به وبلاگ تخصصی حقوقی احج خوش امدید.احج مخفف انجمن حقوقدانان جوان میباشد و معنای خاص دیگری ندارد وبلاگ احج به بررسی و تحلیل آخرین اخبار و مطالب و ارائه مقالات حقوقی از اساتید و پژوهشگران حقوقی می پردازد و از نظرات خوانندگان در این زمینه استقبال می نماید که توسط محمد حاجی حسین فارغ التحصیل رشته ی حقوق راه اندازی شده .با تشکر از بازدید شما وبلاگ تخصصی حقوقی احج
وبلاگ تخصصی حقوقی احج
اخبار و روزنامه و مقالات و دانلود نرم افزارهای حقوقی 
قالب وبلاگ
مدیر وبلاگ(محمد حاجی حسینی
اخرین نوشته های وبلاگ احج
سایتها و وبلاگهای حقوقی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ahaj و آدرس ahaj.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نظر سنجی در مورد عملکرد وبلاگ
قرآن آنلاین




در اين وبلاگ
در كل اينترنت

باسمه تعالي 

به موجب تصميم شوراي اجرايي اسكودا سوالات آزمون ورودي ۱۳۹۰

 كانونهاي وكلاي دادگستري ايران در سايت اسكودا منتشر مي شود.

گزينه صحيح در پاسخها باحروف درشت تر( فونت درشت) مشخص شده است.


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 29 دی 1390برچسب:, ] [ 11:6 ] [ محمد حاجی حسین ]

تاريخ : سه شنبه هفتم دی 1389حسب اعلام مركز فوريتهاي پليسي 110 مبني بر وقوع بزه منكراتي واحدانتظامي به محل معرفي شده اعزام و مرتكبين بزه فعل حرام به كلانتري مربوطه دلالت و مراتب به مديريت محترم مبارزه با مفاسد اجتماعي قزوين اعلام شد . با توجه به اينكه موضوع حادث در وقت غير اداري صورت گرفته بود مراتب فوراً به قاضي كشيك اعلام و ايشان نيز دستور تكميل پرونده و بازداشت متهمين را به مدت 24 ساعت صادر نمودند . در تحقيق از متهمين و انگشت نگاري از آنها مشخص شد هر سه متهم داراي پيشينه كيفري هستند . 


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 29 دی 1390برچسب:, ] [ 11:4 ] [ محمد حاجی حسین ]

 


مقدمه
نفقه عبارتست از همه‌ی نیازهای متعارف و متناسب با وضعیت زن از قبیل مسکن. البسه. غذا. اثاث منزل و هزینه‌های درمانی و بهداشتی و هر آنچه را به صورت عادت یا احتیاج لازمه‌ی زندگی وی باشد.
البته قانون میزان دقیقی برای نفقه مشخص نکرده و بیان نکرده که مثلا نفقه ی روزانه‌ی زن بیست هزار تومان باشد بلکه نفقه را بر مبنای نیازهای متعارف و متناسب با وضعیت زن و منطبق با عرف زمان و مکان زندگی زوجین دانسته است.
اگر چه در قانون مدنی و کیفری ایران نسبت به پرداخت نفقه تاکید بسیاری شده است تا به این وسایل مردان ملزم به پرداخت حق و حقوق شرعی و قانونی همسر خود باشند اما در مواردی نیز به آنها اجازه داده شده است که از پرداخت آن خودداری کنند و مهمترین چراغ سبز قانون مدنی برای ندادن نفقه به زن ماده ی 1108 ق. م است که میگ.ید هرگاه زن بدون مانع مشروع از ادای وظایف زوجیت امتناع کند مستحق نفقه نخواهد بود .
طبق این ماده عدم تمکین مجوزی برای ندادن نفقه است البته تمکین تابع عرف اقوام و نزدیکان است .
در اصطلاح قانونی یا حقوقی تمکین عبارتست از براوردن نیازهای شوهر و اجابت کردن خواسته های مشروع او .یکی از موارد داشتن رابطه ی زناشویی است که در این مورد تنها به جز موارد خاص شرعی و بیماری یا درخواست های خلاف شوون اخلاقی یا مغایر با سلامت جسم و روح زن باید با همسر خود تمکین کند .

ادامه مطلب
[ پنج شنبه 29 دی 1390برچسب:, ] [ 11:3 ] [ محمد حاجی حسین ]

به طور کلی می‌توان گفت که خشونت خانگی سوءاستفاده از قدرت و ایجاد کنترل بر دیگری است که با خشونتگر رابطه نزدیک دارد. اگرچه خشونت خانگی می‌تواند علیه مردان هم صورت گیرد ولی این مساله به ندرت دیده شده که مردان در خانه مورد خشونت قرار گیرند؛ به‌خصوص در جوامع سنتی مردسالا‌ر. به همین دلیل تمرکز ما روی خشونت خانگی علیه زنان در محیط خانه است.


تحقیقات انجام شده مهمترین دلا‌یل وجود خشونت خانگی را فرهنگ خاص مردم، تعصبات کور و بی‌مورد، برداشت‌های نادرست و تفسیرهای غلط از مبانی مذهبی و اخلا‌قی، مردسالا‌ری و دید ریاست‌مابی مردان در خانه و عدم آگاهی زنان نسبت به حقوق انسانی خودشان دانسته است.


