به وبلاگ تخصصی حقوقی احج خوش امدید.احج مخفف انجمن حقوقدانان جوان میباشد و معنای خاص دیگری ندارد وبلاگ احج به بررسی و تحلیل آخرین اخبار و مطالب و ارائه مقالات حقوقی از اساتید و پژوهشگران حقوقی می پردازد و از نظرات خوانندگان در این زمینه استقبال می نماید که توسط محمد حاجی حسین فارغ التحصیل رشته ی حقوق راه اندازی شده .با تشکر از بازدید شما وبلاگ تخصصی حقوقی احج
وبلاگ تخصصی حقوقی احج
اخبار و روزنامه و مقالات و دانلود نرم افزارهای حقوقی 
قالب وبلاگ
مدیر وبلاگ(محمد حاجی حسینی
اخرین نوشته های وبلاگ احج
سایتها و وبلاگهای حقوقی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ahaj و آدرس ahaj.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نظر سنجی در مورد عملکرد وبلاگ
قرآن آنلاین




در اين وبلاگ
در كل اينترنت

28ارديبهشت 1391 - شماره 3413

 


http://media.farsnews.com/media//8208/Images/jpg/A0020/A0020185.jpg

ارديبهشت 1391 - شماره  روزنامه ی جام جم

 jamejamonline.ir/Media/pdfs/1391/02/27/100812161711.pdf  

نسخه ی الکترونیکی:

              

[ پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ 16:50 ] [ محمد حاجی حسین ]
جام جم آنلاين: حكم اعدام 10 تن از محكومين حمل و نگهداري مواد مخدر در استان‌هاي كرمانشاه و اردبيل اجرا شد.

به گزارش روابط عمومي اداره كل دادگستري استان كرمانشاه، به موجب احكام صادره از سوی دادگاه انقلاب شهرستان كنگاور، هفت تن از محكومین كه در امر حمل و نقل و نگهداری مواد مخدر مبادرت داشتند، سحرگاه روز چهارشنبه در محوطه زندان مركزی شهر كرمانشاه به دار مجازات آویخته شدند.

روابط عمومی اداره كل دادگستری استان كرمانشاه روز پنجشنبه گزارش داد: یكی از معدومین بنام 'ر.ع' به اتهام شركت در حمل و نگهداری 100 كیلوگرم مرفین و 254 كیلوگرم تریاك و متهم دیگر بنام 'خ.ش' به اتهام شركت در حمل و نگهداری 57 كیلوگرم تریاك برای بار دوم و نیز سومین متهم بنام 'م.ب' به اتهام شركت در حمل و نگهداری 69 كیلوگرم تریاك برای بار دوم به سزای اعمال خود رسیدند.

همچنین فرد دیگری بنام 'ع.س' به اتهام شركت در حمل و نگهداری چهار كیلو و 548 گرم مرفین و متهم دیگری ینام 'م.ص' به اتهام شركت در حمل و نگهداری مواد مخدر، 'م.خ' به اتهام شركت در حمل یك كیلو و 529 گرم كراك و خانم 'ع.آ' به جرم حمل و نگهداری 27 كیلو گرم هرویین از دیگر اعدام شدگان روز گذشته بودند.

اعدام سه قاچاقچی مواد مخدر در استان اردبیل

به گزارش روابط عمومی دادگستری كل استان اردبیل ، سه قاچاقچی مواد مخدر سحرگاه امروز (پنجشنبه) با حكم دادگستری كل استان اردبیل در محوطه زندان مركزي اردبيل به دار مجازات آويخته شدند.

به گفته يوسفي مديرروابط عمومي و ارتباطات دادگستري كل استان اردبيل، مواد مخدر كشف شده از این قاچاقچیان شامل 603 گرم هروئین و 160 كیلو و 493 گرم تریاك بود. (ايرنا)

 
[ پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ 16:44 ] [ محمد حاجی حسین ]

 
جام جم آنلاين: دزد جواني كه اموال يك شهروند تهراني را از خودرويش، در حالي كه راننده درون خودرو خوابيده بود، دزديده و متواري شده بود، دستگير شد.

به گزارش جام‌جم، اوايل هفته مردي خودرويش را در حاشيه خياباني در شمال غرب تهران متوقف كرد و درون خودرو منتظر فرزندش ماند.

اين مرد در حالي كه خسته بود، به خواب رفت و فراموش كرد شيشه‌هاي خودرو را بالا بكشد. دزد جواني كه آن حوالي پرسه مي‌زد، متوجه پايين بودن شيشه‌ها شده و تصميم به سرقت اموال درون خودرو گرفت.

او به خودرو نزديك شد و ديد سرنشين خودرو خوابيده و روي صندلي كنارش، يك گوشي تلفن همراه و يك كوله‌پشتي قرار دارد. دزد جوان ابتدا در خودرو را باز كردو به آرامي كوله‌پشتي و گوشي تلفن همراه را برداشت سپس ساعت راننده را هم باز كرد.

تهديد و فرار با اموال دزدي

دزد جوان سپس با ديدن عينك دودي راننده، وسوسه شد و آن را هم دزديد. او قصد فرار داشت كه ناگهان از دور توپي به خودرو خورد و صداي دزدگير آن بلند شد.

راننده با صداي دزدگير يكباره از خواب پريد و با ديدن دزدي كه اموالش را سرقت كرده بود، خواست سد راه سارق شود؛ اما سارق با چاقو راننده را تهديد كرد تا دست از تعقيب او بردارد.

مرد راننده نيز از ترس جان خود از تعقيب دزد منصرف شد. در همين موقع دزد جوان با اموال مسروقه فرار كرد و با رساندن خود به خيابان اصلي، در شلوغي شهر ناپديد شد. راننده بلافاصله از يك مغازه‌دار خواست موضوع را به پليس خبر دهد و خودش نيز به تعقيب سارق پرداخت؛ اما او را پيدا نكرد. ماموران با حضور در محل سرقت، به تحقيق از شاكي پرداختند و او مشخصات سارق را در اختيارشان قرار داد و گفت سارق گوشي تلفن همراه، عينك دودي و ساعت مچي‌ام ـ كه 24 ميليون تومان قيمت داشت ـ و كوله‌پشتي فرزندم را دزديده است. به اين ترتيب پرونده‌اي در شعبه 9 بازپرسي دادسراي ناحيه 2 تهران تشكيل و تحقيقات براي دستگيري سارق آغاز شد.

دستگيري سارق

در حالي كه جستجو در اين باره ادامه داشت، روز بعد ماموران انتظامي هنگام گشتزني در خيابان ستارخان تهران به سه سرنشين يك خودروي پرايد كه در حاشيه خيابان متوقف شده بود، ظنين شدند.

ماموران قصد نزديك شدن به خودرو را داشتند كه راننده به محض ديدن پليس خواست فرار كند؛ اما موفق نشد و ماموران هر سه نفر آنها را دستگير كردند.

در بازرسي از خودرو يك عدد افشانه، چاقو و يك كوله‌پشتي كه داخل آن ضبط و پنل خودرو بود، كشف و ضبط شد. اين افراد با انتقال به مركز پليس بازجويي شدند و گفتند به اشتباه دستگير شده‌اند؛ اما در ادامه معلوم شد اموال مكشوفه متعلق به يكي از سرنشينان خودروست.

اعتراف به دزدي

مرد جوان در بازجويي اعتراف كرد با تهديد يك راننده، ضبط و پنل او را دزديده است. در حالي كه تحقيق از متهم ادامه داشت، ماموران متوجه شدند كوله‌پشتي به دست آمده از متهم، هماني است كه از خودروي شاكي به سرقت رفته است.

بنابراين به تحقيق دوباره از متهم جوان پرداختند تا اين كه وي به سرقت يك گوشي تلفن همراه، ساعت، عينك آفتابي و كوله‌پشتي شاكي اعتراف كرد.

بنابراين گزارش، با توجه به اين كه دو همدست متهم در سرقت‌ها نقشي نداشتند و ازموضوع سرقت نيز بي‌اطلاع بودند، آزاد شدند. دزد جوان براي ادامه تحقيقات به پليس آگاهي انتقال يافت.

 

[ پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ 16:43 ] [ محمد حاجی حسین ]
 
جام جم آنلاين: با تلاش ماموران انتظامي پليس آگاهي غرب استان تهران، روز گذشته چهار محموله سوخت، سيگار، مشروبات الکلي قاچاق کشف و چهار نفر دستگير شدند.

به گزارش روز پنجشنبه جام جم آنلاين به نقل از پايگاه پليس، در راستاي مبارزه با قاچاق کالا در غرب استان تهران، ماموران انتظامي پليس آگاهي غرب استان تهران، روز گذشته با گشت زني در سطح شهرستان هاي غرب استان تهران، با توقيف سه دستگاه خودروي کاميونت، خاور و سمند در شهرستان هاي رباط کريم و شهريار موفق به کشف دو محموله گازوئيل و سيگار قاچاق در غرب استان تهران شدند.

اين گزارش حاکيست در بازرسي ماموران انتظامي از خودروهاي سنگين مشخص شد گازوئيل هاي قاچاق داخل تانکرها جاسازي شده و در اين راستا دو نفر بنام هاي «جمشيد-ر» و «رحمان-پ» دستگير و در بازرسي پليس از خودروي سمند 125600 نخ سيگار قاچاق کشف شد.

بنا بر اين گزارش، در عمليات ديگر پليس در شهرستان اسلامشهر دو محموله مشروبات الکلي قاچاق از دو دستگاه خودروي وانت و پرايد کشف و دو نفر بنام هاي «محمد - ر» و «مهدي- پ»دستگير شد.

گفتني است؛ متهمان پس از دستگيري و تشکيل پرونده ، تحويل مرجع قضايي شدند.

[ پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ 16:42 ] [ محمد حاجی حسین ]

27 ارديبهشت 1391 - شماره 3411

 


http://media.farsnews.com/media//8208/Images/jpg/A0020/A0020185.jpg

ارديبهشت 1391 - شماره  روزنامه ی جام جم

   لینک دانلود  

نسخه ی الکترونیکی:

           

[ چهار شنبه 27 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ 23:5 ] [ محمد حاجی حسین ]
جام جم آنلاين: پليس آمريكا اعلام كرد: مادري پس از تيراندازي به چهار فرزندش و كشتن آنان، خودكشي كرد.

يكي از همسايه‌ها درباره اين ماجرا به پليس گفت: ساعت حدود 50/4 صبح بود كه صداي شليك چند گلوله را شنيدم و پس از آن صداي زنگ در بلند شد. وقتي در را باز كردم، فرزندان اين زن پشت در بودند.

به گفته پليس محلي ايالت فلوريدا، فرزندان اين زن به خانه همسايه رفته بودند تا به او بگويند مادرشان قصد دارد به آنان شليك كند، اما مادرشان آنان را صدا مي‌زند و اين بار همه آنان را با شليك گلوله به قتل مي‌رساند.

پليس پس از اطلاع از وقوع اين اتفاق به محل حادثه آمد و فرزندان اين زن را كه 12 تا 17 سال داشتند، پيدا كرد.

به گفته پليس، سه فرزند اين زن در دم جان باختند و دختر چهارم او نيز پس از انتقال به بيمارستان بر اثر شدت جراحت فوت كرد. (ايسنا)

 
[ چهار شنبه 27 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ 23:5 ] [ محمد حاجی حسین ]

جام جم آنلاين: مرد شيادي كه در پوشش كارمند شركت بيمه از 50 نفر كلاهبرداري كرده بود، از سوي پليس شناسايي و دستگير شد.

به گزارش روز چهارشنبه جام جم آنلاين به نقل از پايگاه پليس، اوايل ارديبهشت امسال ماموران پليس آگاهي رشت در جريان كلاهبرداري‌هاي مرد شيادي در پوشش بيمه منازل قرار گرفتند.

بررسي شكايت‌ها نشان‌داد مردي با مراجعه به در خانه‌ها، با كارت شناسايي و مهر جعلي شركت بيمه، خود را كارمند يكي از شركت‌هاي بيمه معرفي و به بهانه بيمه آتش‌سوزي و سرقت، از مردم بين  40 تا 80 هزار تومان دريافت مي‌كند.

با افزايش شاكيان، ماموران پليس آگاهي تحقيقات گسترده‌اي را در اين زمينه آغاز كرده و در نخستين گام به چهره‌نگاري از متهم پرداختند.

