت
عنوان مقاله: نمودار طلاق
نویسنده :  
تعداد صفحات : 3 زیرشاخه : دانستنيهاي حقوقي
حجم فایل : 98 شماره ثبت : 1389-7-21-15781
نمودار طلاق ، تحلیل و توضیح همراه با تصویر آموزشی(در فایل ضمیمه تصویر قرار داده شده)
تحلیل و توضیح:
 
 الف ) در کراهتی که زن از شوهر خود دارد دو حالت متصور است :
 
1 - این کراهت ناشی از تخلف مرد از شروط ضمن عقد یا بدلیل عسر و حرجی است که در زندگی زناشوئی برای زن ایجاد شده است .
 


ادامه مطلب
[ شنبه 30 دی 1391برچسب:, ] [ 18:3 ] [ محمد حاجی حسین ]
جام جم آنلاين: مرد جنایتکاري که با انگیزه سرقت خاله خود را به قتل رسانده بود ، در دام ماموران گرفتار شد.

به گزارش جام‌جم آنلاين به نقل از پليس آگاهي تهران، دوم آبان ماه سال جاري مأموران كلانتري 111 هفت چنار از طريق مركز فوريت‌هاي پليسي 110 در جريان كشف جسد متعلق به پيزني 80 ساله در خانه‌اي مسكوني در خيابان حسام الدين قرار گرفتند.

با حضور مأموران كلانتري در محل و انجام بررسي‌هاي اوليه مشخص شد كه در ناحيه گردن جسد آثار ضرب و جرح وجود داشته و يك روسري نيز به دور گردن وي پيچيده شده است.

با توجه به شواهد و دلايل بدست آمده از محل كشف جسد كه نشان از ارتكاب جناي داشت، بلافاصله موضوع به قاضي كشيك ويژه قتل و پليس آگاهي تهران بزرگ اعلام شد كه پس از حضور قاضي كشيك ويژه قتل، تيم بررسي صحنه اداره دهم و عوامل تشخيص هويت و پزشكي قانوني در محل، به دستور قاضي قريشي، بازپرس شعبه پنجم دادسراي امور جنايي تهران، جسد به پزشكي قانوني منتقل و پرونده نيز جهت انجام تحقيقات و شناسايي قاتل يا قاتلين در اختيار اداره دهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.

پسر مقتوله در اظهارات خود عنوان كرد: از اول آبان مادرم پاسخگوي تماس‌هاي تلفني من و ديگر فرزندانش نبود و به همين علت تصميم گرفتم تا با مراجعه به منزل مادرم جوياي حال او شوم اما زمانيكه درب خانه را باز كرده و وارد خانه شدم، ناگهان با جسد مادرم روبه‌رو شدم كه در اتاق پذيرايي و بر روي مبل افتاده بود.

سرقت طلا و جواهرات

در ادامه تحقيقات، كارآگاهان اداره دهم اطلاع پيدا كردند كه كليه طلا و جواهرات مقتوله به سرقت رفته است ؛ در ادامه بررسي‌ها و با توجه به عدم تخريب درب ورودي منزل، كارآگاهان اطمينان پيدا كردند كه قاتل يا قاتلين از افراد آشنا هستند كه به راحتي وارد خانه شده و پس از ارتكاب جنايت و با اطلاع از محل نگهداري طلا و جواهرات، ضمن تخريب درب كمد ديواري ( محل نگهداري طلا و جواهرات ) اقدام به سرقت طلا و جواهرات و وجوه نقد داخل كمد ديواري كرده و از محل متواري شده‌اند. 

شناسايي قاتل

با شناسايي انگيزه جنايت ( سرقت ) و با توجه به ديگر شواهد بدست آمده كه نشان از ارتكاب جنايت توسط شخص يا اشخاص آشنا داشت، كارآگاهان با تحقيقات از اعضاي خانواده مقتول و ديگر بستگان آنها اطلاع پيدا كردند كه خواهرزاده ي مقتوله از حدود 6 ماه پيش بيكار شده و در حال حاضر نيز در وضعيت مناسب مالي قرار ندارد ؛ لذا محل سكونت اين شخص به هويت محمد. ت ( 39 ساله ) در قرچك ورامين شناسايي، در تحقيقات از محل سكونت وي كارآگاهان اطلاع پيدا كردند كه همزمان با تاريخ وقوع جنايت، محمد نيز به بهانه پيدا كردن كار در شهرستان از تهران خارج و به احتمال فراوان متواري شده است.

