به وبلاگ تخصصی حقوقی احج خوش امدید.احج مخفف انجمن حقوقدانان جوان میباشد و معنای خاص دیگری ندارد وبلاگ احج به بررسی و تحلیل آخرین اخبار و مطالب و ارائه مقالات حقوقی از اساتید و پژوهشگران حقوقی می پردازد و از نظرات خوانندگان در این زمینه استقبال می نماید که توسط محمد حاجی حسین فارغ التحصیل رشته ی حقوق راه اندازی شده .با تشکر از بازدید شما وبلاگ تخصصی حقوقی احج
وبلاگ تخصصی حقوقی احج
اخبار و روزنامه و مقالات و دانلود نرم افزارهای حقوقی 
قالب وبلاگ
مدیر وبلاگ(محمد حاجی حسینی
اخرین نوشته های وبلاگ احج
سایتها و وبلاگهای حقوقی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ahaj و آدرس ahaj.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نظر سنجی در مورد عملکرد وبلاگ
قرآن آنلاین




در اين وبلاگ
در كل اينترنت
جام جم آنلاين: رييس کلانتري 160خزانه از دستگيري راننده و سرنشين مست يک دستگاه پرايد در جريان تعقيب و گريز پليسي خبر داد.

به گزارش جام جم آنلاين به نقل از پايگاه اطلاع رساني پليس، سرگرد سيد محمد حسيني گفت: شب گذشته ماموران کلانتري از طريق مرکز فوريت هاي پليسي 110تهران بزرگ در جريان رانندگي مخاطره آميز راننده يک دستگاه خودرو پرايد قرار گرفته و به سرعت رسيدگي به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وي افزود: ماموران در بررسي هاي مقدماتي دريافتند ماموران راهور منطقه 16 شهر تهران قصد دارند خودرو مذکور را متوقف نمايند ولي راننده بي مهابا به رانندگي مخاطره آميز خود ادامه مي دهد.

سرگرد حسيني اضافه کرد: به منظور توقف خودرو ماموران به سرعت طرح مهار را در محدوده منتهي به شهرك بعثت و خيابان زنگنه جهت دستگيري راننده و سرنشينان خودرو به اجرا درآورده و مسير را مسدود نمودند.

وي با اشاره به اينکه در جريان اجراي طرح مهار، راننده مست به سمت افسر گشت کلانتري منحرف شد و قصد زير گرفتن مامور کلانتري را داشت، خاطرنشان کرد:مامور کلانتري در يک چشم به هم زدن با رعايت قانون به كار گيري سلاح يک گلوله به سمت خودرو شليک و سرانجام خودرو لحظاتي بعد از حرکت بازايستاد.

رييس کلانتري 160خزانه خاطرنشان کرد: متهمان به نام هاي «مجيد» و «نادر» هر دو به کلانتري منتقل و پس از تشکيل پرونده به دادسراي معرفي شدند.

 
[ چهار شنبه 3 اسفند 1390برچسب:, ] [ 23:43 ] [ محمد حاجی حسین ]

جام جم آنلاين: قتل پسر روستایی 25 ماه پس از ناپدید شدنش با اعتراف عامل جنایت در خواب مادر مقتول فاش شد.

دی‌ماه سال 88 خانواده پسر 24 ساله‌ای به نام میلاد با مراجعه به پلیس آگاهی نوشهر از ناپدید شدن مرموز او خبر دادند.

آنها در شکایت خود گفتند ما ساکن یکی از روستاهای اطراف نوشهر هستیم. میلاد سه روز قبل از خانه خارج شد و دیگر باز نگشت به دلیل مرموز بودن غیبت او به ماجرا مشکوک شده و به پلیس مراجعه کردیم پس از این شکایت ماموران پلیس آگاهی تحقیقات در این زمینه را آغاز کرده اما هیچ سرنخی از سرنوشت پسر ناپدید شده به دست نیامد.

 با گذشت حدود 25ماه از ناپدید شدن میلاد مادرش با مراجعه به کارآگاهان پلیس آگاهی گره از معمای این پرونده مرموز باز کرد.

او به ماموران گفت اواخر سال 89 همسرم به دلیل بیماری فوت کرد. دو شب قبل او به خواب من آمد و مدعی شد میلاد را کشته و جسد او را در چاه خانه‌مان انداخته است. به همین خاطر احتمال می‌دهم ادعای او در خواب واقعی بوده و پسرمان به قتل رسیده باشد.

پس از این ادعا تیمی از کارآگاهان همراه امدادگران آتش‌نشانی راهی محل شده و به بررسی چاه پرداختند. پس از ساعت‌‌ها عملیات سرانجام بقایای جسد یک انسان از داخل چاه خارج و با توجه به اینکه غیرقابل شناسایی بود برای انجام آزمایش‌های لازم به پزشکی قانونی منتقل شد.

هم اکنون تحقیقات در رابطه با این پرونده در اداره آگاهی نوشهر ادامه دارد.(مهر)

[ چهار شنبه 3 اسفند 1390برچسب:, ] [ 23:40 ] [ محمد حاجی حسین ]

جام جم آنلاين: چهار عضو يك باند حرفه‌اي كه به بهانه شركت در مزايده شركت‌ها و نهاد‌هاي دولتي از حساب اين مراكز كلاهبرداري ميليوني مي‌كردند، از سوي ماموران پايگاه نهم پليس آگاهي تهران دستگير شدند.