در ادامه، كارآگاهان با شناسايي محل‌هاي كلاهبرداري متهم و زيرنظر گرفتن اين محل‌ها، سرانجام متهم را هنگام ارتكاب جرم شناسايي و دستگير كردند.

 سرهنگ عبادالله كريمي، رييس پليس آگاهي استان گيلان در اين باره گفت: در بازرسي از متهم 37 ساله، تعدادي كارت، فرم و مهر جعلي شركت بيمه كشف شد.

متهم نيز در بازجويي به جرم خود مبني بر شيادي و كلاهبرداري اعتراف كرد. كريمي افزود: تاكنون 50 نفر با مراجعه به پليس از متهم شكايت كرده‌اند كه تحقيقات در اين زمينه ادامه دارد.

[ چهار شنبه 27 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ 23:3 ] [ محمد حاجی حسین ]
جام جم آنلاين: آذر‌ سال گذشته خبر رسيد كه يك خودروي حمل زندانيان كه از زندان رجايي‌شهر خارج شده و به سمت دادگاه در حركت بود، توسط چند مرد مسلح مورد هدف قرار گرفت و يكي از ماموران زندان كه قصد مقاومت داشته‌ از سوي مهاجمان كشته‌ شده ‌است.

10 روز بعد پليس موفق شد ضاربان را شناسايي و بازداشت كند. آنها سه مرد جوان بودند كه براي خارج كردن يكي از زنداني‌ها كه فكر مي‌كردند قرار است آن روز به دادگاه برده ‌شود به‌ماشين حمل زندانيان حمله كرده‌اند.

اين پرونده با توجه به حساسيتي كه داشت خارج از نوبت مراحل قانوني را طي كرد تا به دادگاه كيفري‌ استان البرز فرستاده شود.

دهقان كه به‌عنوان نماينده دادستان كرج در شعبه دوم دادگاه كيفري‌ استان البرز حاضر شده‌ بود، در مورد اين پرونده مي‌گويد: زماني كه خبر منتشر شد بلافاصله بازپرس ويژه قتل در محل حاضر ‌و كار تحقيق را آغاز كرد، بررسي‌ها نشان داد سه مرد جوان با كلاشنيكف به محل رفتند و يك تصادف ساختگي را ترتيب دادند و بعد با يك كلاشنيكف به ماشين حمله كردند، آنها نتوانسته‌ بودند زنداني مورد نظر را با خود ببرند اما يكي از ماموران را به قتل رساندند و در نهايت هم ماشين پيكان سفيد ‌رنگي را در محل جاگذاشتند و با يك ماشين زانتيا فرار كردند.

مامور فداكار در جا جان باخته ‌بود. جسد به پزشكي قانوني منتقل و كار تحقيق دادسرا به‌صورت شبانه‌روزي آغاز شد و تيم‌ويژه‌اي روي آن كار مي‌كرد تا اين‌كه 10 روز بعد موفق شديم متهمان را يك‌به‌يك شناسايي و از مخفيگاهشان بيرون بكشيم.

نماينده دادستان كرج مي‌گويد: اين پرونده يك نقشه كامل و تمام‌عيار داشت كه معلوم بود با دقت طراحي شده و متهمان فكر نمي‌كردند بازپرس از آنها باهوش‌تر ‌باشد و بتواند آنها را شناسايي كند. زماني كه بازداشت شدند خيلي تعجب‌ كرده‌ بودند. قصد انكار داشتند اما در نهايت مجبور شدند اعتراف كنند و مشخص شد كه متهمان قصد داشتند با حمله به ماشين حمل متهمان، مردي را كه متهم به حمل دو كيلو كراك بود فراري دهند.

به هر حال اين پرونده با توجه به حساسيت‌هايي كه داشت خيلي سريع در دادسرا مورد رسيدگي قرار گرفت و كيفرخواست عليه متهم رديف اول آن براي دادگاه كيفري‌ استان البرز صادر شد.

متهم به‌رغم اين‌كه مدعي ‌است قتل اتفاقي بوده اما مداركي در پرونده وجود دارد كه نشان مي‌دهد آنها به قصد كشتن ماموران و بردن متهم مورد نظرشان به محل رفته‌ بودند.

 

http://www.uplods.com/images/lotfan_20be_20edameh_20matlab_20beravid%5B1%5D.gif


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 27 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ 23:2 ] [ محمد حاجی حسین ]

26ارديبهشت 1391 - شماره 3411

 


http://media.farsnews.com/media//8208/Images/jpg/A0020/A0020185.jpg

ارديبهشت 1391 - شماره  روزنامه ی جام جم

لینک دانلود

نسخه ی الکترونیکی:

     
     

[ سه شنبه 26 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ 18:39 ] [ محمد حاجی حسین ]
جام جم آنلاين: كليه‌ها، كبد، قلب و لوزالمعده يك مرد شيرازي كه مرگ مغزي شده بود، به پنج بيمار در آستانه مرگ از جمله رضا‌داوودنژاد بازيگر جوان سينما و تلويزيون زندگي بخشيد.

به گزارش «جام‌جم»، روز 16 ارديبهشت امسال يك مرد 44 ساله شيرازي به نام سيدمحمدرضا كاكاوند در پي سردرد شديد به بيمارستان شهيد چمران و سپس به بيمارستان نمازي شيراز انتقال يافت و پزشكان علت آن را عوارض ناشي از تومور مغزي دانستند كه وي شش سال پيش آن را جراحي كرده بود.

به همين د ليل، پزشكان تلاش خود را براي درمان وي و نجات او از مرگ به كار بستند، اما او به كما رفته بود و فقط دستگاه‌هاي احياگر بود كه با بوق‌هاي مداوم خود حيات او را تاييد مي‌كرد تا اينكه سرانجام پس از چند روز، بوق ممتد دستگاه‌هاي احياگر نيز يكباره خاموش و او دچار مرگ مغزي شد.

در شرايطي كه بچه‌ها و همسر سيدمحمدرضا، مرگ وي را باور نداشتند، پزشك با آنها به گفت‌وگو پرداخت و عنوان كرد در صورت تمايل مي‌توانيد اعضاي بدن او را هديه كنيد.

مادر، همسر و فرزندان وي، پشت در اتاقش جمع شده بودند و به حرف‌هاي پزشك فكر مي‌كردند. آنها به اين مي‌انديشيدند كه با تصميم بزرگ خود، مي‌توانند جان بيماراني را كه سال‌ها در انتظار دريافت عضو هستند، نجات دهند.

هديه زندگي به پنج بيمار

سرانجام همگي موافقت كردند دو كليه، كبد، قلب و لوزالمعده سيدمحمدرضا در بيمارستان نمازي شيراز به پنج بيمار پيوند زده شود. يكي از كساني كه از اين موهبت برخوردار شد، رضا داوودنژاد، بازيگر سينما و تلويزيون بود كه كبد سيدمحمدرضا را دريافت كرد.

همسر اين مرد شيرازي درباره اين اقدام انساندوستانه گفت: شوهرم شش سال پيش به دليل تومور مغزي در بيمارستان نمازي شيراز عمل جراحي شد و بهبود يافت. به دليل شرايط اين چند سال، او مغازه كوچكي اجاره كرد و به تزئينات خودرو روي آورد. درآمدش اندك بود، اما با روزي حلال سفره خانه‌مان را پررونق كرده بود.

وي اضافه كرد: محمدرضا مرد مهربان و دلسوزي بود. با اين كه از چند روز پيش سردرد شديدي گرفته بود، اما وانمود مي‌كرد حالش خوب است و نمي‌خواست من و بچه‌ها ناراحت شويم تا اين كه در پي شدت سردرد شوهرم، روز 16ارديبهشت او را به بيمارستان چمران برده و بستري كرديم. همان‌جا يكباره قلبش از كار ايستاد و دوباره احيا شد.

وي با اشاره به اقدامات پزشكي براي نجات جان شوهرش گفت: او را به بيمارستان نمازي شيراز منتقل كردند، اما پس از چند روز بستري شدن در اين بيمارستان پزشكان گفتند او دچار مرگ مغزي شده است.

زن، مرگ شوهرش را هنوز باور ندارد، اما از اين كه خداوند به او لطف كرده تا بتواند تصميم بزرگي در زندگي بگيرد و با ايثار خود به پنج بيمار زندگي هديه كند، خوشحال است.

زن يادآور شد: من، بچه‌ها و خانواده‌ام خيلي خوشحال هستيم كه قلب، كليه‌ها، كبد و لوزالعمده شوهرم به بدن پنج بيمار كه مدت‌ها با مرگ دست و پنجه نرم مي‌كردند، پيوند زده شده است.

http://www.uplods.com/images/lotfan_20be_20edameh_20matlab_20beravid%5B1%5D.gif


ادامه مطلب
[ سه شنبه 26 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ 18:37 ] [ محمد حاجی حسین ]
 
جام جم آنلاين: مردي كه در پي توهم ناشي از مصرف مواد مخدر (شيشه) پدر و دوست خود را كشته و گريخته بود، از سوي كارآگاهان جنايي آگاهي شهريار دستگير شد.

متهم قصد داشت پنج عضو ديگر خانواده‌اش را نيز به قتل برساند كه پيش از هر اقدامي دستگير شد.

به گزارش «جام‌جم»، اوايل دي سال گذشته مردي هنگام گذر از يك كوچه باغ در رضي‌آباد شهريار، جسد مرد جواني را مشاهده كرد.

اين مرد با مركز فوريت‌هاي پليسي 110 تماس گرفت و موضوع را خبر داد. در پي اين تماس، كارآگاهان جنايي پليس آگاهي شهريار با حضور در محل، جسد مرد جوان را كه بر اثر اصابت پنج ضربه چاقو كشته شده بود، به پزشكي قانوني منتقل كردند. با شروع تحقيقات براي مشخص شدن هويت مقتول، در تحقيق از ساكنان محل هويت وي به نام سيف‌الله به دست آمد.

دوست مقتول تنها مظنون پرونده

در اين مرحله ماموران به جستجوي خود براي پيدا كردن متهم به قتل فراري ادامه دادند تا اين كه اطلاع يافتند مقتول آخرين بار با دوست معتاد خود به نام مصطفي ملاقات كرده است.

به اين ترتيب اين فرد به عنوان تنها مظنون پرونده تحت تعقيب پليس قرار گرفت تا اين كه معلوم شد متهم فراري از شهريار خارج شده است.

ماموران پاتوق‌هاي احتمالي او را زير نظر گرفتند و سرانجام ردپاي وي را در تايباد خراسان رضوي پيدا كردند.

متهم پدرش را هم كشته بود

كارآگاهان جنايي با حضور در اين شهر و هماهنگي با پليس آنجا قصد دستگيري متهم را داشتند كه متوجه شدند، وي پدر خود را نيز با چاقو كشته و از خانه متواري شده است.

پاتوق‌هاي احتمالي او زير نظر گرفته شد تا اين كه روز شنبه كار آگاهان جنايي اطلاع يافتند متهم به قتل فراري به منطقه خادم‌آباد شهريار بازگشته است.

بنابراين ماموران پس از هماهنگي قضايي با حسنوند، بازپرس شعبه چهارم دادسراي شهريار عازم محل فوق شدند و آنجا را به طور نامحسوس زير نظر گرفتند. ماموران پس از چند ساعت محاصره محل، متهم فراري را هنگام ورود به پاتوق معتادان مشاهده و او را دستگير كردند.

http://www.uplods.com/images/lotfan_20be_20edameh_20matlab_20beravid%5B1%5D.gif


ادامه مطلب
[ سه شنبه 26 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ 18:34 ] [ محمد حاجی حسین ]

جام جم آنلاين: مقامات امنیتی ایالت مورلس در مرکز مکزیک، جسد اورتا سالاگاد، روزنامه نگار و فعال سیاسی این کشور را در صندوق عقب خودرو او پیدا کردند.

به گزارش روز سه شنبه جام جم آنلاين، این فعال ۴۳ ساله، که قرار بود مسئولیت تبلیغات انتخاباتی حزب متبوعش را در رقابت های ریاست جمهوری که در تاریخ اول ماه ژوئیه برگزار خواهد شد، برعهده داشته باشد، مواضع تندی علیه دولت مکزیک داشته است.