با توجه به دلايل بدست آمده، كارآگاهان در ادامه تحقيقات از اعضاي خانواده محمد اطلاع پيدا كردند كه با وجود آنكه وي از 6 ماه پيش بيكار شده و درآمد مشخصي ندارد اما همزمان با تاريخ جنايت، مبلغ 6 ميليون تومان وجه نقد را در اختيار همسر خود گذاشته و محل سكونت خود را نيز جهت فروش گذاشته است.

در ادامه رسيدگي به اين پرونده و در حاليكه تمامي شواهد و دلايل نشان از ارتكاب جنايت توسط محمد داشت، سرانجام با وجود بلامكان بودن محمد، آخرين مخفيگاه وي در منطقه قرچك ورامين ـ شهرك كارگر شناسايي شد و كارآگاهان اداره دهم ضمن انجام هماهنگي‌هاي لازم قضايي و پس از اطمينان از حضور محمد، 20 دي ماه وي را دستگير و به اداره دهم منتقل كردند.

اعتراف به جنايت

با انتقال محمد به اداره دهم و آغاز تحقيقات، وي در مراحل اوليه تحقيقات منكر هرگونه اطلاعي از جنايت شد كه با ارائه ادله ي مستند و انجام تحقيقات فني و پليسي به ناچار لب به اعتراف گشود و اظهار كرد: ظهر روز يكم آبان ، با توجه به نياز شديد مالي و بيكار شدنم، جهت تهيه وجه نقد و به قصد سرقت، به منزل خاله ام ( مقتوله ) رفتم ؛ پس از صرف نهار بود كه در يك فرصت مناسب ابتدا گلوي خاله ام را گرفته و او را خفه كردم و سپس روسري وي را دور گردنش پيچيده و گره زدم و براي اطمينان از مرگش، با چاقوي داخل آشپزخانه نيز دو ضربه به گردنش زدم؛ پس از اطمينان از مرگ [ خاله ام ]، 6 عدد النگوي داخل دست، دو رشته گردنبند و مبلغ 450 هزار تومان وجه نقد داخل كمدها را سرقت كرده و پس از فروش طلاها مقداري از پول‌ها را به همسرم داده و خود ني از تهران خارج شدم ؛ پس از گذشت چند روز و در مراجعت به ورايمن قصد فروش منزلم را داشتم كه توسط پليس دستگير شدم.

سرهنگ كارآگاه آريا حاجي زاده، معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران بزرگ، با اعلام اين خبر گفت: با توجه به اعتراف صريح متهم، قرار بازداشت موقت از سوي مقام محترم قضايي صادر و متهم جهت انجام تحقيقات تكميلي در اختيار اداره دهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفته است.

 
[ شنبه 23 دی 1391برچسب:, ] [ 20:41 ] [ محمد حاجی حسین ]
جام جم آنلاين: اعضای باند بزرگ سرقت میلیاردی از مغازه‌های فرش فروشی در پايتخت، در عملیات ضربتی کارآگاهان پلیس دستگیر شدند.

12 آذرماه امسال مردي با مراجعه به کلانتری 104 عباس آباد به مأموران اعلام کرد که مغازه فرش فروشی اش واقع در خیابان ولی عصر ـ بالاتر از مطهری مورد سرقت قرار گرفته و چندین تخته فرش و تابلو فرش از داخل مغازه به سرقت رفته است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت اماکن و به دستور بازپرس شعبه هفتم دادسرای ناحیه 27 تهران، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با ارجاع پرونده به پایگاه سوم پلیس آگاهی و آغاز تحقیقات، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که سرقت های مشابه دیگری در دیگر مناطق تهران از جمله در عباس آباد، سهروردی، شریعتی، شمیرانات و خیابان پیروزی به وقوع پیوسته است.