به گزارش «جام‌جم»، رسيدگي به اين پرونده چندي پيش با شكايت نماينده حقوقي يكي از سازمان‌هاي دولتي تهران مبني بر برداشت غيرقانوني 100 ميليون تومان پول از حساب بانكي محل كارش، در دستور كار ماموران اداره جعل و كلاهبرداري پايگاه نهم پليس آگاهي تهران قرار گرفت.

در تحقيق از شاكي معلوم شد، چند هفته پيش قرار بوده مزايده‌اي در محل كارش برگزار و با برنده آن قراردادي منعقد شود. اما چند روز پيش از برگزاري مزايده، يكي از متقاضيان انصراف داده و مجبور شده‌اند پولي را كه واريز كرده است، به صورت يك فقره چك در اختيارش قرار دهند.

آنها پس از يك هفته متوجه شده‌اند چك صادر شده از يكي از بانك‌ها نقد و به جاي 100 هزار تومان، يكصد ميليون تومان برداشت شده است.

با شروع تحقيقات معلوم شد، مردي با مراجعه به بانك، چك را نقد كرده كه ماموران با بررسي مشخصات وي پي بردند، مدرك هويتي ارائه شده به بانك متعلق به شخصي بوده كه چند هفته پيش شناسنامه و كارت ملي خود را گم كرده است.

دومين شكايت از متهمان

در حالي كه تحقيقات ادامه داشت، نماينده حقوقي شركت ديگري با حضور در مركز پليس، شكايت مشابهي را ارائه كرد.

در بررسي از اين پرونده نيز معلوم شد، از حساب اين سازمان دولتي هم يكصد ميليون تومان پول با ارائه مدارك هويتي جعلي برداشت شده است.

دستگيري متهم در بانك

جستجو‌ها براي دستگيري مردان كلاهبردار ادامه داشت تا اين‌كه اوايل همين هفته ماموران اطلاع يافتند مردي با ارائه شناسنامه جعلي به متصدي بانكي در شهرري، قصد دارد چك ميليوني يك نهاد دولتي را نقد كند. به اين ترتيب، ماموران عازم محل فوق شدند و اين فرد را دستگير كردند.

متهم با انتقال به اداره پليس پايگاه نهم آگاهي تهران در بازجويي پس از اظهارات ضد و نقيض، سرانجام دو روز پيش راز فعاليت مجرمانه يك باند كلاهبرداري را فاش كرد.

اعتراف به كلاهبرداري

متهم در اظهاراتش گفت: از چندي پيش همراه سه نفر از همدستانم كه يكي از آنها يك جاعل حرفه‌اي است، تصميم گرفتيم از سازمان‌ها و نهاد‌هاي دولتي كلاهبرداري كنيم بنابراين از طريق آگهي روزنامه‌ها، شركت‌ها يا نهاد‌هاي دولتي را كه در تهران، كرج، بادرود، اصفهان و شيراز مزايده برگزار مي‌كردند، شناسايي و با مراجعه به دفاتر آنها پيشنهاد شركت در مزايده را ارائه و در ادامه مبلغي پول به حسابشان واريز مي‌كرديم.

وي اضافه كرد: طبق نقشه چند روز مانده به زمان برگزاري مزايده، انصراف مي‌داديم و آنها ناچار به جاي پول، مجبور مي‌شدند چك به ما بدهند. ما هم با جعل همان چك، مبلغ آن را به يكصد تا 500 ميليون تومان تغيير مي‌داديم.

متهم يادآور شد: چك‌ها را با مدارك هويتي جعلي نقد و به حساب‌هاي ديگرمان منتقل و پول‌ها را ميان يكديگر تقسيم مي‌كرديم. در پي اعتراف متهم، سه همدست فراري او نيز دستگير شدند و به جرم خود اعتراف كردند.

متهمان پس از اعتراف به جعل، كلاهبرداري و برداشت غيرقانوني ميليون‌ها تومان پول از حساب بانكي يك شركت خودروسازي و چند شركت و نهاد دولتي، با قرار قانوني روانه زندان شدند. تحقيقات تكميلي از آنها ادامه دارد.

[ چهار شنبه 3 اسفند 1390برچسب:, ] [ 23:38 ] [ محمد حاجی حسین ]
جام جم آنلاين: وكيل مدافع معصومه عطايي از صدور حكم قصاص براي عامل اسيدپاشي به موكلش خبر داد. اين دومين حكم قصاص چشم در پرونده‌هاي اسيدپاشي در محاكم قضايي كشور است.

عليرضا مختاري در گفت‌وگو با ايسنا، در اين باره گفت: براساس حكم صادره از سوي شعبه 17 دادگاه كيفري استان اصفهان حسينعلي ـ هـ. متهم اين پرونده به قصاص چشم محكوم شده است و موكل براي اجراي اين حكم بايد نصف ديه چشمان متهم را پرداخت كند.

وي افزود: متهم پرونده نيز به پرداخت يك‌دوم از 72 درصد ديه كامل بابت عشر سوختگي صورت، اندام‌هاي فوقاني، قفسه صدري، نقص زيبايي و تخريب صورت و تحمل 5 سال حبس تعزيري محكوم شده است.