خشونت علیه روزنامه نگاران در مکزیک، امری شایع است . از سال ۲۰۰۰ تا کنون، دستکم ۷۷ روزنامه نگار جان باخته اند.

[ سه شنبه 26 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ 18:33 ] [ محمد حاجی حسین ]

 

جام جم آنلاين: رييس پليس پيشگيري فرماندهي انتظامي تهران بزرگ از دستگيري 45 سارق و 38 توزيع کننده محصولات ضد فرهنگي خبر داد.

به گزارش روز سه شنبه جام جم آنلاين به نقل از پايگاه پليس، سرهنگ محسن خانچرلي گفت: در راستاي تدابير فرمانده انتظامي تهران بزرگ و بنابر درخواست شهروندان تهراني، طرح امنيت محله محور که همه روزه در سطح شهر تهران توسط کارکنان پليس پيشگيري تهران بزرگ انجام مي شود، طي دو روز گذشته نيز صورت گرفت که در اين راستا، ماموران زير مجموعه سرکلانتري هاي 11 گانه پليس تهران حضور داشته و اقدام به پاکسازي نقاط آلوده کردند.

وي افزود: طي اجراي اين طرح، 45 سارق لوازم داخلي خودرو، کيف قاپ، زورگير و سارق اماکن، شناسايي شده و در عملياتي غافلگيرانه دستگير شدند، همچنين دراين طرح چندين قبضه سلاح سرد از سارقان و زورگيران کشف و ضبط شد.

رييس پليس پيشگيري فرماندهي انتظامي تهران بزرگ ضمن اشاره به کشف 12 خودرو و موتورسيکلت مسروقه، گفت: در طرح مذکور، 11 دستگاه خودرو و 270 موتورسيکلت به علت تخلفات رانندگان آن توقيف و به پارکينگ منتقل شد.

سرهنگ خانچرلي افزود: در ادامه اين عمليات، طرح برخورد با توزيع کنندگان محصولات ضد فرهنگي و فروشندگان فيلم هاي مستهجن و مبتذل به اجرا درآمد که طي آن در 149 نقطه اجراي طرح، تعدادي CD و DVD مبتذل و مستهجن کشف و ضبط و 38 نفر نيز دستگير شدند.

[ سه شنبه 26 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ 18:32 ] [ محمد حاجی حسین ]

كدخدايي: تشخيص مغايرت مصوبات با قانون اساسي، فقط برعهده شوراي نگهبان است
 
 
سخنگوي شوراي نگهبان با اشاره به ابلاغ قانون نظارت بر رفتار نمايندگان از سوي رئيس‌ مجلس شوراي اسلامي و نامه رئيس‌جمهور مبني بر وارد بودن برخي ايرادات قانوني به اين مصوبه گفت: تشخيص اين كه مصوبات مجلس مغاير قانون است يا خير، فقط و فقط با شوراي نگهبان است.

عباسعلي كدخدايي ديروز در نشست خبري خود با نمايندگان رسانه‌ها با اشاره به اظهارنظر غلامحسين الهام سخنگوي سابق دولت و عضو سابق شوراي نگهبان درباره اين مصوبه اظهار كرد: تشخيص اين امر با شوراي نگهبان است، البته دوستان مي‌توانند اظهارنظر كنند، اما وظيفه قانوني ندارند. شوراي نگهبان ممكن است با توجه به اصلاحات در مواد ديگر، ايرادات مشابه در باقي مواد را رفع شده بداند.

وي افزود: گاهي شده است كه ايراد شوراي نگهبان به ايراد مبنايي در ماده قبلي بازمي‌گردد كه اگر آن اصلاح شود، ايراد مدنظر نيز اصلاح مي‌شود، بنابراين تشخيص با شوراي نگهبان است و فرد ديگري نمي‌تواند دخالت كند. چند روز قبل و پس از آن كه رئيس مجلس شوراي اسلامي قانون نظارت بر رفتار نمايندگان را ابلاغ كرد، رئيس‌جمهور در نامه‌اي به آيت‌الله شاهرودي، رئيس هيات حل اختلاف قوا، اين قانون را مغاير قانون اساسي دانست و از اين هيات خواست تا موضوع را بررسي كند.

غلامحسين الهام نيز در يادداشتي، مطالب عنوان شده از سوي رئيس‌جمهور در نامه به آيت‌الله شاهرودي را همان ايرادهايي خواند كه شوراي نگهبان به اين قانون گرفته است. الهام با اشاره به اين كه اين قانون پس از رفع ايرادات شوراي نگهبان در مجلس، مورد تاييد شوراي نگهبان قرار گرفته است، گفته بود كه مجلس تنها برخي از ايرادات را برطرف كرده، اما برخي از ايرادات همچنان پابرجاست و ممكن است در تاييد آن از سوي شوراي نگهبان، اشتباهي رخ داده باشد.

رئيس مجلس، مصوبه‌اي را لغو نمي‌‌كند

كدخدايي درباره امكان لغو مصوبات دولت توسط رئيس مجلس نيز گفت: طبق اصل 138 قانون اساسي مصوباتي كه مغاير قانون باشد از سوي رئيس مجلس به دولت بازگشت داده مي‌شود تا اصلاح شود و رعايت اين نظر رئيس مجلس براي دولت الزامي است، اما رئيس مجلس نمي‌تواند مصوبه را لغو كند بلكه آن را مغاير با قانون اعلام مي‌كند. آثار مغايرت طبق قانون لغو مصوبه تلقي مي‌شود.

سخنگوي شوراي نگهبان همچنين گفت: صحت انتخابات مرحله دوم نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي تا پايان هفته جاري اعلام خواهد شد.

كدخدايي در مورد ارزيابي شوراي نگهبان از برگزاري انتخابات رايانه‌اي گفت: تجربه خوبي كسب كرده‌ايم؛ اگر وزارت كشور آمادگي داشته باشد، انتخابات رياست‌جمهوري را تمام رايانه‌اي برگزار مي‌كنيم. كدخدايي با اشاره به برخي انتقادات دولت از شوراي نگهبان، اين انتقادات را «شوراي نگهبان‌ نوازي» خواند و گفت: تعداد افرادي كه تخصصي ندارند و دوست دارند در امور ديگران دخالت كنند زياد شده است. وي افزود: بايد فكري به حال اين افراد كرد تا هر كسي در حوزه تخصصي خود اظهارنظر كند.

سخنگوي شوراي نگهبان ديروز اعلام كرد، تبصره 2 ماده 197 درخصوص نحوه سوال از رئيس‌جمهور از سوي شوراي نگهبان مغاير قانون اساسي شناخته شده است.

 

[ یک شنبه 24 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ 22:9 ] [ محمد حاجی حسین ]

قانون حريف قليان نمي‌شود
 
 
سرطان ريه در حالي جزو 10 سرطان اول كشور است كه ۹۰ درصد آن به مصرف دخانيات مربوط مي‌شود،با اين حال در ايران هر چند قانون جامع كنترل مصرف مواد دخاني تصويب شده و به مرحله اجرا رسيده است، اما هيچ قانوني حريف قليان نمي‌شود.

از اواسط دهه 70 در كشور ما كميته‌اي به نام كميته كشوري كنترل دخانيات تشكيل شد. همان سال‌ها (1377) بود كه سازمان جهاني بهداشت به تدوين كنوانسيون جهاني كنترل دخانيات اقدام كرد و ايران نيز سال 1384 به كنوانسيون جهاني دخانيات پيوست.

بعد از پيوستن ايران به اين كنوانسيون جهاني، قانون جامع كنترل و مبارزه ملي با دخانيات سال 85 در مجلس به تصويب رسيد و آيين‌نامه اجرايي اين قانون نيز سال 86 ابلاغ شد. از همان سال، ستاد اجرايي قانون جامع كنترل و مبارزه با دخانيات در كشور ما تشكيل شد و كميته كشوري كنترل دخانيــــات به همين ستاد پيوست.

تمام تاريخچه كنترل دخانيات در كشور ما به همين چند جمله ختم مي‌شود، اما نتيجه اين بوده كه جمعيت سيگاري‌هاي ايران حدودا 15 درصد جمعيت كشور است و چندان رشدي در اين سال‌ها نداشته است. هر چند با ترفند‌هاي جديد شركت‌هاي دخاني، جمعيت زنان و جوانان بيشتر نشانه گرفته شده‌اند.

اين تاريخچه نشان مي‌دهد تا قبل از دهه 70 هيچ تلاشي براي كنترل مصرف دخانيات در ايران وجود نداشته و به همين دليل است كه دكتر رشيد رمضاني، رئيس اداره سرطان وزارت بهداشت با انتقاد از منفعل بودن برنامه‌هاي كنترل مصرف دخانيات در دهه 60 و سال‌هاي پيش از آن به «جام‌جم» مي‌گويد: قرار گرفتن سرطان ريه در فهرست 10 سرطان اول كشور نشان مي‌دهد، جمعيتي كه در آن سال‌ها نسبت به مصرف دخانيات حساسيتي نداشتند حالا با ابتلا به سرطان ريه به پزشكان مراجعه مي‌كنند.

بر اين اساس كنار هم گذاشتن عواملي مانند ارتباط مستقيم افزايش سن با افزايش احتمال ابتلا به سرطان و اين موضوع كه دخانيات 90 درصد با ابتلا به سرطان ريه ارتباط دارد، به گفته رئيس اداره سرطان مي‌رسيم كه قرار گرفتن سرطان ريه در فهرست سرطان‌هاي شايع كشور به نبود قانون و برنامه براي كنترل مصرف دخانيات در كشور تا پيش از سال‌هاي مياني دهه 70 برمي‌گردد.

اما حالا و با اجرايي شدن قانون جامع كنترل دخانيات كه اتفاقا آهسته و پيوسته در حال پيشروي است، نمي‌توان به خارج شدن سرطان ريه از رتبه نهم فهرست 10 سرطان شايع كشور اميدي داشت، چرا كه مصرف قليان بدون هيچ قانون بازدارنده‌اي در حال رشد است و در ميان تمام مواد دخاني، قليان در بروز بيماري‌هاي تنفسي نقش بسزايي دارد.

رئيس اداره سرطان وزارت بهداشت با اشاره به اين موضوع كه علاوه بر سرطان ريه مصرف دخانيات با 11 سرطان مانند سرطان‌هاي معده، خون، روده بزرگ و دهان ارتباط دارد، ادامه مي‌دهد: ما نبايد با سيگار مبارزه كنيم اما در مورد مصرف قليان اقدامي نكنيم، ناگفته نماند كه جمعيت كنوني مصرف‌كننده قليان بدانند كه تا 2 دهه ديگر با ابتلا به سرطان ريه به پزشكان مراجعه خواهند كرد.

10 سرطان اول كشور به ترتيب سرطان‌هاي پوست، سينه، معده، روده، مثانه، خون، مـري، پروستات، ريه و مغز است كه بيش از نيمي از آنها با مصرف دخانيات ارتباط مستقيم دارد.

 

 

http://www.uplods.com/images/lotfan_20be_20edameh_20matlab_20beravid%5B1%5D.gif


ادامه مطلب
[ یک شنبه 24 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ 21:59 ] [ محمد حاجی حسین ]

24 ارديبهشت 1391 - شماره 3409

 


http://media.farsnews.com/media//8208/Images/jpg/A0020/A0020185.jpg

ارديبهشت 1391 - شماره  روزنامه ی جام جم

  لینک دانلود

نسخه ی الکترونیکی:

     

[ یک شنبه 24 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ 18:50 ] [ محمد حاجی حسین ]

 
جام جم آنلاين: دزد سابقه‌داري كه با پوشش زنانه سوار خودروهاي عبوري مي‌شد و با تهديد چاقو اموال رانندگان را مي‌دزديد، در اسلامشهر دستگير شد.

به گزارش جام‌جم، اوايل ارديبهشت مرد راننده‌اي با حضور در كلانتري 15 اسلامشهر، از مرد زن‌نمايي به اتهام زورگيري و سرقت پول‌هايش شكايت كرد.

شاكي گفت: شب حادثه زن جواني را كه در خيابان منتظر تاكسي بود، سوار خودرو كردم.

وي اضافه كرد: پس از طي مسافتي يكباره زن مسافر كه در صندلي عقب خودرو نشسته بود، روسري‌اش را به كناري انداخت و با تهديد چاقو پول‌هايم را گرفت و متواري شد.

