به وبلاگ تخصصی حقوقی احج خوش امدید.احج مخفف انجمن حقوقدانان جوان میباشد و معنای خاص دیگری ندارد وبلاگ احج به بررسی و تحلیل آخرین اخبار و مطالب و ارائه مقالات حقوقی از اساتید و پژوهشگران حقوقی می پردازد و از نظرات خوانندگان در این زمینه استقبال می نماید که توسط محمد حاجی حسین فارغ التحصیل رشته ی حقوق راه اندازی شده .با تشکر از بازدید شما وبلاگ تخصصی حقوقی احج
وبلاگ تخصصی حقوقی احج
اخبار و روزنامه و مقالات و دانلود نرم افزارهای حقوقی 
قالب وبلاگ
مدیر وبلاگ(محمد حاجی حسینی
اخرین نوشته های وبلاگ احج
سایتها و وبلاگهای حقوقی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ahaj و آدرس ahaj.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نظر سنجی در مورد عملکرد وبلاگ
قرآن آنلاین




در اين وبلاگ
در كل اينترنت
جام جم آنلاين: رييس پليس امنيت عمومي تهران بزرگ از شناسايي و دستگيري چهار تن از اراذل و اوباش جنوب تهران در طرح پاکسازي مناطق آلوده خبر داد.

به گزارش روز جمعه جام جم آنلاين به نقل از پايگاه پليس، رييس پليس امنيت عمومي تهران بزرگ گفت: با شکايت شهروندان تهراني ساکن محله هاي جنوبي تهران به ماموران پليس امنيت عمومي تهران بزرگ مبني بر تردد و فعاليت مجرمانه چهار تن از اراذل و اوباش سابقه دار در اين محله ها اقدامات ماموران اين يگان آغاز شد.

وي افزود: با شناسايي محل هاي جرم خيز و اماکني که امکان حضور و تردد متهمان در آن مناطق مي رفت، روز گذشته پليس موفق به شناسايي آنها شده و مشخص شد که اين افراد به اتهام ايجاد اخلال در نظم عمومي و قدرت نمايي با سلاح سرد مدتي در زندان به سر برده اند اما اکنون پس از رهايي نيز اقدام به خلافکاري هاي خود مي کنند.

سرهنگ عليرضا محرابي اظهارداشت: متهمان مذکور که «مهدي»، «عليرضا»، «ابوالفضل» و «حسن» نام داشتند، با تهديد سلاح باعث رعب و وحشت شهروندان شده که همين امر دليل تماس شهروندان به پليس بوده است.

رييس پليس امنيت عمومي تهران بزرگ افزود: با تلاش ماموران پايگاه چهارم پليس امنيت تهران بزرگ، اين افراد به اتهام شرارت، درگيري، حمل سلاح سرد، ايجاد رعب و وحشت در ميان شهروندان و اخلال در نظم عمومي، بازداشت و پس از اعتراف به جرايم خود به دادسرا معرفي شد.

[ جمعه 26 خرداد 1391برچسب:, ] [ 16:44 ] [ محمد حاجی حسین ]
همشهری آنلاین:
فرمانده انتظامی تهران بزرگ از دستگیری چهار عامل اصلی ارتکاب پارک طالقانی خبر داد.

ایسنا نوشت: سردار حسین ساجدی نیا صبح روز چهارشنبه در حاشیه مراسم امحای سی دی‌های غیر مجاز و مبتذل با اعلام خبر دستگیری عاملان اصلی حادثه پارک طالقانی گفت: چهار نفر از عاملان اصلی ارتکاب حادثه پارک طالقانی گفت: یکی دو نفر از افرادی که به این عاملان اصلی نیز کمک کرده بودند نیز دستگیر شدند.

فرمانده تهران بزرگ با بیان اینکه افراد دستگیرشده دارای سابقه بودند گفت: متاسفانه اکثر این افراد جوان بودند.

ساجدی‌نیا با بیان اینکه این افراد برای سیر مراحل قانونی به مراجع‌قضایی تحویل داده شده‌اند، گفت: امیدواریم با حکم مناسب با این افراد برخورد شود تا عاقبت این افراد درس عبرتی برای دیگران شود.

وی با بیان اینکه شاید پلیس در همه جا حضور نداشته باشد گفت: اما پلیس در امر پیشگیری و پس از آن پیگیری، سریعا عمل خواهد کرد.

ساجدی نیا در مورد امنیت پارک‌ها نیز به فعالیت گسترده پلیس پارک و کوهستان اشاره کرد و گفت: پلیس در همه جا حاضر است اما گاها افراد ناهنجار دست به اقداماتی می‌زنند و موجب ناراحتی مردم می‌شوند اما پلیس قاطعانه با آنان برخورد خواهد کرد و امیدواریم دیگر شاهد بروز چنین حوادثی نباشیم.

وی در ادامه به کشف و ضبط بیش از 4،5 میلیون سی دی غیر مجاز و مستهجن و همچنین بازی‌های غیر مجاز اشاره کرد و گفت: در راستای ادامه اجرای طرح‌های امنیت محله محور، برخورد با تولید، توزیع و فروشندگان سی دی غیرمجاز و لوح‌های فشرده در دستور کار قرار گرفت.

[ پنج شنبه 25 خرداد 1391برچسب:, ] [ 19:13 ] [ محمد حاجی حسین ]
جام جم آنلاين: با تلاش ماموران فرمانده انتظامي شهرستان فلاورجان فردي كه با رمالي و دعانويسي به منظور برآورده كردن حاجات اقدام به كلاهبرداري از مردم مي كرد، ‌شناسايي و دستگير شد.

به گزارش روز چهارشنبه جام جم آنلاين به نقل از پايگاه پليس، سرهنگ محمدرضا خدادوست گفت: در پي كسب خبري مبني بر كلاهبرداري فردي به نام «محمد.الف» به بهانه رمالي و دعانويسي با ادعاي برآورده كردن حاجات ، ماموران اين فرماندهي بلافاصله با هماهنگي مقام قضايي وارد محل سكونت وي شده و در يك عمليات غافلگيرانه متهم را در حالي كه مشغول دعانويسي براي يكي از مشتريانش بود، دستگير كردند.

وي با بيان اينكه ماموران در بازرسي از منزل اين متهم مقداري آلات و ادوات رمالي و دعانويسي كشف و ضبط كردند، افزود: متهم پس از دستيگري به چندين فقره كلاهبرداري از مرم با شيوه رمالي و ادعاي برآورده كردن حاجات اقرار كرد كه پيگيري هاي لازم براي شناسايي مالباختگان و سو استفاده قرار گرفتگان اين رمال شياد در دستور كار قرار گرفت.

فرمانده انتظامي شهرستان فلاورجان از افرادي كه مورد سوءاستفاده متهم قرار گرفته و از آنها كلاهبرداري شده خواست تا براي تكميل پرونده و شكايت از متهم به پليس آگاهي اين شهرستان مراجعه كنند.

سرهنگ خدادوست خاطرنشان كرد: بارها از شيوه هاي مختلف به مردم اعلام گرديده است كه فريب ادعاهاي اينگونه شيادان را نخورند اما متاسفانه باز مشاهده مي شود كلاهبرداران از سادگي مردم سوء استفاده كرده و با اظهاراتي مثل خبر از آينده ، دعا براي خوشبختي ، باز شدن بخت و... مخاطبان خود را فريب داده و براي دعا نويسي و رمالي مبالغي را از افراد دريافت مي كنند كه لازم است مردم در اين رابطه هوشيارانه تر عمل كنند و بدانند كه براي موفقيت و خوشبختي اين عوامل كارساز نيست بلكه بايستي با تلاش خود فرد و توكل به خدا و با نيت خالصانه و خيرخواهانه قدم در راه سعادت گذاشت.

 
[ چهار شنبه 24 خرداد 1391برچسب:, ] [ 21:50 ] [ محمد حاجی حسین ]
جام جم آنلاين: پليس اطلاعات و امنيت عمومي استان البرز با اجراي طرح بازديد از چايخانه هاي سنتي 63 واحد صنفي متخلف را پلمپ و براي 82 واحد نيز اخطاريه پلمپ صادر شد.

به گزارش روز چهارشنبه جام جم آنلاين به نقل از پايگاه پليس، رييس پليس اطلاعات و امنيت عمومي فرماندهي انتظامي استان البرز گفت: متاسفانه برخي از چايخانه هاي سنتي سطح شهرستان کرج که عمدتا بدون مجوز نيز مي باشند پاتوقي شده است براي افراد لاابالي و اراذل و اوباش که به راحتي در اين چايخانه ها انواع تخلفات را انجام مي دهند.

وي افزود: برخي از چايخانه هاي سنتي به خاطر تردد افراد معتاد و ارذل و اوباش در آنها با به انحراف کشاندن جوانان و نوجوانان به يک تهديد و معضل اجتماعي تبديل شده اند.

سرهنگ حبيب الله صادقي اضافه كرد: در راستاي ارتقاي امنيت اجتماعي و ساماندهي چايخانه هاي سطح شهرستان کرج، طرح برخورد با چايخانه هايي که فاقد مجوز فعاليت هستند و يا اينکه با داشتن مجوز فعاليت در آنها انواع تخلف صورت مي گيرد اجرايي شد.

سرپرست پليس اطلاعات و امنيت عمومي فرماندهي انتظامي استان البرز اظهارداشت: با اجراي اين طرح، تعداد 229 چايخانه در سطح شهرستان کرج مورد بازديد قرار گرفت و از اين تعداد 63 چايخانه متخلف پلمپ و به 82 چايخانه اخطاريه پلمپ صادر شد.

 
[ چهار شنبه 24 خرداد 1391برچسب:, ] [ 21:49 ] [ محمد حاجی حسین ]
جام جم آنلاين: صداي ترمز گوشخراش تريلي همه نگاه‌ها را معطوف به خود كرد. ديگر خودروهاي عبوري نيز با ديدن دودي كه از لاستيك تريلي بلند شده بود بي‌اختيار پاي خود را روي پدال ترمز قرار دادند.

چند نفر سراسيمه به سوي تريلي دويدند. راننده كه مرد ميانسالي بود سرش را در ميان دستانش قرار داده بود و قادر به حرف زدن نبود گويي صحنه‌اي كه با آن روبه‌رو شده بود، چنان او را شوكه كرده بود كه قدرت نداشت سرش را از ميان دستانش بيرون بياورد.

رفته رفته به تعداد جمعيت اضافه مي‌شد، برخي مشغول فيلم گرفتن با تلفن همراهشان بودند و چند نفري نيز مدام سعي مي‌كردند با اورژانس تماس بگيرند.

دقايق به كندي مي‌گذشت، به فاصله كمي از محل تصادف جواني حدودا 28 ساله در حالي كه به شدت زخمي شده بود، جملات نامفهومي را به زبان مي‌آورد.

با رسيدن اولين خودرو گشت، جمعيت راه را باز كردند، افسر جوان با بي‌سيم موضوع تصادف را گزارش كرد و چند دقيقه بعد صداي آژير آمبولانس كه در ترافيك گير افتاده بود، سعي در گشودن راهي براي حضور در صحنه را داشت.

سرانجام با مساعدت ماموران انتظامي آمبولانس در محل تصادف متوقف شد و پيكر نيمه جان جوان روي برانكار قرار گرفت.

 

 


ادامه مطلب
[ یک شنبه 21 خرداد 1391برچسب:, ] [ 14:55 ] [ محمد حاجی حسین ]
جام جم آنلاين: دو كارگر جايگاه سوخت كه اقدام به سرقت كارت سوخت هاي شهروندان در جايگاهها مي كردند، توسط ماموران يگان امداد پليس كرج شناسايي و دستگير شدند.

به گزارش روز شنبه جام جم آنلاين به نقل از پايگاه پليس، فرمانده انتظامي شهرستان کرج گفت: در پي دريافت گزارش هايي مبني بر اينكه افرادي به صورت غير قانوني در اطراف جايگاه هاي سوخت اقدام به فروش بنزين به صورت آزاد مي كنند، موضوع به طور ويژه در دستور كار ماموران انتظامي شهرستان كرج قرار گرفت و تحقيقات در جهت شناسايي متهمان آغاز شد.