مختاري تصريح كرد: اين راي به مدت 20 روز در ديوان‌عالي كشور قابل اعتراض است و در صورت عدم اعتراض، قطعي خواهد شد.

جلسه محاكمه پدرشوهر سابق معصومه عطايي كه شهريور سال گذشته به صورت عروسش اسيد پاشيد، سه‌شنبه 11 بهمن در شعبه 17 دادگاه كيفري استان اصفهان برگزار شد.

متهم پرونده پس از جدايي پسرش از همسر خود روز 11 شهريور 89 در شهرستان شهررضاي اصفهان به صورت عروس سابقش معصومه عطايي اسيد پاشيده بود.

پيش از اين در پرونده اسيدپاشي روي صورت آمنه بهرامي، مجيد موحد متهم پرونده به قصاص چشم محكوم شده بود كه با بخشش آمنه، اجراي قصاص منتفي شد.

 
[ دو شنبه 1 اسفند 1390برچسب:, ] [ 18:55 ] [ محمد حاجی حسین ]

جام جم آنلاين: سرهنگ عليرضا محرابي از دستگيري يک قاچاقچي تجهيزات موتورسيکلت و توقيف اجناس قاچاق خبر داد.

به گزارش روز یک شنبه جام جم آنلاين به نقل از پايگاه اطلاع رساني پليس، رييس پليس اطلاعات و امنيت عمومي تهران بزرگ صبح امروز از دستگيري يک قاچاقچي تجهيزات موتورسيکلت در تهرانپارس و توقيف اجناس قاچاق خبر داد.

وي گفت: عصر روز گذشته در پي تحقيقات ماموران پايگاه چهارم پليس امنيت عمومي تهران بزرگ يکي از قاچاقچيان تجهيزات موتورسيکلت در تهرانپارس شناسايي و اقدامات براي دستگيري متهم مذکور آغاز شد.

رييس پليس اطلاعات و امنيت عمومي تهران بزرگ افزود: بلافاصله تيمي از ماموران اين يگان به محل اعزام و پس از هماهنگي با مقام قضايي وارد منزل و محل انبار اجناس قاچاق شده و موفق شدند اين فرد را که مدتي پيش در امر قاچاق تجهيزات موتورسيکلت فعاليت داشت را دستگير کنند.

سرهنگ محرابي افزود: اين فرد به «زردك» معروف بوده و از مدتي پيش در امر تهيه و توزيع اجناس قاچاق و تجهيزات موتورسيکلت بود و تا کنون دوبار نيز دستگير شده بود که هر بار پس از آزادي به سراغ فعاليت پيشين خود رفته بود.

در اين رابطه از انبار منزل مذکور بازرسي به عمل آمد که طي آن 12 حلقه لاستيك موتورسيكلت سنگين فاقد فاكتور خريد به ارزش هفت ميليون تومان، هشت عدد كلاه كاسكت قاچاق به ارزش دو ميليون تومان، دو دست لباس مخصوص موتورسواري سنگين به ارزش پانصد هزار تومان، سه عدد چراغ جلو موتورسيكلت سنگين به ارزش پانصد هزار تومان و دو كارتن لوازم يدكي موتورسيكلت سنگين به ارزش پانصد هزار تومان کشف و ضبط شد.

[ یک شنبه 30 بهمن 1390برچسب:, ] [ 15:36 ] [ محمد حاجی حسین ]
جام جم آنلاين: چهار نفر كه با حفر تونل 14 متري در حياط يك خانه متروكه در شهر قزوين و پيدا كردن گنجينه‌اي از دوره ايلخانيان، قصد فرار داشتند، دستگير شدند.

به گزارش «جام‌جم»، روزهاي پاياني هفته گذشته، مردي با مركز فوريت‌هاي پليسي 110 شهر قزوين تماس گرفت و خبر داد، چند هفته‌اي است چهار نفر به خانه متروكه‌اي در همسايگي‌اش نقل مكان كرده و شب‌ها در اين مكان حفاري مي‌كنند.

در پي اين موضوع، ماموران تحقيقات خود را در اين باره آغاز كردند و با توجه به اين كه گودال عميقي در حياط خانه حفر شده بود، ماموران با ورود به اين خانه، چهارنفر را در اين ارتباط دستگير كردند.

ماموران در بازرسي از اين خانه متروكه مشاهده كردند، آنها گودالي به عمق 14 متر در حياط حفر كرده و خاك آن را در گوني گذاشته و در اتاق‌ها و آشپزخانه قرار داده‌اند. همچنان تعدادي اشياي عتيقه داخل يك گوني پيدا كردند كه اشياي مكشوفه براي مشخص شدن قدمت آن در اختيار كارشناسان ميراث فرهنگي قرار گرفت.

چهار نفر قاچاقچي با انتقال به پليس آگاهي، در بازجويي‌هاي مقدماتي گفتند اشياي مكشوفه متعلق به دوستانشان بوده و از آن نگهداري مي‌كنند.

متهمان در مرحله بعدي تحقيقات اعتراف كردند اشياي عتيقه را در جريان حفاري غيرمجاز كشف كرده‌اند.