با اطلاعات به دست آمده از مرد شاكي، چهره‌نگاري رايانه‌اي از متهم فراري انجام و تحقيقات براي دستگيري او آغاز شد.

دومين شاكي در دام سارق زن‌نما

در حالي كه تحقيق در اين باره ادامه داشت، چند روز پيش نيز مرد ديگري در تماس با مركز فوريت‌هاي پليسي 110 خبر داد مرد زن‌نمايي به عنوان مسافر سوار خودرويش شده و با زور و تهديد چاقو پول‌هايش را دزديده است.

با اطلاعات به دست آمده، ماموران كلانتري 15 اسلامشهر عازم محل حادثه شدند و در تحقيق از مالباخته معلوم شد، مرد سارق همان فردي بوده كه از چندي پيش در تعقيبش بوده‌اند.

به اين ترتيب ماموران با اطلاعات به دست آمده از اين راننده، پس از چند ساعت جستجو، متهم فراري را هنگام نزديك شدن به يك خودروي ديگر دستگير و به كلانتري منتقل كردند.

اعتراف سارق

دزد جوان درباره نحوه سرقت‌هايش گفت: چندي پيش به اتهام سرقت دستگير و زنداني شدم. پس از آزادي تصميم گرفتم با پوشش زنانه پس از سوار شدن به خودروها، با تهديد چاقو اموال و پول رانندگان را بدزدم.

بنابر اين گزارش، براي متهم قرار قانوني صادر و پرونده وي به پليس آگاهي اسلامشهر فرستاده شد. تحقيقات تكميلي از اين دزد زن‌نما ادامه دارد.

[ یک شنبه 24 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ 18:49 ] [ محمد حاجی حسین ]
 
جام جم آنلاين: مردي كه قصد داشت با ربودن زني جواني او را مورد آزار و اذيت قرار دهد، دستگير شد.

به گزارش روز يكشنبه جام جم آنلاين به نقل از پليس آگاهي تهران بزرگ، مأموران کلانتری 171 مصطفی‌خمینی در 27 فروردين ماه سال ‌جاري در حین گشت‌زنی در اتوبان تهران ـ قم متوجه درخواست‌های کمک سرنشین زن یک دستگاه خودرو پراید سفید رنگ، در صندلی عقب خودرو شدند که راننده‌ آن با سرعت زياد در حال حرکت داخل اتوبان بود.

مأموران گشت کلانتری با مشاهده این صحنه به راننده خودرو دستور ایست داده اما راننده پراید با افزایش سرعت تلاش داشت تا از دست آنها متواری شود؛ در زمان تعقیب و گریز ، مأموران شاهد آن بودند که سرنشین زن صندلی عقب خودرو چندین بار قصد داشت تا با وجود سرعت بالای پراید ، خود را به بیرون پرتاب نماید که مأموران با مشاهده این صحنه و اعلام هشدار از طریق بلندگو، وی را از انجام این کار منصرف کردند.

در ادامه تعقیب و گریز و عدم توجه راننده پراید به دستور ایست پلیس ، مأموران کلانتری اقدام به تیراندازی هوایی کرده که راننده پراید در نزدیکی عوارضی تهران ـ قم ، مسیر خود را به سمت یکی از جاده های فرعی و خاکی اتوبان تغییر داد که در  نهايت راننده پراید کنترل خودرو را از دست داده و لاستیک پراید به داخل گودالی می افتد که همین موضوع باعث توقف خودرو و نجات سرنشین زن پراید می شود.

با توقف پراید، مأموران به تعقیب راننده پرداخته و با وجود درگیری میان مأموران و راننده پراید و تلاش این شخص برای فرار از دست مأموران، سرانجام متهم به هویت «مجید.م» 33 ساله دستگیر و به کلانتری منتقل می شود.

با انتقال سرنشینان پراید به کلانتری، سرنشین زن پراید در اظهارات اولیه خود عنوان داشت که راننده خودرو قصد آزار و اذیت و تجاوز به وی را داشته است.

با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور شعبه 101 دادگاه بخش آفتاب ، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با ارجاع پرونده به پایگاه نهم پلیس آگاهی، زن شاکی در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: در 27 فروردين سال جاري برای انجام خرید به خیابان 20 متری افسریه رفته بودم ؛ پس از خرید و به قصد بازگشت به خانه ، سوار یک دستگاه خودرو پراید سفید رنگ شدم که ناگهان راننده خودرو مسیرش را تغییر داد و با سرعت زیادی شروع به حرکت کرد. با تغییر مسیر حرکت ، به راننده پراید اعتراض کردم که ناگهان وی شروع به تهدید کرد ؛ تصمیم گرفتم تا خود را از ماشین به بیرون پرتاب نمایم که راننده پراید با افزایش سرعت ماشین ، به صورت دیوانه وار به مسیر خود ادامه داد و همین موضوع باعث شد تا نتوانم خودم را از ماشین به بیرون پرتاب نمایم. در حالیکه به راننده پراید التماس می کردم که مرا رها کند ، متوجه شدم که او قصد آزار مرا دارد و او به صراحت نیز قصد خود را از سوار کردن من به ماشین عنوان کرد. ناگهان در حالیکه همچنان به راننده پراید التماس می کردم که مرا رها کند ، در یک لحظه و با مشاهده ماشین پلیس ، درب عقب خودرو را باز کرده و با فریاد زدن از پلیس کمک خواستم که مأموران با مشاهده این صحنه به کمک من آمده و مرا از دست این جوان نجات دادند.

http://www.uplods.com/images/lotfan_20be_20edameh_20matlab_20beravid%5B1%5D.gif


ادامه مطلب
[ یک شنبه 24 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ 18:47 ] [ محمد حاجی حسین ]

جام جم آنلاين: با تلاش متخصصان و کارشناسان پلیس فتا تهران بزرگ، فردی که با نفوذ در سیستم های رایانه ای یکی از بانک‌های کشور اقدام به برداشت وجه از حساب مشتریان می كرد، دستگیر شد.

به گزارش روز يكشنبه جام جم آنلاين از پليس فتا، رييس پليس فتا تهران بزرگ گفت: پيرو شکایت یکی از بانک‌ های کشور مبنی بر اينكه ، فردی با نفوذ در شبکه بانک مربوطه و در اختیار قرار گرفتن اسم و رمز چندین حساب اقدام به برداشت از حساب های افراد به میزان بیش از دومیلیارد و هفتصد میلیون ریال نموده است.

وی افزود: پس از اقدمات فنی و پلیسی کارآگاهان پلیس فتا مشخص شد یکی از کارمندان بانک مذكور اقدام به به اين كار نموده است که نهایتا متهم شناسایی و پس از اخذ مجوزهای قضایی دستگیر و در بازجویی و تحقیقات به عمل آمده و نیز ارائه ادله های دیجیتال به جرم خود اعتراف نمود.

سرهنگ محمدحسن شکریان هشدار داد: بانک ها می بایست نسبت به ایجاد بستری امن و مناسب و با استفاده از نرم افزارهای امنیتی از به وقوع پیوستن اینگونه نفوذها و دسترسی های غیرمجاز جلوگیری نموده و اطلاعات طبقه بندی شده را در اختیار کارمندان اصلح تری قرار دهند.

[ یک شنبه 24 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ 18:45 ] [ محمد حاجی حسین ]

جام جم آنلاين: ماموران فرماندهي انتظامي شهرستان كاشان در پي متلاشي كردن يك پاتوق مواد مخدر و دستگيري پنج معتاد شيشه اي ، هشت شي عتيقه را در بازرسي از محل كشف و ضبط كردند.

به گزارش روز جمعه جام جم آنلاين به نقل از پايگاه پليس، سرهنگ منوچهر صفايي گفت: در پي کسب خبري مبني بر راه اندازي پاتوق استعمال مواد مخدر در منزل فردي بنام «عليرضا.ک» 42 ساله، موضوع در دستور کار ماموران اين فرماندهي قرار گرفت.

وي افزود: ماموران پس انجام تحقيقات و كسب اطمينان از درستي موضوع باهماهنگي مقام قضايي وارد عمل شده و پس از ورود به منزل پنج نفر بنام هاي «عليرضا»، «روزبه»، «مجتبي، « روح الله» و «بهزاد» را حين استعمال مواد مخدر صنعتي از نوع شيشه دستگير كردند.

سرهنگ صفايي اظهارداشت: ماموران در بازرسي از  اين محل علاوه بر كشف مقاديري مواد مخدر و آلات و ادوات استعمال آن ، يک عدد باروت دان مربوط به دوره قاجار، دو عدد مجسمه سنگي کوچک و يک عدد مجسمه سنگي متوسط ، هفت عدد النگو ، يک عدد گردنبند ، يک عدد جام ، يک عدد نگين عقيق و يک عدد قاب سنگي را کشف و ضبط کردند .

فرمانده انتظامي شهرستان کاشان با بيان اينكه بر اساس اعلام کارشناس اداره ميراث فرهنگي اجناس کشف شده از نوع عتيقه و داراي ارزش تاريخي بوده، افزود: متهمان دستگير شده جهت سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي داده شدند.

[ شنبه 23 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ 16:12 ] [ محمد حاجی حسین ]

جام جم آنلاين: ماموران انتظامي شهرستان کرج طي يک عمليات غافلگيرانه موفق به دستگيري اراذل و اوباش معروف منطقه کمالشهر که پس از آزادي از زندان همچنان به اعمال مجرمانه خود مبادرت مي ورزيد، شدند.

به گزارش روز جمعه جام جم آنلاين به نقل از پايگاه پليس، فرمانده انتظامي شهرستان کرج گفت: در پي دريافت گزارش هايي مبني بر اينکه يکي از اراذل و اوباش منطقه کمالشهر کرج که قبلا نيز اقدام به زورگيري از شهروندان و ايجاد رعب و وحشت در بين اهالي منطقه و شهرستان کرج مي کرده و پس از دستگيري مدتي را در زندان به سر برده و اکنون نيز پس از آزادي به اعمال خلاف خود مي پردازد ، بررسي و پيگيري موضوع در دستور کار ماموران انتظامي اين شهرستان قرار گرفت.

وي افزود: ماموران پس از بررسي در خصوص صحت و سقم خبر مورد نظر ، با انجام کارهاي اطلاعاتي و تحقيقات نامحسوس محل هاي تردد وي را تحت کنترل قرار دادند که در نهايت متهم مورد نظر را در حاليکه در چهارراه وليعصر ، نظم عمومي را برهم زده و باعث رعب و وحشت در شهروندان شده بود طي يک عمليات غافلگيرانه دستگير و به کلانتري منتقل کردند.

سرهنگ عبدالرضا خيرخواهان گفت: متهم دستگير شده در بازجويي هاي ماموران به جرم خود مبني بر ايجاد رعب و وحشت ، زورگيري و سرقت از چندين مغازه در سطح شهر اعتراف کرده و پس از تشکيل پرونده جهت سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي شد.

[ شنبه 23 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ 16:11 ] [ محمد حاجی حسین ]

20ارديبهشت 1391 - شماره 3406


http://media.farsnews.com/media//8208/Images/jpg/A0020/A0020185.jpg

ارديبهشت 1391 - شماره  روزنامه ی جام جم

 

19ارديبهشت 1391 - شماره 3405

منبع:جام جم

 

http://www.uplods.com/images/lotfan_20be_20edameh_20matlab_20beravid%5B1%5D.gif



ادامه مطلب
[ چهار شنبه 20 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ 11:8 ] [ محمد حاجی حسین ]
جام جم آنلاين: يك شرور حرفه‌اي كه با راه‌اندازي كمپ غيرمجاز، افراد معتاد را شكنجه و از خانواده‌هايشان اخاذي مي‌كرد، همراه چهار همدستش تحت تعقيب ماموران پايگاه نهم آگاهي تهران قرار گرفتند.

ماموران با حضور در اين كمپ،50 مرد معتاد را كه زنداني شده بودند ، نجات دادند.

به گزارش «جام‌جم»، چندي پيش مردي با حضور در پايگاه نهم پليس آگاهي تهران عليه سه مرد به اتهام سرقت اموالش شكايت كرد.