یکی از این مالباختگان در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: سارقان در زمان سرقت مغازه ام واقع در خیابان شریعتی ـ سه راه زندان، با وجود حضور نگهبان در داخل مغازه ابتدا دست و پای نگهبان را بسته و او را در گوشه ای از مغازه حبس نموده و پس از آن اقدام به سرقت دهها تخته فرش و تابلو فرش به ارزش تقریبی 150 میلیون تومان کرده‌اند.

در ادامه رسیدگی به این پرونده و با تجمیع پرونده های مشابه، تصاویر بدست آمده از دوربین های مداربسته پیش بینی شده در برخی از مغازه های فرش فروشی در اختیار کارآگاهان پایگاه سوم قرار گرفت که سارقان را در حین سرقت نشان می داد؛ با بدست آمدن این تصاویر و چهره نگاری انجام شده از تصاویر سارقان، کارآگاهان موفق به شناسایی دو برادر به هویت رسول ( 32 ساله ) و جواد ( 35 ساله ) را مورد شناسایی قرار دادند.

بررسی سوابق رسول و جواد نشان داد که هر دو برادر از مجرمان سابقه دار در زمینه سرقت منزل و مغازه بویژه مغازه های فرش فروشی هستند که پیش از این نیز بارها به همین جرم دستگیر و روانه زندان شده اند و آخرین بار نیز، در سال 1388 مجددا دستگیر شده و پس از گذشت مدتی کوتاهی هر کدام با قرار وثیقه یک میلیارد تومانی از زندان خارج و مجددا سرقت های خود را از سر گرفته‌اند.

با شناسایی رسول و جواد و در ادامه تحقیقات جهت شناسایی دیگر اعضای گروه، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که این دو برادر با همدستی دو برادرزاده خود به اسامی پوریا ( 20 ساله ) و پویان ( 18 ساله ) و با تشکیل گروهی چهار نفره، با استفاده از دو دستگاه خودرو سواری زانتیا نوک مدادی و ماکسیما سفید رنگ اقدام به سرقت از مغازه های فرش و تابلوفرش فروشی می نمایند.

با شناسایی کلیه اعضای این گروه سارقان خانوادگی، کارآگاهان پایگاه سوم با شناسایی مخفیگاه هر چهار متهم در شهرستان کرج ـ شاهین ویلا، پس از اطمینان از حضور متهمان در مخفیگاه های خود، در ساعت های اولیه مورخه 17‌‌/‌‌10‌‌/‌‌1391 اقدام به دستگیری هر چهار نفر انها کرده و در بازرسی از مخفیگاه آنها نیز موفق به کشف دهها تخته فرش و دیگر اموال سرقت شده از قبیل لوازم خانگی، لب تاب، دوربین فیلمبرداری، دستگاه چاپگر، تعداد زیادی البسه سرقت شده از مغازه های لباس فروشی و.... شدند.

سرهنگ کارآگاه حسین خان بابایی، رئیس پایگاه سوم پليس آگاهی تهران بزرگ، با اشاره به دستگیری خریدار اموال مسروقه در یکی از شهرستان های غرب کشور و کشف مقادیر زیاد دیگری از اموال مسروقه، در ادامه اعلام این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح متهمان به دهها فقره سرقت مشابه در مناطق مختلف تهران، شناسایی متهمان از طریق تصاویر بدست آمده از دوربین های مداربسته پیش بینی شده در برخی از محل های سرقت، کشف مقادیر متنابهی از انواع اموال مسروقه و احتمال افزایش دیگر جرایم و سرقت‌ها از سوی این گروه از سارقان، قرار قانونی لازم از سوی مقام محترم قضایی صادر و متهمان جهت انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی دیگر جرایم ارتکابی در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته‌اند. 

 
[ شنبه 23 دی 1391برچسب:, ] [ 20:40 ] [ محمد حاجی حسین ]

جام جم آنلاين: فردی که متهم است دو تن را با چاقو مورد حمله قرار داده و به قتل رسانده است در بیرمنگام دستگیر شد.

متهم به قتل دو مرد حدود ۴۰ ساله را مورد حملات قرار داد. یکی از مقتولان در حوالی مرکز خرید سنسبوری در محله مارتینیو و دیگری در نزدیکی یک فروشگاه کفش واقع در خیابان یونیون مورد صدمات مرگبار قرار گرفتند.