وي افزود: ماموران يگان امداد با انجام كارهاي ويژه پليسي، محل مورد نظر را تحت كنترل نامحسوس قرار داده و سرانجام دو متهم را در حال فروش غيرقانوني بنزين در يكي از جايگاههاي سوخت فرديس شناسايي و در يك عمليات غافلگيرانه آنها را شناسايي و دستگير كردند و در بازرسي بدني از آنها تعداد 52 فقره كارت سوخت متعلق به افراد مختلف، دو قبضه چاقو و مقدار سه گرم مواد مخدر از نوع كراك كشف و ضبط شد.

سرهنگ عبدالرضا خيرخواهان اضافه كرد: متهمان دستگير شده به نام هاي «سعيد – ع» و «يوسف – ف» جهت تحقيقات بيشتر در اختيار ماموران كلانتري 23 فرديس قرار گرفتند و در بازجويي ها اعتراف كردند که به مدت چهار ماه است كه در اين کار فعاليت کرده و با سرقت كارت سوخت هاي شهروندان، بنزين موجود در آنها را به فروش مي رساندند.

فرمانده انتظامي شهرستان كرج گفت: در بررسي سوابق متهمان، مشخص شد يكي از آنها به نام «يوسف» سابقه دار بوده و قبلا به اتهام سرقت لوازم داخل خودرو دستگير شده است و همچنين اين افراد در يكي از جايگاه هاي سوخت به عنوان متصدي و كارگر مشغول كار بوده و از همين موقعيت سوء استفاده كرده و كارت سوخت هاي مردم را از جايگاه سوخت سرقت مي كردند.

وي افزود: متهمان در بازجويي هايي تكميلي معترف شدند از زماني كه در جايگاه سوخت مورد نظر مشغول به كار شدند، سرقت كارت سوخت ها را آغاز كرده و در زمان هاي مشخصي بنزين موجود در اين كارت ها را در جايگاه هاي سوخت مناطق مختلف شهر به صورت آزاد به فروش مي رساندند.

سرهنگ خيرخواهان خاطرنشان كرد: با تكميل پرونده و اخذ اعترافات متهمان، موضوع به نظر مراجع قضايي رسيد و متهمان جهت سير مراحل قانوني در اختيار مراجع قضايي قرار گرفتند و كارت سوخت هاي مكشوفه نيز تحويل ستاد سوخت شد.

وي به شهروندان توصيه كرد: در هنگام مراجعه به جايگاه سوخت، پس از استفاده از كارت سوخت و پر كردن بنزين حتما كارت سوخت خود را از محل مربوطه خارج کنيد.

فرمانده انتظامي شهرستان كرج همچنين از شهروندان خواست براي پيشگيري از سوء استفاده متخلفان از كارت سوخت به كارت ها رمز عبور داده شود و جهت امنيت بيشتر در فواصل زماني كوتاه رمز عبور مورد نظر تغيير داده شود.

 
[ یک شنبه 21 خرداد 1391برچسب:, ] [ 14:55 ] [ محمد حاجی حسین ]
جام جم آنلاين: طلافروش ورشكسته كه با همدستي سه مرد، راه يك طلافروش را در يكي از خيابان‌هاي مشهد سد كرده و پس از بي‌هوش كردن او و سرقت چهار كيلو طلا و پول‌هايش متواري شده بود، توسط پليس دستگير شد.

به گزارش جام‌جم، روز اول ارديبهشت امسال يك مرد طلافروش سوار بر خودروي خود پشت چراغ قرمز چهارراه فلاحي منتهي به قاسم‌آباد مشهد بود كه ناگهان دو دستگاه خودروي پرايد رو به روي خودرويش توقف كرده و دو سرنشين آن از خودرو پياده شدند و به سمت او آمدند.

سرقت چهار كيلو طلا

مردان مهاجم بلافاصله وارد خودروي مرد طلافروش شدند و او را بشدت كتك زدند. سپس با چوبدستي شيشه عقب خودرويش را شكستند و با سرقت كيف حاوي چهار كيلو طلا متواري شدند.

در اين هنگام يك مرد رهگذر با ديدن مرد زخمي، بلافاصله موضوع را به مركز فوريت‌هاي پليسي 110 خبر داد. دقايقي بعد با حضور ماموران انتظامي در محل حادثه، مرد زخمي به يكي از مراكز درماني انتقال يافت.

پس از به هوش آمدن اين مرد، او براي تحقيقات به پليس آگاهي استان خراسان رضوي منتقل شد. مرد طلافروش به ماموران گفت: روز حادثه چند دزد به وي حمله كرده و كيف حاوي چهار كيلو طلا و پولش را دزديده‌اند.

در ادامه معلوم شد، طلافروش چهره دو نفر از متهمان را به خاطر سپرده است. به اين ترتيب، چهره‌نگاري رايانه‌اي از متهمان انجام و جستجو براي دستگيري دزدان فراري آغاز شد.

طلافروش ورشكسته، تنها مظنون سرقت

در حالي كه تحقيق در اين ارتباط ادامه داشت، ماموران اطلاع يافتند يكي از دوستان سابق طلافروش كه از مدتي پيش ورشكست شده، درصدد فروش يك محموله طلاست.

طلافروش ورشكسته كه در زاهدان سكونت داشت، تحت تعقيب قرار گرفت تا اين كه مشخص شد، او به مكان نامعلومي رفته است و خانواده‌اش نيز از وي بي‌خبرند.

ماموران در اين مرحله پاتوق‌هاي احتمالي متهم فراري را زير نظر گرفتند تا اين كه اوايل همين هفته با اطلاع از اين كه مرد فراري وارد شهر مشهد شده، او را در يكي از محله‌هاي جنوبي شهر دستگير كردند.

متهم در بازجويي اعتراف كرد نقشه سرقت از مرد طلافروش را طراحي و روز حادثه با همدستي 3 مرد ديگر اجرا كرده است.

 

 


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 18 خرداد 1391برچسب:, ] [ 17:18 ] [ محمد حاجی حسین ]

جام جم آنلاين: پنج عضو يك خانواده كه با سفر به شهر‌هاي مختلف، كيف‌قاپي و كف‌زني مي‌كردند، از سوي پليس آگاهي شاهرود دستگير شدند.

به گزارش جام‌جم، سرهنگ رحمت‌الله طاهري، فرمانده انتظامي شهرستان شاهرود درباره دستگيري اعضاي اين باند سرقت گفت: چند روز پيش ماموران ايستگاه بازرسي شهيد نوري شاهرود به سرنشينان يك دستگاه پرايد با چهار سرنشين زن و يك مرد كه از كرج عازم مشهد بودند، مشكوك شده و خودرو را متوقف كردند.

ماموران در بازرسي از وسايل سرنشينان خودرو شش دستگاه تلفن همراه كشف و ضبط كردند.

طاهري افزود: متهمان بازداشت و براي تحقيقات به پليس آگاهي منتقل شدند.

انكار متهمان

متهمان در بازجويي مقدماتي ادعا كردند گوشي‌هاي تلفن همراه متعلق به خودشان بوده و پليس آنها را به اشتباه دستگير كرده است.

در مرحله بعدي، سوابق كيفري متهمان بررسي و معلوم شد يكي از آنها به نام شهناز، از دزدان سابقه‌دار كرجي است و هشت بار به اتهام كف‌زني و كيف‌قاپي به زندان افتاده است.

در ادامه بازجو يي‌ها نيز مشخص شد افراد بازداشت شده پسر، دو عروس و نوه زن سارق هستند.

به اين ترتيب شهناز (دزد حرفه‌اي) اعتراف كرد با همدستي چهار عضو خانواده‌اش، اموال مردم را دزديده‌اند.

اعتراف زن سارق

متهم گفت: من و اعضاي خانواده‌ام با سفر به شهر‌هاي سمنان، شاهرود، جوين، بجنورد، شيروان، قوچان، نيشابور، بروجرد، انديمشك، اهواز، اصفهان، شيراز، زنجان، قزوين و گنبد از مردم اين شهر‌ها، بيش از 32 فقره كيف‌قاپي و كف‌زني كرده‌ايم.

در پي اعتراف اين متهم، چهار همدست او نيز گفته‌هايش را تاييد كردند.

بنابر اين گزارش، متهمان با قرار قانوني روانه زندان شدند. تحقيقات تكميلي از آنها ادامه دارد.

[ پنج شنبه 18 خرداد 1391برچسب:, ] [ 17:16 ] [ محمد حاجی حسین ]
جام جم آنلاين: يک بازرگان چيني كه با هدف آزادي مرد اعدامي درايران ربوده شده بود پس از 16 روز اسارت، با كشته شدن يكي از گروگانگيران در عمليات ضربتي پليس آزاد شد.

به گزارش جام‌جم، اواخر ارديبهشت امسال نماينده يك شركت بازرگاني با مراجعه به اداره آگاهي تهران از ربوده شدن يكي از بازرگانان چيني شركت خبر داد.

او به ماموران گفت: بازرگان چيني مقابل يكي از هتل‌هاي تهران از سوي افرادي ناشناس ربوده شده و آدم‌ربايان او را تهديد به مرگ كرده‌اند.

پس از اين شكايت پرونده در اختيار كارآگاهان اداره يازدهم پليس آگاهي قرار گرفت و جستجوي ماموران براي دستگيري آدم‌ربايان و آزادي تبعه چيني آغاز شد. در اين مرحله ماموران براي شناسايي هويت آدم‌ربايان و انگيزه آنها از اين گروگانگيري، با آنان وارد مذاكره شدند.

مرد گروگانگير در تماس‌هاي خود اعلام كرد برادرش به اتهام قاچاق مواد مخدر دستگير و به اعدام محكوم شده و او به شرطي گروگان خود را آزاد مي‌كند كه برادر اعدامي‌اش از زندان آزاد شود. مرد گروگانگير تهديد مي‌كرد اگر پليس به درخواستش عمل نكند، تبعه چيني را به قتل مي‌رساند.

با توجه به حساسيت موضوع با دستور سرهنگ محمديان، رييس پليس آگاهي تهران بزرگ پرونده در اختيار تيم معاونت جنايي پليس آگاهي قرار گرفت. كارآگاهان در بررسي‌هاي خود پي بردند عاملان اين گروگانگيري، دو برادر مرد اعدامي هستند.

سرانجام پس از 16 روز تجسس پليسي، مخفيگاه گروگانگيران در ويلايي حوالي شهرستان ساوجبلاغ شناسايي شد و كارآگاهان روز جمعه اين محل را محاصره كردند.دو مرد گروگانگير وقتي خود را در محاصره پليس ديدند، تهديد كردند اگر پليس آنجا را ترك نكند، بازرگان چيني را خواهند كشت.

ماموران ابتدا با اقدامات رواني سعي كردند گروگانگيران را راضي به تسليم كنند، اما دو برادر شرور حاضر به تسليم و نيز رهايي گروگانشان نشدند.

در اين مرحله ماموران با گروگانگيران درگير شدند كه در اين درگيري مسلحانه يکي از آنان به هلاكت رسيد و ديگري نيز زخمي شد و گروگان چيني نجات يافت. از مخفيگاه تبهكاران شرور دو قبضه كلت كمري كشف شد.

تحقيقات در اين زمينه ادامه دارد.

 
[ سه شنبه 16 خرداد 1391برچسب:, ] [ 19:34 ] [ محمد حاجی حسین ]
جام جم آنلاين: سرکلانتر دوم پليس پيشگيري فرماندهي انتظامي تهران بزرگ از دستگيري هشت زورگير خشن با تلاش ماموران اين سرکلانتري خبر داد.

به گزارش روز سه شنبه جام جم آنلاين به نقل از پايگاه پليس، سرکلانتر دوم پليس پيشگيري فرماندهي انتظامي تهران بزرگ گفت: با اعلام شکايت شهروندان ساکن محدوده خيابان هاي اشرفي اصفهاني، ميدان صنعت، سعادت آباد و خيابان فخار مقدم در خصوص فعاليت زورگيران در محدوده هاي مذکور و ايجاد مزاحمت و نگراني براي شهروندان و ساکنان اين محدوده، تحقيقات ماموران کلانتري هاي زير مجموعه اين سرکلانتري براي دستگيري متهمان پرونده آغاز شد.