شاكي گفت: روز حادثه در شهر ري سوار خودرويي شدم تا به قرچك ورامين بروم.در ميانه راه راننده تغيير مسير داد و دو سرنشين ديگر با چاقو و قمه مرا تهديد كرده و بشدت كتكم زدند و پس از سرقت اموالم، مرا از خودروي در حال حركت به بيرون پرت كرده و از محل دور شدند. با چهره‌نگاري رايانه‌اي از دزدان خشن، تحقيقات پليسي براي دستگيري متهمان آغاز شد.

ردپاي دزد خشن در سرقت‌هاي سريالي

در مرحله بعدي، افراد ديگري نيز با حضور در مركز پليس، شكايت‌هاي مشابهي را مطرح كردند. با تحقيق از اين افراد و جمع‌بندي اطلاعات معلوم شد، تصوير يكي از دزدان تحت تعقيب پليس با يك شرور و زورگير به نام سعيد مطابقت دارد بنابراين ماموران تصوير او را كه در آلبوم مجرمان حرفه‌اي در پليس آگاهي ثبت شده بود، نشان شاكيان دادند كه آنها بلافاصله وي را يكي از سه سارق زورگير معرفي كردند.

با مشخص شدن هويت متهم، پاتوق‌هاي احتمالي او زيرنظر گرفته شد تا اين‌كه اوايل هفته يكي از شاكيان به پليس خبر داد، سعيد ـ شرور زورگير ـ به يك كمپ ترك اعتياد غيرمجاز در منطقه قوچ حصار شهرري رفت و آمد مي‌كند.

كار آگاهان پايگاه نهم پليس آگاهي تهران با هماهنگي قضايي با بازپرس حسيني، رييس شعبه دوم دادسراي شهرري، همراه گروهي از ماموران كلانتري 172 عازم محل فوق شدند و آنجا را محاصره كردند. در بررسي اوليه از ساختمان كمپ معلوم شد، اين مكان مجهز به تعدادي دوربين مداربسته است. به اين ترتيب گروه‌هاي عملياتي پليس به طرز ماهرانه‌اي وارد ساختمان كمپ شدند.

ماموران در بررسي محل سوله‌اي را پيدا كرده و در بررسي آنجا ده‌ها سلاح سرد شامل چاقو، قمه و تبر كشف و ضبط كردند. ماموران در ادامه جستجوها، صداي ناله افرادي را از سوله ديگر در همان حوالي شنيدند و با ورود به آنجا، 50 مرد معتاد را كه زنداني شده بودند، نجات دادند.

افراد نجات يافته، شكنجه شده بودند

ماموران پس از رهايي اين افراد، متوجه شدند، بيشتر آنها از سوي صاحبان كمپ بشدت شكنجه شده‌اند و آثار كبودي بر بدن آنها وجو د دارد. در مرحله بعدي مشخص شد اين افراد دو تا شش ماه است كه در اين مكان با شرايط بهداشتي نامناسب زنداني شده‌اند. به اين ترتيب، تحقيق از افراد نجات يافته از كمپ آغاز شد.

يكي از آنها به پليس گفت: به مواد مخدر (شيشه) اعتياد دارم. خانواده‌ام به گمان اين كه كمپ فوق داراي مجوز است، از مسوولان آنجا خواستند مرا براي ترك اعتياد به كمپ منتقل كنند و براي اين كار، سه ماه پيش سه مرد قوي هيكل در غياب خانواده‌ام به زور وارد منزلمان شدند.

وي اضافه كرد: اين افراد مرا بشدت كتك زده و به اين كمپ كه مديريت آن را دو مرد به نام‌هاي سعيد و عليرضا به عهده داشتند، منتقل كردند. آن سه مرد قوي هيكل مرا به يك سوله انتقال دادند كه افراد معتاد ديگري نيز در آنجا نگهداري مي‌شدند.

http://www.uplods.com/images/lotfan_20be_20edameh_20matlab_20beravid%5B1%5D.gif


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 20 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ 11:7 ] [ محمد حاجی حسین ]

جام جم آنلاين: زني كه پس از ارتباط پنهاني با مرد غريبه‌اي، سناريوي قتل شوهرش را نوشته بود، همراه همدستش دستگير و راز جنايت پنهان در دامداري فاش شد.

به گزارش جام‌جم، در يكي از روز‌هاي فروردين اعضاي خانواده‌اي در حاشيه رودخانه زاينده‌رود با ديدن جسد مردي در داخل گوني، موضوع را به مركز فوريت‌هاي پليسي 110 خبر دادند.

با حضور ماموران و بازپرس ويژه قتل دادسراي جنايي اصفهان، معلوم شد جسد متعلق به مرد جواني است كه چند روز پيش به قتل رسيده و جسدش داخل يك گوني به رودخانه انداخته شده است.

به اين ترتيب جسد به پزشكي قانوني منتقل و تحقيقات كارآگاهان در اين زمينه آغاز شد. ماموران در نخستين گام براي شناسايي هويت مقتول به بررسي پرونده افراد گمشده پرداخته و دريافتند مقتول علي نام دارد كه خانواده‌اش اواخر اسفند سال گذشته گم شدن او را به پليس خبر داده بودند.

با شناسايي هويت مقتول، رديابي‌هاي پليسي نشان داد او شامگاه 25 اسفند با يكي از دوستانش به نام رضا قرار داشته است؛ از اين‌رو ماموران رضا را دستگير كردند.

متهم پس از دستگيري، ابتدا منكر ارتباط با مقتول شد، اما در ادامه زبان به اعتراف گشود و گفت: مدت‌هاست با همسر مقتول ارتباط پنهاني دارم. ما قصد ازدواج داشتيم، اما شوهرش مانع اين كار بود، به همين دليل به همراه همسر مقتول نقشه قتلش را طراحي كرديم.

متهم اضافه كرد: شب حادثه به بهانه گردش با مقتول قرار گذاشته و او را به يك دامداري كشاندم و در اين محل با همدستي دو كارگري كه اجير كرده بودم به علي ـ مقتول ـ حمله كرده و ابتدا با چوب چند ضربه به سرش زديم و سپس با چاقو او را به قتل رسانديم.

وي ادامه داد: پس از جنايت، جسد را داخل يك گوني گذاشته و به رودخانه انداختيم. قرار بود پس از مدتي با همسر مقتول ازدواج كنم كه ماجراي قتل فاش شد.

سرهنگ حسين‌زاده رييس پليس آگاهي استان اصفهان گفت: پس از اعترافات متهم، ماموران سه متهم ديگر پرونده از جمله همسر مقتول را دستگير كردند كه متهمان با اعتراف به قتل، صحنه جنايت را بازسازي كردند.

متهمان پس از تكميل تحقيقات با قرار قانوني روانه زندان شدند.

[ چهار شنبه 20 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ 11:6 ] [ محمد حاجی حسین ]
جام جم آنلاين: مرد تبهکار که در پوشش مامور اداره برق طعمه هایش را سر کیسه می کرد در جریان آخرین کلاهبرداری خود به دام افتاد.

به گزارش روز سه شنبه جام جم آنلاين به نقل از پلیس آگاهی تهران بزرگ، در آبان ماه سال 90 گزارشی از سوی حراست اداره برق منظقه جنوب شرق تهران در خصوص «جعل و سوء استفاده از عنوان مامور اداره برق»، در اختیار پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

 گزارش حکایت از آن داشت که فردی با معرفی خود به عنوان مامور اداره برق به درب منازل برخی شهروندان در مناطق جنوب شرق تهران مراجعه و به بهانه عدم پرداخت صورت حساب برق مصرفی، شهروندان را تهدید به قطع برق نموده است.

بنا بر این گزارش، شخص مذکور پس از جلب اعتماد شهروندان و با طرح این ادعا که می تواند با انجام سریع امور اداری و مالی مرتبط با مشترکین مانع از قطع شدن برق آنها شود ، مبالغی را از آنها اخذ و پس از آن متواری شده است.

با توجه به شیوه و شگرد متهم در کلاهبرداری از مشترکین اداره برق ، کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ با بهره گیری از اطلاعات موجود در سوابق مشابه موجود در سال های گذشته ، موفق به شناسایی تعدادی از مجرمان سابقه دار در زمینه جعل عنوان «مأمور اداره برق» شدند.

همزمان با انجام تحقیقات در خصوص شناسایی متهم ، کارآگاهان با دعوت از مالباختگان ـ جهت انجام چهره نگاری و مشاهده تصاویر مجرمان سابقه دار ـ‌ موفق به شناسایی یکی از مجرمان سابقه دار در زمینه جعل عنوان مأمور اداره برق به هویت «امیر.ت» (28 ساله) شدند که پیش از این نیز به اتهام جعل عنوان مأمور اداره برق دستگیر و روانه زندان شده بود.

دستگیری متهم

با شناسایی هویت متهم تحت تعقیب ، کارآگاهان پایگاه ششم با بهره گیری از اطلاعات موجود در سوابق «امیر.ت» ، ضمن شناسایی محل های سکونت وی در مناطق اسلامشهر و مهرآباد جنوبی به تحقیق در این مناطق پرداخته و اطلاع پیدا کردند که «امیر» دیگر در این مناطق سکونت ندارد.

با توجه به شیوه و شگرد «امیر.ت» در انجام کلاهبرداری ها که به همراه مالباختگان به درب ادارات برق سطح شهر تهران مراجعه و پس از دریافت وجه نقد از آنها در فرصتی مناسب متواری می شد، کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی با همکاری عوامل حراست اداره برق تهران آموزش کلیه کارکنان ادارات برق تهران را در دستور کار قرار داده و همچنین تصویر متهم در اختیار کلیه این ادارت قرار داده می شود.

سرانجام با انجام این اقدامات و در شرایطی که آموزش های لازم به تمامی کارکنان ادارات برق تهران در خصوص شناسایی «امیر.ت» ارائه شده بود ، کارکنان اداره برق فردوسی روز دوشنبه (چهارم ارديبهشت ماه) موفق به شناسایی متهم در داخل اداره برق فردوسی شدند که بلافاصله موضوع به پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ اطلاع داده می شود و متهم در همان روز دستگیر می شود.

 

http://www.uplods.com/images/lotfan_20be_20edameh_20matlab_20beravid%5B1%5D.gif


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 20 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ 11:4 ] [ محمد حاجی حسین ]
جام جم آنلاين: سه پسر جوان که در حالت مستي مرتکب قتل شده بودند با ردیابی های ویژه پلیسی شناسايی و دستگیر شدند.

به گزارش روز سه شنبه جام جم آنلاين به نقل از پليس آگاهي تهران بزرگ، شامگاه سه شنبه 12 ارديبهشت، مأموران کلانتری 132 نبرد از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 در جریان یک فقره درگیری منجر به قتل در خیابان مسلم قرار گرفتند.

با حضور مأموران در محل و تأیید خبر قتل، موضوع به قاضی کشیک ویژه قتل و پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام می شود که به دستور بازپرس شعبه پنجم دادسرای امور جنایی تهران، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

تحقیقات اولیه کارآگاهان از شاهدان صحنه جنایت حکایت از آن داشت که پس از سوار شدن دو دختر جوان به داخل یک دستگاه خودرو پراید، دو سرنشین یک دستگاه خودرو پژو 405 با آنها درگیر شده که سرنشینان خودرو پژو به اسامی «احمد» و «رامین» مورد اصابت ضربات چاقو قرار می گیرند که در این میان «احمد» به علت اصابت ضربات وارد شده به ناحیه سینه ، در همان محل درگیری فوت کرده و سرنشینان خودرو پراید نیز به سرعت از محل متواری می شوند.

در ادامه رسیدگی به این پرونده ، کارآگاهان با انجام تحقیقات از «رامین» موفق به شناسایی سه سرنشین خودرو پراید به اسامی «میلاد»، «حسن» و «محمد» (هر سه نفر 19 ساله) شدند که بلافاصله با شناسایی محل سکونت یکی از سرنشینان پراید به هویت «محمد.ش»، روز چهارشنبه (13 ارديبهشت) در «خیابان نبرد» دستگیر و در تحقیقات صراحتا به مشارکت در درگیری و به همراه داشتن سلاح سرد در زمان درگیری اعتراف کرد.