اعتراف به كشف گنجينه قديمي

يكي از متهمان در اظهاراتش گفت: چندي پيش يكي از دوستانم ادعا كرد در خانه‌اي متروكه در جنوب شهر، اشياي عتيقه وجود دارد و با نشان دادن نقشه‌اي قرار شد گودالي حفر و گنجينه پنهان را پيدا كنيم و بيرون بياوريم.

متهم افزود: با توجه به اين كه قول داد در صورت يافتن گنج، نيمي از آن را در اختيار ما قرار مي‌دهد همراه او و 2 نفر از دوستانم حفاري غيرمجاز را شروع كرديم.

مرد قاچاقچي گفت: شبانه وارد خانه متروكه شده و حفاري را شروع كرديم. چند هفته اين كار را ادامه داديم تا اين كه گودالي به عمق 14 متر حفر و اشياي عتيقه را پيدا كرديم.

متهم يادآور شد: مي‌خواستيم براي پيدا كردن اشياي عتيقه بيشتر به حفاري‌مان ادامه دهيم كه دستگير شديم.

در پي اعتراف اين متهم، سه همدست او نيز گفته‌هايش را تاييد كردند. اين در حالي است كه كارشناسان ميراث فرهنگي نظر دادند اشياي مكشوفه متعلق به دوره ايلخانيان بوده است.

بنابراين گزارش، متهمان با قرار قانوني روانه زندان شدند. تحقيقات تكميلي از آنها ادامه دارد.

 
[ یک شنبه 30 بهمن 1390برچسب:, ] [ 15:33 ] [ محمد حاجی حسین ]
جام جم آنلاين: زن تبهکار که با همدستی خواهرشوهرش اموال مسافران مترو و خطوط BRT را سرقت می کردند، نمی دانستند خرید طلا با پول های سرقتی آنها را در دام ماموران گرفتار می کند.

همزمان با وقوع سرقت های متعدد در اتوبوس های خطوط BRT و مترو سطح شهر تهران، موضوع برای رسیدگی تخصصی در دستور کار اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

تحقیقات پلیسی کارآگاهان اداره هفدهم نشان داد که دو زن با تردد در ایستگاه های شلوغ مترو و اتوبوس سطح شهر تهران، در زمان سوار و یا پیاده شدن مسافران اقدام به سرقت وجوه نقد و دیگر اموال باارزش همراه انان کرده اند.

در ادامه تحقیقات و با بهره گیری از اطلاعات بدست آمده از پرونده مالباختگان مشخص شد که در تعدادی از سرقت ها ، سارقان با استفاده از رمز همراه عابر بانک ها با مراجعه به تعدادی از طلافروشی های سطح شهر تهران اقدام به خرید مقادیری طلا و جواهر کرده اند.

بلافاصله محل های خرید طلا مورد شناسایی قرار گرفت و کارآگاهان با بررسی تصاویر به دست آمده از دوربین های مداربسته موفق به شناسایی یکی از مجرمان سابقه دار زن در زمینه جیب بری به هویت «نعیمه» 26 ساله شدند. او پیش از این نیز در اسفند ماه سال گذشته به اتهام جیب بری در خطوط اتوبوس BRT و مترو دستگیر شده بود.

با بدست آمدن هویت دقیق یکی از سارقان، کارآگاهان اداره هفدهم با بهره گیری از بانک اطلاعات مجرمان سابقه دار موفق به شناسایی مخفیگاه «نعمیه» در خیابان مولوی شده و با اخذ دستور قضایی او را صبح روز 18 بهمن دستگیر کردند.

 کارآگاهان در بازرسی از مخفیگاه متهم موفق به کشف تعدادی گوشی های تلفن همراه و دیگر اموال متعلق به افراد غیر شدند. مقادیری موادمخدر از نوع شیشه و همچنین آلات و ادوات استعمال شیشه نیز از این محل کشف شد.

انجام تحقیقات مقدماتی مشخص کرد که مخفیگاه متهم، توسط همسر وی به محل خرید و فروش موادمخدر و همچنین تهیه آلات و ادوات استعمال شیشه تبدیل شده است که این فرد نیز به نام «داوود» 30 ساله دستگیر و تحویل پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ شد.

با انتقال «نعمیه» به اداره هفدهم و آغاز تحقیقات، وی منکر هرگونه سرقت و جیب بری شد اما پس از آنکه تصاویر به دست آمده از دوربین های مداربسته در برابر وی گذاشته شد به ناچار لب به اعتراف گشود.

او این بار خواهر شوهر خود به نام «زهره» 31 ساله را به عنوان همدست معرفی کرد که بلافاصله او نیز در مخفیگاهش در 20 متری منصور شناسایی و دستگیر شد.

«زهره» نیز در بازجویی ها لب به اعتراف گشود و به دهها فقره جیب بری در ایستگاه اتوبوس و مترو و همچنین بازارچه های محلی از قبیل چهارشنبه بازار و... اعتراف کرد.

سرهنگ کارآگاه مهدی قزلباش معاون مبارزه با جرایم خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر، گفت:  تاکنون تعدادی از مالباختگان که همگی آنها از مسافران زن خطوط اتوبوس و مترو بوده اند، شناسایی و به اداره هفدهم دعوت شده اند لذا از سایر مالباختگانی که در طول سال جاری بدین شیوه مورد سرقت قرار گرفته اند دعوت می شود تا برای طرح شکایت و شناسایی متهمان به اداره هفدهم پلیس آگاهی واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.(مهر)

 
[ شنبه 29 بهمن 1390برچسب:, ] [ 19:44 ] [ محمد حاجی حسین ]

جام جم آنلاين: سه مرد كه با خودروي مسروقه، صاحب يك آهن‌فروشي را در نيشابور ربوده بودند تا از خانواده‌اش اخاذي كنند، دستگير شدند.