وي افزود: تحقيقات پليس ادامه داشت تا کساني که به عنوان زورگير در محدوده فوق فعاليت داشتند شناسايي و دستگير شدند و وسيله نقليه متهمان که از آن براي زورگيري و فرار استفاده مي کردند نيز توقيف و به پارکينگ پليس منتقل شد.

سرهنگ علي محمدي اضافه كرد: متهمان در ابتدا منکر اتهامات وارده شدند اما هنگامي که با مدارک و مستندات پليس روبرو شدند، چاره اي جز اعتراف به جرايم خود نداشته و پس از اعتراف راهي دادسرا شدند.

سرکلانتر دوم پليس پيشگيري فرماندهي انتظامي تهران بزرگ با اشاره به اين که در بازرسي بدني از متهمان تعدادي سلاح سرد و نامتعارف و همچنين چند قلم اجناس مسروقه کشف شد، گفت: اين هشت متهم علاوه بر زورگيري اقدام به سرقت موتورسيکلت مي کردند تا بتوانند به وسيله آن از شهروندان سرقت کرده و در صورت حضور پليس بتوانند با سرعت از محل فرار کنند.

 
[ سه شنبه 16 خرداد 1391برچسب:, ] [ 19:19 ] [ محمد حاجی حسین ]
 
جام جم آنلاين: با تلاش ماموران انتظامي شهرستان کرج طي 48 ساعت گذشته 25 سارق دستگير و 30 فقره اقلام سرقتي کشف و ضبط شد.

به گزارش روز سه شنبه جام جم آنلاين به نقل از پايگاه پليس، فرمانده انتظامي شهرستان کرج گفت: در پي اقدامات اطلاعاتي و تلاش ها و پيگيري هاي مستمر ماموران انتظامي شهرستان کرج و انجام گشتزني ها طي 48 ساعت گذشته در سطح شهرستان 25 نفر سارق دستگير شدند.

وي افزود : در پي دستگيري ها و تحقيقات انجام شده 11 دستگاه خودرو و موتورسيكلت مسروقه، سه فقره سرقت تجهيزات داخل خودرو و 16 فقره ساير اقلام سرقتي از قبيل گوشي موبايل، كابل برق، مدارك شناسايي، مصالح ساختماني، ابزار آلات، مقاديري وجه نقد و ... کشف و ضبط شد.

سرهنگ عبدالرضا خيرخواهان گفت: کليه متهمان دستگير شده پس از تشکيل پرونده جهت سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي شدند.

 
[ سه شنبه 16 خرداد 1391برچسب:, ] [ 19:17 ] [ محمد حاجی حسین ]

جام جم آنلاين: از افرادي كه خود را مامور معرفي مي‌كنند حتما كارت شناسايي بخواهيد. اين هشداري است كه ديگر به موضوعي تكراري تبديل شده و روزي نيست كه رسانه‌ها درباره آن بحثي را به ميان نكشند يا مقامات انتظامي و قضايي از ضرورت اين كار سخن نگويند.

اين هشدار در واقع نكته‌اي احتياطي براي امنيت خود شهروندان است. اخيرا زني در تايباد با رعايت همين توصيه ساده توانست دو سارق را فراري بدهد و امنيت خود و فرزندش را حفظ كند.

ماجرا از اين قرار است كه دو مرد وقتي وارد يكي از كوچه‌هاي تايباد شدند و پسربچه‌اي را درحال بازي ديدند از او پرسيدند آيا پدرش در خانه حضور دارد يا خير؟ دو مرد غريبه بعد از اطمينان از اين‌كه زن صاحبخانه در منزل تنهاست زنگ در را زدند و با معرفي خود به عنوان مامور گاز ادعا كردند لوله آنها نشتي دارد و خطر در كمين است.

آنها قصد داشتند با طرح چنين ادعايي زن جوان را مرعوب كنند و وارد خانه وي شوند، اما اين زن قبل از اين‌كه به مامورنماها اجازه ورود بدهد در حالي‌كه به قضيه مشكوك شده بود از آنان درخواست كارت شناسايي كرد و وقتي مردان ناشناس از نشان دادن كارت خودداري كردند او گفت با پليس 110 تماس خواهد گرفت.

دو سارق وقتي ديدند نمي‌توانند اين زن را فريب دهند و هر لحظه احتمال گرفتاري‌شان وجود دارد به سرعت از آنجا گريختند، اما زن صاحبخانه با مركز فوريت‌هاي پليسي 110 تماس گرفت و ضمن گزارش واقعه مشخصات دو مرد مامورنما را در اختيار پليس قرار داد تا از تكرار جرم توسط آنها پيشگيري كند.

به اين ترتيب با كمي احتياط و هوشياري از وقوع يك جرم جلوگيري شد، اما متاسفانه برخي شهروندان به چنين توصيه‌اي عمل نمي‌كنند و گاه ديده شده ماموران قلابي با طرح ادعاهاي واهي وارد منازل مي‌شوند و دست به سرقت و تعرض و حتي قتل مي‌زنند.

[ پنج شنبه 11 خرداد 1391برچسب:, ] [ 1:5 ] [ محمد حاجی حسین ]
جام جم آنلاين: زوج جوان چيني كه پس از تصادف با يك سالمند او را زنده به خاك سپردند، دستگير شدند.

اين دختر و پسر كه هر دو 25 سال دارند، اعتراف كردند وقتي نيمه‌هاي شب با سرعت بالا و تحت تاثير مشروبات الكلي پيرزني را زير گرفته‌اند، او را سوار خودرو كرده و كمي دورتر در ميان گل و لاي به خاك سپرده‌اند.

جسد اين مادربزرگ كه يك دستش از زير خاك بيرون مانده بود، صبح روز بعد توسط يك رهگذر كشف شد و با دقت پليس در فيلم دوربين‌هاي مداربسته منطقه متهمان از روي پلاك خودرو خيلي زود شناسايي شدند.

به گفته پزشكي قانوني، اين مادربزرگ هنگام به خاك سپرده شدن زنده بوده و خاك موجود در ريه‌اش اين موضوع را ثابت مي‌كند.

زوج جوان كه اتهاماتشان را پذيرفته‌اند به زودي دادگاهي مي‌شوند تا در مورد آنها تصميم‌گيري شود.(رويترز)

 
[ پنج شنبه 11 خرداد 1391برچسب:, ] [ 1:3 ] [ محمد حاجی حسین ]
جام جم آنلاين: زن آمريكايي از طبقه 60 ساختمان هتلي در سنگاپور سقوط كرد و پس از اعزام به بيمارستان جان سپرد.

به گفته پليس سنگاپور، اين زن 40 ساله آمريكايي پس از سقوط از اين ارتفاع با لبه پشت‌بام رستوران هتل برخورد كرد و سپس روي زمين افتاد.

پليس سنگاپور پس از حضور در صحنه حادثه گفت: اين زن كه مشخص نيست چرا و چگونه سقوط كرده است، به بيمارستان منتقل شد و به‌رغم تلاش پزشكان فوت كرد.

به گزارش روزنامه ديلي‌ميل، پليس سنگاپور مرگ اين زن را غيرطبيعي خواند، اما از اعلام جزئيات در اين باره تا روشن‌شدن دقيق حادثه خودداري كرد. (ايسنا)

 
[ پنج شنبه 11 خرداد 1391برچسب:, ] [ 1:2 ] [ محمد حاجی حسین ]

جام جم آنلاين: پليس كانتون وود سوئيس از كشته شدن مرد عابري توسط يك راننده 97 ساله خبر داد.

به گزارش شامگاه چهارشنبه جام جم آنلاين به نقل از لومتن، يك راننده 97 ساله امروز هنگام عبور از منطقه بين سن - ليژ و لا تور- دو - پلز در كانتون وود سوئيس با يك مرد عابر 50 ساله به شدت تصادف كرد و باعث مرگ او شد.

راننده 97 ساله كه ساكن منطقه است پس از تصادف از اتومبيل پياده شد تا به عابر مجروح كمك كند اما كار از كارگذشته و مرد جان سپرده بود.

به گفته پليس كانتون وود ، مرد عابر در حاشيه جاده فرعي بولنگرن كه به موازات اتوبان است پياده روي مي كرد كه اتومبيل مرد سالمند  با او برخورد كرد.

پليس كانتون تحقيقاتي را براي روشن شدن شرايط تصادف آغاز و از شاهدان احتمالي اين سانحه درخواست كمك كرده است.

مترجم:‌ بهرام افتخاري.

[ پنج شنبه 11 خرداد 1391برچسب:, ] [ 1:1 ] [ محمد حاجی حسین ]
جام جم آنلاين: خواهر و بردار ناتني كه يك مرد كارخانه دار را به طرز هولناكي در استان فارس به قتل رسانده بودند، محاكمه و در دادگاه كيفري به اعدام محكوم شدند.

به گزارش مهر، پنجم فروردين 87 ماموران پليس آگاهي شهرستان مرودشت در جريان ناپديد شدن مرموز مرد كارخانه‌داري قرار گرفتند.

در بررسي‌ها معلوم شد مرد ميانسال به نام احمد ساكن تهران بوده و يك كارخانه سنگ‌بري در مرودشت داشته است. او 3 روز قبل براي پرداخت حقوق و عيدي كاركنان به كارخانه رفته اما به طرز مرموزي ناپديد شده است.

در مرحله بعدي از تحقيقات مشخص شد همزمان با ناپديد شدن مرد كارخانه‌دار، خودروي وي نيز به سرقت رفته است.به اين ترتيب مشخصات خودرو براي توقيف در اختيار گشتي‌هاي پليس قرار گرفت.

كارآگاهان در تحقيق از كارگران كارخانه متوجه شدند دختر و پسر جواني از چند هفته قبل در آنجا مشغول به كار بوده‌اند كه آنها نيز از پنجم فروردين به طرز مرموزي ناپديد شده‌اند.


 

 

ادامه مطلب
[ پنج شنبه 11 خرداد 1391برچسب:, ] [ 1:57 ] [ محمد حاجی حسین ]
جام جم آنلاين: مردي كه پس از قتل دوستش در تهران، همراه جسد او به مراغه رفته بود، با تاييد حكم اعدامش در يك قدمي چوبه دار قرار گرفت.

به گزارش مهر، 16دي سال 89 مرد جواني با حضور در كلانتري 134 شهرك قدس به مأموران گفت برادرش حميد روز گذشته از منزل خارج شده و تاكنون بازنگشته است.

با تشكيل پرونده مقدماتي و به دستور داديار شعبه اول دادسراي ناحيه 27 تهران، پرونده براي رسيدگي در اختيار كارآگاهان اداره يازدهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.

شاكي گفت: حميد قرار بود يكي از همكارانش به نام سيامك را ببيند تا با او درباره طلبش صحبت كند.

وي افزود: وقتي از برادرم خبري نشد، سراغش را از سيامك گرفتم كه او مدعي شد حميد پس از گرفتن 12 ميليون تومان طلب خود، از او جدا شده و اطلاعي از حميد ندارد.

با توجه به اظهارات شاكي، كارآگاهان سيامك را 20 دي ماه به پليس آگاهي تهران بزرگ منتقل كردند تا درباره ملاقات با حميد از وي تحقيق كنند.

سيامك گفت: پس از توافق با حميد در زمينه اختلاف مالي، ساعت 16 از يكديگر جدا شديم.


 

 

 

ادامه مطلب
[ پنج شنبه 11 خرداد 1391برچسب:, ] [ 1:52 ] [ محمد حاجی حسین ]
جام جم آنلاين: مردي كه در پي اختلاف با همسرش، او را كشته بود، هنگام خاكسپاري جسدش در گورستان، از سوي پليس عجبشير دستگير شد.

به گزارش «جام‌جم»، چند روز پيش مردي با مركز فوريت‌هاي پليسي 110 عجبشير در استان آذربايجان شرقي تماس گرفت و گفت، به دنبال اعلام يكي از همسايه‌ها مبني بر فوت همسرش، با حضور در خانه او و ديدن جسد متوجه شدم چند روز از مرگ همسرش مي‌گذرد. گمان مي‌كنم زن همسايه به قتل رسيده است.

به اين ترتيب، ماموران براي بررسي موضوع به محل حادثه اعزام و در تحقيق از همسايه‌ها متوجه شدند مرد همسايه براي دفن جسد همسرش، همراه خانواده و اقوام به گورستان روستا رفته‌اند.