کارآگاهان با شناسایی هویت دو متهم دیگر پرونده ، محل های تردد این افراد را نیز در خیابان هاي «نبرد» و «کریمخان» تحت مراقبت های پلیسی خود قرار داده و سرانجام هر دو نفر آنها را در روز شنبه (16 ارديبهشت) دستگیر و به اداره دهم منتقل كردند.

با دستگیری «میلاد» ، وی در اعترافات خود عنوان داشت که از حدود هفت ماه پیش به دختر جوانی به هویت «مرجان» علاقه مند شده و در شب حادثه ، در حالیکه به همراه دوستان خود از مراسم جشن عروسی یکی از بستگان «حسن» در حال بازگشت بوده و زمانی که قصد ملاقات با «مرجان» را داشته، با مقتول و همراه وی (رامین) درگیر شده است.

«میلاد» در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: من به همراه دوستانم از عروسی می آمدیم که مرجان با من تماس گرفت و پس از آن، به همراه حسن و محمد به دنبال مرجان در پارک مسلم رفتیم که در آنجا «احمد» (مقتول) و دوستش از پشت سر مرا از ماشین پايین کشیدند ؛ وقتی «حسن» و «محمد» از ماشین پیاده شدند، در حالی که «محمود» و دوستش چاقو خورده بودند از روی من بلند شدند و در آن لحظه چون سرم پایین بود و لباس روی سرم کشیده شده بود متوجه نشدم که چه کسی آنها را با چاقو زده اما یک چاقوی ضامن دار در دست «حسن» و یک چاقوی دسته چوبی نیز در دست «محمد» بود.

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ در ادامه اعلام این خبر، گفت: در تحقیقات انجام شده از هر سه متهم پرونده و بنا به اعترافات صریح متهمان مشخص شد که هر سه متهم پرونده به علت مصرف مشروبات الکلی در هوشیاری کامل قرار نداشته اند.

سرهنگ آریا حاجی زاده گفت: هر سه متهم پرونده با قرار بازداشت موقت و جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته اند.

 
[ چهار شنبه 20 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ 11:3 ] [ محمد حاجی حسین ]


http://media.farsnews.com/media//8208/Images/jpg/A0020/A0020185.jpg

ارديبهشت 1391 - شماره  روزنامه ی جام جم

 

19ارديبهشت 1391 - شماره 3405

منبع:جام جم

 

http://www.uplods.com/images/lotfan_20be_20edameh_20matlab_20beravid%5B1%5D.gif


ادامه مطلب
[ سه شنبه 19 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ 16:7 ] [ محمد حاجی حسین ]
 
 
جام جم آنلاين: پسر جوانی که با سرقت از خانه برادر دوستش اقدام به خرید خودرو برای نامزدش کرده بود، شناسایی و دستگیر شد.

 به گزارش روز دوشنبه جام جم آنلاين از پليس آگاهي تهران بزرگ، فردی روز چهارشنبه 13 فروردين با مراجعه به کلانتری 163 اوین (ولنجک) به مأموران اعلام کرد که سارق یا سارقان اقدام به سرقت از محل سکونت وی و خانواده اش در خیابان «مقدس اردبیلی» کرده اند.

با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور بازپرس شعبه هفتم دادسرای ناحیه يك تهران، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

مالباخته پس از حضور در پایگاه يکم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خصوص سرقت منزل خود به کارآگاهان گفت: به همراه اعضای خانواده ام برای گذراندن تعطیلات عید به شمال کشور رفته بودیم، وقتي به خانه بازگشتیم در کمال تعجب متوجه تخریب درب های اتاق های طبقه بالا شدم، بلافاصله به بازرسي داخل خانه پرداخته و متوجه شدم که مقدار دو کیلو شمش طلا ، مقادیر طلا و جواهرات، دلار، پول نقد، اوراق بانکی و... به ارزش تقریبی 700 میلیون تومان سرقت شده است.

تحقیقات از محل سرقت

کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی با مراجعه به محل سکونت مالباخته ـ واقع در خانه ای ویلایی و دو طبقه ـ به بررسی دقیق محل پرداختند.

 اطلاعات اولیه بدست آمده نشان از آن داشت که امکان ورود سارق یا سارقان از طریق دیوار منزل ، به واسطه ارتفاع بلند دیوارها و همچنین نصب نرده های ضد سرقت در بالای آنها، برای سارقان وجود نداشته است.

در ادامه تحقیقات، کارآگاهان متوجه شدند که درب ورودی خانه بدون هرگونه آثار تخریبی باز شده و به احتمال فراوان سارق یا سارقان، پیش از ارتکاب سرقت اقدام به تهیه کلید درب منزل مالباخته کرده و پس از ورود به ساختمان و اطمینان از عدم حضور مالباخته و اعضای خانواده اش با تخریب دربهای داخلی ساختمان ، اقدام به سرقت اموال سرقت شده کرده اند.

تحقیقات از مالباخته نشان داد که پدر و مادر و برادر کوچک وی به هویت سیامک (19 ساله) در طبقه اول سکونت داشته و خود وی نیز به همراه همسرش در طبقه دوم ساختمان زندگی می کند.
 
کارآگاهان اطمینان داشتند که سارق یا سارقان با طرح نقشه قبلی و با اطمینان از عدم حضور مالباخته و اعضای خانواده اش اقدام به این سرقت نموده و ابتدا با استفاده از کلیدهای درب ورودی منزل که آنرا از پیش تهیه کرده اند، وارد حیاط منزل شده و پس از آن ، با اطلاع از نگهداری اموال با ارزش از سوی مالباخته ، اقدام به تخریب دربهای ورودی طبقه دوم و سرقت اموال کرده اند.

با توجه به اطلاعات بدست آمده در طول تحقیقات ، کارآگاهان تحقیقات از دوستان و بستگان مالباخته و اعضای خانواده وی را در دستور کار خود قرار داده و در تحقیقات  خود اطلاع پیدا کردندکه برادر کوچک مالباخته چندین سال است که با جوانی به هویت «سیاوش.الف» 22 ساله، ارتباط دوستانه بسیار نزدیکی داشته و به واسطه دوستی میان این دو با یکدیگر ، سیاوش به راحتی در خانه مالباخته و خانواده اش در رفت و آمد می باشد.

 

http://www.uplods.com/images/lotfan_20be_20edameh_20matlab_20beravid%5B1%5D.gif


ادامه مطلب
[ سه شنبه 19 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ 16:4 ] [ محمد حاجی حسین ]

جام جم آنلاين: چهار مرد نقابدار كه با ورود به ساختمان نگهباني باغي، چهار عضو خانواده مرد نگهبان را گروگان گرفته و طلا و پول‌هايشان را دزديده بودند، تحت تعقيب پليس قرار گرفتند.

به گزارش جام‌جم، چند روز پيش نگهبان باغي در محله علي‌آباد شهريار در غرب استان تهران هنگام ورود به باغ،
چهار مرد نقابدار را ديد كه وارد آن شده‌اند.

مرد نگهبان كه بشدت وحشت كرده بود، بسرعت خود را به باغ رساند و صداي كمك‌خواهي خواهر و والدينش را شنيد.

نگهبان باغ قصد وارد شدن به خانه و نجات اعضاي خانواده‌اش را داشت كه يكي از مهاجمان نقابدار در حالي كه قمه به دست داشت، از ميان درختان بيرون آمد و به او حمله‌ور شد.

گروگان گرفتن دو مرد و دو زن

مرد قمه به دست، نگهبان باغ را كشان‌كشان به سمت ساختمان نگهباني برد و او را نيز كنار سه عضو خانواده‌اش
ـ كه گروگان همدستانش بودند ـ زنداني كرد.

سه نفر از نقابدار‌ها با قمه و چاقو و يكي از آنها با سلاحي كه در دست داشت با تهديد به آنها مي‌گفت بايد پول و طلاهايشان را تحويل دهند و در غير اين صورت آنها را خواهند كشت.

در همين موقع يكي از سارقان نقابدار به سمت مادر خانواده رفت تا طلاهايش را از دستان او در بياورد، اما موفق نشد و خواست با قمه دستان زن ميانسال و بعد دستان دخترش را قطع كند تا طلاهايشان را بدزدد.

سرقت پول و طلا

پس از اين اقدام، يكي از سارقان به جستجوي كمد‌هاي خانه پرداخت و 12 ميليون تومان پول را از درون صندوقچه‌اي، برداشت و با پيدا كردن سيم‌چين، طلاهاي مادر و دختر را از دستشان درآورد.

مهاجمان پس از سرقت پول و طلاهاي اين خانواده، آنها را تهديد به مرگ كرده و با خودرويي فرار كردند.

پس از فرار متهمان نقابدار، مرد نگهبان با مركز فوريت‌هاي پليسي 110 تماس گرفت و موضوع را خبر داد.

به اين ترتيب، پرونده‌اي در اين رابطه تشكيل و تحقيقات پليسي براي دستگيري چهار سارق نقابدار آغاز شده است.

[ سه شنبه 19 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ 16:0 ] [ محمد حاجی حسین ]

18ارديبهشت 1391 - شماره 3404

http://media.farsnews.com/media//8208/Images/jpg/A0020/A0020185.jpg

ارديبهشت 1391 - شماره  روزنامه ی جام جم

لینک دانلود:www.jamejamonline.ir/Media/pdfs/1391/02/17/100811295295.pdf

منبع :روزنامه جام جم

 

 نسخه الکترونیکی  روزنامه :

     

[ دو شنبه 18 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ 15:45 ] [ محمد حاجی حسین ]

 
جام جم آنلاين: مغازه‌دار سبزواري كه همراه چهار نفر از دوستانش اقدام به حفر تونل در مغازه‌اش كرده بود تا يك گنج قديمي را بيابد، درپي ريزش تونل همراه آنها مدفون شد اما آتش‌نشان‌ها توانستند جان چهار نفر را نجات دهند.

به گزارش جام‌جم، روز جمعه گذشته مردي هنگام مراجعه به مغازه‌اش در بازار سرپوشيده سبزوار مشاهده كرد مغازه يكي از همسايه‌ها تخريب شده و صداي ناله چند نفر از آنجا شنيده مي‌شود.

مرد همسايه وقتي به مغازه نزديك شد، ديد تونلي درون مغازه حفر شده و مرد مغازه‌دار و 4 مرد غريبه درون آن گرفتار شده‌اند. با تماس مرد همسايه با سامانه 125 آتش‌نشاني، آتش‌نشان‌ها و گروه‌هاي امداد و نجات عازم محل حادثه شدند و پس از چند ساعت عمليات نفسگير در ميان تلي از خاك و آجر 4 نفر را در حالي كه يكي از آنها بشدت زخمي شده بود، نجات دادند. مرد مصدوم نيز به يكي از مراكز درماني شهر انتقال يافت.

كشف جسد يك مرد از زير آوار

عمليات نجات امدادگران براي بيرون آوردن پنجمين نفر از درون تونل حفر شده مغازه همچنان ادامه يافت اما اين كار چند ساعت به طول انجاميد و سرانجام جسد بي‌جان مرد جوان كه در عمق تونل قرار داشت بيرون آورده شد.

با هماهنگي قضايي جسد مرد جوان به پزشكي قانوني منتقل شد و با تشكيل پرونده قضايي در اين رابطه سه مرد نجات يافته نيز براي تحقيقات به پليس آگاهي سبزوار انتقال يافتند.

اين افراد در بازجويي مقدماتي اظهارات متناقضي را بيان كردند تا اين‌كه در ادامه اعتراف كردند كه در جستجوي يك گنج بوده‌اند كه اين حادثه اتفاق افتاده است.

گرفتارشدگان در تونل

مرد مغازه‌دار ـ كه يكي از متهمان بود ـ در اظهاراتش گفت: مغازه‌ام در بازار قديمي بنا شده است. يكي از دوستانم كه در زمينه حفاري‌هاي غيرمجاز فعاليت داشت پس از چند بار مراجعه به مغازه‌ام ادعا كرد در اين مكان مي‌توانيم اشياي قديمي و عتيقه‌اي را كشف كرده و با فروختن آنها پول كلان به دست بياوريم.

وي اضافه كرد: با شنيدن حرف‌هاي دوستم وسوسه شدم تونلي را در مغازه‌ام حفر كنم تا به گنج قديمي دست يابم. بنابراين از دوستم كمك خواستم كه پذيرفت. سپس ماجرا را با چند نفر از دوستانمان در ميان گذاشتيم و پنج نفري قرار شد تونل را حفر كنيم. روز حادثه همگي‌مان از صبح زود وارد مغازه شده و حفر تونل را شروع كرديم. پس از كندن چندين متر از زمين كف مغازه ناگهان تونل ريزش كرد و همگي به درون آن سقوط كرديم.