به گزارش« جام‌جم»، اوايل همين هفته مردي با مراجعه به اداره آگاهي نيشابور از ماموران براي نجات پسر جوانش كه از سوي مردي ربوده شده بود، تقاضاي كمك كرد.

شاكي به پليس گفت: پسرم صاحب يك مغازه آهن‌فروشي است. شب به خانه بازنگشت و تلفن همراهش نيز خاموش بود.

وي افزود: در جستجوي او بوديم كه مرد غريبه‌اي با من تماس گرفت و با ادعاي اين كه پسرم را ربوده، براي آزادي او 150 ميليون تومان پول خواست. او بعد از چند ساعت دوباره تماس گرفت و اين بار صداي پسرم را كه درخواست كمك مي‌كرد، پخش كرد.

شاكي يادآور شد: مرد آدم‌ربا در تماس‌هاي بعدي تهديد كرد اگر 150 ميليون تومان پول درخواستي را فراهم نكنم، پسرم را خواهد كشت.

با اطلاعات به دست آمده در اين ارتباط، تحقيقات براي دستگيري مرد آدم‌ربا و همدستان احتمالي‌اش و نيز نجات گروگان آغاز شد. روز بعد مرد آدم‌ربا در تماس با خانواده شاكي، از آنها خواست پول درخواستي را به يكي از محله‌هاي جنوب شهر بياورند. به اين ترتيب با توصيه ماموران، خانواده شاكي اين محل حاضر شدند اما خبري از آدم‌ربا‌ها نشد. پس از آن، ماموران اطلاع يافتند آدم‌ربا‌ها گروگان را به خانه‌اي در جنوب شهر نيشابور منتقل كرده‌اند.

دستگيري دو زن و نجات گروگان

ماموران 2 روز پيش در پي هماهنگي قضايي، اين محل را به محاصره درآوردند و از آدم‌ربا‌ها خواستند خود را تسليم و گروگان را آزاد كنند، اما خبري از آنها نشد.

ماموران وارد خانه شدند و با شنيدن صداي ناله از اتاقي، مرد گروگان را نجات دادند و دو زن جوان را كه نگهباني مي‌دادند، دستگير كردند.

متهمان به اداره آگاهي نيشابور انتقال يافتند و مرد ربوده شده نيز تحويل خانواده‌اش شد.

دو زن جوان در بازجويي‌هاي پليسي گفتند نقشه آدم‌ربايي را شوهرانشان طراحي و عملي كرده‌اند و آنها فقط مسوول نگهداري از مرد گروگان بوده‌اند.

دستگيري سه آدم‌ربا

در پي اعترافات اين دو زن، شوهران آنها تحت تعقيب پليس قرار گرفتند و روز بعد در حالي كه با خودروي مسروقه‌اي قصد نزديك شدن به اسارتگاه مرد گروگان را داشتند، خودروي آنها از سوي پليس توقيف و سه مرد در اين رابطه دستگير شدند.

متهمان با انتقال به پليس آگاهي در بازجويي به ربودن و شكنجه كردن صاحب مغازه آهن‌فروشي اعتراف كردند.

اعتراف سركرده باند

يكي از متهمان در اظهاراتش گفت: چندي پيش وقتي متوجه شدم مرد آهن‌فروش وضعيت مالي خوبي دارد، تصميم به ربودن او و اخاذي از خانواده‌اش گرفتم. ماجرا را با دو نفر از دوستانم در ميان گذاشتم كه آنها هم قول همكاري دادند.

مرد آدم‌ربا اضافه كرد: براي اين كار ابتدا از يكي از خيابان‌هاي سبزوار يك خودروي پژو سرقت كرديم و چند هفته‌اي رفت‌و آمد‌هاي او را زير نظر گرفتيم تا عاقبت نقشه‌مان را عملي كرديم.

متهم با اشاره به شب حادثه گفت: آن شب وقتي صاحب آهن‌فروشي از محل كارش در بلوار آزادگان نيشابور با خودرويش خارج شد او را تعقيب و راهش را سد كرديم.

مرد آدم‌ربا افزود: مرد جوان كه با ديدن ما وحشت كرده بود، قصد فرار داشت اما راهش را سد كرديم و شيشه خودرو را شكسته و به زور او را بيرون آورديم. مرد جوان را به صندوق عقب پژو گذاشته و به مخفيگاهمان منتقل كرديم. در آنجا همسر من و نامزد يكي از آدم‌ربا‌ها نگهباني مي‌دادند تا مرد گروگان فرار نكند.

در پي اعتراف متهم، دو همدست او نيز گفته‌هاي او را تاييد و به جرمشان اعتراف كردند.

بنا بر اين گزارش، اعضاي اين باند با قرار قانوني روانه زندان شدند. تحقيقات تكميلي از آنها ادامه دارد.