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 29 دی 1390برچسب:, ] [ 11:2 ] [ محمد حاجی حسین ]

سوال: اینجانب در سال 89 یک واحد آپارتمان خریداری نمودم که اجاره به شرط تملیک بود. بعد از گذشت یکسال متوجه شدم که فروشنده برگه ای که به بنده داده است صورتجلسه تحویل آپارتمان از شرکت تعاونی می باشد و برگه واگذاری ندارد. پس از مراجعه به شرکت تعاونی متوجه شدم که فروشنده حق فروش و واگذاری ملک مورد معامله را نداشته است. حالا بنده دادخواستی مبنی بر فسخ قولنامه بدلیل اینکه فروشنده رسما مالک ملک مورد معامله نمی باشد به دادگاه ارائه نموده ام می خواهم بدانم آیا رای به نفع من خواهد بود یا نه؟


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 29 دی 1390برچسب:, ] [ 11:1 ] [ محمد حاجی حسین ]

آیا می‌دانید؟

1)عوامل توليد،‌ تكثير و توزيع آثار سمعي و بصري مستهجن حسب مورد به مجازات مفسد في‌الارض، حبس، شلاق، جزاي نقدي، ضبط تجهيزات مربوطه و محروميت از حقوق اجتماعي محكوم مي‌گردند؟

2)نگهداري نوار،‌ ديسكت و لوح‌هاي فشرده مستهجن و مبتذل جرم بوده و دارنده به مجازات جزاي نقدي و ضبط تجهيزات مربوطه محكوم مي‌گردد؟

3)عامل انتشار آثار مستهجن و مبتذل از طريق سايت‌هاي كامپيوتري و و بلوتوث به مجازات شلاق (30 تا 74 ضربه) و جزاي نقدي (10 تا 50 ميليون ريال) و محروميت از حقوق اجتماعي (2 تا 5 سال) محكوم مي‌گردند؟


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 29 دی 1390برچسب:, ] [ 11:0 ] [ محمد حاجی حسین ]

چندی قبل مردی به مأموران پلیس مراجعه کرد و مدعی شد اموال قیمتیاش از خانه به سرقت رفته است. وقتی مأموران در محل حاضر شدند، دریافتند سارق یک آشناست و قبلاً به این خانه رفت و آمد داشته است، چرا که قفلها بدون هیچ فشاری و با کلید باز شده و دزد مستقیم به سراغ محل نگهداری جواهرات رفته، هر چند مرد شاکی نتوانست مظنونی را معرفی کند اما مأموران تحقیقات خود را همچنان ادامه دادند، تا این که چند روز بعد، شادی دختر مرد شاکی به پلیس مراجعه کرد و گفت میداند سارق جواهرات کیست، این دختر گفت: مدتی قبل با پسر جوانی به نام فردین در چت روم آشنا شدم، ما هر شب از طریق اینترنت با هم چت میکردیم و در این مدت فردین به من ابراز علاقه میکرد و میگفت من همان دختری هستم که او به دنبالش بوده است و تمام مشخصات دختر مورد علاقهاش را دارم. ما چندین بار بیرون با هم قرار گذاشتیم و همدیگر را دیدیم، تا این که یک روز وقتی پدر و مادرم در خانه نبودند من فردین را به خانه دعوت کردم.


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 29 دی 1390برچسب:, ] [ 10:59 ] [ محمد حاجی حسین ]

 

نام من مجید است. شش فقره سابقه دارم که به خاطر جرم‌‌هایی مثل سرقت، اعتیاد، حمل حشیش، هروئین و یا حمل چاقو بوده و برای هر یک مدتی حبس داشته‌‌ام، برای بعضی غیر از حبس جریمه مالی هم پرداخت کرده‌‌ام. سابقه آخرم قبل از این دفعه مربوط می‌‌شد به انجام آزار جنسی با چند کودک که به تازگی از زندان آزاد شده‌‌ام و این در حالی است که اکنون فقط 21 سال دارم.

در دوران مدرسه توسط یکی از همکلاسی‌‌هایم به نام امید که الآن نمی‌‌دانم کجاست و چه شغلی دارد به دفعات و می‌‌شود گفت هر روز مورد آزار جنسی واقع می‌‌شدم ولی چون قلدر مدرسه و چند سال از من بزرگتر بود نمی‌‌توانستم کاری کنم. ولی ای کاش پند می‌‌گرفتم..
ادامه مطلب
[ پنج شنبه 29 دی 1390برچسب:, ] [ 10:58 ] [ محمد حاجی حسین ]
صفحه قبل 1 ... 90 91 92 93 94 ... 100 صفحه بعد
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

وبلاگ احج (انجمن حقوقدانان جوان ) به بررسی و تحلیل آخرین اخبار و مطالب و ارائه مقالات حقوقی از اساتید و پژوهشگران حقوقی می پردازد و از نظرات خوانندگان در این زمینه استقبال می نماید که توسط محمد حاجی حسین فارغ التحصیل رشته ی حقوق راه اندازی شده و این وبلاگ طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند. با تشکر از انتخاب شما
موضوعات وب
لینک های مفید

سایت مجلس شورای اسلامی

امکانات وب
حق بالاتر از قانون است(ضرب المثل روسی

ابزار هدایت به بالای صفحه

با تشکر از بازدید شما. موفق باشید