ماموران با گزارش موضوع به بازپرس كشيك ويژه قتل دادسراي عجبشير، با هماهنگي قضايي به گورستان اعزام و مانع دفن جسد شدند. در پي اين ماجرا، جسد زن جوان به پزشكي قانوني منتقل شد. شوهر وي و اعضاي خانواده‌اش نيز براي تحقيقات به مركز پليس انتقال يافتند.

 


ادامه مطلب
[ دو شنبه 8 خرداد 1391برچسب:, ] [ 18:39 ] [ محمد حاجی حسین ]
جام جم آنلاين: یک دختر جوان آلمانی که به نظر می رسد سالها مورد بدرفتاری یک زوج بوسنیایی قرار گرفته بود نجات داده شد.

به گزارش روز دوشنبه جام جم آنلاين به نقل از يورونيوز، زن و شوهری که این دختر نوزده ساله را از هشت سال قبل پیش خود نگه داشته اند، متهم به بدرفتاری با او و شکنجه او هستند.

کاظم ماکالیچ، یکی از همسایگان این زوج که پلیس را از این موضوع مطلع کرده است می گوید:من دیگر نمی توانستم شاهد این وضعیت باشم. من نگران این دختر بودم که به او غذایی داده نمی شد و او را کتک می زدند. در حالی که همه کارها را این دختر انجام می داد.

این همسایه همچنین شاهد بوده است که این زوج دختر جوان را به ارابه بسته اند و او را مجبور به کشیدن ارابه کرده اند.

دامیر آرناتوویچ، سخنگوی دادستانی می گوید: درباره نقش مادر این دختر همچنان تحقیقات ادامه دارد. بازجویی از از او به عنوان شاهد ادامه دارد.

مادر این دختر جوان، همسر سابق مردی است که به بدرفتاری با او متهم است و در نزدیکی خانه او زندگی می کرد. این زن به خبرنگارانی که برای تهیه گزارش به محل زندگی او رفتند اجازه فیلمبرداری نداد.

 
[ دو شنبه 8 خرداد 1391برچسب:, ] [ 18:38 ] [ محمد حاجی حسین ]
جام جم آنلاين: معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداري پليس آگاهي ناجا از کاهش چشمگير فعاليت شرکت هاي هرمي به جهت اشرافيت اطلاعاتي و دقت نظر پليس در کلانشهرها خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه جام جم آنلاين به نقل از پايگاه پليس، سرهنگ مهرداد اميدي گفت: در سال گذشته سيستم جامع اطلاعاتي پليس آگاهي عملياتي شد و يکي از ارکان و کارهاي بنيادي ما در پليس آگاهي، بانک هاي اطلاعاتي است که محصول 21 سال تلاش و سرمايه گذاري اين پليس است بنابراين همه کارآگاهان بايد روش هاي نوين کشف  اطلاعاتي را فراگرفته و بکار گيرند.

وي در خصوص فعاليت هاي شرکت هاي هرمي نيز اظهارداشت: مقابله با شرکت هاي هرمي کار بسيار سنگيني بود به طوري که چهار ميليون نفر از مردم با اين شرکت ها درگير بودند و هم اکنون شرکت هاي هرمي فعاليت شان به شدت کاهش يافته اما دقت و هوشياري ما بايد به مراتب بيشتر از گذشته باشد و شما مطمئن باشيد با فشارهايي که به اين شرکت ها در مرکز و کلانشهرها وارد شده ممکن است براي ادامه فعاليت هاي خود به سراغ استان هايي بروند که کمتر درگير اين فعاليت بوده اند.

سرهنگ اميدي تصريح کرد: نظارت و حمايت از پليس آگاهي شهرستان ها تأثير چشمگيري در کاهش جرائم خواهد داشت بنابراين روساي پليس آگاهي استان ها بايد پليس آگاهي شهرستانها را در انجام امور تخصصي هدايت کنند.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداري پليس آگاهي ناجا خاطرنشان کرد: موضوع مبارزه با جعل و کلاهبرداري نياز به اطلاع رساني بسياري دارد چرا که اقشار مختلف جامعه ، در خطر به دام افتادن کلاهبرداران هستند پس بايد با برملا کردن شگردهاي مجرمان به مردم ، شهروندان را آگاه و از وقوع جرائم جلوگيري کنيم.

 
[ دو شنبه 8 خرداد 1391برچسب:, ] [ 18:36 ] [ محمد حاجی حسین ]

جام جم آنلاين: رييس پليس امنيت عمومي تهران بزرگ از دستگيري يک شرور که با همدستي دوستش اقدام به تخريب 11 دستگاه خودرو کرده بود، خبر داد.

به گزارش روز شنبه جام جم آنلاين به نقل از پايگاه پليس، سرهنگ عليرضا محرابي گفت: با ارجاع پرونده اي در خصوص اقدامات شرورانه دو تن از اراذل و اوباش تهران در خصوص تخريب 11 دستگاه خودرو متعلق به شهروندان در باقرشهر، اقدامات ماموران اداره عمليات ويژه پليس امنيت عمومي تهران بزرگ آغاز شد.

وي افزود: اين اقدامات ادامه داشت تا اينکه ماموران پليس موفق شدند يکي از اين دو شرور را در محل اختفايش شناسايي و در عملياتي غافلگيرانه بازداشت شد اما همدست ديگر وي تا مدتي پيش فراري بود، تا اينکه در تحقيقات مشخص شد که اين فرد به نام «وحيد» که به اتهام شرب خمر نيز تحت تعقيب بود، شناسايي و پس از هماهنگي با مرجع قضايي دستور دستگيري وي صادر شد.

رييس پليس امنيت عمومي تهران بزرگ اضافه كرد: بلافاصله ماموران محل اين فرد را در باقرشهر شناسايي کرده و براي دستگيري وي اقدام کردند که طي آن اين متهم در مخفيگاهش بازداشت و پس از اعتراف به جرايم خود مبني بر تخريب 11 دستگاه خودروي شهروندان، شرب خمر و ايجاد اخلال در نظم عمومي بازداشت و راهي دادسرا شد.

[ شنبه 6 خرداد 1391برچسب:, ] [ 16:30 ] [ محمد حاجی حسین ]

جام جم آنلاين: اختلافات خانوادگي در نيشابور با مرگ زني در اين شهرستان پايان يافت.

به گزارش روز شنبه جام جم آنلاين به نقل از پايگاه پليس، سرهنگ محمدحسن اميري گفت: در پي اعلام مركز پليس 110مبني بر وقوع يك فقره قتل در يكي از روستاهاي شهرستان نيشابور، بلافاصله ماموران جهت بررسي موضوع در محل حاضر شدند.

وي افزود:در بررسي به عمل آمده توسط ماموران مشخص شد، خانمي 25ساله در داخل منزلش بر اثر ضربات متعدد چاقو به قتل رسيده است.

فرمانده انتظامي نيشابور اضافه كرد: با تحقيقات به عمل آمده، مشخص شد مقتول توسط برادر 26ساله اش به قتل رسيده است.

وي تصريح كرد:با توجه به اهميت موضوع بلافاصله ماموران وارد عمل شدند و با هماهنگي مقام قضايي متهم را در يك عمليات غافلگيرانه دستگير كردند.

سرهنگ اميري گفت: متهم با اعتراف به قتل خواهرش انگيزه خود را از قتل، اختلافات خانوادگي بيان كرد.

[ شنبه 6 خرداد 1391برچسب:, ] [ 16:29 ] [ محمد حاجی حسین ]
جام جم آنلاين: ماموران پليس آگاهي تهران بزرگ زن جواني را كه مدعي است به بهانه ضعف اعصاب دختر 20 ماهه خواهرشوهرش را به قتل رسانده را دستگير كردند.

به گزاش روز شنبه جام جم آنلاين به نقل از پليس آگاهي، در تاريخ 21 ارديبهشت سال جاري، کودک 20 ماهه ای به نام «هليا.الف» توسط یکی از بستگانش (زن دایی) از آدرس خيابان دامپزشکي، به بيمارستان حضرت رسول اکرم (ص) منتقل و پس از مدتي به علت مشکوکي فوت مي نمايد.

در زمان انجام اقدامات درمانی ، تیم پزشکی بیمارستان با آثار ضرب و جرح بر روی بدن «هلیا» روبرو شد که با مرگ وی و بنا بر نظریه تیم پزشکی در خصوص وجود آثار کودک آزاری، موضوع به کلانتری 137 نصر اعلام و پدر و مادر کودک 20 ماهه به اسامی علیرضا  33 ساله و شیرین 30 ساله توسط مأموران و جهت انجام تحقیقات مقدماتی به کلانتری انتقال داده شدند.

با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور شعبه سوم بازپرسی دادسرای امور جنایی تهران ، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.


 


ادامه مطلب
[ شنبه 6 خرداد 1391برچسب:, ] [ 16:27 ] [ محمد حاجی حسین ]

درمان كچلي با نسخه رمالي
جام جم آنلاين: زوج رمال كه با نوشتن نسخه‌هاي خوشبختي، درمان كچلي و قبولي در كنكور از مردم كلاهبرداري مي‌كردند، در مشهد دستگير شدند.متهمان در مدت فعاليت خود به 2200 نفر نسخه خوشبختي فروخته بودند.

به گزارش جام‌جم، چندي پيش زني با حضور در اداره پليس آگاهي استان خراسان رضوي عليه زن و مرد ميانسالي به اتهام كلاهبرداري شكايت كرد.

شاكي گفت: دخترم نابيناست و براي درمان او، دست به‌هر تلاشي زده‌ام. يك روز در خانه يكي از دوستانم با زني آشنا شدم كه ادعا مي‌كرد زن و شوهر رمالي را مي‌شناسد كه قادرند بيماران لاعلاج را درمان كنند.

وي اضافه كرد: از او نشاني زوج رمال را خواستم و دخترم را براي درمان، پيش آنها بردم.

زن به دام زوج كلاهبردار افتاد

زن شاكي با اشاره به ماجراي كلاهبرداري ميليوني گفت: زوج رمال با ديدن دختر نابينايم، گفتند او همزاد دارد و براي دور شدن همزاد دخترم، در قبال دريافت مبالغي، چند نسخه نوشتند و خواستند طبق دستور عمل كنم.

وي اضافه كرد: نسخه‌ها را به خواسته زوج رمال به كار گرفتم، اما با گذشت چند ماه تاثيري نداشت. بار ديگر به خانه آنها رفتم كه اين بار زوج رمال ادعا كردند طلسمي در زندگي‌ام وجود دارد كه براي شكستن آن، بايد 1.5 ميليون تومان پول بپردازم كه اين بار نيز مبلغ درخواستي آنها را پرداخت و طبق گفته‌هايشان عمل كردم.

وي يادآور شد: اما با گذشت يك ماه، دخترم بينايي خود را به‌دست نياورد. يك روز كه به خانه زوج رمال رفته بودم، ديدم آنها محل را ترك كرده و زنان بسياري مقابل خانه‌شان تجمع كرده‌‌اند كه در گفت‌و‌گو با آنها متوجه شدم، زوج رمال از اين افراد نيز كلاهبرداري كرده‌اند.

طاسي شوهر، دردسرساز شد

در حالي كه تحقيق در اين باره ادامه داشت، زن ديگري با حضور در مركز پليس با شكايت از زوج رمال گفت: شوهرم طاس بود و اين موضوع مرا آزار مي‌داد. يك روز با يك زن رمال آشنا شدم. وقتي وضعيت شوهرم را به او گفتم، ادعا كرد طاس شدن شوهرم طبيعي نبوده و به‌دليل وجود جن‌ها در خانه‌مان، طلسم شده‌ايم. من هم براي دور شدن جن‌ها و شكستن طلسم و نيز درمان كچلي شوهرم، از زن رمال و شوهرش در قبال پرداخت مبالغي كلان تعدادي نسخه خوشبختي خريدم و طبق دستور عمل كردم.

وي يادآور شد: بعد از چند ماه طاسي سر شوهرم از بين نرفت و دريافتم آنها فريبم داده اند و كلاهبردارند.

در حالي كه تحقيق براي دستگيري زوج كلاهبردار ادامه داشت، دو روز پيش ماموران مخفيگاه جديد آنها را در يكي از محله‌هاي شهر مشهد شناسايي و هر دو را دستگير كردند.