وي افزود: بسختي به ديواره تونل چسبيده بوديم تا خود را نجات دهيم اما يكي از دوستانم طاقت نياورد و به انتهاي تونل سقوط كرد. در همين حال، با داد و فرياد كمك مي‌خواستيم تا شايد كسي صدايمان را بشنود و نجاتمان دهد.

اين مرد با اشاره به نحوه نجات يافتنشان گفت: در حالي كه با مرگ دست و پنجه نرم مي‌كرديم، يكي از همسايه‌ها صداي ما را شنيد و در تماس بموقع او با سامانه آتش‌نشاني امدادگران ما را نجات دادند.

وي از اين‌كه يكي از دوستانش كه همراه آنها در جستجوي گنج بود در ميان تلي از خاك مدفون شد و جان خود را از دست داد و ديگري كه بشدت مصدوم شده است، ابراز تاسف و پشيماني كرد.

بنا بر اين گزارش، وضعيت عمومي مصدوم حادثه رضايتبخش اعلام شده است و تحقيقات از ديگر افراد بازداشت شده كه در جستجوي گنج بودند ادامه دارد.

[ دو شنبه 18 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ 15:42 ] [ محمد حاجی حسین ]
جام جم آنلاين: مرد جواني كه با جعل فیش و چک های بانکی اقدام به كلاهبرداري از شهروندان كرده بود، دستگير شد.

به گزارش روز دوشنبه جام جم آنلاين از پليس آگاهي تهران بزرگ، در ساعت 11:30 پنجشنبه 14 ارديبهشت سال جاري مأموران کلانتری 103 گاندی از طریق مرکز فوریت های پلیسی از دستگیری فردی در داخل یک واحد تجاری صرافی در خیابان میرداماد اطلاع پیدا کردند.

با حضور ماموران کلانتری در محل صرافی و انجام تحقیقات مقدماتی ، صاحب صرافی عنوان کرد که فرد دستگیر شده قصد داشته تا با جعل یک فقره فیش بانکی به مبلغ 51 میلیون تومان ، اقدام به دریافت مبلغ 30 هزار دلار از آنها نماید.

با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور شعبه 13 بازپرسی دادسرای ناحیه 13 تهران ، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار تیم مبارزه با کلاهبرداری پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

کارآگاهان پایگاه سوم در اولین مرحله به تحقیق از محل دستگیری متهم پرداختند ؛ در تحقیقات از کارکنان صرافی مشخص شد که متهم به هویت «رها.ن» 26 ساله، در ساعت 11 روز پنجشنبه 14 ارديبهشت به صرافی مراجعه و پس از درخواست خرید مبلغ 30 هزار دلار ، از سوی کارکنان صرافی شماره حساب بانکی متعلق به صرافی به وی داده شده تا او مبلغ 51 میلیون تومان را در شعبه بانکی خیابان میرداماد ، به حساب واریز نماید که پس از مدتی ، این شخص در حالیکه یک فیش بانکی به مبلغ 51 میلیون تومان در دست داشته و مدعی واریز این مبلغ به شماره حساب شده اما در واقع تنها مبلغ پنج هزار و 100 تومان به شماره حساب بانکی واریز کرده بوده ، مجددا به صرافی مراجعه و درخواست دریافت مبلغ 30 هزار دلار را نموده است.

کارکنان صرافی در خصوص نحوه اطلاع از مجعول بودن فیش بانکی به کارآگاهان اظهارداشتند: ما طبق روال همیشگی کار ، ابتدا واریز پول به حساب را از طریق بانک تأییدیه گرفته و پس از تأیید، اقدام به تحویل پول ، دلار و ارز خارجی به مشتری می نمائیم در این مورد نیز ما همین کار را کرده و قبل از تحویل مبلغ 30 هزار دلار ، ابتدا با بانک تماس گرفته اما متصدی بانک با وجود تأیید شماره فیش بانکی عنوان داشت که مبلغ واریزی 51 میلیون تومان نیست بلکه مبلغ پنج هزار و 100 تومان می باشد که بلافاصله ما نیز این فرد را دستگیر و به 110 زنگ زدیم.

آغاز تحقیقات از متهم 

متهم به هویت «رها.ن» در اظهارات اولیه منکر هرگونه اقدام به جعل فیش بانکی گردید و مدعی شد که وی هیچ مراجعه ای به شعبه بانکی نداشته است که در ادامه و با بررسی تصاویر بدست آمده از دوربین های مداربسته های بانکی ، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که متهم در تاريخ دوم ارديبهشت سال جاري به شعبه بانک خیابان میرداماد مراجعه داشته و اظهارات وی اساسا کذب است.

در ادامه تحقیقات و در بازرسی از وسایل همراه متهم ، کارآگاهان موفق به کشف ابزار مورد استفاده در جعل سند شدند که با پیدا شدن این اسناد و مدارک و با توجه به قطعی شدن کذب بودن اظهارات اولیه ، به ناچار لب به اعتراف گشود و در اعترافات اولیه عنوان داشت که قصد داشته تا پس از دریافت مبلغ 30 هزار دلار از کشور خارج شده و اقدام به خرید البسه و وارد کردن آنها به کشور نماید.

شناسایی دو مالباخته دیگر در پرونده

همزنان با تحقیقات کارآگاهان و اعتراف صریح متهم به جعل فیش بانکی ، کارآگاهان موفق به شناسایی مالباخته دیگری شدند که متهم با دادن چک بین بانکی مجعول ، اقدام به کلاهبرداری و دریافت 115 میلیون تومان از وی کرده بود.

با شناسایی مالباخته دوم و حضور وی در پایگاه سوم پلیس آگاهی ، متهم بلافاصله از سوی این شخص مورد شناسایی قرار گرفت ؛ مالباخته پس از شناسایی متهم ، در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: چند روز پیش متهم با مراجعه به محل کار من و طرح این ادعا که وارد کننده لباس های خارجی از کشور ترکیه می باشد ، در دو نوبت مبلغ 115 میلیون تومان از من دریافت و در ازای دریافت این مبلغ ، یک فقره چک بین بانکی به مبلغ 115 میلیون تومان به من تحویل داد اما زمانی که برای نقد کردن چک به شعبه بانکی مراجعه نمودم ، در کمال تعجب به من اعلام شد که این چک تقلبی بوده و جعل شده است.

همزمان با شناسایی دومین مالباخته، کارآگاهان در تحقیقات خود موفق به شناسایی فرد دیگری شدند که متهم با استفاده از چک بین بانکی مجعول اقدام به کرایه یک دستگاه خودرو سواری هیوندا سانتافه کرده بود.

با شناسایی شاکی سوم پرونده و در ادامه تحقیقات مشخص شد که متهم به بهانه کرایه دستگاه خودرو مدل بالا به شرکت کرایه خودرو مراجعه و با ارائه شناسنامه و یک فقره چک مجعول 60 میلیون تومانی ، اقدام به تحویل یک دستگاه خودرو سانتافه کرده است.

ريیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ در ادامه اعلام این خبر با توصیه به واحدهای تجاری و اقتصادی، گفت: انجام اقدامات ایمنی و رعایت احتیاط در زمان انجام معاملات بانکی و مالی می تواند مجرمان را در ارتکاب جرایم ناکام گذاشته و حتی به مانند این پرونده باعث دستگیری متهم و شناسایی تعداد دیگری از مالباختگان شود لذا از کلیه شهروندان محترم بویژه افراد شاغل در زمینه معاملات مالی و بانکی توصیه می شود که قبل از هرگونه خرید و فروش بویژه به شیوه چک و یا اسناد بین بانکی ، از واریز مبلغ مورد نظر خود اطمینان کامل کسب نموده و در حد امکان از انجام معاملات خود در قالب چک های بین بانکی در زمانی که امکان تأیید صحت اسناد مالی از سوی شعبات بانکی وجود ندارد ، خودداری کرده و از دیگر تسهیلات بانکی از قبیل انتقال وجوه با استفاده از کارت های عابر بانک استفاده نمایند که در این خصوص نیز توصیه می شود که مشخصات صاحب کارت با فرد مراجعه کننده جهت انجام معاملات ، به دقت مورد مطابقت قرار بگیرد.

سرهنگ حسین خان بابایی افزود: نظر به احتمال افزایش دیگر جرایم ارتکابی از سوی متهم و افزایش مالباختگانی که بدین شیوه مورد کلاهبرداری قرار گرفته باشند ، قرار قانونی از سوی مقام محترم قضایی برای متهم پرونده صادر و تحقیقات تکمیلی جهت شناسایی دیگر مالباختگان در دستور کار کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است لذا از کلیه مالباختگانی که بدین شیوه مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند دعوت می شود تا جهت شناسایی متهم و طرح شکایات خود به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران واقع در خیابان سهروردی شمالی ـ خیابان خرمشهر ـ میدان نیلوفر مراجعه نمایند.

 
[ دو شنبه 18 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ 15:41 ] [ محمد حاجی حسین ]

 

جام جم آنلاين: 9 قاچاقچی حرفه ای ماده مخدر شیشه سحرگاه امروز در زندان به دار مجازات آویخته شدند.

احکام اعدام این 9 قاچاقچی در جریان رسیدگی به دو پرونده جداگانه صادر شده بود.

در یکی از این پرونده ها ، در پی دستگیری چند فروشنده مواد مخدر ماموران اطلاع پیدا کردند که چند قاچاقچی یک محموله 500 کیلوگرمی شیشه را به طرز ماهرانه ای در درون محموله قطعات پیش ساخته سنگی ارسالی به یکی از کشورهای جنوب شرقی آسیا قرار داده و در حال ارسال آن بودند.

محموله موصوف در سه کانتینر پس از انتقال به بندرعباس از طریق گمرک شهید رجایی به کشتی منتقل که بعد از اطلاع، کشتی موصوف به گمرک عودت و محموله مواد مخدر شیشه از آن کشف شد.

در پی تکمیل تحقیقات و ارسال پرونده به دادگاه انقلاب اسلامی ، شعبه رسیدگی کننده قاچاقچیان یاد شده به اسامی «رضا گلشنی»، «ابوالفضل نوروزی»، «مجید حیدرخانی»، «مجید دوستی»، «مجید ماندهی»، «علی علایی» و «بابک پرآورزر» را به اعدام محکوم کرد.

همچنین در پرونده دیگری از دو برادر به اسامی «بهمن» و «بهزاد» به اتهام ساخت 212 کیلو و 610 گرم مواد روانگردان شیشه تحت تعقیب قرار گرفتند که در تحقیقات بعدی از محل زندگی آنان اين مواد، کشف شد که شعبه دادگاه انقلاب اسلامی پس از رسیدگی ، نامبردگان را به اعدام محکوم کرد.

رسیدگی به اتهامات این افراد با حضور وکلای آنان انجام شد و بنا به آرای صادره ، تمامی اموال محکومان یاد شده از جمله دهها دستگاه خودروی گرانقیمت نیز که از محل قاچاق مواد مخدر تهیه شده بود، به حکم دادگاه مصادره شد.

این گزارش همچنین حاکیست در پی صدور احکام یاد شده ، محکومان مذکور تقاضای عفو داشتند که پس ار رسیدگی تقاضای عفو آنان نیز رد شده بود.(مهر)

 
[ دو شنبه 18 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ 15:40 ] [ محمد حاجی حسین ]
جام جم آنلاين: فرمانده انتظامي تهران بزرگ از كاهش 50 درصدي كشفيات محصولات ضدفرهنگي نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

سردار حسين ساجدي‌نيا ضمن اشاره به برخورد و دستگيري تكثير و توزيع‌كنندگان محصولات ضد فرهنگي در قالب طرح امنيت محله محور، از امحاي مقادير قابل توجه‌اي الواح فشرده مستهجن،‌مبتذل و غيرمجاز خبر داد.

وي از دستگيري 74 تكثير كننده، توزيع كننده و قاچاقچي محصولات ضد فرهنگي خبر داد و گفت: اين طرح فاز جديدي از اجراي طرح امنيت محله محور و امنيت اخلاقي در تهران بزرگ است.