پلیس بلافاصله پس از اطلاع از ماجرا به محل اعزام شد اما متوجه شد هر دو مصدوم جان خود را از دست داده‌اند. دقایقی بعد فردی مظنون در رابطه با این ماجرا در نزدیکی سینما اودئون واقع در خیابان نیو استریت دستگیر شد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اسکای‌نیوز سخنگوی خدمات آمبولانس میدلندزغربی گفت: خدمه آمبولانس پس از حضور در محل با پیکرهای خونین این دو مرد مواجه شدند اما علی‌رغم تلاش‌های فوق‌العاده پلیس و مردم فوت کرده بودند.

[ شنبه 23 دی 1391برچسب:, ] [ 20:39 ] [ محمد حاجی حسین ]

متقاضیان دکتری حقوق جزا چه بخوانند؟


رساله حقوق- یادداشت زیر، شامل فهرست مفصلی از منابع پیشنهادی برای آزمون های کتبی و شفاهی دکتری حقوق جزا و جرمشناسی دانشگاه های تهران، پردیس قم و شهید بهشتی است که به همت آقای بهروز جوانمرد دانشجوی دکتری حقوق جزا و جرمشناسی دانشگاه شهید بهشتی(رتبه اول سال ۱۳۸۷) تنظیم و به رساله حقوق ارسال شده است.

منابع پیشنهادی آزمون مصاحبه شفاهی دکتری دانشگاه تهران و پردیس قم رشته حقوق کیفری و جرم شناسی

لازم به ذکر است برای آزمون کتبی دکتری دانشگاه­ های دولتی که به صورت جامع (سراسری) و تستی برگزار می­شود، صرفاً مطالعه منابعی که با علامت * مشخص شده اند، پیشنهاد می­شود و مطالعه مابقی منابع برای آزمون مصاحبه شفاهی توصیه می شوند.

الف ـ آیین دادرسی کیفری
۱- حقوق بشر ، مفاهیم انصاف و عدالت، دکتر محمد آشوری.
۲- عدالت کیفری(مجموعه مقالات)، دکتر محمد آشوری.
۳- تاملاتی در حقوق تطبیقی(جلد دوم) ، مقاله تحول جایگاه دادسرا و ترافعی شدن امر تعقیب، دکتر محمد آشوری.
۴- کتاب جایگزین های زندان یا مجازاتهای بینابین، دکتر محمد آشوری.
۵- علوم جنایی(گزیده مقالات آموزشی برای ارتقای دانش دست اندرکاران مبارزه با مواد مواد مخدر در ایران)جلد دوم، مقاله جایگزین های زندان یا مجازات های بینابین دکتر محمد آشوری.

۶ ـ آیین دادرسی کیفری، دکتر علی خالقی، انتشارات شهردانش، آخرین چاپ*

۷- فرایند دادرسی کیفری (۲ جلد) ، بهروز جوانمرد ،انتشارات جاودانه، چاپ اول، زمستان ۱۳۹۱*

 

به ادامه ی مطلب رجوع نمایید


ادامه مطلب
[ شنبه 23 دی 1391برچسب:, ] [ 20:36 ] [ محمد حاجی حسین ]

 

حجم كتاب : ۱۹۰۰كيلوبايت معادل ۱.۹ مگابايت

 

 

 

 


ادامه مطلب
[ یک شنبه 17 دی 1391برچسب:, ] [ 19:50 ] [ محمد حاجی حسین ]
[ یک شنبه 17 دی 1391برچسب:, ] [ 19:48 ] [ محمد حاجی حسین ]

 

.:.: قانون کار :.:.

 

.:.: قانون مدنی :.:.

 

.:.: قانون مجازات :.:.

 

.:.: قانون اساسی :.:.

 

.:.: قانون آیین دادرسی مدنی :.:.

 

.:.: قانون آیین دادرسی کیفری :.:.

 

.:.: قانون امور حسبی :.:.

 

.:.: قانون تجارت :.:.

 

.:.: قانون جدید راهنمایی و رانندگی :.:.