در بازرسي از منزل متهمان تعدادي كتاب و نسخه رمالي و طلسم كشف و ضبط شد.

اعتراف زوج رمال

متهمان در بازجويي اعتراف كردند از چند سال پيش با فريب افراد مختلف از جمله زنان و دختران به بهانه بخت‌گشايي، پولدار شدن، درمان كچلي، درمان بيماران لاعلاج، قبولي در كنكور، يافتن كار مناسب، دور كردن جن‌ها و شكستن طلسم، نسخه‌هاي دروغين براي مردم نوشته و در قبال آن مبالغي كلان كلاهبرداري كرده‌اند.

در ادامه تحقيق از اين زوج شياد معلوم شد آنها طي چند سال فعاليت خود، از 2200 نفر كلاهبرداري كرده‌اند.

بنابراين گزارش، متهمان با قرار قانوني روانه زندان شدند. تحقيقات تكميلي از آنها ادامه دارد.

[ پنج شنبه 4 خرداد 1391برچسب:, ] [ 16:16 ] [ محمد حاجی حسین ]
جام جم آنلاين: سه مرد جوان كه در بهشت زهراي تهران، اموال مردم را سرقت و براي پس دادن آن، اخاذي مي‌‌كردند، از سوي ماموران پايگاه نهم پليس آگاهي شهر ري دستگير شدند.

به گزارش «جام‌جم»، چندي پيش مردي با حضور در پايگاه نهم پليس آگاهي تهران عليه سه جوان به اتهام سرقت و اخاذي شكايت كرد.

شاكي گفت: روز حادثه براي خاكسپاري يكي از اقوامم به بهشت زهرا رفته بودم، پس از پايان مراسم در حال ترك محل بودم كه سه مرد جوان با ادعاي اين كه پليس هستند، به سمتم آمدند.

وي اضافه كرد: مردان جوان پس از بازرسي بدني، با عذرخواهي از اين كه مرا با فرد ديگري اشتباه گرفته‌اند، از محل دور شدند. پس از طي مسافتي همان مردان دوباره راهم را سد كرده و با حمله‌ور شدن به من، كتكم زدند و پس از سرقت پول،گوشي تلفن همراه و مداركم، متواري شدند.

سارقان از مالباخته اخاذي مي‌كردند

شاكي با اشاره به اخاذي از سوي متهمان گفت: چند ساعت بعد از حادثه، يكي از همان دزدها با تلفن خانه‌ام تماس گرفت و براي پس دادن گوشي تلفن همراه و مداركم، از من پول خواست. بناچار طبق پيشنهاد او به يكي از بوستان‌هاي شهر رفتم و پول را در پاكتي گذاشته و روي نيمكت قرار دادم.

وي اضافه كرد: سپس به خواسته سارق، براي دقايقي محل را ترك كردم و دوباره به جاي قبلي برگشتم و ديدم او گوشي تلفن همراه و مداركم را روي نيمكت گذاشته و رفته است.

شكايت‌ها يكي پس از ديگري

در پي اين شكايت، پرونده‌اي تشكيل و تحقيق در اين باره آغاز شد. جستجو ادامه داشت تا اين كه افراد ديگري نيز با حضور در پليس آگاهي، شكايت‌هاي مشابهي را مطرح كردند.

در بررسي پرونده‌هاي شاكيان معلوم شد همگي به يك شيوه مورد سرقت قرار گرفته‌اند؛ اما برخي از آنها حتي با پرداخت پول به سارقان براي پس گرفتن اموالشان، موفق به گرفتن آن نشده‌اند.

هوشياري مالباخته، دزد را گرفتار كرد

در اين مرحله با چهره‌نگاري رايانه‌اي از دزدان فراري، جستجو براي دستگيري آنها ادامه يافت تا اين كه چند روز پيش يكي از مالباختگان در بهشت زهرا به‌طور اتفاقي يكي از دزدان فراري را مشاهده كرد.

او بلافاصله با مركز فوريت‌هاي پليسي 110 شهرري تماس گرفت و براي دستگيري او درخواست كمك كرد. به اين ترتيب، ماموران عازم محل فوق شده و متهم فراري را دستگير كردند.

اعتراف به دزدي در گورستان

متهم با انتقال به پايگاه نهم پليس آگاهي تهران در بازجويي گفت: من همراه دو دوست فراري‌ام از پاييز سال گذشته سرقت هايمان را در بهشت زهرا شروع كرديم.

متهم اضافه كرد: ابتدا با سد كردن راه مرداني كه براي شركت در مراسم ختم و خاكسپاري به گورستان مي‌آمدند، خود را پليس معرفي و اقدام به بازرسي بدني مي‌كرديم سپس با اطمينان از اين كه آنها پول زيادي همراه دارند، عنوان مي‌كرديم شما را با فرد ديگري اشتباه گرفته‌ايم.

متهم يادآور شد: با اين ترفند از آنها دور مي‌شديم. اما اين افراد را زير نظر مي‌گرفتيم و هنگام ترك گورستان، دوباره سدراهشان شده و پس از كتك زدن، اموالشان را مي‌دزديديم، آن‌گاه در قبال پس دادن اموال مالباخته‌ها، از آنها اخاذي مي‌كرديم.

در پي اعتراف متهم، دو همدست فراري وي نيز دستگير شدند و در مواجهه حضوري با ديگر همدست خود، به سرقت و اخاذي از افراد در بهشت زهرا اعتراف كردند.

بنا بر اين گزارش، متهمان با قرار قانوني روانه زندان شدند. تحقيقات تكميلي از آنها ادامه دارد. افرادي كه در دام سارقان گرفتار شده‌اند، مي‌توانند براي شكايت از متهمان به پايگاه نهم پليس آگاهي تهران مراجعه كنند.

 
[ پنج شنبه 4 خرداد 1391برچسب:, ] [ 16:15 ] [ محمد حاجی حسین ]
جام جم آنلاين: فرمانده انتظامي شهرستان مرند در آذربايجان شرقي گفت: شروري كه به بهانه كنتورنويسي وارد منازل مي‌شد و زنان تنها را مورد آزار و اذيت قرار مي‌داد، شناسايي و دستگير شد.

سرهنگ سلطان‌پور در اين باره گفت: ماموران پليس آگاهي شهرستان مرند در پي اطلاع از ورود به عنف شخص ناشناسي به منازل مردم با جعل عنوان مامور كنتور اداره گاز، موضوع را در دستور كار خود قرار دادند.

وي افزود: در حالي كه تحقيقات در اين زمينه ادامه داشت، زني در تماس با مركز فوريت‌هاي پليسي 110 اعلام كرد، فردي با اين بهانه وارد خانه وي شده و پس از سرقت تلفن همراهش، از محل گريخته است.

سلطان‌پور يادآور شد: با به دست آمدن اين اطلاعات، ماموران در مرحله بعدي جوان 29 ساله‌اي را در يكي از روستاهاي شهرستان شناسايي و وي را دستگير و به اداره آگاهي منتقل كردند.

وي تصريح كرد: متهم در مواجهه حضوري با شاكي، به جرم خود اعتراف و عنوان كرد به بهانه ثبت كنتور وارد منازل مردم شده و در صورت مواجهه با زنان تنها، آنها را مورد آزار و اذيت قرار مي‌داده است.

سلطان‌پور خاطرنشان كرد: در اين ارتباط تاكنون تعداد 19 فقره شكايت اعلام شده و با بازسازي صحنه‌ها، همگي مورد تاييد قرار گرفت. البته تعدادي نيز براي حفظ آبروي خود تاكنون شكايتي نكرده و موضوع را به پليس  اطلاع نداده‌اند.

فرمانده انتظامي شهرستان مرند اعلام كرد، مركز فوريت‌هاي پليسي 110 شبانه‌روزي آماده پاسخگويي به مردم است و همكاري مردم، پليس را در مقابله با موارد مشابه ياري خواهد كرد. (ايسنا)

[ چهار شنبه 3 خرداد 1391برچسب:, ] [ 20:23 ] [ محمد حاجی حسین ]

جام جم آنلاين: سارق زورگيري كه به اتفاق دو نفر از همدستانش به بهانه حمل مسافر با ضرب و جرح مردم، آنها را از خودروي در حال حركت بيرون مي‌انداخت، تحت تعقيب پليس آگاهي دماوند قرار گرفت.

به گزارش «جام‌جم»، رسيدگي به اين پرونده با شكايت تعدادي از مالباختگان در دستور كار ماموران پليس آگاهي دماوند قرار گرفت.

شاكيان گفتند به عنوان مسافر سوار يك خودروي مسافربر شده و در ميانه راه از سوي راننده و دو سرنشين آن مورد حمله قرار گرفته و اموالشان به سرقت رفته است.

در پي اين شكايت‌ها، داديار شعبه اول دادسراي دماوند، دستور شناسايي و دستگيري سارق زورگير را در پليس آگاهي دماوند صادر كرد.

با تحقيق از مالباختگان، معلوم شد سارق زورگير در ميانه راه پس از ضرب و جرح مسافران، آنها را از خودروي در حال حركت بيرون انداخته است و بشدت زخمي شده‌اند.

با جمع‌بندي اين اطلاعات، ماموران با سرنخ‌هايي كه در اين ارتباط به‌دست آوردند، دو ‌نفر از متهمان را دستگير كردند. با شناسايي اين دو تبهكار از سوي مسافران مالباخته، داديار رضايي دستور بازداشت موقت دو متهم دستگير شده را صادر كرد.

در پي اعتراف متهمان به چندين فقره سرقت، معلوم شد ديگر عضو اين باند كه نقش عمده‌اي در سرقت‌ها داشته، با اطلاع از دستگيري همدستانش متواري شده است.

داديار رضايي با دستور قضايي مبني بر چاپ تصوير متهم فراري از مردم خواست چنانچه از مخفيگاه وي اطلاع دارند، موضوع را با شماره تلفن 02176313388 به نيروي انتظامي دماوند گزارش كنند.

[ چهار شنبه 3 خرداد 1391برچسب:, ] [ 20:21 ] [ محمد حاجی حسین ]

جام جم آنلاين: ماموران راهنمايي و رانندگي فرماندهي انتظامي تهران بزرگ يک دستگاه خودرو پژو 206 را که بيش از 70 فقره تخلف به مبلغ 14ميليون و 370هزار ريال خلافي به ثبت رسانده بود توقيف کردند.

به گزارش روز چهارشنبه جام جم آنلاين به نقل از پايگاه پليس، ماموران راهنمايي و رانندگي منطقه 3  شهر تهران هنگام گشت زني در خيابان وليعصر به راننده يک دستگاه خودرو پژو 206 نوک مدادي که به طرز مشکوکي در حال تردد بود مظنون شده و پلاک آن را استعلام کردند.

ماموران پس از استعلام پلاک خودرو دريافتند خودرو مبلغ 14 ميليون و 370 هزار ريال خلافي دارد به همين منظور به سرعت خودرو را توقيف و آن را به نزديکترين پارکينگ منتقل کردند.

گفتني است؛ خودروي مذکور بدليل تکرار تخلفات توقيف و راننده نيز بدليل عدم رعايت مقررات راهنمايي ورانندگي چندين امتياز منفي را در کارنامه خود به ثبت رسانده که راننده متخلف جهت سير مراحل قانوني به مراجع قضايي معرفي شد.

[ چهار شنبه 3 خرداد 1391برچسب:, ] [ 20:20 ] [ محمد حاجی حسین ]
جام جم آنلاين: پسر جواني كه براثر توهم ناشي از مصرف شيشه با ضربه سنگ پدرش را در خواب به قتل رسانده بود توسط ماموران فرماندهي انتظامي شهرستان شاهين شهر استان اصفهان دستگير شد.

به گزارش روز سه‌شنبه جام‌جم آنلاين به نقل از پايگاه خبري پليس، مصطفي صادقيان با بيان اين مطلب اظهار كرد: ساعت 8 صبح روز 31 ارديبهشت پسر جوان خانواده‌اي كه سابقه مصرف شيشه دارد در منطقه ميمه شهرستان شاهين شهر هنگامي كه پدرش در خواب بوده براثر توهم ناشي از مواد مصرفي با سنگ ضربه‌اي به سر پدرش ا وارد مي‌كند و از صحنه متواري مي‌شود.