[ پنج شنبه 27 بهمن 1390برچسب:, ] [ 22:19 ] [ محمد حاجی حسین ]

جام جم آنلاين: جوان خواستگار كه دختر مورد علاقه‌اش را به خانه دوستش دعوت و در دام شيطاني گرفتار كرده بود، در مشهد دستگير شد و همدستش نيز تحت تعقيب قرار گرفت.

به گزارش «جام‌جم»، رسيدگي به اين پرونده هفته گذشته با شكايت دختر جواني عليه دو مرد شيطان‌صفت در دستور كار ماموران اداره آگاهي مشهد قرار گرفت.

شاكي به پليس گفت: چندي پيش، بعد از خروج از آموزشگاه نقاشي، سوار خودروي پرايدي شدم تا به خانه‌مان بروم. راننده پرايد در گفت‌وگو با من، وقتي متوجه شد در زمينه نقاشي فعاليت مي‌كنم، ادعا كرد او نيز به اين رشته علاقه‌مند است و در رابطه با آن سوال‌هايي مطرح كرد.

شاكي اضافه كرد: بعد از اين ملاقات، چند بار ديگر نيز مرد راننده را نزديك آموزشگاه نقاشي ديدم و به اين ترتيب ارتباطمان شكل گرفت. پس از مدتي مرد جوان به خواستگاري‌ام آمد، اما خانواده‌ام با اين وصلت مخالفت كردند. من هم از او خواستم براي هميشه فراموشم كند اما نپذيرفت و بدون اطلاع خانواده‌ام، ارتباطمان ادامه داشت.

ديدن تابلوي نقاشي دردسرساز شد

دختر جوان درباره روز حادثه گفت: يك روز مرد خواستگار با ادعاي اين‌كه يكي از دوستانش در زمينه نقاشي فعاليت دارد، مرا به خانه او برد تا تابلوهاي نقاشي‌اش را نشانم دهد.

وي اضافه كرد: آن روز وقتي به خانه دوستش رفتم، او به بهانه نشان دادن تابلو‌ها، مرا به زيرزمين خانه برد. در آنجا يك ليوان نوشيدني، به من تعارف كرد كه با خوردن آن، سرم گيج رفت و بي‌هوش شدم.

او يادآور شد: ساعاتي بعد در يكي از محله‌هاي شهر در حالي كه از سوي آن دو جوان مورد آزار و اذيت قرار گرفته بودم به هوش آمدم.

در پي شكايت دختر جوان، جستجو براي دستگيري دو مرد آزارگر آغاز شد تا اين كه دو روز پيش يكي از متهمان فراري (خواستگار فريبكار) در يكي از محله‌هاي جنوبي شهر دستگير شد.

متهم با انتقال به كلانتري در بازجويي گفت: دختر نقاش را به بهانه ازدواج فريب دادم و اعتمادش را جلب كردم. روز حادثه او را به بهانه نشان دادن نقاشي‌هاي دوستم به خانه‌اي بردم و پس از مسموم كردن وي، من و دوستم او را مورد آزار و اذيت قرار داديم.

بنابراين گزارش، متهم با اعتراف به ارتكاب جرم، با قرار قانوني روانه زندان شد. تحقيقات تكميلي براي دستگيري ديگر متهم فراري ادامه دارد.

[ چهار شنبه 26 بهمن 1390برچسب:, ] [ 11:52 ] [ محمد حاجی حسین ]
جام جم آنلاين: سروان محمد فقيه صبح امروز از دستگيري دو سارق لوازم خودرو در شمال غرب تهران خبر داد.

به گزارش روز يكشنبه جام جم آنلاين به نقل از پايگاه اطلاع رساني پليس، رييس کلانتري 139 مرزداران صبح امروز از دستگيري دو سارق لوازم خودرو در شمال غرب تهران خبر داد.
وي  گفت: شب گذشته ماموران گشت انتظامي اين کلانتري هنگام گشتزني در محدوده خيابان «ناهيد»، بودند که به متوجه رفتارهاي مشکوک دو سرنشين يک خودروي سواري شدند.
 رييس کلانتري 139 مرزداران افزود: ماموران گشت انتظامي در راستاي بررسي موضوع به راننده دستور توقف داده و راننده را مجبور به توقف مي کنند و هنگامي که از راننده و سرنشين آن سوالاتي در مورد مدارک و اسناد خودرو پرسيده مي شود، آنها با دستپاچگي پاسخ داده که همين امر، ظن بيشتر ماموران را برانگيخته و خودرو را مورد بازرسي قرار دادند.
سروان فقيه گفت: در بازرسي از صندوق خودروي مذکور سه حلقه لاستيك و رينگ، سه جك پرايد، سه قطعه آچار چرخ، يك عدد سمبه حاوي ساچمه كه جهت شكستن شيشه ماشين و سرقت ار داخل آن كاربرد دارد، يك عدد آچار همه كاره كه چراغ قوه روي آن نصب مي باشد و تعدادي آچار و پيچ گوشتي کشف و ضبط شد.وي اظهار داشت: همچنين در بازرسي بدني از راننده و سرنشين همراهش، دو قبضه چاقو كشف كه بلافاصله راننده و همراهش براي تحقيقات به کلانتري منتقل شده و تحت بازجويي قرار گرفتند.
سروان فقيه تصريح کرد: خودرو به پاركينگ منتقل شد و متهمان که «مرتضي» و «امير» نام داشتند در تحقيقات انجام شده به سرقت لوازم خودرو در شمال و شمال غرب تهران اعتراف کرده و براي ادامه تحقيقات به پايگاه دوم پليس آگاهي منتقل شدند.