رييس پليس پايتخت افزود: يكي از دغدغه‌هاي اصلي شهروندان تهراني برخورد با محصولات ضد فرهنگي و مستهجن است كه در اين راستا، مجموعه پليس تهران بزرگ با همكاري ستاد حمايت و صيانت از محصولات فرهنگي وزارت ارشاد، اقدام به اجراي طرح برخورد با توليدكنندگان و قاچاقچيان الواح فشرده مبتذل و مستهجن كرد.

سردار ساجدي نيا اضافه كرد: در آغاز سال جديد پليس تهران بزرگ براي پاسخگويي به مطالبات شهروندان در خصوص اجراي طرح امنيت اخلاقي ظرف 24 ساعت گذشته موفق شده است 47 فروشگاه و مغازه را كه به صورت پنهاني اقدام به تهيه و تكثير الواح فشرده مبتذل و مستهجن مي‌كردند، را پملپ كرده و در اين خصوص 74 نفر كه در اين رابطه فعاليت داشتند را بازداشت و براي تحقيقات به مرجع قضايي معرفي كند.

وي با اشاره به اينكه كشفيات پليس در اين راستا نسبت به مدت مشابه كاهش 50 درصد داشته است، گفت: اين كاهش نشان مي‌دهد كه جرايم در تهران رو به كاهش است چرا كه در بررسي انجام شده در خصوص لوح‌هاي فشرده مشخص مي‌كند كه اكثر محصولات ضد فرهنگي كشف شده كپي‌هاي غير قانوني بوده و لوح اورجينال در ميان كشفيات رو به كاهش است.

فيلم‌هاي اكران‌نشده در ميان الواح كشف شده

رييس پليس پايتخت با اشاره به اينكه طرح مذكور در روزهاي آتي نيز ادامه دارد، افزود: در ميان الواح كشف شده فيلم‌هاي اكران نشده داخلي نيز وجود دارد كه ماموران پليس امنيت عمومي تهران بزرگ با تكثير و توزيع كنندگان اين نوع سي دي‌ها نيز برخورد كرده و پس از دستگيري متهمان آنها را به مرجع قضايي معرفي كرده‌اند.

سردار ساجدي نيا با تاكيد بر اينكه با توزيع كنندگان فيلم‌هاي خصوصي ديگران به شدت برخورد مي‌كند، گفت: توزيع و تكثير فيلم‌هاي خصوص ديگران خلاف است و باعث جريحه‌دار شدن عفت عمومي مي‌شود كه خوشبختانه در چند سال اخير اين جرم كمتر شده و شكايت‌ها نيز در اين خصوص كاهش داشته است.(ايسنا)

 
[ دو شنبه 18 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ 15:37 ] [ محمد حاجی حسین ]

جام جم آنلاين: جانشين فرمانده نيروي انتظامي گفت: طرح برخورد با خرده‌فروشان موادمخدر در چند روز آينده در 10 استان آغاز و سپس به سراسر كشور تعميم مي‌يابد.

سردار احمدرضا رادان گفت: طرح برخورد با خرده‌فروشان مواد مخدر در تهران دستگيري‌هاي خوبي داشته است.

وي با بيان اينكه پليس با موضوع بدپوششي برخورد مي‌كند، با برشمردن مصاديق بدحجابي، افزود: لباس تنگ و چسبان، روسري كه از دو سوي آن موي سر مشخص باشد، مانتوي بالاي زانو و شلوار تنگ از مصاديق بدپوششي است.

جانشين فرمانده نيروي انتظامي درباره پرونده سرقت مجسمه‌هاي تهران نيز گفت:‌ اين پرونده هنوز به نتيجه خاصي نرسيده است.(ايسنا)

[ دو شنبه 18 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ 15:35 ] [ محمد حاجی حسین ]


16 ارديبهشت 1391 - شماره 3402
http://media.farsnews.com/media//8208/Images/jpg/A0020/A0020185.jpg

 

 

 

ارديبهشت 1391 - شماره  روزنامه ی جام جم

لینک دانلود:www.jamejamonline.ir/Media/pdfs/1391/02/15/100811118952.pdf

منبع :روزنامه جام جم

 

 نسخه الکترونیکی  روزنامه :

     

[ شنبه 16 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ 20:51 ] [ محمد حاجی حسین ]

 

آغاز توزیع کارت کنکور ارشد سال 91 دانشگاه آزاد از فردا/ رقابت 622 هزار نفر از پنجشنبه

 

 

خبرگزاری پانا: رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی از آغاز توزیع کارت ورود به جلسه آزمون کارشناسی ارشد این دانشگاه از فردا یکشنبه 17 اردیبهشت ماه خبر داد و گفت: آزمون طی روزهای 21، 22 و 23 اردیبهشت ماه برگزار می شود.عبدالله سجادی جاغرق در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، با اشاره به زمان توزیع کارت ورود جلسه آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد سال 91 اظهار داشت: توزیع کارت ورود به جلسه این آزمون از ساعت 11 صبح فردا یکشنبه 17 اردیبهشت ماه در سایت مرکز آزمون دانشگاه آزاد به نشانی www.azmoon.org آغاز می شود.

وی با بیان اینکه فرایند توزیع کارت ورود به جلسه آزمون ارشد دانشگاه آزاد تا نیم ساعت قبل از برگزاری آزمون ادامه دارد، گفت: داوطلبان این آزمون می توانند در مهلت مقرر با ارائه اطلاعات ثبت نام از جمله شماره پرونده و کد رهگیری کارت ورود به جلسه خود را دریافت کنند.

رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد سال 91 این دانشگاه گفت: آزمون کارشناسی ارشد سال 91 دانشگاه آزاد اسلامی در روزهای پنج شنبه، جمعه و شنبه 21 ، 22 و 23 اردیبهشت ماه سال جاری طی 6 نوبت در سراسر کشور برگزار می شود.

سجادی با اشاره به نحوه نقص کارت آزمون کارشناسی ارشد اظهار داشت: اگر داوطلبان این آزمون در مندرجات کارت ورود به جلسه خود در زمینه اطلاعات بعدی نقص مشاهده کردند می توانند در روز پنجشنبه که اطلاعیه آن در سایتwww.pubr-azmoon.com منتشر می شود به مراکز رفع نقص مراجعه و نسبت به رفع نقص موجود اقدام کنند.

وی با اشاره به رشد 25 درصدی تعداد شرکت کنندگان در سال جاری در این آزمون خاطرنشان کرد: در آزمون کارشناسی ارشد سال 91 دانشگاه آزاد در مجموع 622 هزار و 939 نفر در آزمون امسال شرکت کرده اند که این تعداد نسبت به سال گذشته 25 درصد افزایش داشته است.

رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: آزمون کارشناسی ارشد نوبت صبح رأس از ساعت 8 صبح و آزمون نوبت عصر در ساعت 16 آغاز می شود و لازم است داوطلبان یک ساعت قبل از آزمون در جلسه حاضر باشند.

وی گفت: در آزمون سال های گذشته حدود 400 دفترچه سوال طراحی می شد و در واقع برای هر فرد با گرایش خاص دفترچه تولید می شد که این تنوع برای داوطلبان مشکل ایجاد می کرد و فرایند تولید دفترچه را با سختی مواجه کرده بود که ما با دعوت از کارشناسان دفترچه ها را تجمیع کردیم و امسال به جای 400 دفترچه 130 دفترچه سوال توزیع خواهد شد.

به گفته سجادی در آزمون کارشناسی ارشد سوالات به صورت تستی و چهار گزینه ای خواهد بود و تنها در تعداد محدودی از رشته های تحصیلی سوالات به صورت تستی – تشریحی و تشریحی کامل است.

رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی از افزایش 31 درصدی تعداد رشته محل های آزمون کارشناسی ارشد سال 91 خبر داد و گفت: در آزمون امسال 504 رشته محل افزوده شده است و در مجموع 2 هزار و 155 رشته محل در آزمون کارشناسی ارشد امسال وجود دارد.

وی تأکید کرد: همچنین در آزمون کارشناسی ارشد سال جاری 339 رشته وجود دارد که در مقایسه با سال گذشته 61 درصد افزایش داشته است.

 

[ شنبه 16 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ 12:41 ] [ محمد حاجی حسین ]
 
 
 
 
 
 

 

 

http://www.uplods.com/images/lotfan_20be_20edameh_20matlab_20beravid%5B1%5D.gif

 

 

 

 


ادامه مطلب
[ جمعه 15 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ 1:22 ] [ محمد حاجی حسین ]

14 ارديبهشت 1391 - شماره 3401
http://media.farsnews.com/media//8208/Images/jpg/A0020/A0020185.jpg

 

 

 

ارديبهشت 1391 - شماره  روزنامه ی جام جم

لینک دانلود:www.jamejamonline.ir/Media/pdfs/1391/02/13/100810945987.pdf

منبع :روزنامه جام جم

 

 نسخه الکترونیکی  روزنامه :

       

توجه:ضمیمه ی امروز تپش می باشد و دوستانی که علاقه به اخبار حوادث دارند ضمیمه ی امروز جام جم را از دست ندهند...

[ پنج شنبه 14 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ 17:33 ] [ محمد حاجی حسین ]

جام جم آنلاين: دو مرد مسلح كه با ورود به طلافروشي در قرچك ورامين، صاحب مغازه را بيهوش و ميليون‌ها تومان طلا را سرقت كرده بودند، تحت تعقيب پليس قرار گرفتند.

به گزارش «جام‌جم»، صبح سه‌شنبه همين هفته مرد طلافروشي در حال چيدن طلاهاي ويترين مغازه‌اش در زيباشهر قرچك ورامين بود كه دو مرد به عنوان مشتري خواستند وارد طلافروشي شوند.

در اين هنگام مرد طلافروش از مشتريان خواست چند دقيقه‌اي منتظر بمانند تا او طلا‌ها را در ويترين بچيند، اما يكباره دو مرد مشتري در حالي كه سلاح به دست و نقاب به چهره داشتند، وارد مغازه شدند و با تهديد سلاح از طلافروش خواستند طلاهاي موجود در مغازه‌اش را به آنها تحويل دهد.

مرد مغازه‌دار خواست با داد و فرياد تقاضاي كمك كند، اما مردان مهاجم به سمت او حمله‌ور شده و به چشمان وي اسپري پاشيدند.

مقابله طلافروش با دزدان

سارقان، مرد مغازه‌دار را كه توان مقابله با آنها را نداشت، به كناري پرت كردند و با شكستن ويترين مغازه، طلاهاي موجود در آن را دزديدند سپس با زدن شوكر به گردن طلافروش، او را بيهوش و در انباري مغازه زنداني كردند.

دزدان نقابدار با سرقت طلا‌ها ـ كه ميليون‌ها تومان ارزش داشت ـ در حال فرار از طلافروشي بودند كه همسايه‌هاي طلافروش متوجه ماجرا شده و خواستند راه آنها را سد كنند كه در همين موقع سارقان با شليك چند تير هوايي با يك خودرو فرار كردند.

در اين مرحله ماموران كه از طريق همسايه‌هاي طلافروش در جريان سرقت قرار گرفته بودند، عازم محل حادثه شدند و مرد طلافروش را كه بيهوش در انباري مغازه افتاده بود، به يك مركز درماني منتقل كردند.

بنابر اين گزارش، با تشكيل پرونده قضايي در اين رابطه تحقيقات ويژه پليس براي دستگيري سارقان مسلح و كشف طلاهاي مسروقه از طلافروشي آغاز شده است.

[ پنج شنبه 14 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ 17:30 ] [ محمد حاجی حسین ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

وبلاگ احج (انجمن حقوقدانان جوان ) به بررسی و تحلیل آخرین اخبار و مطالب و ارائه مقالات حقوقی از اساتید و پژوهشگران حقوقی می پردازد و از نظرات خوانندگان در این زمینه استقبال می نماید که توسط محمد حاجی حسین فارغ التحصیل رشته ی حقوق راه اندازی شده و این وبلاگ طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند. با تشکر از انتخاب شما
موضوعات وب
لینک های مفید

سایت مجلس شورای اسلامی

امکانات وب
حق بالاتر از قانون است(ضرب المثل روسی

ابزار هدایت به بالای صفحه

با تشکر از بازدید شما. موفق باشید