وي افزود: اعضاي خانواده به محض اطلاع، پدر خانواده را سريعاً به بيمارستان منتقل مي‌كنند اما علي رغم تلاش‌هاي پزشكان و انجام چندين عمل جراحي بر روي وي نهايتاً بعد از ظهر ديروز پدر خانواده در بيمارستان فوت مي‌كند.

صادقيان اظهار كرد: با فوت اين شخص پرونده جهت دستگيري پسر جوان خانواده كه مرتكب قتل پدرش شده در دستور كار ماموران پليس آگاهي شهرستان شاهين شهر قرار مي‌گيرد و سرانجام ماموران وي را در منزلش دستگير مي‌كنند.

سرپرست مركز اطلاع رساني پليس اصفهان عنوان كرد: با توجه به عدم تعادل روحي متهم به بيمارستان تخصصي بيماران رواني منتقل و در حال حاضر تحت درمان پزشكان قرارگرفته است.

صادقيان خاطر نشان كرد: به وجود آمدن حالات عصبي، توهم، جنون آني، لرزش، آلزايمر، افكار قتل و خودكشي، بالارفتن فشار خون، بالا رفتن حرارت بدن و تپش قلب، ضعف سيستم ايمني بدن، سردرد‌هاي طاقت فرسا و افزايش سرعت تنفس از مهم‌ترين عوارض خطرناك مصرف شيشه است. رفتار‌ها و واكنش‌هاي شخص شيشه‌اي كاملاً غير قابل پيش بيني بوده و امكان دارد رفتاري خشونت آميز از خود نشان دهد، كه در اين خصوص مواردي از جدال‌هاي شديد خانوادگي، تصادفات رانندگي و جنايت‌هاي لحظه‌اي از اين افراد گزارش شده است.

وي به نقش خانواده‌ها در تربيت صحيح فرزندان اشاره كرد و بيان كرد: متاسفانه خانواده‌هايي كه هيچگونه نظارتي بر روي فرزندانشان ندارند بعد از چند سال از اعتياد فرزند خود مطلع مي‌شوند كه ديگر دير شده و بايد سخت ترين شرايط را براي ترك دادن اعتياد فرزند خود تحمل كنند.

سرپرست مركز اطلاع رساني پليس اصفهان در پايان تاكيد كرد: با توجه به نزديكي ايام تابستان و فر ارسيدن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان خانواده‌ها بايد نظارت و كنترل خود بر فرزندانشان را بيشتر كنند البته در نظر داشته باشند كه اين نظارت‌ها بايد توام با احترام متقابل و به صورت برقراري ارتباط صميمي با آنها و ايجاد فضاي دوستي و محبت و پركردن و گذاشتن وقت كافي براي فرزندان باشند.

 
[ سه شنبه 2 خرداد 1391برچسب:, ] [ 21:40 ] [ محمد حاجی حسین ]
جام جم آنلاين: رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا از كشف 50 تن موادمخدر توسط سگ‌هاي موادياب درسال گذشته خبرداد.

سردار علي مويدي در حاشيه مراسم بازديد از مركز نگهداري و تربيت سگ‌هاي موادياب گفت: اين مركز به عنوان تنها مركز علمي و دانش بنيان تربيت و آموزش سگ‌هاي موادياب، رهايي گروگان و زنده‌ياب در سطح منطقه و جهان شناخته شده است.

وي با بيان اين‌كه چند سال است پليس مبارزه با موادمخدر به آموزش سگ‌هاي موادياب و همچنين تربيت مربيان تخصصي مبادرت كرده است، افزود: با تلاش زياد توانستيم تربيت تخصصي و حرفه‌اي سگ‌هاي موادياب و همچنين مربيان آنان را به سرانجام برسانيم.

رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا خاطرنشان كرد: سال گذشته 50 تن انواع مواد مخدر توسط سگ‌هاي پليس در مبادي رسمي كشور و همچنين سطح كشور كشف شده كه كشف اين ميزان مواد توسط سگ‌ها بي‌نظير بوده است.

وي با اشاره به توانمندي اين مركز در زمينه تربيت سگ‌هاي موادياب، رهايي گروگان و همچنين زنده‌ياب، تصريح كرد: اين مركز آمادگي دارد به صورت همزمان بيش از 400 نقطه از كشور را پوشش دهد.

رئيس پليس مبارزه با موادمخدر ناجا با اشاره به درخواست بسياري از كشورهاي منطقه و فرامنطقه‌اي براي كمك ايران در زمينه تربيت سگ‌ها، گفت: پليس آمادگي كامل دارد به ديگر كشورها يا نهادهاي درخواست‌كننده، آموزش دهد.

وي عنوان كرد: در حال حاضر سگ‌هاي موادياب پليس در بيش از 100 نقطه از كشور حضور داشته و مبادي رسمي را كنترل مي‌كنند.

مويدي يادآور شد: سگ‌هاي موادياب علاوه بر آن كه ابزاري مهم براي رسيدن پليس به اهداف خود است، سرمايه‌اي مهم تلقي مي‌شود و هر كس بخواهد هرگونه آسيبي به اين سگ‌ها برساند، طبق مقررات با وي برخورد خواهد شد.

وي درباره توسعه اين مركز اظهارداشت: امسال شاهد تقويت و گسترش اين مركز خواهيم بود و اكنون دانش تربيت سگ‌هاي موادياب در كشور بومي شده است.

وي درباره ميزان كارآيي اين سگ‌ها گفت: اين سگ‌هاي موادياب در 3 سال پياپي آموزش‌هاي مختلفي در زمينه كشف مواد، رهايي گروگان و همچنين زنده‌يابي افراد در آوار مي‌بينند و عمر مفيد آنها 10 تا 12 سال است.

به گفته وي، پليس در زمينه تكثير و آموزش سگ‌هاي موادياب و همچنين مربيان در آمادگي صددرصد قرار دارد.

مويدي با تاكيد بر مبارزه جدي با موادمخدر به عنوان يكي از اولويت‌هاي مهم ناجا در سال جاري گفت: مبارزه با موادمخدر حركتي عظيم است كه براي رسيدن به نقطه مطلوب نيازمند عزم جهاني هستيم. (ايسنا)

[ سه شنبه 2 خرداد 1391برچسب:, ] [ 21:39 ] [ محمد حاجی حسین ]
جام جم آنلاين: دو برادر متهم كه در پي اختلاف قديمي با يك مرد ميانسال، وي را به قتل رسانده و متواري شدند، تحت تعقيب پليس قرار گرفتند و قاضي پرونده از مردم خواسته است درصورت مشاهده متهمان، موضوع را به پليس اطلاع دهند.
به گزارش جام‌جم، با ارسال يك پرونده قضايي از شعبه 102 دادگاه عمومي بخش شهر قدس با موضوع قتل عمد به دادسراي تهران، به دستور شعبه اول بازپرسي دادسراي تهران، پرونده براي رسيدگي تخصصي در اختيار اداره دهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.

با تحقيقات مقدماتي معلوم شد، فردي به نام رضا (45 ساله) آذر 78 در محل سكونت خود در شهر قدس با دو برادر به نام‌هاي مجتبي و علي درگير و توسط اين افراد با چاقو كشته شده است.

در مرحله بعدي تحقيقات، كارآگاهان اطلاع يافتند مقتول همراه ديگر اهالي زادگاه خود در روستايي در استان قزوين از سال‌ها پيش بر سر تقسيم آب چشمه با اعضاي خانواده ساكن روستايي ديگر اختلاف و درگيري داشته‌اند و اين اختلاف، انگيزه اين جنايت شده است.

در ادامه تحقيقات، همسر مقتول به پليس آگاهي احضار شد. وي گفت: روز حادثه از پشت پنجره سه نفر از اهالي روستايي را كه بر سر تقسيم آب چشمه با همسرم اختلاف داشتند، در حال سوار شدن به يك خودروي زانتيا مشاهده كردم. در همان موقع ناگهان متوجه شدم همسرم با چاقو بشدت زخمي شده است. او در همان شرايط عنوان كرد دو برادر به نام‌هاي مجتبي و علي وي را با چاقو زده‌اند.

در تحقيق از ديگر افرادي كه هنگام انتقال مقتول به بيمارستان همراه وي بودند، مشخص شد مقتول قبل از مرگ خود هويت ضاربان (مجتبي و علي) را به اين افراد نيز اعلام كرده است.

با اطلاعات به دست آمده درباره متهمان پرونده به نام‌هاي مجتبي (24 ساله) و علي (32 ساله)، كارآگاهان با شناسايي اين متهمان در منطقه چيتگر تهران در كمتر از 24 ساعت از زمان ارجاع پرونده به پليس آگاهي، آنها را آذر 87 دستگير كردند.

متهمان براي ادامه تحقيقات در اختيار شعبه 102 دادگاه عمومي بخش شهر قدس قرار گرفتند اما با گذشت يك سال از شروع رسيدگي به پرونده، در شرايطي كه متهمان منكر هرگونه ارتكاب جنايتي شده بودند، به‌طور موقت و با سپردن قرار قانوني تا زمان صدور رأي دادگاه از زندان آزاد شدند.

سرهنگ فرامرز عباسي، معاون عمليات پليس آگاهي تهران بزرگ روز گذشته با اشاره به صدور رأي دادگاه مبني بر محكوميت متهمان و متواري شدن آنها گفت: با توجه به صدور رأي دادگاه و محكوميت متهمان به اتهام قتل عمد و متواري شدن هر دو متهم پرونده، دستور انتشار تصوير بدون پوشش متهمان از سوي اجراي احكام ويژه قتل دادسراي ناحيه 27 تهران صادر شده است. از شهرونداني كه موفق به شناسايي متهمان شده و اطلاعاتي درباره محل سكونت يا محل تردد آنها در اختيار دارند، درخواست مي‌شود اطلاعات خود را از طريق شماره تلفن 51055136 و 51055524 در اختيار پليس آگاهي تهران بزرگ قرار دهند.

 
[ سه شنبه 2 خرداد 1391برچسب:, ] [ 21:38 ] [ محمد حاجی حسین ]

جام جم آنلاين: ماموران اداره مبارزه با جعل و كلاهبرداري پليس آگاهي استان اصفهان شركت كاغذي كاريابي را با 81 شاكي پلمپ كردند.

به گزارش روز سه شنبه جام جم آنلاين به نقل از پايگاه پليس، رييس پليس آگاهي استان اصفهان گفت: در پي كسب خبري مبني بر فعاليت يك شركت تحت عنوان كاريابي كه با منتشر كردن آگهي هاي استخدامي اقدام به دريافت مبالغي از شهروندان تحت عناوين هزينه ثبت نام و هزينه شركت در آزمون، موضوع به صورت ويژه در دستور كار ماموران اداره مبارزه با جعل و كلاهبرداري اين پليس قرار گرفت.

وي افزود: در بررسي هاي بيشتر در خصوص اين شركت كاريابي مشخص شد متصدي اين شركت به بهانه استخدام و كاريابي براي مراجعان مبالغي از آنان اخذ و در قبال آن قول استخدام مي داد.

سرهنگ حسين حسين زاده تصريح كرد: تحقيقات حاكي از آن بود هيچ يك از مراجعان اين شركت حتي با گذشت چند ماه از مراجعه و ثبت نام در جايي شاغل نشده اند و اقدامي خاصي نيز از طرف اين شركت صورت نگرفته است.

رييس پليس آگاهي استان اصفهان گفت: با هماهنگي مقام قضايي اكيپ مبارزه با جعل و كلاهبرداري اين پليس با مراجعه به محل شركت، اسناد و مدارك و مجوزهاي لازم در خصوص فعاليت اين شركت را مطالبه كردند و در بررسي ها و تحقيقات انجام گرفته مشخص شد اين شركت هيچگونه مجوزي از مراجع ذي ربط در خصوص فعاليت هاي خود اخذ نكرده و به صورت غيرقانوني و غيرمجاز در اين زمينه فعاليت كرده است.

وي افزود:با روشن شدن اين موضوع متصدي اين شركت دستگير و به پليس آگاهي منتقل شد و با پيگيري ماموران، 81 نفر از شاكياني كه با همين شيوه در دام اين شركت افتاده بودند شناسايي و به طرح شكايت خود پرداختند.