 

.:.: قانون حمايت از حقوق مصرف کنندگان :.:.

 

.:.: قانون شوراهای حل اختلاف :.:.

 

.:.: قانون مالیات بر ارزش افزوده :.:.

 

.:.: قانون مقررات استخدامي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي :.:.


 

* * *

 

 


ادامه مطلب
[ یک شنبه 17 دی 1391برچسب:, ] [ 19:42 ] [ محمد حاجی حسین ]

1-دانلود كتاب ارزشمند زمينه حقوق جزاي عمومي دكتر رضا نوربها به صورت كامل(قابل استفاده براي تمامي آزمونهاي حقوقي)

2-دانلود كتاب ارزشمند آيين دادرسي كيفري دكتر محمد آشوري جلد اول

3-دانلود كتاب ارزشمند ايين دادرسي كيفري دكتر محمد آشوري جلد دوم

 

 

 


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 13 دی 1391برچسب:, ] [ 22:4 ] [ محمد حاجی حسین ]
ایران > دولت- همشهری آنلاین:
وزیر نفت در پی سخنان نقویان درباره دریافت رشوه یک میلیارد تومانی در مجموعه وزارت نفت شکایتی را از وی تنظیم و به مراجع قضایی ارائه کرده است.

فارس نوشت: رستم قاسمی وزیر نفت در پی سخنان مهدی نقویان درباره دریافت رشوه یک میلیارد تومانی در مجموعه وزارت نفت شکایتی را از وی تنظیم و به مراجع قضایی ارائه کرده است.

نقویان 4 دی ماه طی سخنانی در دانشگاه تربیت مدرس به بحث ارتشا و فساد در داخل کشور اشاره کرد و گفت: «یکی از دوستان بنده برای این که پروژه‌ای را در وزارت نفت انجام دهد، مجبور شد به یکی از معاونین یا مدیران کل آن وزارتخانه، مبلغ یک میلیارد و دویست میلیون تومان رشوه بدهد و من وقتی کپی چک مربوط به آن رشوه را به آقای پورمحمدی رئیس سازمان بازرسی کل کشور نشان دادم و ایشان را در جریان آن موضوع قرار دادم، ایشان در پاسخ گفتند: ‌‌«ای بابا! اینجور چیز‌ها که در مملکت بسیار است»

این سخنان با واکنش‌های گسترده‌ای در سطح رسانه‌های کشور رو به رو شد و البته واکنش‌های وسیعی نیز در بین صاحب نظران و سیاستمداران در پی داشت.

گفته می‌شود به زودی معاون حقوقی ریاست جمهوری نیز شکایتی درخصوص سخنان نقویان پیرامون عملکرد رییس جمهور به مراجع قضایی ارائه خواهد کرد.

[ چهار شنبه 13 دی 1391برچسب:, ] [ 22:0 ] [ محمد حاجی حسین ]
حادثه > داخلی- گروه حوادث:
پیرزن 60ساله با ادعاهای دروغین توانست یک سال تمام خانواده‌ای را به وحشت انداخته و از آنها کلاهبرداری کند.

راز کلاهبرداری میلیونی این پیرزن زمانی فاش شد که او برای باطل کردن طلسم، یک کیلو طلای زوج جوان را به سرقت برد و پا به فرار گذاشت. زوج مالباخته وقتی دیدند خبری از پیرزن و طلاهایشان نیست فهمیدند که در همه یک سال گذشته در دام یک کلاهبردار حرفه‌ای گرفتار بوده‌اند و به همین دلیل تصمیم گرفتند از او شکایت کنند. آنها به اداره آگاهی اصفهان رفتند و در این میان زن جوان به مأموران گفت: یک سال پیش پیرزن 60ساله‌ای به نام پروین که از آشنایانمان است وقتی به خانه مان آمد مدعی شد که با یک فالگیر و رمال حرفه‌ای آشنا شده و وی به او گفته که خانه ما از سوی اجنه طلسم شده است.