[ یک شنبه 23 بهمن 1390برچسب:, ] [ 14:50 ] [ محمد حاجی حسین ]

نقشه هولناک یک زن
برای قتل شوهرش

همشهری‌آنلاین:
زن جوان که با همدستی یک مرد افغانی نقشه قتل همسر خود را طراحی و اجرا کرده بود در جریان تحقیقات کارآگاهان پلیس آگاهی استان البرز دستگیر شد.

پنجشنبه گذشته مأموران پلیس کرج از کشف جسد مردی در بیابان‌های اطراف کمالشهر باخبر شدند، دقایقی بعد تیمی از کارآگاهان همراه بازپرس ویژه قتل در محل حاضر شده و در نخستین بررسی‌ها دریافتند مقتول مرد جوانی است که عاملان جنایت پس از کشاندن او به بیابان‌های اطراف کمالشهر وی را با ضربه‌های کارد به قتل رسانده‌اند.

پس از بررسی‌های مقدمات جسد به پزشکی قانون منتقل شد و کارآگاهان مبارزه با جرایم جنایی تحقیقات برای افشای راز این جنایت را آغاز کردند.

در نخستین تحقیقات مشخص شد مقتول سجاد نام داشته که خانواده‌اش روز حادثه ناپدید شدن او را به پلیس گزارش داده بودند، با شناسایی هویت مقتول روند رسیدگی به این پرونده وارد مرحله تازه‌ای شد و کاراگاهان با تجسس‌های گسترده رد پای یک تبعه افغانی را در این جنایت کشف کردند.

متهم که قصد فرار از کشور را داشت در عملیاتی ضربتی به دام افتاد و در بازجویی‌ها جزئیات جنایت خود را فاش کرد، او به کاراگاهان گفت، چندی قبل زن جوانی سراغ من آمد و مدعی شد به خاطر اختلافاتی که با شوهرش دارد قصد دارد او را به قتل برساند، من هم در برابر دریافت پول قبول کردم نقشه هولناکش را اجرا کنم، روز حادثه سجاد را در مسیر خانه‌اش با تهدید شوکر و چاقو ربوده و به بیابان‌های اطراف کمالشهر بردم، بعد هم بر اساس نقشه او را با ضربه‌های کارد از پا درآوردم.

بر اساس گزارش مهر، پس از این اعترافات مأموران همسر مقتول را نیز دستگیر کردند که تحقیقات از او در اداره آگاهی ادامه دارد.

[ یک شنبه 23 بهمن 1390برچسب:, ] [ 1:29 ] [ محمد حاجی حسین ]
جام جم آنلاين: راز اعضای باند سارقان حرفه ای که با فروش عسل تقلبی سر روستايیان کلاه می گذاشتند و شب ها سرقت مسلحانه احشام می کردند در جریان تحقیقات کارآگاهان پلیس فاش شد.

از حدود شش ماه قبل کارآگاهان پلیس آگاهی استان اصفهان در جریان سرقت های مسلحانه مشابه در روستاهای این استان قرار گرفتند.

بررسی ها نشان داد، اعضای این باند شبانه به محل های نگهداری احشام حمله ور شده و با تهدید اسلحه اقدام به سرقت می کردند.

با افزایش سرقت ها و با توجه به حساسیت ماجرا بلافاصله تیمی از ماموران عملیات ویژه پلیس آگاهی تحقیقات گسترده ای را در این زمینه آغاز کرده و با کارهای اطلاعاتی و ردیابی های پلیسی متهمان را شناسایی کردند.

در ادامه تیم پلیسی در عملیات های ضربتی 9 نفر از اعضای این باند را دستگیر کردند. در بازرسی از مخفیگاه آنها نیز یکدستگاه کامیون ، دو دستگاه خودروی سواری و دو قبضه سلاح کشف شد.


ادامه مطلب
[ شنبه 15 بهمن 1390برچسب:, ] [ 14:35 ] [ محمد حاجی حسین ]

مرگ یک دختر در میان
شادی طرفداران گچسارانی پرسپولیس

همشهری‌آنلاین:
شادی طرفداران تیم پرسپولیس در شهر گچساران از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد منجر به مرگ یک دختر جوان شد.

ایرنا گزارش داد: پس از پیروزی تیم پرسپولیس و راه افتادن خودروها و مردم به خیابان‌ها، راننده‌ای با دو خانم جوان تصادف کرد که منجر به مرگ یکی و زخمی شدن یکی دیگر از آنها شد.

با پایان مسابقه فوتبال دو تیم پرسپولیس و استقلال تهران و برد سرخپوشان، هوادارن این تیم در سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد و از جمله شهرستان گچساران در خیابان‌ها به شادی پرداختند.