رييس پليس آگاهي استان اصفهان خاطرنشان كرد: متهم به همراه پرونده جهت سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي شد و شركت كذايي وي نيز پلمپ شد.

سرهنگ حسين زاده به شهروندان توصيه كرد: چاپ آگهي در مطبوعات استاني و سراسري دليل بر فعاليت قانوني و مجاز شركت ها و موسسات نيست لذا شهروندان با انجام استعلام هاي مختلف از قانوني بودن فعاليت شركت ها و موسسات مورد نياز خود مطلع شوند تا از اين طريق از كلاهبرداري و مورد سوء استفاده قرار گرفتن توسط افراد شياد و سود جو پيشگيري شود.

[ سه شنبه 2 خرداد 1391برچسب:, ] [ 21:37 ] [ محمد حاجی حسین ]
جام جم آنلاين: فرمانده انتظامي تهران بزرگ با اشاره به افزايش امنيت اجتماعي در سطح شهر تهران از کشف دو تن مواد مخدر طي دو ماه گذشته در سطح اين شهر خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه جام جم آنلاين به نقل از پايگاه پليس، سردار حسين ساجدي‌نيا در جمع خبرنگاران گفت: خوشبختانه احساس امنيت در بين مردم رشد چشمگيري داشته و نگاه مردم نسبت به اجراي طرح امنيت اخلاقي بسيار مثبت بوده است. همراهي مردم با پليس در اين زمينه به نحوي بوده است که مردم خودشان به پاي کار آمده‌اند و برخورد با بدپوشي به يک مطالبه اجتماعي مبدل شده است.

وي با اشاره به وجود هزار و 860 پارک در سطح شهر تهران، افزود: هم اکنون پارک‌هاي بزرگي همچون ملت، توسکا و ولايت از امنيت بالايي برخوردار هستند و کمتر تفرجگاهي را در سطح شهر مي‌توان ديد که موارد امنيتي آن تأمين نشده باشد.

اين فرمانده ارشد ناجا با اشاره به بازديدهاي صورت گرفته از تالارهاي عروسي، گفت: طي سال گذشته سه مرحله طرح در اين زمينه به اجرا درآمد و در سال جاري نيز طي هفته گذشته اين طرح اجرا شد. خوشبختانه با بررسي صورت گرفته بر روي 59 تالار هم اکنون وضعيت در شرايط خوب قرار دارد و تنها شش تالار به دليل عدم رعايت شرايط و ضوابط پلمپ شده‌اند.

ساجدي‌نيا اظهار داشت: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته هم اکنون در تالارها شاهد کمترين ميزان پخش فيلم‌هاي خصوصي مردم از طريق بلوتوث هستيم.

فرمانده انتظامي تهران بزرگ به بازديدهاي صورت گرفته از آتليه‌هاي عکاسي نيز اشاره کرد و گفت: هم اکنون آتليه ‌هاي عکاسي در وضعيت مناسبي قرار دارند و نسبت به سال گذشته مسائل خصوصي در آنها بيشتر رعايت مي‌شود به نحوي که آنها موظف شده‌اند تا فيلم‌هاي مادر و آرشيو عکس عروسي را به مردم تحويل دهند و ديگر هيچ مورد از مسائل خصوصي افراد را در پيش خود نگهداري نکنند.

اين فرمانده ارشاد ناجا به طرح امنيت اخلاقي نيز اشاره کرد و اظهارداشت: هم اکنون مأموراني در اين طرح به کارگيري مي‌شوند که داراي تحصيلات دانشگاهي و برخوردار از آموزش‌هاي لازم هستند. تعدادي از افراد بدپوشش توسط اين مأموران گوشزد داده مي شوند و تعدادي ديگر به پايگاه‌هاي ما انتقال مي‌يابند تا تحت مشاوره کارشناسان و روانشناسان ما قرار گيرند. در حالي پليس وارد اين کار شده که تنها قوه قضائيه به وظيفه ذاتي خود در زمينه عفاف و حجاب عمل مي‌کند و ديگر دستگاه‌ها هيچ مسووليتي را در اين زمينه نپذيرفته‌اند.

سردار ساجدي‌نيا فزود: با حضور اين افراد در اين مراکز احساس آرامش و رضايتمندي افزايش مي‌يابد و ديگر استرسي مبني بر دستگير شدن آنها وجود ندارد.

وي در توجيه اينکه چرا همراه با پليس، رفتارشناسان و روانشناسان حضور ندارند، گفت: مردم به عملکرد پليس اعتماد دارند و با اطمينان با پليس همراه مي‌شوند.

فرمانده انتظامي تهران بزرگ در تشريح نوع عملکرد پليس مبني بر برخورد با بدحجابان و بي‌حجابان گفت: در سطح شهر زنان پليس به خانم‌‌هاي بدپوشش تذکر مي‌دهند و در صورت نياز آنان را به مراکز انتقال مي دهند اين در شرايطي است که پليس‌هاي مرد به هيچ وجه وارد عمل نمي‌شوند و وظيفه‌اي در زمينه تذکر دادن ندارند. تنها مأموران مرد در بزرگراه‌ها و محل‌هايي که سرعت بالا است جلوي حرکت بدپوشان، بي‌حجابان و کساني که با خود حيوان حمل مي‌کنند را گرفته و با دريافت مدرک شناسايي و دادن تذکر آنها را در زوزهاي آينده به مراکز مشاوره راهنمايي مي‌کنند.

سردار ساجدي‌نيا به برخورد با توليدي‌ها و فروشگاه‌هايي که اقدام به توزيع لباس‌هاي خارج از عرف مي‌کنند نيز اشاره کرد و افزود: طرح برخورد با توليد‌کنندگان و عرضه‌کنندگان لباس‌هاي خارج از عرف قبل از اجرايي شدن طرح امنيت اخلاقي به اجرا درآمد که خوشبختانه هم اکنون وضعيت ويترين‌ها و توليد‌کنندگان با همکاري صنوف بسيار مناسب شده است.


ادامه مطلب
[ دو شنبه 1 خرداد 1391برچسب:, ] [ 20:2 ] [ محمد حاجی حسین ]

جام جم آنلاين: معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان البرز از دستگيري مردي که با سوء استفاده از عواطف دختران و زنان جوان و با ترفندهاي گوناگون پس از برقراري روابط عاطفي با نام هاي گوناگون از طريق اينترنت از آنها کلاهبرداري کرده و ناپديد مي شد، خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه جام جم آنلاين به نقل از پايگاه پليس، سرهنگ مهدي يارندي گفت: در پي مراجعه زن جواني به پليس فتا استان البرز و اعلام شکايت مبني بر اينکه از طريق يکي از سايت هاي اينترنتي در دام فردي به نام «وحيد» که با سوء استفاده از عواطف او از وي اخاذي و کلاهبرداري کرده است ، پيگيري موضوع در دستور کار ماموران اين پليس قرار گرفت.

وي افزود: در بررسي اظهارات اين زن مشخص شد که وي حدود سه ماه مي باشد که از طريق يکي از سايت هاي اينترنتي با اين فرد آشنا شده و متهم مورد نظر پس از برقراري روابط عاطفي و چرب زباني به بهانه هاي مختلف در چندين نوبت مبلغ 55 ميليون ريال از وي کلاهبرداري کرده و ناپديد شده و ديگر از او خبري ندارد.

سرهنگ يارندي اضافه كرد: ماموران پليس فتا با توجه به اظهارات مالباخته جهت شناسايي متهم به سايت مورد نظر مراجعه کردند اما پروفايل متهم به دليل آنکه ردي از خود برجاي نگذارد مسدود شده و غير قابل دسترسي بود بنابراين امکان شناسايي متهم از طريق سايت را غير ممکن مي ساخت.

وي اظهار داشت: با اين وجود با تلاش شبانه روزي کارشناسان اين پليس و مراجعه مکرر ماموران سايبري پليس فتا به سايت مورد نظر و بررسي هاي فني و کارشناسانه آنها مشخص شد که متهم با ساختن چندين پروفايل با اسامي گوناگون از تعداد زيادي از افراد که اغلب نيز زنان و دختران بودند اخاذي و کلاهبرداري کرده است.

سرهنگ يارندي افزود: در نهايت ماموران با انجام کارهاي اطلاعاتي و تحقيقات نامحسوس و بررسي هاي مکرر اين سايت اينترنتي در چندين نوبت مختلف و ثبت زمان حضور متهم در سايت رد اين فرد کلاهبردار را در يکي از شهرهاي شمالي شناسايي و با هماهنگي مقام قضايي و تحت نظر قرار دادن محل سکونت وي ، با اقدام به موقع دستگير و جهت تحقيقات بيشتر به پليس فتا استان البرز منتقل شد.

متهم دستگير شده در اعترافات خود به ماموران به جرمش مبني بر کلاهبرداري از زنان و دختران با سوء استفاده از عواطف آنها ،چرب زباني و دادن وعده هاي دروغين اقرار کرد.

گفتني است ، متهم پس از تشکيل پرونده جهت سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي شد.

هشدارهاي پليسي

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان البرز در اين خصوص به کاربران به خصوص دختران جوان هشدار داد: در فضاي مجازي افراد به راحتي مي‌توانند تغيير چهره و هويت داده و با نيت شوم و از پيش تعيين شده به سراغ شما بيايند لذا توجه داشته باشيد هيچگاه به اين افراد اعتماد نکرده و اطلاعات، تصاوير و فيلم‌هاي شخصي خود را در اختيار اين افراد قرار ندهيد تا مورد سوء استفاده قرار نگيريد.

سرهنگ يارندي گفت: با توجه به اينکه برخي افراد سودجو و فرصت طلب با سوءاستفاده از سادگي زنان و عواطف آنها با برقراري روابط عاطفي از طريق اينترنت با چرب زباني و دادن وعده هاي دروغين مانند ازدواج و غيره از آنها کلاهبرداري کرده و متواري مي شوند ضروري است تا اين گروه از افراد جامعه در مراجعه به سايتهاي اينترنتي کاملا مراقب بوده و آگاهانه رفتار نمايند.

[ دو شنبه 1 خرداد 1391برچسب:, ] [ 19:58 ] [ محمد حاجی حسین ]
جام جم آنلاين: سرکلانتر اول پليس پيشگيري فرماندهي انتظامي تهران بزرگ ضمن اشاره به دستگيري فردي که به دروغ خود را قاضي معرفي مي کرد، گفت: از خودروي متهم مواد مخدر و مدارک جعلي کشف شد.

به گزارش روز دوشنبه جام جم آنلاين به نقل از پايگاه پليس، سرهنگ مهدي رضاياني گفت: روز گذشته ماموران کلانتري 101 تجريش در راستاي اجراي طرح پاکسازي مناطق آلوده در قيطريه به مشخصات يك دستگاه خودروي سواري كه به طرز مشكوكي در داخل كوچه با يك سرنشين پارک شده بود مظنون شده و براي بررسي به وي نزديک شدند.

وي افزود: اين فرد به محض ديدن ماموران با خودرو متواري شد که يک تعقيب و گريز و همكاري واحد گشت خودرويي پليس متوقف و براي بررسي به ايستگاه سيار شماره 4 پليس در قيطريه منتقل شد.

سرکلانتر اول پليس پيشگيري فرماندهي انتظامي تهران بزرگ اضافه كرد: از مظنون بازجويي انجام شد که وي با قيافه اي حق به جانب و در حالي که سعي داشت جوسازي کند، خود را قاضي معرفي کرده و با تهديد ماموران پليس سعي در فرار مجدد داشت که با تيزهوشي ماموران موفق نشده و بازداشت شد.

سرهنگ رضاياني گفت: خودروي اين متهم مورد بازرسي قرار گرفت که طي آن يك دستگاه بيسيم دستي قلابي، دو عدد كارت شناسايي جعلي، يك عدد تيغ موكت بري، يك عدد پايپ و مقداري مواد مخدر از نوع «شيشه» كشف و ضبط شد.

گفتني است؛ در اين راستا پرونده تشکيل و متهم که در جريان بازجويي ها به ادعاي کذب خود اشاره کرد و گفت که با جعل عنوان و از شهروندان اخاذي مي کرده است، براي سير مراحل قضايي به دادسرا منتقل شد.