او ادامه داد: پروین مدت‌ها بود که به خانه ما رفت‌وآمد داشت و گرچه در ابتدا حرف هایش را باور نکردیم اما او در روزهای بعد شواهدی به ما نشان داد که حرف هایش را باور کردیم. یک روز پروین مدعی شد که مرد رمال به او گفته که جن‌ها در یکی از کمد دیواری‌های خانه‌مان یک دستمال خون آلود قرار داده‌اند و این بدان معناست که دخترمان به‌زودی بر اثر یک بیماری سخت می‌میرد. وقتی خودمان را به کمد دیواری رساندیم، با دیدن دستمال خونی شوکه شدیم.

 

 


ادامه مطلب
[ دو شنبه 11 دی 1391برچسب:, ] [ 21:29 ] [ محمد حاجی حسین ]
حادثه > داخلی- گروه حوادث:
«شیرینی مسموم را به مرد آبمیوه فروش تعارف کردم تا با سرقت پول و دلارهایش از او انتقام بگیرم.» این ادعای پسر 20ساله‌ای است که روز گذشته در برابر دادیار دادسرای جنایی تهران مطرح کرد.

 او مدعی شد به‌خاطر کینه‌ای که از مرد آبمیوه فروش محله‌شان به دل داشته نقشه شوم کشیده است. ماجرا از این قرار بود که هفت آبان‌ماه سال‌جاری مرد جوانی به شعبه پنجم دادیاری دادسرای جنایی تهران رفت و خبر از سرقت میلیونی از سوی یک آشنا داد. وی به قاضی موسوی گفت: من مغازه آبمیوه فروشی در شرق پایتخت دارم. ساعت 19شب گذشته جوان 20ساله‌ای به نام مرتضی که بچه محلمان است درحالی‌که شیرینی خامه‌ای در دست داشت به مغازه من آمد.

وی خودش چند عدد از شیرینی‌ها را خورد و بعد به من تعارف کردو با اصرار خواست که حتما از آن بردارم. من هم یکی از شیرینی‌ها را برداشتم و بعد از خوردن آن دچار سرگیجه شدم و دیگر چیزی نفهمیدم. وی ادامه داد:وقتی به هوش آمدم روی تخت بیمارستان بودم و متوجه شدم که شیرینی‌ها مسموم بوده و بعد از خوردن آن از حال رفته بودم که گویا افرادی که در محله‌مان زندگی می‌کنند وقتی دیدند من بیهوش داخل مغازه افتاده‌ام مرا به بیمارستان رسانده بودند.

وی در ادامه گفت: وقتی به مغازه برگشتم متوجه شدم که مرتضی بعد از اجرای نقشه خود و بیهوش کردن من از دخل مغازه مقداری پول و دلار به ارزش سه میلیون تومان به سرقت برده است که تصمیم به شکایت گرفتم. بعد از شکایت این مرد، تیمی از مأموران با دستور قاضی موسوی تحقیقات خود را برای دستگیری دزد آشنا آغاز کردند تا اینکه او چند روز پیش بعد از دو ماه فرار دستگیر شد. پسر 20ساله صبح دیروز برای انجام تحقیقات به شعبه پنجم دادسرای جنایی تهران انتقال یافت و در تحقیقات به سرقت با انگیزه انتقام‌جویی اعتراف کرد. وی گفت: این نخستین سابقه من است و من پیش از این هیچ جرمی انجام نداده‌ام. به خاطر اختلافی که داشتیم می‌خواستم با این نقشه از او انتقام بگیرم؛ اما گیر افتادم.

[ دو شنبه 11 دی 1391برچسب:, ] [ 21:28 ] [ محمد حاجی حسین ]
حادثه > داخلی- گروه حوادث:
دو مرد نقابدار با حمله به خانه زوج سالخورده دست به جنایت زدند و بی‌آنکه موفق به سرقت شوند، پا به فرار گذاشتند.