منبع:همشهری انلاین

[ جمعه 14 بهمن 1390برچسب:, ] [ 20:0 ] [ محمد حاجی حسین ]
آشنایی 2 مرد شیشه‌ای در زندان، آغاز تشکیل باندی شد که هدفش سرقت از خانه‌های ویلایی بود.نیمه شب 13 آذر ماه امسال ماموران کلانتری 134 تهران هنگام گشتزنی در شهرک غرب متوجه یک دستگاه پژو پرشیا شدند که در یک کوچه بن بست پارک بود و مرد جوانی داخل آن نشسته بود. مرد جوان با دیدن خودروی گشت پلیس، شروع به حرکت کرد و قصد ترک کردن محل را داشت اما همین کار او باعث شد ماموران به وی ظنین شوند. همزمان با حرکت پژو، جوان قد بلندی سراسیمه از یکی از خانه‌های ویلایی بیرون آمد و او هم با دیدن ماموران پا به فرار گذاشت. تیم گشت پلیس که مطمئن شده بود با 2 مجرم روبه‌روست به تعقیب آنها پرداخت و لحظاتی بعد یکی از آنها را در کوچه بن بست دستگیر کرد. مرد جوان به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران منتقل شد و در بازجویی‌ها گفت که او و راننده پژو پرشیا قصد سرقت از خانه ویلایی را داشته‌اند اما با مشاهده خودروی گشت پلیس، اقدام به فرار کرده‌اند.

ماموران در بررسی سوابق مرد جوان متوجه شدند که او اعتیاد شدیدی به مخدر شیشه دارد و یک مجرم سابقه دار است که به تازگی از زندان آزاد شده است. این مرد در ادامه بازجویی‌ها گفت: حدود 4 سال پیش در زندان با همدست فراری‌ام به نام غلامرضا آشنا شدم. او هم مانند من به اتهام سرقت دستگیر شده بود. من و غلامرضا در دوران حبس حسابی با هم دوست شدیم و همانجا قرار گذاشتیم که پس از آزادی، دست به سرقت از خانه‌های ویلایی بزنیم. من زودتر از او آزاد شدم اما غلامرضا هم بعد از مدت کوتاهی با سپردن وثیقه از زندان آزاد شد و آن‌وقت بود که نقشه مان را عملی کردیم.

ما با شناسایی خانه‌های ویلایی، وقتی مطمئن می‌شدیم کسی در داخل خانه نیست، در تاریکی شب به آنجا می‌رفتیم و دست به سرقت می‌زدیم و اموال مسروقه را با هم تقسیم می‌کردیم. با پول‌های به‌دست آمده از این راه نیز مخدر شیشه می‌خریدیم و با هم مصرف می‌کردیم. سرهنگ مهرداد یگانه، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران با اعلام این خبر گفت: با اعترافات متهم مخفیگاه همدست فراری وی شناسایی شد اما ماموران وقتی به این محل رفتند، اثری از او پیدا نکردند. وی ادامه داد: با توجه به فراری‌بودن این مجرم سابقه دار قاضی پرونده مجوز چاپ عکس بدون پوشش چهره وی را در روزنامه‌ها صادر کرده است. از کسانی که اطلاعی از مخفیگاه او دارند درخواست می‌شود اطلاعات خود را در اختیار کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران قرار دهند.

منبع:همشهری انلاین

[ پنج شنبه 13 بهمن 1390برچسب:, ] [ 18:28 ] [ محمد حاجی حسین ]

چندی قبل مردی به مأموران پلیس مراجعه کرد و مدعی شد اموال قیمتیاش از خانه به سرقت رفته است. وقتی مأموران در محل حاضر شدند، دریافتند سارق یک آشناست و قبلاً به این خانه رفت و آمد داشته است، چرا که قفلها بدون هیچ فشاری و با کلید باز شده و دزد مستقیم به سراغ محل نگهداری جواهرات رفته، هر چند مرد شاکی نتوانست مظنونی را معرفی کند اما مأموران تحقیقات خود را همچنان ادامه دادند، تا این که چند روز بعد، شادی دختر مرد شاکی به پلیس مراجعه کرد و گفت میداند سارق جواهرات کیست، این دختر گفت: مدتی قبل با پسر جوانی به نام فردین در چت روم آشنا شدم، ما هر شب از طریق اینترنت با هم چت میکردیم و در این مدت فردین به من ابراز علاقه میکرد و میگفت من همان دختری هستم که او به دنبالش بوده است و تمام مشخصات دختر مورد علاقهاش را دارم. ما چندین بار بیرون با هم قرار گذاشتیم و همدیگر را دیدیم، تا این که یک روز وقتی پدر و مادرم در خانه نبودند من فردین را به خانه دعوت کردم.


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 29 دی 1390برچسب:, ] [ 10:59 ] [ محمد حاجی حسین ]
صفحه قبل 1 ... 32 33 34 35 36 ... 39 صفحه بعد
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

وبلاگ احج (انجمن حقوقدانان جوان ) به بررسی و تحلیل آخرین اخبار و مطالب و ارائه مقالات حقوقی از اساتید و پژوهشگران حقوقی می پردازد و از نظرات خوانندگان در این زمینه استقبال می نماید که توسط محمد حاجی حسین فارغ التحصیل رشته ی حقوق راه اندازی شده و این وبلاگ طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند. با تشکر از انتخاب شما
موضوعات وب
لینک های مفید

سایت مجلس شورای اسلامی

امکانات وب
حق بالاتر از قانون است(ضرب المثل روسی

ابزار هدایت به بالای صفحه

با تشکر از بازدید شما. موفق باشید