 
[ دو شنبه 1 خرداد 1391برچسب:, ] [ 19:57 ] [ محمد حاجی حسین ]
جام جم آنلاين: حكم اعدام 10 تن از محكومين حمل و نگهداري مواد مخدر در استان‌هاي كرمانشاه و اردبيل اجرا شد.

به گزارش روابط عمومي اداره كل دادگستري استان كرمانشاه، به موجب احكام صادره از سوی دادگاه انقلاب شهرستان كنگاور، هفت تن از محكومین كه در امر حمل و نقل و نگهداری مواد مخدر مبادرت داشتند، سحرگاه روز چهارشنبه در محوطه زندان مركزی شهر كرمانشاه به دار مجازات آویخته شدند.

روابط عمومی اداره كل دادگستری استان كرمانشاه روز پنجشنبه گزارش داد: یكی از معدومین بنام 'ر.ع' به اتهام شركت در حمل و نگهداری 100 كیلوگرم مرفین و 254 كیلوگرم تریاك و متهم دیگر بنام 'خ.ش' به اتهام شركت در حمل و نگهداری 57 كیلوگرم تریاك برای بار دوم و نیز سومین متهم بنام 'م.ب' به اتهام شركت در حمل و نگهداری 69 كیلوگرم تریاك برای بار دوم به سزای اعمال خود رسیدند.

همچنین فرد دیگری بنام 'ع.س' به اتهام شركت در حمل و نگهداری چهار كیلو و 548 گرم مرفین و متهم دیگری ینام 'م.ص' به اتهام شركت در حمل و نگهداری مواد مخدر، 'م.خ' به اتهام شركت در حمل یك كیلو و 529 گرم كراك و خانم 'ع.آ' به جرم حمل و نگهداری 27 كیلو گرم هرویین از دیگر اعدام شدگان روز گذشته بودند.

اعدام سه قاچاقچی مواد مخدر در استان اردبیل

به گزارش روابط عمومی دادگستری كل استان اردبیل ، سه قاچاقچی مواد مخدر سحرگاه امروز (پنجشنبه) با حكم دادگستری كل استان اردبیل در محوطه زندان مركزي اردبيل به دار مجازات آويخته شدند.

به گفته يوسفي مديرروابط عمومي و ارتباطات دادگستري كل استان اردبيل، مواد مخدر كشف شده از این قاچاقچیان شامل 603 گرم هروئین و 160 كیلو و 493 گرم تریاك بود. (ايرنا)

 
[ پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ 16:44 ] [ محمد حاجی حسین ]

 
جام جم آنلاين: دزد جواني كه اموال يك شهروند تهراني را از خودرويش، در حالي كه راننده درون خودرو خوابيده بود، دزديده و متواري شده بود، دستگير شد.

به گزارش جام‌جم، اوايل هفته مردي خودرويش را در حاشيه خياباني در شمال غرب تهران متوقف كرد و درون خودرو منتظر فرزندش ماند.

اين مرد در حالي كه خسته بود، به خواب رفت و فراموش كرد شيشه‌هاي خودرو را بالا بكشد. دزد جواني كه آن حوالي پرسه مي‌زد، متوجه پايين بودن شيشه‌ها شده و تصميم به سرقت اموال درون خودرو گرفت.

او به خودرو نزديك شد و ديد سرنشين خودرو خوابيده و روي صندلي كنارش، يك گوشي تلفن همراه و يك كوله‌پشتي قرار دارد. دزد جوان ابتدا در خودرو را باز كردو به آرامي كوله‌پشتي و گوشي تلفن همراه را برداشت سپس ساعت راننده را هم باز كرد.

تهديد و فرار با اموال دزدي

دزد جوان سپس با ديدن عينك دودي راننده، وسوسه شد و آن را هم دزديد. او قصد فرار داشت كه ناگهان از دور توپي به خودرو خورد و صداي دزدگير آن بلند شد.

راننده با صداي دزدگير يكباره از خواب پريد و با ديدن دزدي كه اموالش را سرقت كرده بود، خواست سد راه سارق شود؛ اما سارق با چاقو راننده را تهديد كرد تا دست از تعقيب او بردارد.

مرد راننده نيز از ترس جان خود از تعقيب دزد منصرف شد. در همين موقع دزد جوان با اموال مسروقه فرار كرد و با رساندن خود به خيابان اصلي، در شلوغي شهر ناپديد شد. راننده بلافاصله از يك مغازه‌دار خواست موضوع را به پليس خبر دهد و خودش نيز به تعقيب سارق پرداخت؛ اما او را پيدا نكرد. ماموران با حضور در محل سرقت، به تحقيق از شاكي پرداختند و او مشخصات سارق را در اختيارشان قرار داد و گفت سارق گوشي تلفن همراه، عينك دودي و ساعت مچي‌ام ـ كه 24 ميليون تومان قيمت داشت ـ و كوله‌پشتي فرزندم را دزديده است. به اين ترتيب پرونده‌اي در شعبه 9 بازپرسي دادسراي ناحيه 2 تهران تشكيل و تحقيقات براي دستگيري سارق آغاز شد.

دستگيري سارق

در حالي كه جستجو در اين باره ادامه داشت، روز بعد ماموران انتظامي هنگام گشتزني در خيابان ستارخان تهران به سه سرنشين يك خودروي پرايد كه در حاشيه خيابان متوقف شده بود، ظنين شدند.

ماموران قصد نزديك شدن به خودرو را داشتند كه راننده به محض ديدن پليس خواست فرار كند؛ اما موفق نشد و ماموران هر سه نفر آنها را دستگير كردند.

در بازرسي از خودرو يك عدد افشانه، چاقو و يك كوله‌پشتي كه داخل آن ضبط و پنل خودرو بود، كشف و ضبط شد. اين افراد با انتقال به مركز پليس بازجويي شدند و گفتند به اشتباه دستگير شده‌اند؛ اما در ادامه معلوم شد اموال مكشوفه متعلق به يكي از سرنشينان خودروست.

اعتراف به دزدي

مرد جوان در بازجويي اعتراف كرد با تهديد يك راننده، ضبط و پنل او را دزديده است. در حالي كه تحقيق از متهم ادامه داشت، ماموران متوجه شدند كوله‌پشتي به دست آمده از متهم، هماني است كه از خودروي شاكي به سرقت رفته است.

بنابراين به تحقيق دوباره از متهم جوان پرداختند تا اين كه وي به سرقت يك گوشي تلفن همراه، ساعت، عينك آفتابي و كوله‌پشتي شاكي اعتراف كرد.

بنابراين گزارش، با توجه به اين كه دو همدست متهم در سرقت‌ها نقشي نداشتند و ازموضوع سرقت نيز بي‌اطلاع بودند، آزاد شدند. دزد جوان براي ادامه تحقيقات به پليس آگاهي انتقال يافت.

 

[ پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ 16:43 ] [ محمد حاجی حسین ]
 
جام جم آنلاين: با تلاش ماموران انتظامي پليس آگاهي غرب استان تهران، روز گذشته چهار محموله سوخت، سيگار، مشروبات الکلي قاچاق کشف و چهار نفر دستگير شدند.

به گزارش روز پنجشنبه جام جم آنلاين به نقل از پايگاه پليس، در راستاي مبارزه با قاچاق کالا در غرب استان تهران، ماموران انتظامي پليس آگاهي غرب استان تهران، روز گذشته با گشت زني در سطح شهرستان هاي غرب استان تهران، با توقيف سه دستگاه خودروي کاميونت، خاور و سمند در شهرستان هاي رباط کريم و شهريار موفق به کشف دو محموله گازوئيل و سيگار قاچاق در غرب استان تهران شدند.

اين گزارش حاکيست در بازرسي ماموران انتظامي از خودروهاي سنگين مشخص شد گازوئيل هاي قاچاق داخل تانکرها جاسازي شده و در اين راستا دو نفر بنام هاي «جمشيد-ر» و «رحمان-پ» دستگير و در بازرسي پليس از خودروي سمند 125600 نخ سيگار قاچاق کشف شد.

بنا بر اين گزارش، در عمليات ديگر پليس در شهرستان اسلامشهر دو محموله مشروبات الکلي قاچاق از دو دستگاه خودروي وانت و پرايد کشف و دو نفر بنام هاي «محمد - ر» و «مهدي- پ»دستگير شد.

گفتني است؛ متهمان پس از دستگيري و تشکيل پرونده ، تحويل مرجع قضايي شدند.

[ پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ 16:42 ] [ محمد حاجی حسین ]
جام جم آنلاين: پليس آمريكا اعلام كرد: مادري پس از تيراندازي به چهار فرزندش و كشتن آنان، خودكشي كرد.

يكي از همسايه‌ها درباره اين ماجرا به پليس گفت: ساعت حدود 50/4 صبح بود كه صداي شليك چند گلوله را شنيدم و پس از آن صداي زنگ در بلند شد. وقتي در را باز كردم، فرزندان اين زن پشت در بودند.

به گفته پليس محلي ايالت فلوريدا، فرزندان اين زن به خانه همسايه رفته بودند تا به او بگويند مادرشان قصد دارد به آنان شليك كند، اما مادرشان آنان را صدا مي‌زند و اين بار همه آنان را با شليك گلوله به قتل مي‌رساند.

پليس پس از اطلاع از وقوع اين اتفاق به محل حادثه آمد و فرزندان اين زن را كه 12 تا 17 سال داشتند، پيدا كرد.

به گفته پليس، سه فرزند اين زن در دم جان باختند و دختر چهارم او نيز پس از انتقال به بيمارستان بر اثر شدت جراحت فوت كرد. (ايسنا)

 
[ چهار شنبه 27 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ 23:5 ] [ محمد حاجی حسین ]

جام جم آنلاين: مرد شيادي كه در پوشش كارمند شركت بيمه از 50 نفر كلاهبرداري كرده بود، از سوي پليس شناسايي و دستگير شد.

به گزارش روز چهارشنبه جام جم آنلاين به نقل از پايگاه پليس، اوايل ارديبهشت امسال ماموران پليس آگاهي رشت در جريان كلاهبرداري‌هاي مرد شيادي در پوشش بيمه منازل قرار گرفتند.

بررسي شكايت‌ها نشان‌داد مردي با مراجعه به در خانه‌ها، با كارت شناسايي و مهر جعلي شركت بيمه، خود را كارمند يكي از شركت‌هاي بيمه معرفي و به بهانه بيمه آتش‌سوزي و سرقت، از مردم بين  40 تا 80 هزار تومان دريافت مي‌كند.

با افزايش شاكيان، ماموران پليس آگاهي تحقيقات گسترده‌اي را در اين زمينه آغاز كرده و در نخستين گام به چهره‌نگاري از متهم پرداختند.

در ادامه، كارآگاهان با شناسايي محل‌هاي كلاهبرداري متهم و زيرنظر گرفتن اين محل‌ها، سرانجام متهم را هنگام ارتكاب جرم شناسايي و دستگير كردند.

 سرهنگ عبادالله كريمي، رييس پليس آگاهي استان گيلان در اين باره گفت: در بازرسي از متهم 37 ساله، تعدادي كارت، فرم و مهر جعلي شركت بيمه كشف شد.

متهم نيز در بازجويي به جرم خود مبني بر شيادي و كلاهبرداري اعتراف كرد. كريمي افزود: تاكنون 50 نفر با مراجعه به پليس از متهم شكايت كرده‌اند كه تحقيقات در اين زمينه ادامه دارد.

[ چهار شنبه 27 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ 23:3 ] [ محمد حاجی حسین ]
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 39 صفحه بعد
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

وبلاگ احج (انجمن حقوقدانان جوان ) به بررسی و تحلیل آخرین اخبار و مطالب و ارائه مقالات حقوقی از اساتید و پژوهشگران حقوقی می پردازد و از نظرات خوانندگان در این زمینه استقبال می نماید که توسط محمد حاجی حسین فارغ التحصیل رشته ی حقوق راه اندازی شده و این وبلاگ طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند. با تشکر از انتخاب شما
موضوعات وب
لینک های مفید

سایت مجلس شورای اسلامی

امکانات وب
حق بالاتر از قانون است(ضرب المثل روسی

ابزار هدایت به بالای صفحه

با تشکر از بازدید شما. موفق باشید