 این حادثه چهارشنبه هفته گذشته رخ داد و مأموران کلانتری 161 ابوذر به همراه قاضی سپیدنامه کشیک جنایی راهی محل جنایت شدند. خانه زوج سالخورده، ویلایی قدیمی بود که تیم تحقیق به محض ورود به آنجا با به‌هم‌ریختگی وسایل خانه در طبقه اول و دوم آن روبه‌رو شد. در طبقه اول جسد پیرزنی حدودا 70ساله وجود داشت که دزدان پاهایش را با پارچه مشکی و گردنش را با پارچه سفید گلدار بسته بودند. شوهر قربانی که تنها شاهد ماجرا بود، در توضیح حادثه‌ای که برایشان رخ داده بود، گفت:

من و همسرم در خانه نشسته بودیم که ساعت23:30 صدای زنگ خانه بلند شد. وقتی در را باز کردیم دو مرد که صورتشان را پوشانده بودند وارد خانه شدند. آنها دستان مرا با سیم مفتول و دستان همسرم را که به‌شدت ترسیده بود با پارچه بستند. سپس همه جای خانه را گشتند و وقتی متوجه شدند که همسرم نفس نمی‌کشد، از ترس پا به فرار گذاشتند. وی ادامه داد: بعد از فرار آنها من نیز به سختی سیم‌هایی را که به دور دستم پیچیده شده بود، باز کردم و از همسایه‌ها کمک خواستم.

بعد از اظهارات این مرد مشخص شد که مقداری پول و طلا داخل دیگچه‌ای بوده که پیرزن آن را زیر کرسی پنهان کرده بود. شواهد حکایت از این داشت که مردان مهاجم با انگیزه سرقت به خانه این زوج حمله کرده اما موفق به پیدا کردن پول و طلا نشده و بعد پا به فرار گذاشته بودند. به گزارش همشهری، با دستور قاضی دادسرای جنایی تهران، تحقیقات درخصوص دستگیری عاملان جنایت آغاز شده است تا معمای پرونده فاش شود.

[ دو شنبه 11 دی 1391برچسب:, ] [ 21:24 ] [ محمد حاجی حسین ]

الحاقات حقوق جزای اختصاصی نموداری هدیه به تمام مخاطبین این وبلاگ


تالیف و تدوین: امین بخشی زاده

 

 

 


ادامه مطلب
[ سه شنبه 5 دی 1391برچسب:, ] [ 21:11 ] [ محمد حاجی حسین ]

الحاقات حقوق جزای اختصاصی نموداری

 

تالیف و تدوین: امین بخشی زاده

 جدید

 

 

 


ادامه مطلب
[ سه شنبه 5 دی 1391برچسب:, ] [ 21:4 ] [ محمد حاجی حسین ]

دانلود 432 نکته از قانون اصلاح تشکیل دادگاه های عمومی و انقلاب مصوب 1381


با فرمت PDF
کتاب 500 صفحه ایی
 
 


ادامه مطلب
[ سه شنبه 5 دی 1391برچسب:, ] [ 20:56 ] [ محمد حاجی حسین ]

جزوه ایین دادرسی کیفری بر اساس کتاب خالقی

با فرمت PDF
 
به شکل نموداری برای یادگیری بهتر
با تشکر از  وبلاگ http://hoogog.blogfa.com

 


ادامه مطلب
[ سه شنبه 5 دی 1391برچسب:, ] [ 20:53 ] [ محمد حاجی حسین ]

دانلود جزوه کامل دیات
 

با فرمت PDF

 

به کوشش آقای حسن کشوری


ادامه مطلب
[ سه شنبه 5 دی 1391برچسب:, ] [ 20:50 ] [ محمد حاجی حسین ]
نکات کنکوری قرار اناطه در امور کیفری

با فرمت PDF

 

 


ادامه مطلب
[ سه شنبه 5 دی 1391برچسب:, ] [ 20:47 ] [ محمد حاجی حسین ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

وبلاگ احج (انجمن حقوقدانان جوان ) به بررسی و تحلیل آخرین اخبار و مطالب و ارائه مقالات حقوقی از اساتید و پژوهشگران حقوقی می پردازد و از نظرات خوانندگان در این زمینه استقبال می نماید که توسط محمد حاجی حسین فارغ التحصیل رشته ی حقوق راه اندازی شده و این وبلاگ طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند. با تشکر از انتخاب شما
موضوعات وب
لینک های مفید

سایت مجلس شورای اسلامی

امکانات وب
حق بالاتر از قانون است(ضرب المثل روسی

ابزار هدایت به بالای صفحه

با تشکر از بازدید شما. موفق باشید